Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

«Βάζει τα γυαλιά» σε πιο δυνατούς αντιπάλους 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

H Dacia έχει πετύχει το ιδανικό στην αφορά αυτοκινήτου. Παρουσάζει μοντέλα που αξίζουν το κάθε ευρώ που δίνει ο υποψήφιος αγαραστής. Αν ρωτήσεις ακόμη και έναν...άσχετο, ποιό μοντέλο γνωρίζει αμέσως θα σας πεί το Duster.Για εμάς μέχρι στιγμής είναι το πιο πετυχημένο καθώς συνδυάζει χώρους, οικονομικούς κινητήρες και διπλού καυσίμου και δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου ακόμη και για τις δικίνητες εκδόσεις.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων της ελληνικής αντιπροσωπείας Χρήστος Σκιρδής μας ενημέρωσε ότι το Duster που μας παραχώρησε για δοκιμή είναι το μοντέλο με το Face Lifting στη έκδοση Duster 1.5 Blue dCi 4x4 με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα πετρελαίου και με τετρακίνηση. Το παραλάβαμε με ικανοποίηση καθώς είναι η έκδοση που καλύπτει ακόμη και τις πιο περιπετειώδεις διαθέσεις του οδηγού. Θα λέγαμε μάλιστα ότι «βάζει τα γυαλιά» σε πιο δυνατούς αντιπάλους στον τομέα της τετρακίνησης σε αρκετές περιπτώσεις.

Το μπροστινό μέρος του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Ο σχεδιασμός της κορμοστασιάς του Duster στην ανανεωμένη έκδοση δεν έχει αλλάξει. Όμως οι σχεδιαστές έκαναν τις απαραίτητες αισθητικές επεμβάσεις έτσι ώστε να εκσυχρονίσουν την εμφάνιση και να προδιορίσουν τη νέα ταυτότητα της μάρκας. H σημαντική αλλαγή εντοπίζεται στη καινούργια μάσκα με τις ανάγλυφες γρίλλιες οι οποίες επεκτείνονται σε όλο το μήκος της.

Η μάσκα του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Στην μέση της έχει τοποθετηθεί το νέο ενσωματωμένο, αντικατοπτριζόμενο εταιρικό σήμα της που συνδυάζει τα γράμματα D και C σε ένα  μοτίβο που μας θυμίζει κρίκους αλυσίδας. Τα νέα φωτιστικά σώματα έχουν τεχνολογία Eco LED που παραπέμπουν  στο κεφαλαίο γράμμα ύψιλον τοποθετημένο πλάγια.

Το πίσω μέρος του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Το νέο λογότυπο υπάρχει και στις ζάντες. Στην πίσω πόρτα του πορτμπαγκάζ υπάρχει πλέον ολογράφως με τη νέα γραμματοσειρά. Επίσης οι προφυλακτήρες έχουν ανασχεδιαστεί .;Όμως αλλαγές έχουν γίνει και σε καίρια σημεία και μιλάμε για το αμάξωμα όπου έχει ενισχυθεί στα δομικά μέρη, με ενίσχυση  με χάλυβα υψηλότερης αντοχής  με πάχος  0,2 mm, αυξάνοντας έτσι τα επίπεδα ασφάλειας σε περίπτωση σύγκρουσης. Υπάρχει καλύτερη ηχομόνωση  και  0,35mm πιο χοντρά κρύσταλλα στα μπροστινά  παράθυρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Οι αισθητικές αλλαγές και η ενσωματωμένη αεροτομή στο πίσω μέρος  έχουν βελτιώσει και τον αεροδυναικό συντελεστή.Οι χρωμιωμένες ράγες οροφής και τα προστατευτικά πλαστικά στο πλαινά μέρη  και στους προφυλακτήρες τονίζουν τον off road χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Οι χώροι επιβατών του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Στην καμπίνα επιβατών έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά με καλή όμως συναρμογή Στην ανανεωμένη έκδοση υπάρχει το καινούριο λογότυπο της εταιρείας στο τιμόνι ενώ το χειριστήριο των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων καθρεφτών έχει τοποθετηθεί μαζί με τους διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων.

Το ταμπλό του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Στο ταμπλό οι αεραγωγοί πλέον δεν είναι στρογγυλοί αλλά εξάγωνοι ενώ η αναβάθμιση της ποιότητας υλικών εντοπίζεται στις  νέες ταπετσαρίες. O πίνακας οργάνων είναι απλός, αναλογικός και εύχρηστος

Η οθόνη αφής του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Στα hi tech στοιχεία έίναι η μεγαλύτερη έγχρωμη οθόνη αφής 8,0 ιντσών. Οι λειτουργίες της είναι αναβαθμισμένες με το νέο ηχοσύστημα «Dacia Plug & Music», σύστημα «Media Display» με 6 ηχεία το «Media Nav». Η συνδεσιμότητα για τα  smartphones είναι συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay. Oι πίσω επιβάτες έχουν στην διάθεση τους δύο θύρες USB  

Στον εξοπλισμό άνεσης και ασφαλείας μεταξύ άλλων αυτόματο air condition, συναντάμε σύστημα Hill Start Assist,Hill Descent Control, σύστημα  στάθμευσης και προειδοποίησης του οδηγού για όχημα στο  «νεκρό σημείο , Hill Descent Control και αυτόματα φώτα, και την  κάμερα οπισθοπορείας Multi-view camera υποστηρίζεται από  τέσσερις περιμετρικές κάμερες.

Ο χώρος αποσκευών του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Οι επιβάτες έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους με αρκετές θήκες; για τα μικροαντικείμενα τους. Η μεγαλύτερη θήκη των 1,1 λίτρων βρίσκεται στο συρόμενο υποβραχιόνιο μεταξύ οδηγού και συνοδηγού.Στο πόρτμπαγκάζ υπάρχουν διαθέσιμα 411 λίτρα και με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο χώρος φτάνει τα 1.559 λίτρα.Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.361/1.804/1.693 χλστ., 2.673 χλστ. μεταξόνιο

Ο κινητήρας του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Ο νέος diesel κινητήρας  έχει σύστημα επιλεκτικής αναγωγής SCR που περιορίζει τα οξείδια τουα ζώτου νέο εναλλάκτη θερμότητας αέρα-νερού για τον υπερτροφοδότη και σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης 2.000 bar.Το Dacia Duster διαθέτει μεγαλύτερη ισχύ με 115 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης των  260 Nm να εμφανίζεται μόλις στις 2.000 σ.α.λ.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται  σε  10,2 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χχλμ./ώρα. Οι τιμές αυτές επιτυγχάνονται χάρη στο κοντό 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με το μαλακό και σαφές κούμπωμα, με την 5η και 6η ταχύτητα να χρησιμοποιούνται στον ανοιχτό δρόμο.

Ακολουθώντας τις ενδείξεις στην κεντρική οθόνη για πιο οικονομική οδήγηση προσπαθήσαμε για την καλύτερη τιμή κατανάλωσης καυσίμου. Η μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου κυμάνθηκε στα 6 με 6,6 λίτρα /100 χλμ.ανάλογα φυσικά με τον τρόπο που πατούσαμε το δεξί πεντάλ γκαζιού. Εκπομπές CO2 138-139γρμ./χλμ.(WLTP).

