Η περιπέτεια του  Fiat Panda Cross στην έρημο 

Συνάντησε εμπόδια αντάξια του θρυλικού Ντακάρ

Fiat Panda Cross "Panda Raid 2019"

Τρείς χιλιάδες χιλιόμετρα, 7 ειδικές διαδρομές και 400 πληρώματα. Αυτοί είναι οι αριθμοί του Panda Raid, ενός αγώνα regularity ειδικά για δικίνητα και τετρακίνητα Panda που κατασκευάστηκαν πριν το 2003. Οι διαδρομές του αγώνα απλώνονται από τη Μαδρίτη μέχρι το Μαρακές μέσω μοναδικών τοπίων της ερήμου.Την ίδια διαδρομή ακολούθησε και το νέο Fiat Panda Cross 4x4 ως μία συμβολική σύνδεση του κλασσικού Panda της δεκαετίας του 1980 και του νέου μοντέλου που αποτελεί τον πρωταθλητή της κατηγορίας του στην Ευρώπη.Έχοντας φτάσει στην 11η οργάνωση του, ο αγώνας regularity Panda Raid, αποτελεί πλέον έναν ιδιαίτερα δημοφιλή θεσμό. Παρά το γεγονός ότι διατηρεί τον ερασιτεχνικό του χαρακτήρα, ο βαθμός δυσκολίας του είναι αντίστοιχος με εκείνον του θρυλικού Ντακάρ. Αυτή τη χρονιά 400 Panda 1ης γενιάς απ' όλο τον κόσμο βρέθηκαν στην αφετηρία στην πόλη της Μαδρίτης, ξεκινώντας με σκοπό να καλύψουν περισσότερα από 3.000χλμ. και να φτάσουν στο Μαρακές, το «μαργαριτάρι της ερήμου».

Το πολύχρωμο καραβάνι πέρασε από μοναδικά τοπία και διαδρομές που θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν μόνο μεγάλα εκτός δρόμου οχήματα. Το μοντέλο της Fiat κατάφερε για ακόμα μία φορά να αντιμετωπίσει τα κακοτράχαλα εδάφη και να ολοκληρώσει με ευκολία την πρόκληση. Τα κλασσικά Panda συνόδευσε και ένα νέο Fiat Panda Cross 4x4, εφοδιασμένο με το βραβευμένο Turbo βενζινοκινητήρα TwinAir των 900κ.εκ., το οποίο αποτέλεσε μια συμβολική σύνδεση μεταξύ του χθες και του σήμερα της Fiat.  

 Μετά την εκκίνηση στις 8 Μαρτίου από τη Μαδρίτη, τα πληρώματα κατευθύνθηκαν προς το λιμάνι του Μοτρίλ και στη συνέχεια με το καράβι πέρασαν στο Μαρόκο. Από εκεί ακολούθησαν πορεία μέσω της ερήμου για να τερματίσουν στις 15 Μαρτίου στο Μαρακές.Πρωταθλητής της ερήμου αναδείχθηκε το νέο Panda Cross 4x4, το οποίο αποτελεί άξιο διάδοχο του θρυλικού προγόνου του που παρουσιάστηκε πριν 35 χρόνια, συνδυάζοντας για πρώτη φορά το σύστημα μετάδοσης ενός κλασσικού εκτός δρόμου οχήματος με την ευελιξία ενός συμπαγούς αυτοκινήτου πόλης. To Panda Cross με αυξημένη απόσταση από το έδαφος και γωνίες προσέγγισης/ράμπας/αποχώρησης 24ο/21ο/34ο μπορεί να αντιμετωπίσει ιδιαίτερα δύσβατα εδάφη. Παράλληλα το σύστημα 4κινησης συνδυάζεται με το σύστημα Drive Mode Selector δίνοντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει το πρόγραμμα που ταιριάζει στις εκάστοτε συνθήκες. Στην επιλογή "Auto" το Panda λειτουργεί σαν ένα κανονικό 2κινητο αυτοκίνητο, μεταφέροντας ροπή στους πίσω τροχούς μόνο αν χαθεί η πρόσφυση, στην επιλογή "Off-Road" η ροπή μεταφέρεται μόνιμα και στους 4 τροχούς με τη βοήθεια και του ηλεκτρονικού διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης ELD, ενώ τέλος στην επιλογή "Gravity Control" το σύστημα επενεργεί στα φρένα ώστε και οι πιο απότομες καταβάσεις να ολοκληρώνονται με απόλυτο έλεγχο και ασφάλεια.

Η επιτυχία του "Panda Raid 2019" έρχεται να συμπληρώσει ιδανικά τα πολυάριθμα ρεκόρ που έχει επιτύχει το Panda σε επίπεδο τεχνολογίας και πωλήσεων. Το Fiat Panda αποτελεί το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο πόλης στην Ευρώπη τα τελευταία 15 χρόνια, ενώ είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που εφοδιάστηκε με σύστημα 4κινησης το 1983. Παράλληλα το 2004 η 2η γενιά του μοντέλου αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που κατέκτησε το βραβείο "Car of the Year", ενώ την ίδια χρονιά ένα Panda 4x4 ανέβηκε σε υψόμετρο 5.200μ. στο Έβερεστ. Τέλος το 2013 το Panda ήταν το πρώτο αυτοκίνητο πόλης που εφοδιάστηκε με αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος..
Όλες οι γενιές του Panda χαρακτηρίζονται από τη στιβαρή κατασκευή και τον πρακτικό χαρακτήρα. Αυτά τα χαρακτηριστικά αποτελούν βασικό λόγο για τα 7,5 εκ. αγοραστών που επέλεξαν το δημοφιλές μοντέλο της Fiat από το 1980 μέχρι και σήμερα.

Βαγγέλης Γκούμας
 

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top