Σήμερα, στη θρυλική πίστα του Le Mans, η PEUGEOT παρουσίασε το νέο E-208 GTi. Ο Alain FAVEY, CEO της PEUGEOT, ο Jean-Marc FINOT, CEO της Stellantis Motorsport και ο Matthias HOSSANN, Επικεφαλής Σχεδίασης της PEUGEOT, μαζί με τον Paul Di RESTA, επίσημο οδηγό της ομάδας Peugeot TotalEnergies, συμμετείχαν σε αυτή την ξεχωριστή εκδήλωση στoν ειδικά διαμορφωμένο χώρο PEUGEOT Fan zone στην πίστα του Le Mans.
Το PEUGEOT E-208 GTi διαθέτει την εμβληματική φωτεινή υπογραφή με τις τρεις νυχιές, χαρακτηριστικό όλων των μοντέλων 208. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Μπροστά, η έντονη παρουσία των τριών φωτεινών νυχιών που ενσωματώνονται στον προφυλακτήρα ενισχύεται από τη λειτουργία φωτισμού των προβολέων “full LED”, μέσω της χρήσης τριών ανεξάρτητων οπτικών μονάδων. Πίσω, οι τρεις οριζόντιες νυχιές, που αποτελούνται από τρεις κομψές λωρίδες LED, ενισχύουν περαιτέρω την επιβλητική παρουσία του αυτοκινήτου.
Εμβληματικός και διακριτικός εξωτερικός σχεδιασμός
Οι θόλοι των τροχών εξυπηρετούν την αισθητική και την αποδοτικότητα. Έχουν διευρυνθεί για να φιλοξενήσουν τα αυξημένα μετατρόχια και αναδεικνύονται από μια κομψή και σπορ κόκκινη γραμμή – άλλη μια αναφορά στο 205 GTi. Το κάτω μέρος τους είναι φαρδύ λόγω των ελαστικών, ενισχύοντας έτσι το σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου... χωρίς υπερβολές.
Ο σχεδιασμός των κάτω μερών του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα ενισχύει περαιτέρω τη σπορ ταυτότητα του PEUGEOT E-208 GTi. Στο εμπρός μέρος έχει προστεθεί ένα σποϊλερ στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, ενώ πίσω υπάρχει αεροδυναμικός διαχύτης σε στιλπνό μαύρο χρώμα που ενσωματώνει LED φως ομίχλης.Τέλος, στο E-208 GTi, το κόκκινο είναι το χρώμα! Το μοντέλο διαθέτει μια αποκλειστική έντονη κόκκινη απόχρωση αμαξώματος, που αποτελεί φόρο τιμής στην εμβληματική κόκκινη βαφή που καθιέρωσε το πρώτο 205 GTi.
Όταν οι οδηγοί θέλουν μια πραγματικά σπορ ατμόσφαιρα, το E-208 GTi είναι έτοιμο να ανταποκριθεί! Τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων και της κεντρικής οθόνης είναι κόκκινα στην τυπική ρύθμιση, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες ειδικές σελίδες ένδειξης επιδόσεων.Το E-208 GTi προσφέρει τα καλύτερα στοιχεία του E-208 σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό, τόσο για την άνεση όσο και για την υποβοήθηση του οδηγού. Διαθέτει το σύστημα πληροφόρησης PEUGEOT i-Connect Advanced με την υψηλής απόδοσης συνδεδεμένη πλοήγηση TomTom, την αναγνώριση φωνής "OK PEUGEOT" και τη λειτουργία ασύρματου mirroring (Apple CarPlay/Android Auto).
Το έντονο κόκκινο στις μοκέτες, τα πατάκια και τις ζώνες ασφαλείας του E-208 GTi, όπως και στο 205 GTi, δημιουργεί αμέσως μια σπορ ατμόσφαιρα στην καμπίνα.Ο σπορ και κομψός σχεδιασμός των ειδικών καθισμάτων εμπρός, με ενσωματωμένα προσκέφαλα, αποτίει φόρο τιμής στον σχεδιασμό των καθισμάτων του 205 GTi 1.9, με μια κεντρική κόκκινη λωρίδα να εκτείνεται στην έδρα και την πλάτη του καθίσματος. Χαρακτηριστικό είναι και το κόκκινο πλέγμα στη δεξιά πλευρά των καθισμάτων, που παραπέμπει σε εκείνο του 205 GTi 1.6.Το συμπαγές τιμόνι, βασικό στοιχείο της οδηγικής απόλαυσης PEUGEOT, διαθέτει διάτρητο κόκκινο δέρμα σε συνδυασμό με Alcantara και ένα κεντρικό έμβλημα και αυτό σε κόκκινο χρώμα.
