Τέμπη: Ποιο είναι το σύστημα ασφαλείας που δε λειτουργεί στην Ελλάδα

Τι είναι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας

Την άποψη ότι αποφύγαμε μια ακόμη μεγαλύτερη τραγωδία στα Τέμπη εξέφρασε ο καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών Ευθύμιος Λέκκας, λέγοντας ότι το δυστύχημα έγινε λίγα μέτρα από τη σήραγγα / Βίντεο: ΕΡΤ

Έπειτα από το τρομερό δυστύχημα στα Τέμπη, με τη σύγκρουση των δύο τρένων που είχε σαν αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δεκάδες επιβάτες και πολλοί ακόμη να τραυματιστούν, μεγάλη σημασία έχει να δώσουμε βάση σε ό,τι αφορά τα συστήματα ασφαλείας που θα έπρεπε να ενεργοποιούνται, ώστε να αποφεύγονται τέτοιες επικίνδυνες καταστάσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ειδικότερα, θα έπρεπε να εφαρμόζεται στη χώρα μας το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας (ERTMS), κάτι που δυστυχώς δεν υφίσταται.

Τέμπη: Στον ανακριτή ο σταθμάρχης - Πήρε προθεσμία για να απολογηθεί

Με το σύστημα σηματοδότησης ERTMS επιδιώκεται η δημιουργία ενός κοινού κώδικα επικοινωνίας σε όλα τα σιδηδρομικά δίκτυα, που θα επιτρέπει στα τρένα να μετακινούνται με ασφάλεια σε διαφορετικές χώρες / Φωτογραφία Unsplash

Σε ό,τι αφορά την κίνηση των τρένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, απαιτείται ένα συγκεκριμένο σύστημα σηματοδότησης, το οποίο εξαρφαλίζει την ομαλή και ασφαλή μεταβίβαση των αμαξοστοιχιών στον προορισμό τους και αποτρέπει την τυχόν σύγκρουσή τους. Πολλές χώρες της Ευρώπης έχουν υιοθετήσει το δικό τους σύστημα σηματοδότησης, ενώ κάποια από αυτά είναι αρκετά προηγμένα. Συγκεκριμένα, έως και πριν από λίγα χρόνια λειτουργούσαν στην Ευρώπη 30 περίπου διαφορετικά τέτοια συστήματα.

Τέμπη: «Το παιδί μου είναι στα χέρια του Θεού, ανάψτε ένα κερί»

Επειδή όμως σε αυτά τα συστήματα υπήρχε μεγάλη ανομοιογένεια, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί ένα ενιαίο σύστημα ελέγχου-χειρισμού, σηματοδότησης και επικοινωνίας, το λεγόμενο ERTMS, σκοπός του οποίου είναι να αντικαταστήσει όλα τα υφιστάμενα συστήματα σηματοδότησης στην Ευρώπη με ένα ενιαίο λειτουργικό σύστημα που θα μπορεί να επιλύσει τυχόν προβλήματα των σιδηροδρομικών δικτύων και θα εξασφαλίσει την ασφαλή και ομαλή κίνηση των τρένων, εντός και εκτός εθνικού δικτύου. 

Με το σύστημα σηματοδότησης ERTMS επιδιώκεται η δημιουργία ενός κοινού κώδικα επικοινωνίας σε όλα τα σιδηδρομικά δίκτυα, που θα επιτρέπει στα τρένα να μετακινούνται με ασφάλεια σε διαφορετικές χώρες.

Τέμπη: Νέα εισαγγελική παραγγελία - «Να τιμωρηθούν όποιοι και αν είναι!»

Ο Αναστάσιος Λαμπρόπουλος, πολιτικός μηχανικός του Τμήματος Προγραμματισμού & Υποστήριξης Κυκλοφορίας της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, έγραψε το εγχειρίδιο Συστημάτων Σηματοδότοσης και Τεχνολογιών Ελέγχου Κυκλοφορίας Σιδηροδρόμων στο οποίο παρουσιάζεται αναλυτικά και το σύστημα ERTMS.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top