Μετρό: Πότε θα παραδοθούν οι έξι νέοι σταθμοί

Οι τρεις πρώτοι θα είναι έτοιμοι το φετινό καλοκαίρι

Συρμός του Μετρό

Το καλοκαίρι του 2020 θα είναι έτοιμοι οι τρεις πρώτοι νέοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό προς Πειραιά. (Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια).

Ένα χρόνο αργότερα και συγκεκριμένα το καλοκαίρι του 2021, θα ανοίξουν για το κοινό οι επόμενοι τρεις σταθμοί: Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Αττικό Μετρό, Νίκο Κουρέτα, το έργο θα  μειώσει την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 23.000 ημερησίως, με 115.000 πολίτες να εξυπηρετούνται στη ζώνη επιρροής των σταθμών και τη διαδρομή Λιμάνι-Αεροδρόμιο να φτάνει τα 55 λεπτά.

Όπως εξήγησε ο κος Κουρέτας από το βήμα του συνεδρίου Athens Investment Forum, στο στάδιο της δημοπράτησης παραμένει το έργο της Γραμμής 4, το πρώτο τμήμα της οποίας είναι μήκους 13 χιλιομέτρων με 15 σταθμούς, με τρένα χωρίς οδηγό και συστήματα στην αιχμή της τεχνολογίας και προϋπολογισμό 1,5 δισ. ευρώ.

Η άστεγη με τη μαγευτική φωνή - Τραγούδησε στο μετρό και έγινε viral

Όσον αφορά στην επέκταση του τραμ στον Πειραιά, προϋπολογισμού 50 εκατ. ευρώ, η ημερήσια κίνηση εκτιμάται σε 35.000 νέους επιβάτες. 

Την τελευταία 20ετία από την Αττικό Μετρό έχουν τεθεί σε λειτουργία και κατασκευάζονται 60 χιλιόμετρα γραμμών μετρό σε 64 σταθμούς σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνολικού κόστους περίπου 7,2 δισ. ευρώ. 

Στο στάδιο σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται συνολικά 37 χιλιόμετρα γραμμών με 26 σταθμούς, ενώ 32 χιλιόμετρα γραμμών δικτύου τραμ βρίσκονται σε λειτουργία ή σε στάδιο κατασκευής.

Στο στάδιο του σχεδιασμού/μελετών βρίσκονται ακόμη εννέα χιλιόμετρα γραμμής, ενώ το συνολικό κόστος αντιστοιχεί στα 600 εκατ. ευρώ περίπου.

Πρώτη προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ, όπως επισήμανε ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Χρήστος Βίνης, είναι η άμεση αντιμετώπιση των καθυστερήσεων σε κρίσιμα έργα, όπως:

  • Η υπογειοποίηση της γραμμής στα Σεπόλια,
  • Η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας,
  • Η αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας,
  • Η χρηματοδότηση του εκσυγχρονισμού της γραμμής Κιάτο-Αίγιο.

Επίσης η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ θα εργαστεί για τη σύνδεση των βασικών λιμανιών της χώρας με τους κεντρικούς σιδηροδρομικούς άξονες (Αθήνα-Βόλος-Θεσσαλονίκη Καβάλα-Αλεξανδρούπολη και Πειραιάς-Πάτρα-Ηγουμενίτσα), αλλά και με τις μεγάλες Βιομηχανικές Περιοχές (ΒΙΠΕ). Ένα τέτοιο έργο είναι η σύνδεση του 6ου προβλήτα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο με γραμμή, μήκους τριών χλμ., που βρίσκεται στο στάδιο της δημοπράτησης.

Εξίσου σημαντική θεωρείται και η αναβάθμιση και επέκταση του περιφερειακού δικτύου, όπως για παράδειγμα η αναβάθμιση και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Ισθμού-Λουτρακίου, η εγκατάσταση σηματοδότησης στη γραμμή Λάρισα-Βόλος, η εγκατάσταση συστήματος ραδιοκάλυψης σε σιδηροδρμική γραμμή μήκους 378 χλμ. σε όλη τη χώρα.

Στα νέα έργα που θα δρομολογηθούν, συγκαταλέγονται η νέα σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει το εμπορικό λιμάνι της Καβάλας με το υφιστάμενο δίκτυο, ο νέος κλάδος του Προαστιακού από τα Άνω Λιόσια έως τα Μέγαρα και η παράκαμψη του Δήμου Αχαρνών με νέα γραμμή.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top