Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο Hyundai IONIQ 5 N

Παγκόσμια Πρεμιέρα του Hyundai IONIQ 5 N στο Goodwood Festival of Speed 

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το νέο  Hyundai IONIQ 5 N

Το IONIQ 5 N της Hyundai Motor Company - το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων της μάρκας N - παρουσιάστηκε  επίσημα στο Goodwood Festival of Speed στο West Sussex της Αγγλίας. Το IONIQ 5 N αντιπροσωπεύει το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας N και έναν νέο τρόπο για τους λάτρεις των υψηλών επιδόσεων να εξηλεκτρίσουν το πάθος τους για οδήγηση στο δρόμο και την πίστα. Με ισχύ 478 kW / 650 PS (Μπροστά: 175 kW, 238 PS / Πίσω: 303 kW, 412 PS) οι επιδόσεις είναι «καυτές» με τα 0 – 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 3.4 sec. (Boost) και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 260 χλμ./ώρα  

Παγκόσμια Πρεμιέρα του Hyundai IONIQ 5 N στο Goodwood Festival of Speed 

Οι δυνατότητες Corner Rascal του IONIQ 5 N ξεκινούν με βελτιώσεις στη βασική δομή του πλαισίου του (BIW) με 42 επιπλέον σημεία συγκόλλησης και 2,1 μέτρα επιπλέον κολλών. Η στήριξη των κινητήρων και της μπαταρίας είναι ενισχυμένη, ενώ τα εμπρός και πίσω υποπλαίσια έχουν επίσης ενισχυθεί για χάρη της ακαμψίας. Τα εμπνευσμένα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι ημιαξόνια χρησιμοποιούνται τόσο μπροστά όσο και πίσω και έχουν ενισχυθεί προκειμένου να αντέχουν τη μεγαλύτερη ροπή του ηλεκτροκινητήρα, μειώνοντας παράλληλα τη μη αναρτώμενη μάζα σε συνδυασμό με τις σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου των 21 ιντσών. 

Για να βελτιωθεί η απόκριση και η αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης, η κολόνα τιμονιού του IONIQ 5 N έχει ενισχυθεί προκειμένου να έχει ακόμα καλύτερη ακαμψία. Το N Pedal αναπτύχθηκε ως λύση για την αντιμετώπιση του εγγενούς βάρους και μεγέθους των EVs, ενώ παράλληλα στοχεύει στην επίτευξη των χαρακτηριστικών απόκρισης χειρισμού που παρατηρούνται στα νικηφόρα i20 N WRC της Hyundai στο πρωτάθλημα WRC.

Παγκόσμια Πρεμιέρα του Hyundai IONIQ 5 N στο Goodwood Festival of Speed 

Το N Drift Optimizer συμβάλλει στη διατήρηση της γωνίας drift, εξισορροπώντας πολλαπλά συστήματα ελέγχου του οχήματος που ανταποκρίνονται σε δεδομένα πραγματικού χρόνου. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει τη λειτουργία του συμπλέκτη των πισωκίνητων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης για σενάρια που απαιτούν άμεση έναρξη του drift. Αυτό είναι αποτέλεσμα της εξελιγμένης τεχνολογίας ηλεκτρονικού ελέγχου. 

Η κατανομή ροπής N Torque Distribution παρέχει πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω η οποία μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές. Οι πρόσθετοι αισθητήρες τροχών και η μεγαλύτερη δυνατότητα απόσβεσης χάρη στα μεγαλύτερα αμορτισέρ διευρύνει το εύρος επιδόσεων της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. 

Το ισχυρό EV επωφελείται από διάφορες τεχνικές βελτιώσεις. Οι ηλεκτροκινητήρες του περιστρέφονται μέχρι τις 21.000 σ.α.λ. αποδίδοντας 478 kW / 650 PS με ενεργοποιημένο το N Grin Boost. Αυτό είναι αποτέλεσμα του μετατροπέα δύο σταδίων με την αυξημένη ενεργειακή απόδοση για την ακόμα καλύτερη απόδοση ισχύος από τη νέα μπαταρία των 84 kWh. Αρκετά καινοτόμα χαρακτηριστικά βοηθούν τις επιδόσεις στην πίστα. Το N Grin Boost μεγιστοποιεί την επιτάχυνση με αύξηση της ισχύος για 10 δευτερόλεπτα και το N Launch Control παρέχει τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση, επιτρέποντας στους οδηγούς να εκκινούν το όχημά τους με τρόπο ανάλογο ενός καθαρόαιμου αγωνιστικού. Ταυτόχρονα το Track SOC (κατάσταση φόρτισης) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση της μπαταρίας ανά γύρο. 

