Η Ολυμπία Οδός αποδείχθηκε ο δυσκολότερος στην κατασκευή του αυτοκινητόδρομος, γιατί έπρεπε να λειτουργεί, ενώ παράλληλα στην ίδια χάραξη να κατασκευάζεται.

Για έναν αυτοκινητόδρομο 205 χιλιομέτρων, χρειάστηκαν 9 χρόνια για να κατασκευαστεί.

Από την χάραξή του, το έργο αντιμετώπισε προβλήματα με πολύμηνες δικαστικές διαμάχες από ιδιοκτήτες που αντιτάχθηκαν στις απαλλοτριώσεις. Όταν μπήκαν τα μηχανήματα, οι μηχανικοί είχαν να αντιμετωπίσουν την σαθρότητα των εδαφών. Mάλιστα, στην διάρκεια της κατασκευής, υπήρχαν προβλήματα με κατολισθήσεις που αντιμετωπίστηκαν.

Ωστόσο, ο αυτοκινητόδρομος θα παραδοθεί πλήρως σε κυκλοφορία μέχρι το τέλος του καλοκαιριού, καθώς υπάρχουν 4 σημεία στα οποία το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί. Λίγο μετά το Ξυλόκαστρο, στην θέση «Καμάρι», τα έργα έμειναν πίσω, λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων. Επίσης, στο Δερβένι το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς εκεί ο αυτοκινητόδρομος συναντάει τα έργα του ΟΣΕ. Τρίτο σημείο που δεν θα παραδοθεί στην κυκλοφορία είναι στα «Αραχωβίτικα», όπου εκκρεμεί μια απαλλοτρίωση 500 μέτρων και, τέλος, ο κόμβος του Ρίου αναμένεται να παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος Αυγούστου.

Ο Κόμβος του Ρίου είναι ένα ιδιαιτέρως πολύπλοκο τεχνικό έργο, γιατί εξυπηρετεί πολλές διαφορετικές κατευθύνεις. Στην τελική του μορφή, ο κόμβος θα περιλαμβάνει 3 άνω διαβάσεις, 6 κάτω διαβάσεις και θεωρείται ο μεγαλύτερος και πολυπλοκότερος κόμβος σε ολόκληρη την Ελλάδα.

 

 

Tags: