Δοκιμάζουμε το νέο Skoda Scala 1.0 TGi

Η απόλυτη οικονομία

Skoda Scala 1.0 TGi δοκιμή

Η Skoda έχει κάνει άλματα τα τελευταία  χρόνια παρουσιάζοντας μοντέλα που διακρίνονται για την σχεδίαση  τους, την ποιότητα κατασκευής και την τεχνολογία τους. Ένα από αυτά είναι το Scala που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα MQB A0.  Διαθέτει αυτά τα χαρκτηριστικά και με το παραπάνω.Το πακέτο συμπληρώνεται τώρα και με τη έκδοση με το φυσικό αέριο (CNG) που προσφέρει την απόλυτη οικονομία στην  κατανάλωση καυσίμου.


Skoda Scala 1.0 TGi λοιπόν η κωδική ονομασία ενός μοντέλου που "τάραξε τα νερά" στην συγκεκριμένη κατηγορία. Η διαφορά σε σχέση με την απλή έκδοση εμφανισιακά εντοπίζεται στο σήμα G-Tec και στο πράσινο αυτοκόλλητο «CNG» θέλοντας με αυτό τον τρόπο να τονίσει και τον οικολογικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ανοίγοντας την τάπα εντοπίζεις δίπλα στο στόμιο τροφοδοσίας της βενζίνης  το δεύτερο μικρότερο στόμιο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου.

Στο νέο Scala G-Tec υπάρχουν τρεις ατσάλινες δεξαμενές μέσα στις οποίες μπορούν να αποθηκευτούν 13,8 κιλά καυσίμου. Αυτές βέβαια μειώνουν την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από τα 467 στα 339 λίτρα , τιμή όμως που είναι αποδεκτή χάρη στην έξυπνη τοποθέτηση τους.

Σύμφωνα με τις επίσημες  κατανάλωσης, η αυτονομία του αυτοκινήτου με φυσικό αέριο φτάνει στα 410 χιλιόμετρα. Το ρεζερβουάρ βενζίνης αποθηκεύει 9 λίτρα βενζίνης με αυτονομία στα 100 χιλιόμετρα.

Ο κινητήρας είναι ο γνωστός τρικύλινδρος 1.0 λίτρων τεχνολογίας Euro 6d-Temp. ο οποίος αποδίδει 90 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης 160 Nm/ /1800 σ.α.λ. ο οποίος συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι αλλαγές στο μοτέρ σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση εντοπίζονται στα πιστόνια τα οποία διαθέτουν επίστρωση χρωμίου/νικελίου, στις νέες βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής αλλά και στον μικρότερο υπερτροφοδότη. 

Σύμφωνα με τη εταιρεία οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι μειωμένες σε ποσοστό 25%, ενώ μειωμένες είναι οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (ΝΟx). Η λειτουργία της βενζίνης είναι στις εκκινήσεις με -10 βαθμούς κελσίου και φυσικά όταν τελειώσει το φυσικό αέριο. Όταν "γυρνάει" το μοτέρ στην λειτουργία με φυσικό αέριο αυτό γίνεται τόσο γραμμικά που δεν μπορείς να το καταλάβεις. Πάντως δεν έχεις την δυνατότητα να επιλέξεις μόνος σου την κίνηση με το καύσιμο που επιθυμείς σε αντίθεση με το υγραέριο.


Ξεκινάμε λοιπόν για να δούμε ποιες είναι οι οδηγικές διαφορές σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση την οποία είχαμε οδηγήσει πριν από καιρό. Το τρικύλινδρο μοτέρ δείχνει ότι τα καταφέρνει καλά να αντιμετωπίσει το παραπανήσιο βάρος του Scala,το οποίο λόγω των δεξαμενών φυσικού αερίου έχει ανέβει στα 1310 κιλά. Η ανταπόκριση του στο πάτημα του γκαζιού δεν είναι βέβαια αυτή της απλής βενζινοκίνητης έκδοσης καθώς οι επιδόσεις είναι για τα 0-100 χλμ./ώρα 12,4 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 182 χλμ./ώρα.

