Δοκιμάζουμε το νέο VW Golf 1.0 eTSI DSG 

Φουλαρισμένο με τεχνολογία 

VW Golf 1.0 eTSI DSG Δοκιμή

Το VW Golf είναι το best seller εταιρείας στο C-Segment της Ευρωπαϊκής αγοράς με κορυφαίες πωλήσεις. Μέσα στα 50 χρόνια που κυκλοφορεί έγινε το σημείο αναφοράς στην κατηγορίας του και μέτρο σύγκρισης.  " Nαι αλλά δεν είναι Golf" ήταν η απάντηση της γυναίκας στον σύζυγο της όταν πρσπαθούσε να την πέισει να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο διαφορετικής μάρκας. Το νέο μοντέλο παρουσιάστηκε μόλις την περασμένη άνοιξη στην χώρα μας, με τους κινητήρες 1.5 TSI ACT και 2.0 TDI και όπως αρμόζουν οι επιταγές της εποχής εξηλεκτρίστηκε. Η Ελληνική αντιπροσωπεία μας παραχώρησε για δοκιμή την τελευταία έκδοση VW Golf 1.0 eTSI DSG  με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0 TSI των 110 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Ο συνδυασμός μάλιστα με το προηγμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG7  ανεβάζει ακόμη περισσότερο το τεχνολογικό του υπόβαθρο.      

 
"Πετυχημένη συνταγή δεν αλλάζει" και έτσι οι Γερμανοί σχεδιαστές έκαναν το αυτονόητο κια διατήρησαν την γνωστή σε όλους φιγούρα του Golf. Όμως ενώ όλα μοιάζουν ίδια είναι τόσο διαφορετικά. Ας ξεκινήσουμε από τα... μικρότερα που είναι το νέο σήμα της φίρμας που δεσπόζει μπροστά στην μάσκα η οποία και αυτή είναι νέα.

Την τελευταία αγκαλιάζουν τα σφηνοειδή φώτα με στάνταρ τεχνολογία LED .Το καπό διαθέτει μεγαλύτερη καμπυλότητα και το διατρέχουν τέσσερα νεύρα που παραπέμπουν και στο crossover T-Roc. Μπροστά υπάρχουν τρεις οριζόντιες γραμμές στον προφυλακτήρα, βαμμένες και αυτές  στο χρώμα του αμαξώματος.

 Έντονες ακμές διατρέχουν το αμάξωμα στο πλάι, όπου  σήμα κατατεθένείναι  η φαρδιά πίσω κολώνα. Στο πίσω μέρος συναντάμε νέα φώτα τεχνολογίας LED  ενώ το ολοκαίνουργιο λογότυπο κυριαρχεί στο κέντρο της πόρτας του πορτμπαγκάζ.

Οι σχεδιαστικές επιλογές  έχουν βελτιώσει σε μεγάλο βαθμό την αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας Cd να έχει μειωθεί από το 0,3 στο 0,275.Οι διαστάσεις του Golf τελευταίας  γενιάς έχουν διατηρηθεί με το μήκος να είναι στα 4.284mm και το μεταξόνιο στα 2.636mm.( Διαστάσεις 4.284 x 1.789 x 1.491 mm.)


Περνάμε στο εσωτερικό και καταλαβαίνουμε για ποιους λόγους οι άνθρωποι της VW μιλούν για «Digital Golf» .Από την θέση του οδηγού λαμβάνουμε όλες τις πληροφορίες των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου και της υποβοήθησης οδηγού από τις δυο οθόνες με τα πλούσια χρώματα.

Η μια οθόνη των 10 ιντσών είναι στην θέση του πίνακα οργάνων με δυνατότητες παραμετροποίησης και χειρισμό μέσω των διακοπτών που βρίσκονατι στο πολυλειτουργικό τιμόνι. Η δεύτερη οθόνη των 8,25 ιντσών προβάλλει όλες τις πληροφορίες του συστήματος  infotainment Composition Media, με την πλοήγηση να περιλαμβάνεται στο προαιρετικό σύστημα Discover Media .

