Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai Kona 1.0 T-GDi

"Πονοκεφαλιάζει" τους ανταγωνιστές

Hyundai Kona 1.0 T-GDi δοκιμή

Η Hyundai τα τελευταία χρόνια έχει μπει για τα καλά στην κατηγορία των SUV προυσιάζοντας μοντέλα που με δυναμική σχεδίαση , αξιόπιστα και σε τιμές χαμηλότερες του ανταγωνισμού. Βέβαια μιλάμνε για μοντέλα που  βρισκονται σε πιο υψυηλή κατηγορία όπως είνααι το Santa Fe  και το Tucson με κινητήρες μεγαλύετρου κυβισμνού αποό αυτούς που  επιζητά κάποιος ο οποίος θέλει ναα κινηθεί στην κατηγορία 1000 ή 1200 κ.εεκ. Οι σκέψεις γιαα ένα τέτοιο μοντέλο υλοποιήθηκαν με το νέο Kona που είναι σε μέγεθος ο δεν Kona(n) o...βάρβαρος διαθέτει όμως εμφάινση εξοπλισμό  και κινητήρα μόλις 1.0 λίτρου με απόδοση που παραπέμπιε σε μεγαλύτερο κυβισμό Και εδώ βέβαια ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής έχει χρησιμοποιήσει υποερτροφοδότη για να πιάσει τα 120 άλογα.Ας δοκιμάσουμε λοιπόν το νέο Hyundai Kona 1.0  T-GDi με τα 120 άλογα που "πονοκεφαλιάζει' τους αντιπάλους του.


Η εμφάνιση είναι ξεχωριστή και μπορούμε να πούμε ότι είναι και μπροστά από αρκετούς ανταγωνιστές .Το μικρό SUV με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος ξεχωρίζει κυρίως μπροστα και πίσω λόγω φωτιστικών σωμάτων.Μπροστα τα λεπτά LED φώτα κάνουν αντίθεση με την μεγάλη μάσκα ακι τους μεγάλους προβολείς που βρίσκονται από κάτω , ενώ τα μαύρα πλαστικά περιμετρικά συμπληρώνουν τον χαρακτήρα που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Όμως και πίσω ακολουθείται η ίδια λογική με τα στενόμακα φωτιστικά σώματα . Η αλήθεια είναι ότι όλος οσ χεδιασμός είναι μακρυά από συντηρητικές επιλογές γεγονός που μπορεί να ξενίσει κάποιους .

Οι σχεδιαστές έκαναν αυτές τις επιλογές για να ξεχωρίσουν εντελώς από τον ανταγωνισμό σε μια κατηγορία όπου οι πωλήσεις μεγαλώνουν διαρκώς και η Hyundai θέλει το δικό της μερίδο αγοράς, στοχεύοντας σε ένα κοινό που του αρέσει η διαφορετικότητα. Όσον αφορά τους αριθμούς, το μήκος είναι στα 4.165 χλστ., το πλάτος στα 1.800 χλστ. και το ύψος στα 1.565 χλστ.  με το μεταξόνιό στα 2.600 χλστ.Οι τιμές αυτές είναι από τις μεγαλύετρες της κατηγορίας . Γία να καταλάβετε μάλιστα το πόσο μεγάλη σημασία έχουν δώσει οι Κορεάτες στο μοντέλο, χρησιμοποίησαν για το "χτίσμο" του μια εντελώς νέα οπλατφόρμα, η οποία έχει την δυνατότητα να"φιλοξενήσει" τετρακίνηση ή και την  ηλεκτρική έκδοση.Είναι κατσκευασμένη σε ποσοστό 51% από υπέρ-υψηλής αντοχής (ultra high strength)  ατσάλι με προηγμένη τεχνική συγκολήσεων που προσφέρουν υψηλή ακαμψία και χαμηλό βάρυς.


Περνώντας στο εσωτερικό βλέπουμε ότι σχεδιαστικά δεν είναι τόσο προχωρημένο σχεδιαστικά όπως το αμάξωμα. Θυμίζει Ευρωπαικά μοντέλα σε μια προσπαθεια να ισορροπήσει οπτικά τα πράγματα . Το ταμπλό είναι όμορφο με απλές γραμμές κατασκευασμένο με σκληρά πλαστικά τα οποία όμως διαθέτουν προσεκτική συναρμογή. Η επιλογή των χρωματιστών επενδύσεων στους αεραγωγούς και σε κάποια άλλα σημεία του σαλονιού, δίνουν μια ευχάριστη νεανική νότα.Μας άρεσε και ο πίνακας οργάνων με τον ξεκούραστο γαλανόλευκο φωτισμό του ο οποίος είναι και ευανάγνωστος. Στα hi tech στποιχεία εκτόις από την οθόνη τω ν 3,5 ιντσών που βρίσκεται ανάμεσα στα όργανα είναι και  η οθόνη TFT 8,0 ιντσών που στέκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό. Εκεί προβάλλονται  και οι λειτουργίες συνδεσιμότητας με Android Auto και Apple CarPlay.

