Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Kia Sportage 1,6 CRDi

Ζήτημα...τιμής

Kia Sportage 1,6 CRDi δοκιμή

H Kia τα τελευταία χρόνια ακουλουθεί μια ανοδική πορεία η οποία είναι απολύτως δικαιολογημένη ανα σκεφθείτε ότι τα ατελευταία της μοντέλα παίζουν στα ίσια με τον Εςυρωπαικό  και Ιαπωνικό ανταγωνισμό. Ένα από αυτά είναι και το Kia Sportage το οποίο τώρα βρίσκεται στα καλύτερα του ειδκά μετά την τελευταία  ανανέωση του τόσο αισθητικά όσο και μηχανικά με τον πιο 'καθαρό" diesel κινητήρα που έχει κατασκευάσει μέχρι σήμερα. Αν λάβουμε υπόψη τον εξοπλσιμό και την τιμή τίθεται...ζήτημα.

 
Η εμφάνιση παίζει ρόλο και η Kia έχει κάνει άλματα σε αυτον τον τομέα. Ξεχνώντας το τετράγωνο αμάξωμα του παρελθόντος το νέο Sportage μετά από 26 χρόνια μπορεί να περηφανεύεται ότι και σχεδιαστικά δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνσιμό.Άλλωστε το Sportage έχει Ευρωπαικές ρίζες με αποτέλεσμα το αμάξωμα του να είναι και σύχγρονο και να μην έχει σχεδιαστικές ακρότητες με μόνο στόχο τον εντυπωσιασμό.

Οι πρόσφατες μάλιστα αισθητικές "πινελίες'  με τους νέους προφυλακτήρες , τους ανασχεδιασμένους προβολείς  ομίχλης, τη νέα μάσκα με το γυαλιστερό πλέγμα και τα "φιλέτα" νίκελ δίνουν ένα σύνολο δυναμικό και επιβλητικό.Πίσω υπάρχει ένα οριζόντιο νίκελ  που ενώνει τα φωτσιτικά σώματα δίνοντας την αίσθηση ότι το αμάξωμα είνια πιο πλατύ από ότι στην πραγματικότητα. 


Εσωτερικά σε κερδίζει η ποιότητα κατασκευής αλλά και οι αλλαγές πιου έδωσαν άλλον "αέρα". Μιλάμε για τις νέες επεονδύσεις, το νέο τιμόνι, τα ανασχεδιασμένα χειριστήρια του κλιματισμού .Το δυνατό χαρτί είναι οι χώροι των επιβατών.Διαστάσεις 4.485 x 1.855 x 1.635 mm (χωρίς ράγες) .Οι πίσω τρεις επιβάτες έχουν 'αέρα' τόσο για τα γόνατα όσο και για τα κεφάλια τους ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι στα 467 λίτρα τιμή που ανεβαίνει στα 1465 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.( η τιμή θα ΄ξηταν μεγαλύετρη αν δεν υπήρχε το εξτρά ρεζερβουάρ για το AdBlue)  

Στα δυνατά σημεία είναι και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός  με νεα συστήματα ενημέρωσης, ψυχαγωγίας και υποβοήθησης του οδηγού που προβαλλονται στην έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών. Μιλάμε για συστήματα όπως είναι το Around View Monitor, το οποίο διευκολύνει το παρκάρισμα , το Driver Attention Warning που αναγνωρίζει την κόπωση του οδηγού , το Smart Cruise Control με λειτουργία Stop&Go, το οποίο παρακολουθεί τον ρυθμό κίνησης του προπορευόμενου αυτοκινήτου. 


Ξεκινήσαμε για να δοκιμάσουμε τις  δυνατότητες που έχει το Κορεάτικο SUV στον δρόμο. .Αρχικά πρέπει να πούμε ότι είναι ο αντικαταστάτης του 1,7 λίτρων που υπήρχε μέχρι σήμερα. Η κωδική ονομασία του είναι  1.6 CRDi και τον έχουμε ξαναδεί στο Ceed. Η ιπποδύναμη του είναι 136 άλογα στις στις 4000 σ.α.λ. και  πρόκειται για ένα 16v μηχανικό σύνολο με  2 ΕΕΚ, ψεκασμού common rail, με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας. Στην πράξη η λειτουργία του ολοκαίνουργιου μηχα;νικού συνόλου «U3» είναι ραφιναρισμένη  ενώ "αρπάζει" αμέσως στο πάτημα του γκαζιού με τηξν ροπή των 32,6 κιλών στις 2.000-2.250 σ.α.λ. να δίνει ελαστικότητα από χαμηλότερα από τις 1800 σ.α.λ. και μέχρι την κλίμακα των 4000 σ.α.λ.

Ο τρόπος που εμφανίζει την δύναμη του ενισχύεται από την συνεργασία με το  καλό σε κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.Το μόνο που θα μπορούσε να π[αρατηρήσει κάποιος είναι η μακριά 6η ταχύτητα που σημαίνει ότι πρέπει να γεμίσεις καλά τηνμ 5η για να μην έχεις "κρέμασμα" σε μια αλλαγή με χαμηλότερες στροφές.  Επιπλέον το χαρακτηρισκό κροτάλισμα,,ο τραχύς  ήχος που έχουν οι πετρελαιοκινητήρες μένει έξω από την καμπίνα χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση τοιυ αυτοκινήτου. Στα θετικά στοιχεία είναι και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου καθώς κυμάνθηκε στα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμτερα και μάλσιτα αυτή η τιμή επιτεύχθηκε χωρίς να "λυπηθούμε" το δεξί πεντάλ. Ας μην ξεχνάμε μάλιστα ότι είχαμε να κάνουμε με ένα αμάξωμα που ξεπερνά τα 1500 κιλά βάρους. Συνεπώς είναι ικανοποιηγτικές και οι επιδόσεις με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχοντια σε 11,4 δευτερόλεπτα και με την τελική να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.  


Η οδική συμπεριφορά είναι απροβλημάτιστη με μειωμένες κλίσεις στις στροφές σε σχέση με τα χαρακλτηρισστικά της κατηγορίας. Η  ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω  δίνει συμπεριφορά "κούρσας"κάπως υτπερυψωμένης παρά SUV..Αν το παρακάνεις τα ηλεκτρονικά βοηθήματα ενιοσχύουν τα επίπεδα ασφαλείας και επαναφέρουν τα πράγματα στην ...θέση τους. Το σύστημα διεύθυνσης έχει καλή πληροφόρηση ενώ όποτε χρέιαστήκαμε τα φρένα ακόμη και σε οριακές καταστάσεις μας έβγαλαν ασπροπρόσωπους. Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε τετρακίνηση με την κεντρική μονάδα να δίνει ισχύ στον πίσω άξονα κάθε φορά που οι αισθητήρες 'διάβαζαν" απώλεια πρόσφυσης.

Κινηθήκαμε σε δύσκολες χωμάτινες διααδρομές και είοδαμε ότι το Sportage χωρίς να είναι ...πολεμικό όχημα καταφέρνει να περνά αλώβητο από τις κακοτοπιές ακόμη και όταν υπήρχε συνεχές πετρώδες έδαφος. Βέβαια το δυνατό σημείο του είναι οι  χωμάτινες διαδρομές όπου μπορείς να το τρέξεις άφοβα ενώ δεν πρέπει να το παρακάνεις και πρέπει να κινηθείς με προσοχή όταν έχεις να αντιμετωπίσεις βαθιές λακούβες με πέτρες που εξέχουν πολύ. Και αυτό γιατί η απόσταση του αμαξώματος  από το έδαφος δεν ξεπερνά τα 172 χιλιοστά  ενώ λάστιχα με διαστάσεις  225/60 R17 έχουν ασφάλτινο  χαρακτρήρα. Επιπλέον η δυνατότητα κλειδώματος που μοιράζει την ροπή μπρός πίσω 50-50 σε βοηθά να κινηθείς με άνεση σε λασπώδεις και γλυστερές επιφάνειες.Με πλούσιο εξοπλισμό, οικονομικό "καθαρό" κινητήρα ,τετρακίνηση, δυναμική εμφάνιση , γεναιόδωρους χώρους και τιμή στα 28.000 ευρώ, το Kia Sportage κάθε άλλο παρά αφήνει αδιάφορο τον υποψήφιο αγοραστή αυτής της κατηγορίας.

Βγγέλης Γκούμας     

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top