Κορωνοϊός: Τι θα γίνει με την αποζημίωση των επιβατών ακυρωμένων πτήσεων

Τι προτείνει η Κομισιόν

αεροδρόμιο

H Κομισιόν θα προτείνει την Τετάρτη να διασφαλιστεί νομικά το δικαίωμα χρηματικής αποζημίωσης επιβατών ακόμα και αν λάβουν voucher για πτήση που έχει ακυρωθεί και μάλιστα με αυτοματισμό μετά από 12 μήνες, σύμφωνα με πληροφορίες.

Συγκεκριμένα, πηγή που ενημέρωσε τον Τύπο στις Βρυξέλλες μετά από δημοσιεύματα που έκαναν λόγω για πρόταση της Κομισιόν που θα επιτρέψει τα vouchers εις αντάλλαγμα εισιτηρίων που έχουν ακυρωθεί, επεσήμανε τα εξής:

  • η Κομισιόν από την πρώτη στιγμή, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, είχε επισημάνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα μπορούσαν να προσφέρουν στους επιβάτες πτήσεων που έχουν ακυρωθεί, κουπόνι ίσης αξίας, ή χρηματική αποζημίωση, ή αλλαγή κράτησης χωρίς επιβάρυνση.
  • η Κομισιόν είχε ζητήσει από τις εταιρείες να καταστήσουν τα vouchers που προσφέρουν ελκυστικά, αν θέλουν οι καταναλωτές να τα προτιμήσουν έναντι της επιστροφής χρημάτων (πχ η Lufthansa προσφέρει επιπλέον 50 ευρώ αξία πλέον της τιμής του εισιτηρίου).
  • οι καταναλωτές έχουν νόμιμες προσδοκίες κατά την κράτηση των εισιτηρίων τους, οι οποίες δεν θα πρέπει να διαψευσθούν.

Ως εκ τούτου η πρόταση θα προβλέπει αφενός αυτοματισμό στην αποπληρωμή των καταναλωτών σε περίπτωση μη χρήσης του voucher εντός της προθεσμίας που θα τεθεί (12 μήνες) και κρατική εγγύηση στην εξόφληση για τις περιπτώσεις χρεοκοπίας των εν λόγω εταιρειών.

Σχετικό προσχέδιο το οποίο είχε αποσταλεί χθες στους επικεφαλής των καμπινέ των Επιτρόπων διέρρευσε νωρίτερα στο Reuters.

Υπενθυμίζεται ότι προ εβδομάδων 12 Κράτη Μέλη είχαν ζητήσει την προσωρινή παύση της δυνατότητας χρηματικής αποζημίωσης από αεροπορικές εταιρείες για να αποφευχθεί ενδεχόμενη χρεοκοπία τους. Ωστόσο, ένα τέτοιο αίτημα παρουσιάζει πολλά νομικά προβλήματα, όπως το ότι ο φορολογούμενος καλείται να διασώσει τον κλάδο δύο φορές.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top