Οδηγούμε το MINI Clubman Cooper 2.0 D

Έχει χαρακτήρα, ποιότητα ,επιδόσεις και ξεχωρίζει

Οδηγούμε το  MINI Clubman Cooper 2.0 D

Ανέκαθεν η MINI διέθετε ξεχωριστά μοντέλα τα οποία έμοιαζαν μεν μεταξύ τους. Όμως παρά την ομοιότητα το κάθε ένα από αυτά είχε κάτι ξεχωριστό. Εμείς από την πρώτη στιγμή ανάμεσα τους είχαμε ξεχωρίσει το Clubman καθώς πέρα από την πρακτικότητα του λόγω του σχήματος  που διαθέτει έχει  πορτμπαγκάζ με το μοναδικό άνοιγμα με τις δύο παράλληλες διαιρούμενες πόρτες. Συνεπώς η προτίμηση ενός τέτοιου αυτοκινήτου αποτελεί προσωπική υπόθεση κάποιου που του αρέσει να ξεχωρίζει στον δρόμο  ενώ η έκδοση που δοκιμάσαμε με τον υπερτροφοδοτούμενο diesel κινητήρα των 2.0 λίτρων εντυπωσιάζει με την απόδοση και την οικονομία καυσίμου.

Ας ξεκινήσουμε από τα …πρακτικά  ζητήματα  που ανάμεσα τους είναι και οι χώροι. Είναι μεγαλύτερο από το 5θυρο Mini σε όλες τις διαστάσεις .Το  μήκος είναι αυξημένο κατά 27 cm , το πλάτος  κατά 9 cm και μεταξόνιο κατά 10 cm.Η αύξηση των διαστάσεων μεταφράζεται σε σαφώς άνετους χώρους για τους επιβάτες και σε χώρο αποσκευών με το διπλό δάπεδο ,που ξεκινά από τα 360 λίτρα και φτάνει στα 1250 λίτρα μα την διθέσια διαμόρφωση.

Εξωτερικά τα ιδιαίτερα φωτιστικά σώματα με τα νικελένια στεφάνια  , οι αεραγωγοί στους μπροστινούς θόλους , οι καθαρές γραμμές με τις καμπύλες και το μακρύ καπό συνθέτουν ένα σύνολο που παραπέμπει κατευθείαν στην ταυτότητα της μάρκας. Περνώντας στο εσωτερικό  εντυπωσιάζεσαι από την ποιότητα κατασκευής.

Τα μαλακά πλαστικά η άριστη συναρμολόγηση ,εκμηδενίζουν τους θορύβους κατά το πέρασμα πάνω από ανώμαλα οδοστρώματα. Η διάταξη των οργάνων είναι η γνωστή με το μεγάλο ταχύμετρο και το ένθετο στροφόμετρο μπροστά από τον οδηγό.

Στην μέση του ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη έγχρωμη στρογγυλή οθόνη πολυμέσων με τη πλήρη συνδεσιμότητα και τις άπειρες εφαρμογές . Μέσω αυτής της οθόνης και των χειριστηρίων στην βάση της κονσόλας ελέγχεις τα πάντα. Από την ψυχαγωγία και την πλοήγηση μέχρι την προηγμένη τεχνολογία του MINI Connected με μουσική, ενημερώσεις από κοινωνικά δίκτυα, πληροφορίες για την οδήγηση και εφαρμογές στο αυτοκίνητο.

Το πλήθος των συστημάτων μεταξύ των οποίων του  συστήματος πλοήγησης και της έγχρωμης κάμερας οπισθοπορείας  χρειάζονται ένα μικρό χρόνο προσαρμογής για να τις «παίζεις» στα δάχτυλα.

Ο δακτύλιος με LED που περιστοιχίζει το κεντρικό κυκλικό όργανο MINI αλλάζει χρώμα για να σηματοδοτήσει διάφορα συμβάντα, όπως αλλαγή έντασης της μουσικής, αύξηση των στροφών λειτουργίας του κινητήρα, τηλεφωνικές κλήσεις και οδηγίες πλοήγησης.

Όπως και στα υπόλοιπα MINI μας άρεσε ιδιαίτερα η  επιλογή των νικελένιων διακοπτών αεροπορικού τύπου για τον χειρισμό των ηλεκτρικών συστημάτων του αυτοκινήτου. Η …ανάφλεξη γίνεται μέσω του κόκκινου φωτιζόμενου διακόπτη start στην μέση της κονσόλας. Το μοτέρ μπαίνει σε λειτουργία  και αρχίζει να ξεδιπλώνει τις αρετές του με το πάτημα του γκαζιού.

Ο υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας  των 2 λίτρων έχει να αντιμετωπίσει βάρος που ξεπερνά τα 1400 κιλά και παρ όλα αυτά τα καταφέρνει εξαιρετικά και χωρίς κόστος για την τσέπη. Κατ αρχάς έχει ένα πολυτιμότατο συνεργάτη που δεν είναι άλλος από   το αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων Steptronic με τις 8 σχέσεις. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται με υποδειγματικό τρόπο χωρίς κενά κάτι  που δεν μας προκαλεί καμία εντύπωση καθώς θεωρείται και είναι ένα από τα καλύτερα κιβώτια της αγοράς. Τα 150 άλογα όχι απλά τρέχουν άλλα καλπάζουν στις 4000 σ.α.λ.  Η ροπή των 33,5 κιλών στο… ρελαντί των 1750 σ.α.λ. δίνει ελαστικότητα και δύναμη με το ελαφρύ πάτημα του γκαζιού. Όταν μάλιστα θελήσεις  να το παίξεις …ραλίστας το Clubman δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο. Οι εργοστασιακές τιμές είναι 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε  8,5 δευτερόλεπτα και  η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 212 χλμ./ώρα. Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της κατανάλωσης όπου με «αμυντική» οδήγηση πιάσαμε περίπου την μέση  εργοστασιακή με 4, 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα  ενώ με αγωνιστική διάθεση δεν ξεπεράσαμε τα 6,5   λίτρα.

Είναι εκπληκτικός όμως ο τρόπος που πατάει το αυτοκίνητο στον δρόμο. Το άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με τις  σφιχτές αναρτήσεις, δίνουν σταθερά «πατήματα» τόσο στις ευθείες όπου ταξιδεύει σαν βέλος όσο και στις στροφές όπου οι κλίσεις είναι ελάχιστες. Το τιμόνι βαρύ όσο χρειάζεται σε όλες τις ταχύτητες δίνει πολύ καλή πληροφόρηση. Το MINI Clubman  έχει τυπική οδική συμπεριφορά της μάρκας  που παραπέμπει σε καρτ ενώ η ποιότητα κύλισης παραπέμπει σε αυτοκίνητα υψηλής κατηγορίας . Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά σε κάθε περίσταση.

 

Με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας ,συστήματα αποφυγής σύγκρουσης , ενεργοποίηση ειδοποίησης σε περίπτωση ατυχήματος , το MINI Clubman  δικαιωματικά παίρνει παράσημα πολλών αστέρων .Ο  trenty χαρακτήρας του , το βαρύ όνομα της  «μαμάς» BMW βάζουν το μοντέλο στις πρώτες επιλογές των οδηγών. Το MINI Clubman κοστίζει  30665 ευρώ .

Βαγγέλης Γκούμας

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top