Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Ιαπωνική «συνταγή» με ξεχωριστή προσωπικότητα για...«υποψιασμένους» οδηγούς

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Η Mazda  είναι συνυφασμένη με την μονδικότητα και την κατασκευή made in Japan. Έτσι τα μοντέλα της είναι όχι μόνο ποιοτικά και ανθεκτικά στον χρόνο αλλά το κάθε ένα από αυτά προσπαθεί να δημιουργήσει μια δική του κατηγορία. Η δοκιμή μας αφορά το  Mazda CX-30 ένα μοντέλο που έχει από τα ομορφότερα σχήματα στην κατηγορία που θα μπορπούσε κάλλιστα σχεδιαστικά να έφερε πάνω της το σήμα της ...Alfa Romeo.

Τα φωτιστικά σώματα  του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Το CX-30 χαρακτηρίζεται  από τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Kodo – Soul of Motion» που προκαλεί συναισθήματα μόνο που το βλέπεις και που του δίνει μια ξεχωριστή θέση σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της κατηγορίας. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και η τεράστια  μάσκα η οποία φτάνει μέχρι το κάτω μέρος του προφυλακτήρα

Το π΄σιω μέρος  του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Στο πίσω μέρος η κυρτή πίσω πόρτα παραπέμπει σε coupe όχημα. Με δυο λόγια οι Ιάπωνες κατάφεραν να συνδυάσουν δύο σε ένα, δηλαδή ένα απορ αυτοκίνητο με τις ανέσεις ενός SUV.

Οι χώροι επιβατών του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Όμως η ομορφιά και η λιτότητα είναι μια συνταγή η οποία ακολουθείται στο εσωτερικό του Mazda CX-30.Το όλο σύνολο προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα  και έχει έναν αέρα premium κατασκευής.  Υψηλή ποιότητα κατασκευής και άψογη συναρμογή που θυμίζει γερμανικό μοντέλο και μια θέση οδήγησης που σε «αγκαλιάζει» και σου φέρνει κάτι από Mazda MX-5. 

Το εσωτερικό του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος.Όσον αφορά την τεχνολογία υπάρχει το «πάντρεμα» του αναλογικού στυλ με το ψηφιακό. Μπροστά μας είχαμε τον πίνακα οργάνων με τις αναλογικές ενδείξεις  και ανάμεσα σε αυτές οθόνη διαστάσεων 7 ιντσών με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες .Στο κέντρο της κονσόλας  υπάρχει οθόνη 8,8 ιντσών με τον χειρισμό των ηλεκτρονικών λειτουργιών να γίνεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη.

 Η κάμερα οπισθοπορείας του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης Mazda Connect διαθέτει συνδεσιμότητα  με το Apple CarPlay και το Android Auto ενώ οι  νέες συνδεδεμένες λειτουργίες της εφαρμογής MyMazda κάνουν τον έλεγχο του οχήματός σας πιο βολικό. Συγκεκριμένα υπάρχουν νέα χαρακτηριστικά ευκολίας μέσω της εφαρμογής MyMazda, τα οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν  κλείδωμα των θυρών από απόσταση , αποστολή της διαδρομής στο αυτοκίνητο (send route to car), εύρεση θέσης του αυτοκινήτου (vehicle finder) και κατάσταση αυτοκινήτου (vehicle status).Φυσικά υπάρχουν ραντάρ και κάμερα οπισθοπορείας.

Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
 Επιπλέον περιλαμβάνει συστήματα που εφησυχάζουν τον κάτοχο του οχήματος όπως οι εξ αποστάσεως προειδοποιήσεις ασφαλείας (remote security alert), η ενημέρωση για την καλή κατάσταση του αυτοκινήτου (vehicle health report), οι επιλογές κλήσης οδικής βοήθειας και το eCall. 

Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Όμως υπάρχει ένα πλουσιότατο πακέτο ασφαλείας το οποίο φέρει την κωδική ονομασία  i-ACTIVSENSE και περιλαμβάνει συστήματα που προφυλάσσουν τον οδηγό από απρόοπτες καταστάσεις ή ακομη και κακές εκτιμήσεις και αφηρημάδες.

Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Μάλιστα εκτός από τα «γνωστά» όπως είναι το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, το σύστημα προειδοποίσης και διατήρησης λωρίδας, το cruise control , υπάρχει και ειδοποίησης εσφαλμένης χρήσης πεντάλ.

Ο λεβιές ταχυτήτων του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Ο χειρισμός γίνεται μέσω του περιστροφικού διακόπτη και των μπουτόν στην βάση της κονσόλας με τις ενδείξεις λειτουργίας να εμφανίζονται στην κεντρική οθόνη. 

