To Avenger είναι το πιο μικρό μοντέλο τςη Jeep και παρουσιάστηκε στην αρχή ώς ηλεκτρικό και στην συνέχεια με βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων με 100 ίππους. Ήρθε όμως η ώρα να εξηλεκτριστεί κρατώντας τον θερμικό κινητήρα με ένα ήπιο υβριδκό σύυστημα το οποίο επιδρά όπως θα δείτε ευεργετικά στις επιδόσεις, στην οικονομία καυσίμου και στους μειωμένους ρύπους. Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε από κοντά το νέο Jeep Avenger e-Hybird ή πιο... Ελληνικά τον εκδικητή με το νέο υβριδικό όπλο.
Το Avenger «πατάει» στην πλατφόρμα e-CMP2 του Ομίλου Stellantis η οποία από την αρχή έχει κατασκευαστεί για να φιλοξενήσει ηλεκτρικά μοντέλα. Στο μπροστινό μέρος συναντάμε την γνωστή μάσκα με τα επτά κάθετα χωρίσματα σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της μάρκας από την αρχή της ίδρυσης της.
Στην περίπτωση του Avenger τα φωτιστικά σώματα είναι τετραγωνισμένα, έχουν τεχνολογία led «δένουν» αρμονικά με την μάσκα δίνοντας δυναμική εμφάνιση.
Οι γραμμές του αμαξώματος είναι τετραγωνισμένες ενώ όι πλαστικές «ποδιές» που υπάρχουν περιμετρικά του αμαξώματος και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος στην κατηγορία των 20 εκατοστών, τονίζουν ακόμη περισσότερο τον off road χαρακτήρα του. Οι τροχοί με τα φουσκωμένα φτερά βρίσκονται στις άκρες του αμαξώματος.
Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα βρίκονται στην άκρη του αμαξώματος ενώ η διακριτική αεροτομή στο τελείωμα της οροφής προσδίδει μια σπορ νότα. Η διαφορά σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση εντοπίζεται στο διακρτικό «e» σε λαχανί χρώμα το οποίο βρίσκεται χαμηλά στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι διαστάσεις είναι: Μήκος .x Πλάτος .x Υψος.: 4.084x1.776x1.528 χλστ. με το μεταξόνιο στα 2.562 χλστ.
Περνώντας στο εσωτερικό διακρίνεις άμεσα την μινιμαλιστική σχεδίαση με τα πλαστικά να είναι σκληρά αλλά να έχουν ιδαίτερα προσεγμένη συναρμογή. Πίσω από το τιμόνι του οδηγού υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών ενώ στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το σύστημα infotainment.
Οι ψηφιακές οθόνες για τον πίνακα οργάνων και το infotainment εξασφαλίζουν την πληροφορία και τη συνδεσιμότητα που απαιτεί ο σύγχρονος χρήστης, όπως ακριβώς κάνουν και οι υπηρεσίες Uconnect που δίνουν απομακρυσμένο έλεγχο σε επιλεγμένες λειτουργίες.
Μια ιδιαίτερη λειτουργία που σας κάνει ευχάριστη την ζωή μέσα στο αυτοκίνητο όταν είστε παρκαρισμένοι είναι η δυνατότητα να παίζεις παιχνίδια. Μας άρεσε ακόμη η εργονομική επιλογή φυσικών διακοπτών για το χειρισμό του συστήματος κλιματισμού.
Στην διάθεση μας είχχαμε τα προγράμματα οδήγησης Selec-Terrain (ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW), το οποία ενεργοιούν το κάθε ένα συμβάλλοντας είτε στις επιδόσεις είτε στην οικονομία καυσίμου είτε στην πιο εύκολη κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές πιστοποιώντας στο Avengere- Hybird τον γνήσιο χαρακτήρα Jeep.
Η ομπρέλλα προστάσιας αυτοκινήτου περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, premium ηχοσύστημα JBL, βάση ασύρματης φόρτισης κινητού, σύστημα Selec Terrain, Adaptive cruise control, αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών.
Η σουίτα τεχνολογιών περιλαμβάνει ακόμη Hill Descent Control ,ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού,αυτόματο κλιματισμό.
Στην θέση του επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν πλήκτρα επιλογής ταχυτήτων. Αυτή η επιλογή ουσιασστικά απελευθερώνει χώρο για μια μεγάλη θήκη όπου μπορεί να χωρέσει ακόμη και ένα μικρό τσαντάκι. Όμως δεν λείπουν οι χώροι για τα μικροαντικείμενα των επιβατών καθώς συνολικά δίνουν 34 διαθέσιμα λίτρα.
Οι επιβάτες την ίδια στιγμή χάρη στο μεταξόνιο των 2.562 χλστ. έχουν πολύ καλούς χώρους στην διάθεση τους. Μάλιστα ακόμη και οι πίσω κάθονται άνετα καθώς η απόσταση οροφής από τα κεφάλια τους είναι στα 6 εκατοστά ενώ για τα γόντα τους υπάρχει «αέρας» 11 εκατοστών.
Ο ωφέλιμος όγκος του πόρτμπαγκάζ είναι 380 λίτρα, τιμή η οποία βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας των μικρών SUV ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1275 λίτρα.
