Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 5008 1.2 PureTech 130

Πέτυχαν διάνα 

Peugeot 5008 1.2 PureTech 130

Το αν έχεις μεγάλη οικογένεια δεν σημαίνει ι ότι πρέπει να αγοράσεις… πουλμανάκι   ή κάποιο άχαρο SUVαυτοκίνητο με πολλές θέσεις, H Peugeot  έδωσε την λύση με το 5008 το οποίο διαθέτει 7 θέσεις  ,είναι πολύ όμορφο και είναι πλούσιο σε εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας  Το μοντέλο της δοκιμής μας κινείται με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο μοτέρ των 1,2 λίτρων. Μάλιστα όταν  το είδαν συνάδελφοι στο κανάλι και έμαθαν τον κυβισμό του κινητήρα μας είπαν : «καλά μπορεί αυτό το «μοτεράκι» να κινήσει  αυτό το… θηρίο.»  Η απάντηση μας ήταν στην αρχή  ένα μειδίαμα και στην συνέχεια μια μικρή βόλτα για να αποδείξουμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας  είναι  ένα μικρό …διαμάντι που «αστράφτει» στον δρόμο.

Ας ξεκινήσουμε όμως από τα  εμφανή προσόντα. 

Εμφάνιση αλά 30008 με σύγχρονες γραμμές εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα μπρος πίσω και κορμοστασιά ανάλογη αν και …μακρύτερη. Εεξάλλου πατάνε στην ίδια πλατφόρμα Efficient Modular Platform 2  EMP .Η διαφορά είναι στο μήκος καθώς έχουν προστεθεί 19 εκατοστά ενώ αυξημένο είναι και το μεταξόνιο κατά 16 εκατοστά έτσι ώστε να χωρέσει η τρίτη σειρά καθισμάτων. μακρύτερο και με 16,5 cm μεγαλύτερο μεταξόνιο ώστε να χωρέσει και μια τρίτη σειρά καθισμάτων.

Το πιο σημαντικό είναι ότι η χρηστικότητα του εσωτερικού χώρου είναι εντυπωσιακή καθώς εκτός από τα 7 καθίσματα υπάρχουν δυνατότητες διαμόρφωσης του ενώ δεν λείπουν  τα ανακλινόμενα τραπεζάκια , οι αποθηκευτικοί χώροι για τα μικροαντικείμενα που φάνουν τα 38 λίτρα.. Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων  είναι εύκολη, με τα τελευταία πίσω  καθίσματα να είναι άνετα για μικρόσωμους επιβάτες ταιριάζει περισσότερο σε παιδιά. Τα δύο τελευταία  καθίσματα διπλώνουν με μια μόνο κίνηση  και κρύβονται στο πάτωμα δίνοντας έναν μεγάλο χώρο φόρτωσης 702 λίτρων, που μπορεί να φτάσουν στα  1.060 λίτρα με την αφαίρεση των δύο πίσω καθισμάτων .

Στο εσωτερικό  είναι εμφανές το high-tech περιβάλλον και ο...


σεβασμός στον οδηγό καθώς όλα είναι στραμμένα προς αυτόν. Μάλιστα  η κεντρική κονσόλα το διαχωρίζει εντελώς αποό τον συνοδηγό. Το απίστευτο ταμπλό με τα τρία επίπεδα είναι κατασκευασμένο  από μαλακά υλικά με πολύ σύγχρονη σχεδίαση Το νέο PEUGEOT i-Cockpit παρέχει περιβάλλον… διαστημοπλοίου. Ό πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός διαστάσεων 12,3 ιντσών ενώ η 8αρα οθόνη  παρέχει όλες τις πληροφορίες για τα ηλεκτρονικά συστήματα αυτοκινήτου και της συνδεσιμότητας. Το navi είναι ιδιαίτερα εύχρηστο ενώ για τα υπόλοιπες λειτουργίες χρειάζεσαι μικρό χρόνο εξοικείωσης. Μάλιστα η  οθόνη βρίσκεται ακριβώς στο ύψος του οπτικού πεδίου του οδηγού μειώνοντας την απόσταση της προσοχής. Το περιβάλλον γίνεται πιο hi tech το βράδυ όεταν είσαι σε ένα περιβάλλον που φωτίζεται από τις μεγάλες οθόνες αλλά και τις γαλάζιες αποχρώσεις σε πόρτες και κονσόλα .Το μικρό σε μέγεθος κοφτό και στις δύο πλευρές  πολύ-λειτουργικό τιμόνι μπορεί να ξενίζει λίγο όμως κάνει τους ελιγμούς πραγματικό παιχνίδι. 

Όμως τα πράγματα γίνονται ακόμη καλύτερα όταν πατήσεις το…


μπουτόν εκκίνησης του κινητήρα και αρχίσεις να χαίρεσαι τις αρετές του. Αρκεί να σας πούμε ότι στο πρώτο κόκκινο φανάρι σταματήσαμε, ανοίξαμε το ντουλαπάκι του συνοδηγού και κοιτάξαμε την άδεια κυκλοφορίας για να σιγουρευτούμε ότι ο κυβισμός είναι μόλις 1200 κ.εκ. (1.199 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο ) έστω  υπερτροφοδοτούμενος και όχι…1600αρης τούρμπο.  Ο τρόπος που μεταφέρει  την δύναμη των 130 ίππων / 5.500 σ.α.λ.στον δρόμο είναι απολαυστικός καθώς ας μην ξεχνάμε ότι έχει να αντιμετωπίσει και βάρους  1510 κιλών. Ο  3κύλινδρος 1.2 δείχνει δυνατός  με ελαστικότητα από χαμηλά με την ροπή των 230 Nm/ να εμφανίζεται στις 1750 σ.α.λ.Τα 0-100 χλμ.ώρα έρχονται σε χρόνο 11,3 δευτερόλεπτα ενώ είδαμε την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Το κιβώτιο ταχυτήτων στο μοντέλο της δοκιμής μας ήταν χειροκίνητο με τις 6σχέσεις να έχουν σχετικά κοντή κλιμάκωση για να βοηθούν και στην επιτάχυνση. Γιατί είπαμε κινητήρας ‘διαμάντι» αλλά χρειάζεται και λίγη συνεργασία για να καλύψει την έλλειψη πιο πολλών κυβικών. Η μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε με βαρύ πόδι τα 9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Ο ανοιχτός δρόμος είναι το δυνατό  σημείο  του…


 Peugeot 5008 όπου κυριολεκτικά «καταπίνει»  τις μεγάλες αποστάσεις διατηρώντας υψηλή ταχύτητα με πολύ καλή ποιότητα κύλισης.  Την ίδια στιγμή η ανάρτηση φιλτράρει τις ανωμαλίες του δρόμου καθώς ισορροπεί μεταξύ  άνεσης και κρατημάτων και μόνον στις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος θα αντιδράει κάπως απότομα. Η ρύθμιση της προσφέρει  μειωμένες κλίσεις στις στροφές ενώ το μικρό τιμόνι προσφέρει μεγάλη ευελιξία κρύβοντας τον όγκο του αυτοκινήτου. Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το το Advanced Grip Control με τα 5 προγράμματα λειτουργίας( άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο και απενεργοποίηση του ESP σου δίνει την δυνατότητα να περνάς με ταχύτητα από χωματόδρομους σχετικά βατούς. Όμως σε καμία περίπτωση δεν έχουμε να κάνουμε με τζιπ άλλωστε δεν υπάρχει τετρακίνητη έκδοση.

Σε τελική ανάλυση η Peugeot πέτυχε διάνα με το 5008 καθώς...

κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντυπωσιακό σε εμφάνιση οικογενειακό όχημα crossover/SUV με τεράστιους χώρους , πλούσιο εξοπλισμό και κινητήρα που… στενοχωρεί την ..εφορία και ανταγωνιστές . Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε  για την βασική έκδοση 5008 1.2 PureTech 130 Access 27.700 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει τις αλουμινένιες ζάντες αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων και Grip Control.  Στην Active Grip  με επιπλέον Hill Descent Controlκαι πλούσιο  διάκοσμο θέλετε 32.700 ευρώ. . Η Allure Grip με φουλ εξοπλισμό κοστίζει 35.100 ευρώ ενώ υπάρχει για τους ανήσυχους η  σπορ έκδοση GT Line Grip, 36.000 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top