Το DNA του GTi στην καρδιά του E-208 GTi καθώς είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε από την PEUGEOT Sport. Η εμπειρία που απέκτησε η ομάδα από τη συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), με τα υβριδικά PEUGEOT 9X8 στην κατηγορία Hypercar, αποδείχθηκε πολύτιμη για τον σχεδιασμό του E-208 GTi – ιδιαίτερα στην τελειοποίηση της θερμικής διαχείρισης και της ανάκτησης ενέργειας. Οι μηχανικοί της PEUGEOT Sport εργάστηκαν επίσης εκτενώς επάνω στο πλαίσιο και το σύστημα πέδησης του E-208 GTi (βλ. παρακάτω). Η αποκάλυψη του E-208 GTi στην καρδιά του γαλλικού και διεθνούς μηχανοκίνητου αθλητισμού, κατά τη διάρκεια ενός από τα σημαντικότερα αγωνιστικά γεγονότα της χρονιάς, τις 24 Ώρες του Le Mans, μόνο τυχαία δεν είναι. Η τεχνογνωσία της πίστας περνά στον δρόμο.
• Ηλεκτροκινητήρας "Made in France"
Το PEUGEOT E-208 GTi εξοπλίζεται με τον ηλεκτροκινητήρα M4+, ο οποίος αποδίδει 280 ίππους και εντυπωσιακή ροπή 345 Nm. Έτσι, το E-208 GTi προσφέρει τις κορυφαίες επιδόσεις ανάμεσα σε όλα τα μοντέλα της κατηγορίας B: επιτάχυνση 0–100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα.Το PEUGEOT E-208 GTi διαθέτει διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ενσωματωμένο στον μειωτήρα, το οποίο βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά στις στροφές, προσφέροντας ευελιξία, απόδοση και σταθερότητα.
Η μπαταρία της CATL, με μικτή χωρητικότητα 54 kWh στο E-208 GTi, επωφελείται από βελτιστοποιημένη διαχείριση που την προστατεύει κατά τη σπορ οδήγηση, με ένα ειδικό σύστημα ψύξης προσαρμοσμένο σε υψηλές επιδόσεις.Το PEUGEOT E-208 GTi προσφέρει τον καλύτερο λόγο βάρους/ισχύος στην κατηγορία του (5,7 κιλά/ίππο). Ένα πλεονέκτημα που αξιοποιείται πλήρως χάρη στις πολυάριθμες επεμβάσεις που πραγματοποίησαν οι μηχανικοί της PEUGEOT Sport στο πλαίσιο.Χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh, με βελτιστοποιημένη διαχείριση, και τις αναγνωρισμένες ιδιότητες υψηλής αποδοτικότητας του E-208, η έκδοση GTi προσφέρει αυτονομία 350 χιλιομέτρων στον μικτό κύκλο WLTP, κατάλληλη για καθημερινή χρήση.
Το E-208 GTi μπορεί να φορτιστεί σε 4 ώρες και 40 λεπτά από WallBox (7,4 kW). Η λειτουργία «περιορισμός φόρτισης στο 80%», διαθέσιμη στο εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), επιτρέπει επίσης την προσαρμογή του επιπέδου φόρτισης στην καθημερινή χρήση. Για πιο εντατική χρήση, όπως σε πίστα, το E-208 GTi μπορεί να φορτιστεί από 20% σε 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά σε σταθμό φόρτισης 100 kW.
Διευρυμένα μετατρόχια — κατά 56 mm εμπρός και 27 mm πίσω — σε συνδυασμό με χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 30 mm, ελατήρια και αμορτισέρ με υδραυλικά στοπ, ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2, καθώς και πίσω αντιστρεπτική δοκός, προσφέρουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στη σπορ απόδοση και την καθημερινή άνεση.
Το σύστημα ESP του E-208 GTi διαθέτει ειδική λειτουργία Sport, η οποία απενεργοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού – και την αναγεννητική πέδηση – για μεγαλύτερη αμεσότητα, για παράδειγμα σε συνθήκες πίστας.Το E-208 GTi διαθέτει εμπρόσθιους δίσκους διαμέτρου 355 mm με 4πίστονες δαγκάνες, ειδικά σχεδιασμένες για την βελτιστοποίηση της ψύξης και τη διασφάλιση σταθερής και άριστης απόδοσης πέδησης σε όλες τις συνθήκες.Ο σχεδιασμός των εξαιρετικών φρένων υψηλών επιδόσεων επιβλέφθηκε από τους μηχανικούς της PEUGEOT Sport. Οι δαγκάνες τους, βαμμένες κόκκινες, φέρουν αυτό το σήμα αριστείας. Αντίθετα, οι πίσω δαγκάνες είναι οι ίδιες με αυτές του E-208: το E-208 GTi δεν έχει σκοπό να εντυπωσιάζει, αλλά να προσφέρει αποτελεσματικότητα.
Η PEUGEOT απαίτησε το καλύτερο για το E-208 GTi, συνεργαζόμενη με Γάλλους προμηθευτές για συγκεκριμένα εξαρτήματα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα ελαστικά, τα οποία αποτελούν θεμελιώδες στοιχείο της απόδοσης: η Michelin, μακροχρόνιος συνεργάτης της PEUGEOT, προμήθευσε τα ελαστικά υψηλών επιδόσεων του E-208 GTi, Michelin Pilot Sport Cup 2 σε διάσταση 215/40-18.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.