Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes GLB 200

Επιβλητική με μεγάλες αρετές 

Mercedes GLB 200 δοκιμή

Η Mercedes δεν έχει αφήσει κανέναν παραπονεμένο καθώς ικανοποίησε τους αγοραστές την κατηγορίας compact SUV, παρουσιάζοντας τη νέα GLB η οποία βρίσκεται ανάμεσα ανάμεσα στην GLA και στην GLC. Με αριστοκρατική εμφάνιση και χώρους ακόμη και για 7 άτομα το νέο μοντέλο διαθέτει επίσης και τα off road χαρακτηριστικά που τη κάνουν ακόμη πιο επιβλητική.


H GLB "πατάει" πάνω στην ευέλικτη πλατφόρμα MFA2, στην οποία στηρίζονται οκτώ ξεχωριστά μοντέλα ξεκινώντας από την A Class στην huch back και στην sedan εκδόση της συνεχίζoντας ) στην CLA, CLA Shooting Brake, B-Class και καταλήγωντας στις GLA και GLB.Η νέα GLB έχει μήκος 4.634 χιλιοστά, πλάτος 1.834 χιλιοστά ενώ έχει κατά 24 χιλιοστά μεγαλύτερο ύψος για την τρίτη σειρά καθισμάτων η οποία δεν υπήρχε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.


Η εμφάνιση της δεν προκαλεί με extreme στοιχεία αλλά με την επιβλητικότητα της.Το αμάξωμα διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες ,στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η σχεδόν κάθετη μάσκα με τις δυο μεγάλες οριζόντιες νικελένιες λωρίδες, οι οποίες καταλήγουν στο μεσαίο ευμεγέθες αστέρι της εταιρείας.

Τα μπροστινά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led δένουν αρμονικά μαζί της. Άλλα χαρακτηριστικά είναι οι τονισμένοι προφυλακτήρες ,οι διακριτικές μυώδεις γραμμές στο καπό και στα πλάγια και τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά σώματα που ακολουθούν τη πεπατημένη των υπολοίπων μοντέλων της εταιρείας που αναφέραμε. 


Στο εσωτερικό η εξαιρετική ποιότητα κατασκευής και η πολυτέλεια και η σπορ διάθεση με τις χρωμιωμένες επενδύσεις  είναι δεδομένες .Η τεχνολογία και εδώ κάνει την εμφάνιση της με τον συνδυασμό δυο οθόνων σε μια του ψηφιακού συστήματος MBUX. Οι δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες 10,25 ιντσών η κάθε μια φιλοξενούν-ξεκινώντας από αριστερά- τις πλήρεις ενδείξεις του πίνακα οργάνων. Εδώ έχεις την δυνατότητα μέσω των διακοπτών αφής στο τιμόνι να αλλάξεις την εμφάνιση κατά το δοκούν. Πρόκειται για μια διαδικασία που χρειάζεται μικρό χρόνο εξοικείωσης για να την χρησιμοποιήσεις την ώρα που οδηγείς.  

Στην δεξιά οθόνη  αφής που αποτελεί προέκταση βρίσκονται όλες οι υπόλοιπες ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων και της συνδεσιμότητας.Και εδώ τα συστήματα είναι πολλά και πρέπει να διαθέσεις χρόνο για να εξοικειωθείς μαζί τους. Τα πράγματα εδώ είναι πιο εύκολα καθώς εκτός από την αφή ,η επιλογή χειρισμού γίνεται και με φωνητικές εντολές. Οι μαγικές λέξεις ενεργοποίησης «Hey Mercedes» ουσιαστικά σε βοηθούν να επικοινωνείς με το αυτοκίνητο το οποίο σε ρωτά τι ακριβώς θέλεις να κάνεις για να το πραγματοιήσει.

Ακριβώς από κάτω υπάρχει ένα στενό πάνελ με την σειρά διακοπτών για τον χειρισμό του κλιματισμού. Η τεχνολογία συμπληρώνεται από το εντυπωσιακό touchpad για το χειρισμό του MBUX που βρίσκεται στο τούνελ μεταξύ των καθισμάτων. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πλουσιοπάροχοι, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο μήκους 2,83 m ενώ η GLB 200 της δοκιμής μας είχε το προαιρετικό συρόμενο πίσω κάθισμα, κατά 14 εκατοστά ,το οποίο διαιρείται σε ποσοστό 60:40 και έχει ρυθμιζόμενη κλίση για την πλάτη.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα κέρδος 190 λίτρων στο πορτμπαγκάζ ,το οποίο έχει διαθέσιμα 570 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών. Με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η τιμή εκτοξεύεται στα 1.805 λίτρα. Όσον φορά την προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων σύμφωνα με την Mercedes αφορά παιδιά ή ενήλικους με ανάστημα έως 1,68 m.

