Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Ρεσιτάλ οικονομίας και αξιοζήλευτοι χώροι

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Η Dacia τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει τεράστια βήματα βελτίωσης τόσο στην ποιότητα κατασκευής όσο και στην πληθώρα μοντέλων που καλύπτουν κάθε ανάγκη. Μάλιστα το κάθε μοντέλο έχει καταφέρει να συγκεντρώνει ιδιαίτερα θετικά σχόλια σε πολλούς τομείς.

Το μπροστινό μέρος του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Ότι είναι μια προσιτή μάρκα τόσο στην απόκτηση όσο και στο κόστος χρήσης. Το νέο μοντέλο  στην κατηγορία SUV/crossover,ακούει στο όνομα Dacia Jogger και αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα οικογενειακή πρόταση για 7 άτομα που συνοδεύεται από το προνόμια του φτηνού καύσιμου LPG με το κιτ να είναι εργοστασιακό.

Το πλαινό μέρος του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG
Το νέο Dacia Jogger διαθέτει όμορφο αμάξωμα το οποίο έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά  20 cm από το έδαφος τιμή εντυπωσιακή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου  αν σκεφτούμε ότι το Duster απέχει 21 cm.

Η μάσκα του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Mπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη μάσκα με τα όμορφα φωτιστικά σώματα τύπου LED εμπρός σε σχήμα «Y», στο πλάι  οι τονισμένοι θόλοι φτερών με τα προστατευτικά,,οι ποδιές περιμετρικά και οι ράγες οροφής που αντέχουν βάρος 80 κιλά. Στοιχεία  που ενισχύουν τον περιπετειώδη χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το πίσω μέρος του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Πίσω ξεχωρίζουν τα κάθετα φωτιστικά σώματα σχήματος μπούμερανγκ που παραπέμπουν σε Volvo.Το Jogger «πατάει» στην πλατφόρμα CMF, η οποία είναι δημιούργημα της  κοινοπραξίας  Renault- Dacia Nissan.

Το πίσω μέρος του  Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Αν και το μήκος του αμαξώματος δεν ξεπερνά τα 4,5 μέτρα, οι έξυπνες  λύσεις που έχουν υιοθετήσει οι σχεδιαστές επέτρεψαν και την τοποθέτηση τρίτης σειράς καθισμάτων χωρίς μάλιστα να «πνίγονται» όσοι κάθονται σε αυτήν.


Στην καμπίνα αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι το ταμπλό έχει μοιραστεί πολλά  κοινά με το νέο Sandero. Τόσο σε σχεδίαση όσο και σε ποιότητα και τεχνολογία. Αν και τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά έχουν πολύ καλή συναρμογή. Σε συνδυασμό μάλιστα με την επένδυση υφάσματος στο ταμπλό, δημιουργούν ένα πολύ καλό οπτικό αποτέλεσμα.

Τα όργανα του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Ο πίνακας οιργάνων έχει αναλογικά όργανα με μια οθόνη TFT 3 ιντσών με την απαραίτητη ενημέρωση. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η νέα οθόνη ααφής 8 ιντσών που μπορεί να βρίσκεται πίσω από άλλες hi tech οθόνες του ακριβότερου ανταγωνισμού, δεν παύει όμως να είναι πλούσια σε πληροφόρηση και ιδιαίτερα εύχρηστη.

Η οθόνη του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Υπάρχει μεταξύ άλλων Media Nav , συνδεσιμότητα ασύρματη για Apple CarPlay και Android Auto. Διαθέσιμη είναι και η κάμερα οπισθοπορείας.

Εντυπωσιακός είναι και ο εξοπλισμός ασφαλείας.  ο οποίος μεταξύ άλλων περιλαμβάνει: Blind Spot Warning (Σύστημα Προειδοποίησης Τυφλού Σημείου), Emergency Brake Assist (Ενεργό Φρενάρισμα Έκτακτης ΑνάγκηςPark Assist (Υποβοήθηση Στάθμευσης) και Hill Start Assist (Υποβοήθηση Εκκίνησης σε Ανηφόρα).  

Τα 7 καθίσμστα του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG
Για να επανέλθουμε στους χώρους. Για να βολευτούν με άνεση οι επτά επιβάτες η Dacia έχει πριμοδοτήσει το Jogger με τεράστιο μεταξόνιο  2,9 μέτρων. Πέντε ενήλικοι ανεξαρτήτως σωματοδομής, φιλοξενούνται  με  άνεση στην καμπίνα επιβατών Ο έκτος και έβδομος δεν θα παραπονεθούν παρά μόνο αν το ύψος τους ξεπερνά το 1,75 μέτρα τιμή, η οποία είναι υπεραρκετή για να φιλοξενηθούν τα παιδιά της οικογένειας.

Ο θάλαμος επιβατών του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Το ύψος των καθισμάτων διαφέρει κατά 5,5 πόντους μεταξύ πρώτης και της δεύτερης σειράς και κατά  25 πόντους μεταξύ της δεύτερης και της τρίτης.  Έτσι δικαιολογείται και αυτό που σας αναφέραμε  πιο πάνω. Oτι δηλαδή οι επιβάτες δεν «πνίγονται» στο εσωτερικό.

