Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes GLA 200

Διεκδικεί την κορυφή της κατηγορίας

Mercedes GLA 200 δοκιμή

Η Mercedes δεν αφήνει τίποτα στην τύχη και φροντίζει κάθε μοντέλο που παρουσιάζει να διεκδίκει την κορυφή στην κατηγορία του. Το ίδιο συμβαίνει και με τη νέα γενιά της GLA, η οποία αντικατέστησε την προηγούμενη που κυκλοφόρησε επί 6 ολόκληρα χρόνια, καλύπτοντας το κοινό που είχε στραφεί στα οχήματα με SUV χαρακτήρα.


Το νέο μοντέλο θα μπορούσε να ξεγελάσει τον απλό παρατηρητή ο οποίος βλέποντας την κορμοστασιά  θα νόμιζε ότι είναι είναι ένα απλό facelifting της προηγούμενης γενιάς. Η αλήθεια είναι τελείως διαφορετική καθώς η νέα GLA είναι σε όλα της καινούργια, προσφέροντας πολλά περισσότερα από την πρόγονη της και ενισχύοντας τα γονίδια της στην κατηγορία premium crossover.


Η δεύτερη γενιά της GLA πατάει στη νέα πλατφόρμα MFA αλλάζοντας τις διαστάσεις της. Έτσι το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 30 mm φτάνοντας τα 1,834  μέτρα, το ύψος κατά 104 mm αγγίζοντας 1,611 μέτρα ενώ το μήκος έχει χάει μόλις ένα πόντο και είναι στα 4,41 μέτρα. Όσον αφορά το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 30 mm, ενώ  και τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 36  μπροστά και 46 mm πίσω. Ο off road χαρακτήρας τονίζεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 143 mm. δηλαδή 9 mm περισσότερα από πριν.

Αισθητικά όπως είπαμε διατηρείται η κορμοστασία της προηγούμενης γενιάς, με πιο απλές καμπυλωτές γραμμές και με φωτιστικά σώματα που θυμίζουν αυτής της νέας σειράς A. Την ίδια στιγμή διατηρείται ο κορυφαίος αεροδυναμικός συντελεστής  Cd 0,28. Στην έκδοση με το πακέτο AMG οι αλουμινένιες ζάντες των 19 ιντσών, οι διαφοροποιημένους προφυλακτήρες, τα φιλέτα χρωμίου, της δίνουν ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση. 


Μπαίνουμε στο εσωτερικό,καθόμαστε στο υπερυψωμένο κάθισμα και αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε καλύτερη ορατότητα χάρη στις μεγαλύτερες γυάλινες επιφάνεις και στις λεπτότερες πίσω κολώνες του αμαξώματος. Υψηλή ποιότητα κατασκευής  στο ταμπλό με τους ρετρό στρογγυλούς αεραγωγούς που θυμίζουν τουρμπίνες αεροσκάφους, την πολυτέλεια με τις ημιιδερμάτινες επιφάνεις μεταξύ άλλων και την υψηλή τεχνολογία.

Εδω συναντάμε δυο εννιαίες οθόνες 10,25 ιντσών ,του πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής. Σε αυτές προβάλλονται όλες οι λειτουργίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου .Πρόκειται για το γνωστό και βελτιωμένο σύστημα πολυμέσων ΜBUX  (Mercedes-Benz User Experience)ο χειρισμός του οποίου γίνεται εκτός από την αφή ,μέσα από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι ,με φωνητικές εντολές με τους κωδικούς "Hey Mercedes" και μέσω του touchpad στην βάση της κονσόλας.

Με φωνητικές εντολές μπορείς να  ρυθμίσεις και τον κλιματισμό, είτε να καθορίσεις έναν προορισμό στο σύστημα πλοήγησης.  Καλό θα ήταν να αφιερώσετε λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε μαζί του έτσι ώστε να έχετε την άνεση να το χρησιμοποιείτε με άνεση την ώρα που οδηγείτε.

Όσον αφορά τους χώρους, οι μπροστινοί επιβάτες  έχουν πριμοδοτηθεί με 22 mm περισσότερα για τα κεφάλια τους ενώ οι πίσω με 116 mm για τα πόδια τους, την ώρα που και 43 mm "αέρα" για τους ώμους. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πάρα πολλοί με πιο σημαντικό την κεντρική βαθιά κλειστή θήκη στην βάση της κονσόλας που προκύπτει από την έλλειψη του λεβιέ ταχυτήτων οποίος βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι.