Η έκδοση Jeep Avenger e-Hybrid της δοκιμής μας έχχει στην «καρδιά»« της ένα ήπια υβριδικής τεχνολογίας σύστημα το οποίο απαρτίζεται από βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων και έναν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW. Ο πρώτος λειτουργεί στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller και διαθέτει τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), ενώ ο δεύτερος με απόδοση 29 ίππους και 55 Nm ροπής βρίσκεται ενσωματωμένος στο 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η συνολική απόδοση είναι 110 ίπποι στις 5500 σ.αλ.
Στον βενζινοκινητήρα είναι προσαρμοσμένο σύστημα μίζας-εναλλάκτη (Belt Starter) ώστε η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών του συστήματος e-Hybrid (ηλεκτρική, υβριδική, θερμική) να γίνεται «βελούδινα». Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ρεύμα από μια μπαταρία χωρητικότητας 0,9 kWh,η οποία βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του οδηγού, προκειμένου να μην επηρεάζεται η ευρυχωρία της καμπίνας. Χάρη στην αρχιτεκτονική του συστήματος επιτυγχάνεται οικονομία που αγγίζει το 28% στο αστικό πεδίο σε σχέση με την έκδοση βενζίνης.
Στην πράξη τώρα. Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ, ο ηλεκτροκινητήρας με το E-Boost ο μπορεί να συνδράμει με έως 55 Nm τον βενζινοκινητήρα στις χαμηλές στροφές λειτουργίας, τονώνοντας το τράβηγμα και την ελαστικότητα από χαμηλά. με την ροπή των 205 να εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. Χάρη στις λειτουργίες e-parking, e-creeping και e-queuing το Avenger e-Hybrid είναι σε θέση να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά με ανώτατη ταχύτητα στα 30 χιλιόμετρα/ώρα και για απόσταση 1 χιλιομέτρου, σημαντικό μέρος της αστικής καθημερινότητας.
Με την συνεργασία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων e-DCT6 που μεταφέρει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, στο σπορ πρόγραμμα οδήγησης τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,9 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Μέσω των paddles στο τιμόνι αποκτάς την χειροκίνητη και πιο άμεση επιλογή σχέσεων στο e-DCT6 κιβώτιο ταχυτήτων. Ανεξάρτητα με τον τρόπο οδήγησης, η εναλλαγή μεταξύ βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα γίνεται ανεπαίσθητα και πολύ ομαλά.
Οι αλλαγές ταχυτήτων στο 6αρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη γίνονται γρήγορα και χωρίς ενοχλητικούς κραδασμούς. Η διαφορά στην μέση κατανάλωση φτάνει στο 13% σε σύγκριση με το Avenger βενζίνης ενώ αγγίζει το 28% σε αστικό περιβάλλον.Με την επιλογή του οικονομικού προγράμματος οδήγησης καταφέραμε να πιάσουμε μέση κατανάλωση 6 λίτρα ενώ με εντελώς αμυντική οδήγηση και πολύ προσοχή υπάρχει η δυνατότητα να πλησιάσεις την εργοστασιακή μέση κατανάλωση 4,9-5,1 λίτρα /100 χλμ. Εκπομπές CO2: 111 γρμ./χλμ.σύμφωνα με μετρήσεις WLTP.
Το Jeep Avenger e- Hybird αποδείχθηκε ευέλικτο μέσα στην πόλη, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής (10,5 μέτρα) και στο ελαφρύ τιμόνι. Οι αναρτήσεις έχουν σφιχτή ρύθμιση με αποτέλσμα τις μειωμένες κλίσεις στις στροφές, ενώ και το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση με το σύστημα πέδησης να είναι δυνατό και αποτελεσματικό. Όλα αυτά σε εμπνέουν για να ανεβάσουν ρυθμούς ενώ τα συστήματα ασφαλείας διορθώνουν τις όποιες υπερβολές σου.
Το σύστημα e-Hybrid δεν προσθέτει περισσότερα από 60 κιλά σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, για αυτό και το βάρος του Avenger e-Hybrid είναι 1.280 κιλά. Αυτό συνεισφέρει στην κίνηση σε όλα τα τερέν. Χάρη στην απόσταση των 200 mm από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης 20 μοιρών, ράμπας 20 μοιρών και αναχώρησης 34 μοιρών, το Avenger έχει κορυφαίες δυνατότητες για την κατηγορία του.
Σημαντική συμβολή σε αυτό έχουν τόσο τα εκτός δρόμου προφίλ οδήγησης του Selec-Terrain SAND, MUD, SNOW όσο και το Hill Descent Control που υποβοηθά στις σίγουρες καταβάσεις σε απότομες πλαγιές.Βέβαια δεν υπάρχει τετρακίνηση και αυτό αποτελεί τροχοπέδη στα πιο δύσκολα και απότομα εδάφη.
Σε τελική ανάλυση το Jeep Avenger e-hybrid διατηρεί την περιπετειώδη εμφάνιση που έχουν τα μοντέλα της μάρκας , είναι ευρύχωρο,στιβαρό, έχει πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας με πολλές δυνατότητες στην κίνηση εκτός δρόμου. Το ήπια υβριδικό σύστημα έχει βελτιώσει όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά προσφέρει αισθητά μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέεση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση και μειωμένους ρύπους. Τα μηχανικά μέρη των Avenger καλύπτονται από 4 χρόνια εγγύησης ή 160.000 χλμ. ενώ ισχύουν και 4 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας. Η τιμή για τη Jeep Avenger ν e-Hybrid Longiture είναι στα 26490 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.