Δοκιμάζουμε το νέο Renault Captur  1.0 TCe LPG

Στόχος η οικονομία 

Renault Captur  1.0 TCe LPG δοκιμή

Όταν έχεις ένα πετυχημένο μοντέλο απλά φροντίζεις όταν παρουσιάζεις τη νέα γενιά του να την πριμοδοτήσεις με ακόμη περισσότερα προσόντα προκειμένου να κρατήσεις ψηλά τις πωλήσεις και γιατί όχι, να τις ανεβάσεις ακόμη περισσότερο. Τα τελευταία χρόνια  οι υποψήφιοι αγοραστές έχουν βάλει στην ατζέντα τους όταν επιλέγουν ένα αυτοκίνητο να έχει και μειωμένο κόστος χρήσης. Βασικό συστατικό του τελλευταίου είναι και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. 


Αν μάλιστα έχεις την δυνατότητα του διπλού καυσίμου και της εργοστασιακής τοποθέτησης τότε εξετάζεις πολύ σοβαρά την περίπτωση της αγοράς του Οι Γάλλοι στην δεύτερη γενιά του Renault Captur τα έδωσαν όλα αυτά με την έκδοση 1.0 TCe LPG που «καίει» βενζίνη και υγραέριο με εργοστασιακό κιτ. Η επιλογή αυτή δεν επηρεάζει τους χώρους σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις ενώ διατηρείται και η εργοστασιακή εγγύηση. 


Η δεύτερη γενιά του Captur βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault η οποία προσφέρει μεγαλύτερες διαστάσεις προσθπέτοντας  11 εκατοστά στο μήκος και 2 εκατοστά στο μεταξόνιο . Την ίδια στιγμή η νέα πλατφόρμα μείωσε το βάρος κατά 50 κιλά .(Διαστάσεις 4.227 x 1.797 x 1.576 mm). Η σχεδίαση ακολουθεί την πεπατημένη της προηγούμενης γενιάς  ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή που λέει «ότι αρέσει μην το αλλάζεις»  ή τέλος πάντων μην το αλλάζεις ...πολύ.

Στο νέο Captur αν και έχουν κρατηθεί η βασική σιλουέτα που είναι αναγνωρίσιμη από μακρυά έχουν τονιστεί οι ανάγλυφες γραμμές στο αμάξωμα ενώ τα φωτιστικά σώματα μπροστά και πίσω σχήματος C με τεχνολογία Full LED δείχνουν πιο επιθετικά 


Οι σχεδιαστές της Renault ακολούθησαν την επιτυχημένη συνταγή που θέλουν ότι αρέσει πολύ να μην το αλλάζεις ...πολύ. Έτσι κράτησαν την γνωστή πλέον σιλουέτα του Captur η οποία είναι αναγνωρίσιμη από μακρυά.. Οι προστατευτικές ποδιές προσθέτουν μια εμφάνιση Off Road αυτοκινήτου.


Στο εσωτερικό η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με μαλακά πλαστικά που έχουν προσεγμένη συναρμολόγηση . Η Renault δείχνει αποφασισμένη να μην κάνει ...εκπτώσεις στα μικρότερα μοντέλα της και καλά κάνει καθώς πλέον ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός στην κατηγορία.

Η τεχνολογία είναι εμφανέστατη με τον ψηφιακό πίνακα των 10,25 ιντσών, με μεγάλο εύρος πληροφοριών και την οθόνη αφής 9,3 ιντσών με πλήρη συνδεσιμότητα  η οποία είναι διαίτερα εύκολη στον χειρσμό της.


Το Captur -ακόμη και στην εισαγωγική του έκδοση, είναι ένα SUV/crossover το οποίο διαθέτει πολυτέλειες όπως είναι οι ψηφιακές οθόνες ,το keyless entry, αλλά και ένα πλούσιο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας.Ο κλιματισμός από την άλλη ελέγχεται με κανονικούς διακόπτες και όχι μέσω της οθόνης αφής. 


Όσον αφορά τους χώρους επιβατών είναι πολύ καλοί χάρη στο γενναιόδωρο εσωτερικό πλάτος. Αποτέλεσμα είναι η μετακίνηση τριών ατόμων στο πίσω ανακλινόμενο και συρόμενο, κατά 16 εκατοστά, κάθισμα χωρίς μεγάλες παραχωρήσεις.

Για τα μικροαντικείμενα υπάρχουν διαθέσιμα πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι οι οποίοι αγγίζουν τα 27 λίτρα ενώ στο πορτμπαγκάζ διατίθενται 422 λίτρα έως 536 λίτρα ανάλογα με την θέση του πίσω συρόμενου καθίσματος. 
Παμε όμως να δούμε τις διαφορές σε σχέση με την απλή έκδοση βενζίνης  Το  Captur 1.0 TCe LPG είναι βαρύτερο κατά 40 κιλά σε σχέση με την απλή έκδοση και διαθέτει μια πρόσθετη δεξαμενή όπου είναι τοποθετημένη στον χώρο όπου βρίσκεται η ρεζέρβα. Η έξυπνη κίνηση  δεν περιορίζει την χωρητικότητα του πορτμπαγκλάζ που διατηρεί τα ίδια λίτρα αποθηκευτικού χώρου ενώ διατηρείται ακέραιος και ο χώρος των επιβατών.