Στην άνεση και στην πρακτικότητα, συνεισφέρει το συρόμενο κατά 14 πόντους πίσω κάθισμα, με την ρυθμιζόμενη κλίση πλάτης. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 435 λίτρα(+15) τιμή που ανεβαίνει στα 1.430 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων(40:20:40). Οδηγός και επιβάτες νομίζουν ότι βρίσκονται μέσα σε...διαστημόπλοιο, ειδικά τη νύχτα με τις εντυπωσιακές οθόνες και την δυνατότητα ξεχωριστών ρυθμίσεων του εσωτερικού φωτισμού.  


Πριν ξεκινήσουμε εντοπίζουμε και τα πλούσια συστήματα ασφαλείας . Είναι το Driving Assistance Package της Mercedes με το Active brake assist, την λειτουργία προειδοποίσης και διατήρησης λωρίδας , την επίβλεψη τυφλών σημείων ακόμη και σε χαμηλές ταχύτητες ,  το eCall-emergency system, την λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, το σύστημα προειδοποίησης ανίχνευσης πεζών κοντά σε διαβάσεις. Οφείλουμε να συμπεριλάβουμε στην ασφάλεια  και τις κάμερες οπισθοπορείας και 360 μοιρών που σε διευκολύνει αφάνταστα και στο παρκάρισμα.


Στην "καρδιά" της νέας Mercedes GLA 200 βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1332 κ.εκ. ο οποίος αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Mercedes και της Renault. Πατάμε το γκάζι και το μοτέρ αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του. Οι 163 ίπποι στις 5500 σ.α.λ  μεταφέρουν την ισχύ τους  μέσω του αυτόματου κιβωτίου  ταχυτήτων με τις 7 σχέσεις . Οι αλλαγές μπορούν να γίνπουν και χειροκίνητα μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι.

Είχαμε επιπλέον στην διάθεση μας τα προγράμματα οδήγησης του αυτοκινήτου (Eco, Comfort Sport και Individual ).Ανάλογα με την επιλογή που κάναμε, βελτιώσαμε τις επιδόσεις είτε στον τομέα της οικονομίας,  επιτυγχάνοντας τιμή κάτω από τα 7,5 λίτρα, καλύπτοντας τον μικρό... ραλίστα που κρύβαμε μέσα μας.(Εκπομπές CO2: 130 γρμ./χλμ.).

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,7 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 210 χλμ./ώρα. Όμως όλα γίνονται με πολιτισμένο τρόπο καθώς ο κινητήρας διαθέτει γραμμική λειτουργία, ανεβάζει στροφές γραμμικά με κύριο χαρακτηριστικό την ελαστικότητα, με τα 250 Nm να εμφανίζονται χαμηλά σε κλίμακα από τις 1.620 έως τις 4.000 σ.α.λ.Η επιλογή Eco διαθέτει την λειτουργία απενεργοποίησης των  δυο κυλίνδρων χωρίς να γίνεται αντιληπτή με τον ελεύθερο τροχασμό σε συνθήκες μηδενικού φορτίου.


Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα Μακ Φέρσον μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος δεν ανησυχεί τον οδηγό στις κλειστές καμπές του δρόμου  χάρη στις μειωμένες κλίσεις  και στην ικανοποιητικότατη πληροφόρηση αποό το σύστημα διεύθυνσης ειδικά στην επιλογή του προγράμματος  Sport. Ευθύβολη στον ανοιχτό δρόμο με εξαιρετική ποιότητα κύλισης καταπίνει τα χιλιόμετρα χωρίς να σε κουράζει ενώ και στις διαδοχικές στροφές η συμπεριοφορά της είναι ουδέτερη και προβλέψιμη.

Στις υπερβολές μας ή στην αφηρημάδα μας τα συστήματα ασφαλείας λειτούργησαν ευεργετικά.Τόσο το στιβαρό πλαίσιο όσο και το αυξημένο ύψος μας βήθησαν να κινηθούμε με άνεση σε χωματόδρομους με ταχύτητα και χωρίς ενοχλητικούς τριγμούς.Τά φρένα απλά συμπλήρωσαν το παζλ της ασφάλειας. 


Σε τελική ανάλυση η νέα Mercedes GLA 200 είναι καλύτερη σε όλους τους τομείς, σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Για να την αποκτήσετε την βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό  χρειάζεστε 37570 ευρώ. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top