Πολύ καλή είναι και η εργονομία καθώς διακόπτες και χειριστήρια βρίσκονται εκεί που πρέπει.Οι  αυξημένες διαστάσεις προσφέρουν ικανοποιητικούς χώρους για  5 επιβάτες. Οι τελευταίοι έχοιυν στην διάθεση τους  χώρο αποσκευών 361 λίτρων και αρκετές θήκες για τα μικροαντικέιμενα τους. Με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα ο χώρος για τις αποσκευές  φτάνει τα 1.143 λίτρα με την ρεζέρβα ασφαλείας στο κάτω μέρος. Ένα πολύ δυνατό σημείο του Kona  είναι και ο πλούσιος εξοπλισμός ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ,κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες,  6 αερόσακους,. Το πακέτο  Hyundai SmartSense,περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας,cruise control,  ESP με hill holder, σύστημα ελέγχου σε κατάβαση , σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, προειδοποίηση επικείμενης πρόσκρουσης. σύστημα αναγνώρισης «τυφλών» σημείων . Τα  αυτόματα φωτιστικά σώματα, οι 16άρες  ζάντες αλουμινίου, το ηχοσύστημα με Bluetooth, οι θύρες USB και Aux ,τα  χειριστήρια στο τιμόνι είναι μερικά από τα αατού του νέου μοντέλου που συναντάς σε πλούτσιες και κριβότερες εκδόσεις του ανταγωνσιμού.  


Η "καρδιά του " kona μπορεί να μην εντυπωσιάζει μετ ο μέγεθος είναι όμως δυνατή και ψυχωμένη. Μιλάμε για το 1.000άρι τρικύλινδρο δωδεκαβάλβιδο  μοτέρ T-GDi με υπερτροφοδότη και άμεσο ψεκασμό. Τα 120 άλογα στις 6000 σ.α.λ. ξεδιπλώνουν  την δύναμη τους στο πάτημα του γκαζιού με γραμμικό και πολιτισμένο τρόπο. Η ροπή των  172 Nm  από τις 1.500 έως και τις 4.000 σ.α.λ  μεταφράζερται σε δύναμη από τις χαμηλές στροφές γεγονός που σε κάνει να νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με περισσότερα κυβικά .Μπορείς να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς χάρη και στο πολύ καλό σε κλιμάκωση  χειροκίνητο κιβώτιο  ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις με τις επιδόσεις να ικανοποιούν. Τα  0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 12 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Άπό την άλλη πλευρά όταν έχεις να αντιμτωπίσεις ένα μεπόδιο που πετάγεται μπροστά σου τα φρένα με την προοδευτική διαδρομή στο πεντάλ ανταποκρίνονται άμεσα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ.


Το Kona είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο που προσφέρει ευχαρίστηση  με καλή ποιότητα κύλισης .Ο ημιάκαμπτος άξονας πίσω διαχειρίζεται τις...κακοτοπιές και φιλτράρει ικανοποιητικά τις ανωμαλίες.Κινηθήκαμε και σε επαρχιακούς δρόμους με συνεχείς στροφές και είδαμε ότι οι αντιδράσεις του μικρού SUV της Hyundai δεν σε προβληματίζουν.Το σύστημα διεύθυνσης έχει σωστή πληροφόρηση, κόβει αμέσως και παρά το αυξημένο ύψος οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες. .Όμως να ξεκαθαρίσουμε όοτι δεν είναι ένα αυτοκίνητο που προσφέρτεται για...ειδικές διαδρομές . Τo Kona αν και δεν έχει τετραακίνηση κινείται εξίσου καλά και στο χώμα χάρη στο αυξημένο ύψος κατά 19 εκατοστά  . Στον  ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο προσφέροντας άνεση στους  επιβάτες.

Η τιμή της βαικής έκδοσης του Hyndai Kona  με πλούσιοι εξοπλσιμό είναι στα 16.990 ευρώ και συπεριλαμβάνει τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και οδκής βοήθειας.

Βαγγέλης Γκούμας


 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top