Τα περιθώρια χρηστικότητας αυξάνονται με τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων.Οι μεταφορικές ικανότητες αυξάνονται εντυπωσιακά με την πλήρη αναδίπλωση της δεύτερης και τρίτης σειράς καθισμάτων ή ακόμη και με την πλήρη αφαίρεση της τελευταίας σειράς.

Το πορτ μπαγκάζ του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Έτσι οι χώρος αποσκευών μπορεί να έχει διαθέσιμα από 160 λίτρα με όλα τα καθίσματα σε πλήρη διάταξη. Η τιμή ανεβαίνει στα 565 λίτρα με την τρίτη σειρά αναδιπλωμένη. Η μέγιστη τιμή φτάνει τα 2085 λίτρα με την αναδίπλωση της δεύτερης και τρίτης σειράς καθισμάτων. Η εργονομία είναι σε υψηλά επίπεδα με διαθέσιμα - παρακαλώ- 23 λίτρα για να τοποθετείτε τα μικροαντικείμενα σας.

Ο κινητήρας του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG   
Τα πολύ καλά νέα συνεχίζονται στο μηχανικό σύνολο το οποίο κινεί το νέο Dacia Jogger . την «καρδιά» του υπάρχει ο γνωστός βενζινοκινητήρας κινητήρας 1,0 λίτρου με διπλό καύσιμο LPG της Renault, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους όταν «καίει» υγραέριο. Η απόδοση του όταν καταναλώνει βενζίνη είναι 91 ίπποι.

Ο διακόπτης LPG του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Από την θέση του οδηγού επιλέγεις μέσω του διακόπτη που βρίσκεται στο αριστερό μέρος του ταμπλό το καύσιμο που επιθυμείς . Στην οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού εμφανίζονται και οι ανάλογες πληροφορίες. Στο πάτημα του γκαζιού με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 13,2 δευτερόλεπτα για το 7θέσιο Jogger της δοκιμής μας. Η τιμή κατεβαίνει στα 12,5 με την  τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 175 χλμ./ ώρα με LPG και 172 χλμ. με βενζίνη .Οι επιδόσεις αυτές κρίνονται ικανοποιητικές αν σκεφτούμε ότι έχουμε να κάνουμε με αμάξωμα που αγγίζει τα 1252 κιλά.

Το μπροστινό μέρος του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Στην πράξη το μοτέρ είναι ελαστικό στην λειτουργία του, με δύναμη από χαμηλά,  χάρη στην ροπή των 170 Nm στις  2.000- 3.500 σ.α.λ. με LPG και  160 Nm/ 2.100- 3.750 σ.α.λ. με βενζίνη.Ροπή με LPG: 170 Nm. Κατά την διάρκεια της δοκιμής χάρη σε αυτές τις τιμές δεν χρειαστήκαμε να καταφύγουμε συνέχεια στο κιβώτιο ταχυτήτων το οποίο διαθέτει καλή κλιμάκωση.

Το ταμπλό του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Τα καλά νέα αφορούν τον τομέα της μέσης κατανάλωσης καυσίμου. Η μέση κατανάλωση δοκιμής (βενζίνη) αγγιξε τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ με LPG  άγγιξε τα 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Εκπομπές CO2: 118- 121 γρμ,/χλμ.

Το πίσω μέρος του  Dacia Jogger 1.0 Tce LPG
Όσον αφορά τώρα την οδική συμπεριφορά του Dacia Jogger 1.0 LPG αυτή κρίνεται... οικογενειακή. Τι εννοούμε; Απλά ότι είναι προσαντολισμένη στην άνεση με τις αναρτήσεις (γόνατα MacPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να έχουν μαλακή ρύθμιση.

Το σύστημα διεύθυνσης είχε ικανοποιητική πληροφόρηση, οι κλίσεις στις στροφές ήταν περιορισμένες, οι αναρτήσεις απορροφούσαν και τις ...γνωστές  λακκούβες του οδοστρώματος ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά.

Το πίσω μέρος του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε προτρέπει να κινηθείς και εκτός δρόμου σε χωμάτινες ή και πιο πέτρώδεις διαδρομές αρκεί αβέβαια να μην ξεχνάς ότι δεν υπάρχει τετρακίνηση για να μην μπεις σε μπελάδες. 

Το μπροστινό μέρος του Dacia Jogger 1.0 Tce LPG

Dacia Jogger λοιπόν.Ένα επταθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο με ιδιαίτερα άνετους χώρους , με πολύ καλό εξοπλισμό, ιδιαίτερα οικονομικό στην κατανάλωση καυσίμου ,με προσεγμένη ποιότητα κατασκευής και με ενδιαφέρουσες τιμές που ξεκινούν από 25180 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση 1.0 TCe LPG Extreme κοστίζει 28180 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top