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Στον δρόμο το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4 δείχνει ότι είναι προσανατολισμένο περισσότερο προς την άνεση των επιβατών.Το τιμόνι είναι σχετικά ελαφρύ. Οι αναρτήσεις έχουν μαλακή ρύθμιση που απορροφά λακκούβες και εγκάρσιες ανωμαλίες. Όμως η συγκεκριμένη επιλογή της ρύθμισης των αναρτήσεων  δημιουργούν κάπως αυξημένες κλίσεις στις στροφές.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Οι αντιδράσεις όμως είναι προοδευτκές με το ESP και την τετρακίνηση να παίζουν  σημαντικό ρόλο  διατηρώντας άμεσα την πρόσφυση. Τα φρένα απδείχθηκαν άμεσα και ανθεκτικά Το δυνατό σημείο για το οποίο φημίζεται το Duster είναι η τετρακίνηση που το μετατρέπει σε «πολεμικό» όχημα.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Οι μικροί πρόβολοι,η μεγάλη απόσταση από το έδαφος  των 210 χλστ., και η άμεση εμπλοκή της αυτόματης τετρακίνησης, που«κλειδώνει» σε συνδυαςσςμό με το σύστημα ελεγχόμενης κατάβασης, σε προτρέπουν να κινηθείς με ιδαίτερη άνεση σε κακοτράχαλες απότομες και λασπώδεις διαδρομές χωρίς πρόβλημα.

Η οθόνη αφής του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4

Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής είναι αντίστοιχα 30, 21 και 33 μοίρες. Την ίδια στιγμή στην κεντρική οθόνη εμφανίζονται οι ενδείξεις της τετρακίνησης με τις μοίρες κλίσης του αυτοκινήτου.

Η τετρακίνηση του νέου Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Όλα γίνονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στην κεντρική κονσόλα.Στην πρώτη θέση γίνεται η απεμπλοκή του πίσω άξονα. Στην δεύτερη θέση ενεργοποιείται η αυτόματη τετρακίνηση, η οποία εμπλέκεται με βάση την πρόσφυση των τροχών. Με την επιλογή της τρίτης θέσης «Lock» κλειδώνει η τετρακίνηση με την μεταφορά της ροπής και στους δυο άξονες συνέχεια σε ποσοστό 53:47 και με ταχύτητα έως 29 χλμ./ώρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Στην πράξη  το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4 μοιάζει...ασταμάτητο. Κινηθήκαμε σε σκληρά οδοστρώματα με βαθιές εγκάρσιες ανωμαλίες και όποτε χρειάστηκε να κάνουμε το κάτι παραπάνω με την ενεργοποίση του «κλειδώματος» ξεπεράσαμε δύσκολα εμπόδια. Την ίδια στιγμή μπήκαμε σε λασπώδεις δρόμους  και σε αμμώδεις παραλίες όπου δεν κολλήσαμε ακόμη και σε «μαλακά» κομμάτια. Μόνο τα εργοστασιακά ελαστικά είναι αυτά που θα σε σταματήσουν για να κάνεις το κάτι παραπάνω. 

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
Το “κλείδωμα” θα χρειαστεί μόνο σε πολύ απαιτητικά κομμάτια όπου υπάρχει φόβος να γλιστρήσει από λάσπες ή χιόνι ή να κολλήσει σε ανώμαλο έδαφος που μπορεί να μην έχουν επαφή όλοι οι τροχοί από νεροφαγώματα. Ως επί το πλείστον η αυτόματη λειτουργία καλύπτει κάθε εξόρμηση στα βουνά ακόμα και στην άσφαλτο, με τα επίπεδα πρόσφυσης να είναι πολύ πιο ψηλά από ότι θα περίμενε κανείς για ένα τέτοιο SUV και όταν τα όρια πλησιάσουν το παρεμβατικό σύστημα ESP θα βοηθήσει χωρίς να τρομάξει.

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4
«Value for money» είναι το νέο Dacia Duster 1.5 Blue dCi 4x4. Διαθέτει πολύ καλό εξοπλισμό,καλούς χώρους, προσφέρει οικονομία στα καύσιμα, διαθέτει τετρακίνηση με μεγάλες δυνατότητες ,έχει την  υπογραφή Renault και βασική τιμή στα 27.510 ευρώ.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top