Ομως οποίος αγοράζει αυτή την έκδοση δεν την παίρνει για να βάλει φωτιά στην...άσφαλτο αλλά για να εξοικονομήσει χρήματα όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου. Η ροπή των 160 Nm η οποία είναι διαθέσιμη στο..."ρελαντί" των 1800 σ.α.λ .αλλά και οι έξι μακριές  σχέσεις του πολύ καλού κιβωτίου ταχυτήτων συνεισφέρουν στην μειωμένη κατανάλωση φυσικού αερίου και βενζίνης. Η επίσημη κατανάλωση του Scala G-Tec είναι 5,4 κυβικά μέτρα  CNG/100 χλμ.  τα οποία αντιστοιχούν σε σε 3,8 κιλά CNG/100 χλμ .

Το κόστος μεταφράζεται σε μόλις 3,1 ευρώ/100 χλμ. ( με την τιμή του φυσικού αερίου στα 0,834 ευρώ/κιλό.( Εκπομπές CO2: 98 gr/km (WLTP).Στα θετικότατα σημεία  είναι η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα  με τον ιδιαίτερα χαμηλό θόρυβο.

Η ρύθμιση του Skoda Scala 1.0 TGi είναι προσανατολισμένη στην άνεση . Οι επιβάτες είναι ξεκούραστοι ακόμη και μετά από πολύωρες διαδρομές καθώς είναι υποδειγματική η ποιότητα κύλισης . Εντυπωσιακό είναι το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος όχι μόνο λόγω των αναρτήσεων αλλά και χάρη των μαλακών καθισμάτων. Στην κίνηση σε δρόμους με συνεχείς στροφές εκτιμάς το τιμόνι που δίνει μεγάλη πληροφόρηση. Τα δυνατά φρένα αποδέιχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και μετά από σκληρη χρήση και παρά το αυξημένο βάρος. Εδώ συναντάμε πλούσια γκάμα συστήματων υποβοήθησης οδηγού όπως είναι το Front Assist με City Emergency Brake και Pedestrian Protection ,το σύστημα  Lane Assist, Front Assist , Side Assist, Adaptive Cruise Control και Park Assist .


Το Scala τιμάει και με το παραπάνω  το όνομα του το οποίο  είναι εμπνευσμένο από την λατινική λέξη " άνοδος" . Η εξωτερική του σχεδίαση είναι εντυπωσιακή με επιθετικά φωτιστικά σώματα  μπροστα αλλά και πίσω και με την εμφάνιση του να παραπέμπει σε  sportive station wagon.Η προσθήκη της διακριτικής αεροτομής στο πίσω μέρος ενισχύει το σπορ σουλούπι του ενώ οι σχεδιαστές έκαναν εξαιρετική δουλειά και στον τομέα της αεροδυναμικής με τον συντελεστή των 0,29(Cd). 


Αλλά και στο εσωτερικό ακολουθείται η  ίδια σύγχρονη αντίληψη. Μάλιστα σε αυτό το σημείο έχουμε και έναν λόγο να είμαστε... περήφανοι. Ο λόγος ακούει το όνομα  Δημήτρης Δαρκούδης, ο οποίοα είναι ο Έλληνας σχεδιαστής ο οποίος εξέφρασε με τον καλύτετρο τρόπο την  Simply Clever φιλοσοφία της Skoda.Η ποιότητα κατασκευής ακολουθεί την πεπατημένη της μαμάς VW με μαλακά πλαστικά τα οποία διαθέτουν πολύ καλή συναρμογή.

Στα hi lights ανήκει η οθόνη αφής του συστήματος  infotainment με διατάση 9,2 ιντσών στις πλούσιες εκδόσεις . Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης με διαθέσιμη την ασύρματη τεχνολογία SmartLink+, με  Wi-Fi hotspot και θύρες USB-C. ). Να ξεχωρίσουμε την ενσωματωμένη LTE eSIM  με online υπηρεσίες .Οσον αφορά τους χώρους επιβατών χαρακτηρίζονται άνετοι για πέντε άτομα.

Πάμε τώρα στο κόστος αγοράς. Για να αποκτήσετε την βασική έκδοση Ambition του  Skoda Scala 1.0 TGi χρειάζεστε 17430 ευρώ , ενώ για την Style με πιο πλούσιο εξοπλισμό  και με διζωνικό κλισματισμό η τιμή ανεβαίνει στα 18900 ευρώ. Το μειωμένο κόστος χρήσης λόγω φυσικού αερίου  κάνει ενδιαφέρουσα την αγορά του ,απλά θα πρέπει να εντοπίστε τα πρατήρια τα οποία διαθέτουν φυσικό αέριο στην περιοχή σας τα οποία συνολικά μέχρι τώρα είναι λίγα.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top