Οι θήκες στην καμπίνα αυξάνουν την πρακτικότητα με κυριότερη την μεσαία στην βάση της κονσολας με το μεγάλο βάθος .Είναι το καλό που προκύπτει από την επιλογή του λεβιέ ταχυτήτων στην κολώνα του τιμονιού. Στο τελευταίο η τεχνολογία γίνεται εμφανής χάρη στους διακόπτες αφής για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων.Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε και εντυπωσιακή διπλή πανοραμική οροφή. 


Ο εξοπλισμός είναι ανάλογος του ονόματος της Mercedes και περιλαμβάνει εκτός από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες και μεγάλη ασφάλεια με το πακέτο Driving Assistance Package . Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την λειτουργία προειδοποίησης και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας  το Active brake assist, το σύστημα προειδοποίησης ανίχνευσης πεζών κοντά σε διαβάσεις την επίβλεψη τυφλών σημείων ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες.

Το eCall-emergency system, την λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, Ιδιαίτερα πρακτική και η κάμερα οπισοπορείας με υποβοήθηση 360 μοιρών για εύκολο παρκάρισμα.


Το μέγεθος μεγάλο, το βάρος 1.550 κιλά και η χωρητικότητα του κινητήρα μόλις 1,33 λίτρα. Ναι αλλά υπετροφοδοτούμενος και με δύναμη παρακαλώ 163 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Δύναμη που γίνεται αντιληπτή με το βαθύ πάτημα του γκαζιού. Επιλογή του προγράμματος Sport στο Dynamic Select και συμπαράσταση του εξαιρετικού αυτόματου 7 τάχυτου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7G-DCT. Αποτέλεσμα τα νούμερα των επιδόσεων που επαληθεύουν την αίσθηση που αποκομίζουν οδηγός και επιβάτες.

Το κιβώτιο ταχυτήτων  με την δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας με τα paddles πίσω από το τιμόνι στην αυτόματη λειτουργία κάνει σβέλτα τις αλλαγές σχέσεων στο kickdown.Τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε 9,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα στα 207 χλμ./ώρα. Τα προγράμματα οδήγησης Dynamic Select που διαθέτει ακόμη τις επιλογές Eco, Comfort και Individual.

Στη επιλογή Eco υπάρχει η απενεργοποίηση των δυο κυλίνδρων και ο  ελεύθερος τροχασμός σε συνθήκες μηδενικού φορτίου. Ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.3 με την κωδική ονομασία M 282 DE14 προϊόν συνεργασίας Mercedes και Renault διαθέτει φίλτρο μικροσωματιδιών GPF έχει εκπομπές ρύπων 137 γρμ. C02/χλμ. και με συνετή οδήγηση προσφέρει και οικονομία καυσίμου με την μέση κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 8 λίτρα ανά 100 χλμ.

 
Με την κίνηση μπροστά και την ρύθμιση της ανάρτησης σφιχτή η νέα Mercedes GLB 200  είναι ένα προβλέψιμο αυτοκίνητο , με πολύ καλή πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης, την ελέγχεις εύκολα με τις κλίσεις  στις στροφές να είναι μικρές, παρά το αυξημένο ύψος. Το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε το εντυπωσιακό σπορ πακέτο AMG με τις 19άρες ζάντες που συνεισφέρουν στην μεγάλη πρόσφυση χωρίς να απαιτούνται μεγάλες θυσίες στον τομέα της άνεσης.

Η ποιότητα κύλισης εντυπωσιακή με την GLB 200 να "καταπίνει" χιλιόμετρα αφήνοντας επιβάτες ξεκούραστους ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση. Τα δυνατά  φρένα και η πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ημιαυτόνομης οδήγησης (Active Distance Assist DISTRONIC)η ενεργητική ασφάλεια  ανεβαίνει σε άλλα επίπεδα.Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δίνει την δυνατότητα κίνησης και σε σχετικά απότομους χωματόδρομους.  

 
Η τιμή της νέας  Mercedes GLB 200 στην βασική έκδοση στην οποία έχει" πλούσια τα ελέη"  είναι στα 41429 ευρώ. Τιμή που αντιπροσωπευεί ένα μοντέλο μια δημοφιλούς κατηγορίας με βαρύ όνομα, αξιοπιστία, επιβλητικότητα ασφάλεια και μοτέρ με κυβικά που δεν ...τρομάζουν.  

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top