Ο χώρος αποσκευών του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Οι διαθέσιμοι χώροι ακόμη και για τους πίσω επιβάτες είναι καλοί παρά την κυρτή οροφή που περιορίζει λίγο το εσωτερικό ύψος  ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι ικανοποιητικός. Έχει διαθέσιμα  430 λίτρα χωρητικότητας τιμή η οποία φτάνει τα  1.406 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ο κινητήρας του νέου Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Η Mazda και στην περίπτωση του Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS αντίθετα με ότι προστάζει ο ανταγωνισμός με τους τουρμάτους κινητήρες επιμένει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ. Ο 2.0 λίτρων ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας είναι προηγμένος καθώς διαθέτει άμεσο ψεκασμό με ειδκά διαμορφωμένη πολλαπλή εξαγωγής με μπεκ πολλαπλών οπών για να γίνεται πιο γρήγορα η καύση και με διπλό χρονισμό βαλβίδων. Η κωδική ονομασία του κινητήρα είναι e-Skyactiv Χ με απόδοση 186 ίππους στις 6000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. 

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Το μηχανικό σύνολο έχει συμπαραστάτη ήπιο υβριδικό σύστημα 24V με γεννήτρια εκκίνησης με ιμάντα (B-ISG), μία μπαταρία χωρητικότητας 0,16kWh και μετατροπέα τάσης σε 12V. Το σύστημα αυτό βοηθά στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου καθώς επεμβαίνει στο σύστημα απενεργοποίησης των δυο κυλίνδρων στις χαμηλές στροφές και στο σύστημα start&stop.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Στην πράξη ο κινητήρας σε συνεργασία με το εξαιρετικό σε κλιμάκωση και αίσθηση χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων Skyactiv-MT 6 σχέσεων δείχνει ιδιαίτερα ελαστικός στις χαμηλές στροφές και  γραμμικός σε απόδοση.Όμως δεν σταματά  να ξεδιπλώνει τη δύναμή του και στις πιο υψηλές στροφές.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Στην πράξη τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,3 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα.Ιδιαίτερα σηματική παράμετρος είναι η μειωμένη μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία κυμάνθηκε στα 7 λίτρα /100 χλμ.τιμή που κάθε άλλο παρά αντιστοιχεί σε δίλιτρο κινητήρα . Μάλιστα αν οδηγήσεις «αμυντικά» η τιμή μπορεί να κατέβει ένα λίτρο ακόμη. πλησιάζοντας την εργοστασιακή των  5,7 λίτρων /100χλμ.. Εκπομπές CO2 (Μικτός κύκλος WLTP)128 γρμ./χλμ.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Στον δρόμο το Mazda CX-30 30 e-Skyactiv X 186PS δείχνει  ότι είναι ένα καλά «μελετημένο» αυτοκίνητο.Το επίπεδο άνεσης είναι σε υψηλά επίπεδα για τους επιβάτες χωρίς ταυτόχρονα να«χάνεται» το αίσθημα των «στιβαρών πατημάτων» στις κλειστές καμπές του δρόμου όπου οι κλίσεις είναι μειωμένες παρά το αυξημένο ύψος.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή όπως και ο τρόπος που απορροφούν οι αααρτήσεις τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος . Και αυτό μάλιστα συμβαίνει παρά την ύπαρξη του ημιάκαμπτου άξονα πίσω που νομίζουμε ότι αποτελεί μια από τις καλύτερες εκδοχές που συναντάμε στην αγορά. Έτσι υπάρχει μπόλικη πρόσφυση ενώ και το σύστημα διεύθιυνσης  ικανοποιεί με τις πληροφορίες που μεταφέρει στον οδηγό.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS
Έτσι το CX-30 ανταποκρίνεται άμεσα χάρη και στο G-Vectoring Control Plus στην απότομη εναλλαγή πορείας. Σε κάθε ...αναποδία όπως είπαμε οι προηγμένες καινοτομίες ασφάλειας σας βοηθούν να αποφύγετε τις συγκρούσεις –ή να μειώσετε τον αντίκτυπό τους– χάρη στην ευφυΐα πίσω από το i-ACTIVSENSE.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Τα φρένα είναι εξίσου αποδοτικά ακόμη και μετά από συνεχή χρήση.Επιπλέον παρά το γεγονός ότι η κίνηση μεταφέρεται μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου στους μπροστινους τροχούς η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε κάνει να ξεθαρεύεις και να μπαίνεις σε βατούς χωματόδρομους χωρίς κίνδυνο «τραυματισμών» του αμαξώματος. 

Το ανανεωμένο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS είναι ένα μοντέλο που απευθύνεται στους «υποψιασμένους» οδηγούς. Σε αυτούς που ψάχνουν την διαιτερότητα , την ποιότητα, ρτην εμφάνιση και δεν κοιτούν μόνο τα τουρμπάτα άλογα.

Δοκιμάζουμε το νέο Mazda CX-30 e-Skyactiv X 186PS

Είναι ένα μοντέλο που θα σου κρατήσει συντροφιά χωρίς προβληματα για πολλά χρόνια. Για να αποκτήσετε το ανανεωμένο Mazda CX-30 e-Skyactiv- X 186PS  με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων  χρειάζεστε από 31872 ευρώ.    
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top