Το σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας είναι αναβαθμισμένο, με αυξημένη επιφάνεια ψύξης, καλύτερο ψυγείο λαδιού κινητήρα και ψύκτη μπαταρίας. Τα ανεξάρτητα ψυγεία για την μπαταρία και τον κινητήρα μεγιστοποιούν την αντίσταση του IONIQ 5 N στην υποβάθμιση της απόδοσης πριν και κατά τη διάρκεια έντονης οδήγησης σε πίστα.  

Παγκόσμια Πρεμιέρα του Hyundai IONIQ 5 N στο Goodwood Festival of Speed 

Με το N Race, οι οδηγοί έχουν τη στρατηγική επιλογή να δώσουν προτεραιότητα είτε στην «Αντοχή» είτε στο «Σπριντ». Η «Αντοχή» μεγιστοποιεί την αυτονομία στην πίστα, κάτι που επιτυγχάνεται με τον περιορισμό της μέγιστης ισχύος, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την πιο αργή αύξηση της θερμοκρασίας. Συγκριτικά, το «Σπριντ» δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και παρέχει μικρότερα διαστήματα πλήρους ενέργειας. Αυτό θα βοηθήσει τους οδηγούς να διαχειριστούν με ακρίβεια τη στρατηγική ενέργειας και να δημιουργήσουν ένα ιδανικό παράθυρο επιδόσεων για την επίτευξη των οδηγικών τους στόχων. 

Το IONIQ 5 N διαθέτει φρένα N-tuned, τα οποία αποτελούν το πιο ισχυρό σύστημα πέδησης που έχει παρουσιάσει η Hyundai. Διαθέτει εμπρός δίσκους 400 mm με τετραπίστονες monobloc δαγκάνες και πίσω δίσκους 360 mm. Τα φρένα αυτά είναι κατασκευασμένα από νέα, ελαφριά υλικά και με βελτιστοποιημένη ροή αέρα για καλύτερη ψύξη

Το N e-shift προσομοιώνει τη λειτουργία ενός οκτατάχυτου κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) των αυτοκινήτων N με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE). Συγκεκριμένα, προσομοιώνει μια αλλαγή ταχυτήτων ελέγχοντας την ροπή του κινητήρα και προσφέροντας ένα αίσθημα αλλαγής σχέσεων. Το αποτέλεσμα είναι μία πιο διαδραστική εμπειρία οδήγησης που μοιάζει πιο κοντά στα ICE από ό,τι τα προηγούμενα EV. 

Το N Active Sound+ συνδυάζεται με το N e-shift για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ενσωματώνει ένα σύστημα 10 ηχείων (οκτώ εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρεις ξεχωριστές επιλογές ήχου. Το IONIQ 5 N είναι επίσης εξοπλισμένο με το N Road Sense, το οποίο συνιστά αυτόματα την ενεργοποίηση του N Mode όταν εντοπίζονται πινακίδες με αλλεπάλληλες στροφές, δίνοντας τη δυνατότητα στους οδηγούς να απολαμβάνουν κάθε δευτερόλεπτο της οδήγησής τους στο έπακρο (διαθέσιμο μόνο στην ΕΕ).  

Παγκόσμια Πρεμιέρα του Hyundai IONIQ 5 N στο Goodwood Festival of Speed 

Όπως και το στάνταρ IONIQ 5, η έκδοση N είναι εξοπλισμένη με λειτουργία Vehicle-to-Load (V2L), η οποία επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί την αποθηκευμένη ενέργεια από την μπαταρία υψηλής τάσης του EV για να φορτίζει συσκευές, όπως ένα ηλεκτρονικό ποδήλατο, ηλεκτρικό εξοπλισμό κατασκήνωσης ή οικιακές συσκευές - ακόμα και όταν το όχημα είναι σβηστό. 

Το αμάξωμα του IONIQ 5 N έχει επιπρόσθετα πολλά σχεδιαστικά στοιχεία που βελτιώνουν τις επιδόσεις - όπως μαύρα διακοσμητικά στοιχεία και πίσω αεροτομή - τα οποία τονίζουν τις σπορ πτυχές του βασικού μοντέλου και βελτιστοποιούν τις δυνατότητες οδήγησης. Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το στάνταρ IONIQ 5 και στις αναλογίες. Είναι συνολικά 20 mm πιο χαμηλό, 50 mm πιο πλατύ στο κάτω μέρος για να φιλοξενεί φαρδύτερα ελαστικά και 80 mm πιο μεγάλο λόγω του πιο εμφανή διαχύτη. Το αποκορύφωμα της παρουσίας της μάρκας N στο Goodwood είναι η "N Moment" που θα πραγματοποιηθεί κατά τη διάρκεια της εμβληματικής ανάβασης του Goodwood. 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top