Η  δεξαμενή αυτή των 40 λίτρων είναι ιδιαίτερα ενισχυμένη για να αντέχει στις υψηλή πίεση που δέχεται από την υγρή μορφή του καυσίμου. Η τροφοδότηση με υγραέριο γίνεται από το ειδικό στόμιο  που υπάρχει κρυμέννο μέσα στην τάπα  όπου υπάρχει και το στόμιο της τροφοδότησης με βενζίνη. Φυσικά υπάρχει και ένα ντεπόζιτο βενζίνης χωρητικότητας 48 λίτρων . 


Όσον αφορά τον υπερτροφοδοτούμενο  βενζινοκινητήρα 1000άρι TCe έχει μετατραπεί καταλλήλως ώστε να έχει την δυνατότητα να λειτουργεί και με τους δύο τύπους καυσίμου. Με το υγραέριο κίνησης, η μέγιστη ισχύς του μοτέρ είναι 100 ίπποι /4.600-5.000 σ.α.λ. ενώ με την αμόλυβδη βενζίνη μειώνεται στους 91 ίππους/4.800-5.000 σ.α.λ.

Η απόδοση ανάλογα με το καύσιμο αλλάζει επειδή όταν λειτουργεί με  βενζίνη χρησιμοποιείται  ένα σύστημα ψεκασμού μονού σημείου ενώ στο υγραέριο ο  ψεκασμός γίνεται από  4 ξεχωριστά μπεκ. Όοσν αφορά την ροπή ,με το τγραέριο φτάνει στα 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ., ενώ με την αμόλυβδη βενζίνη είναι 160 Nm/2.100-3.750 σ.α.λ. Οι εκπομπές CO2  είναι 117 γρμ./χλμ..με το LPG και 132 γρμ./χλμ. με την βενζίνη.  


Η επιλογή του καυσίμου γίνεται από ένα διακόπτη ο οποίος βρίσκεται πάνω στο ταπλό αριστερά πίσω από το τιμόνι ή αυτόματα. Oι αισθητήρες του συστήματος λειτουργούν πολύ γρήγορα και ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο ενώ η εναλλαγή καυσμου- όταν αδειάσει η δεξαμενή - γίνεται χωρίς να το καταλάβουμε.

Το πλεονέκτημα αφορά την μέση κατανάλωση καυσίμου καθώς η  Renault ανακοινώνει ως μέση  κατανάλωση βενζίνης τα  5,8 – 6,3 λτ./100 χλμ., ενώ η μέση κατανάλωση υγραερίου είναι στα 7,5 – 8,1 λτ./100 χλμ. Οι τιμές αυτές με προσεκτική και...αμυντική οδήγση είναι δυνατόν να σημειωθούν ειδικά με το προεπιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης «Eco»,. Σημαντική είναι η αυτονομία  η οποία αγγίζει τα 1300 χλιόμετρα. γεγοινός που σου επιτρέπει να κινηθείς χωρίς...άγχος.


Τα 0- 100 χλμ./ώρα Captur TCe 100 LPG έρχονται σε 13 δευτερόλεπτα με την  τελική ταχύτητα να φθάνει τα 173 χλμ./ώρα. Το θετικό είναι ότι το νέο 6άρι κιβώτιο  με το θετικό κούμπωμα και τις σχετικά μικρές διαδρομές εξασφαλίζει μεγαλύτερη αμεσότητα στο πάτημα του γκαζιού  ενώ αν διατηρήσεις  τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του βλέπεις ότι έχεις σημαντικά αποθέματα δύναμης  


Είχαμε το Captur τις ημέρες που χτυπήθηκε κυρίως η Αττική με την κακοκαιρία «Ελπίς». Πυκνό χιόνι σχεδόν παντού. Το αυξημένο ύψος βοήθησε στο να κινηθούμε με άνεση στο παχύ χιόνι πάρά την έλλειψη τετρακίνησης.Φυσικά αποφύγαμε τον πάγο ακόμη και με αλυσίδες καθώς δεν θέλαμε να ξεπεράσουμε τα όρια.

Το Renault Captur διατηρεί όλα τα καλά στοιχεία που υπάρχουν και στην έκδοση βενζίνης όσον αφορά στην οδική συμπεριφορά .Προσφέρει ποιοτική κύλιση, με τους επιβάτες να χαίρονται  ξεκούραστες διαδρομές σε υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης δείχνει αρκετά άμεσο και με σωστό βάρος, αλλά δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση.


Η ρύθμιση των αναρτήσεων με γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτο άξονα πίσω,περιορίζει σε λογικά πλάσια τις κλίσεις στις στροφές ενώ η αυξημένη απόσταση  210 χλστ.  από το έδαφος σε βοηθά να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές,προσεκτικά βέβαια καθώς στοχεύει  στην πρακτικότητα και στις καθημερινές αστικές διαδρομές και όχι στην κίνηση σε κακοτυράχαλα  εδάφη..

Την ίδια στιγμή όπως είπαμε η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, ο χειρισμός των οποίων γίνεται μέσω της κεντρικής οθόνης αφής κάνουν ιδιαίτερα εύκολη την ζωή του οδηγού. Επεμβαίνουν όποτε χρειάζεται διορθώνοντας λάθος κινήσεις ή τις υπερβολές στον τρόπο οδήγησης.

Τα φρένα στο πάτημα ανταποκρίνονται άμεσα με το πεντάλ να έχει καλή αίσθηση ενώ η υπάρξη ταμπούρων πίσω δεν επηρεάζει την αποτελεσματικότητα τους στα συνεχη πατήματα.Πάμε τώρα στο θέμα της απόκτησης. Η έκδοση Captur 1.0 TCe 100hp Expression  LPG κοστίζει 21180 ευρώ ενώ η Dynamiic 23.330 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top