Τα παραδοσιακά κουμπιά και οι διακόπτες απουσιάζουν και όλοι χειρισμόι γίνται μέσω αφής με το προηγμένο black panel. Χειρισμός γίνεται και μέσω φωνητικών εντολών. Βλέποντας όλα υτά τα συστήματα νομίζεις ότι θες ...ιδιαίτερα μαθήματα για να τα χειριστείς.

Στην πραγματικότητα όμως ο χρόνος προσαρμογής είναι μικρός και η όλη διαδικασία είναι απλή καθώς έχεις την αίσθηση ότι κρατάς στα χέρια σου ένα σύγχρονο tablet 8,25 ιντσών.Πάντως για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού και της υποβοήθησης στάθμευσης, υπάρχουν  διακριτικά buttons για τον άμεσο χειρισμό χωρίς να χρειαστεί να μπεις στο  μενού αφής.

Πάντως είναι πραγματικά εντυπωσιακή η πληθώρα των συστημάτων που σου δίνουν πρόισβαση σε όλα τα ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου εξωετρικά και εσωτερικά .΄'Ελεγχος φωτισμού , κλιματισμού, καθαριστήρες , ακθρέφτες .χαμήλωμα τους κατά την όπισθεν και ότι μπορείτε να φανταστείτε , όλα προβάλλονται στην οθόνη με πλήρη επεξήγηση στα ελληνικά για την άμεση πρόσβαση μέσω αφής.    

 

Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα ενώ είναι άνετοι και οι χώροι των επιβατών οι οποίοι έχουν στην διάθεση τους  380 λίτρα, τιμή η οποία είναι στο μέσο όρο των μικρομεσαίων hatchback. Στην καμπίνα των επιβατών υπάρχουν αρκετοί χωροι γαι μικροαντικείμενα ενώ το μικρό κομψότατο Joystick  στην θέση του λεβιέ για το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων αφήνει ελέυθερο αρκετό χώρο. 


Πάμε τώρα στο αντικέιμενο της δοκιμής που δεν είναι άλλο από το υβριδικό σύστημα το οποίο κινεί την έκδοση  1.0 eTSI DSG. Στην "καρδιά" του αυτοκινήτου υπάρχει ο ολοκαίνουργιος αλουμινένιος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας  1.0 TSI evo της οικογένειας EA211. Διαθέτει μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας (VGT)με σχέση συμπίεσης 11,5:1. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό common-rail σε πίεση 350 bar και  φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων. Η απόδοση του είναι 110 ίπποι στις  5.500 - 6.000 σ.α.λ. με την ροπή των 200Nm να εμφανίζεται στην κλίμακα στροφών από 2.000 – 3.000  σ.α.λ.


Τα νέα  έρχονται από το mild-hybrid σύστημα 48V το οποίο περιλαμβάνει  μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,6 kWh, η οποία είναι κρυμένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού και μια  μίζα--γεννήτρια (μίζα μόνο για το σύστημα stop/start, καθώς υπάρχει συμβατική μίζα για την  εκκίνηση)  με ιμάντα που συνδέει το ηλεκτρικό μοτέρ με τον στροφαλοφόρο άξονα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα δεν συνεισφέρει στην αύξηση των ίππων ή της ροπής  αλλά σύμφωνα με την εταιρεία υποβοηθά τον βενζινοκινητήρα  στο ξεκίνημα, αν και στην πράξη  δεν το αντιλαμβάνεσαι. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας συνεργάζεται με την μπροστινή κάμερα των συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας της επιτήρησης της κίνησης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η ένταση του να επηρεάζεται ενεργά. 


Ξεκινάμε  και  από τα πρώτα χιλιόμετρα αντιλαμβανόμαστε την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει οι μηχανικοί. Οι αλλαγές  στο προηγμένο   αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG7 των 7 σχέσεων γίνονται εξαιρετικά ομαλά και στον σωστό χρόνο ενώ αν θελήσεις να λάβεις μέρος πιο ενεργά μπορείς να κάνεις τις αλλαγές και χειροκίνητα μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Ουσιαστικά το ήπιο υβριδικό σύστημα... σιγοντάρει ιμε ηλεκτρική ώθηση κατά την εκκίνηση και σε χαμηλές ταχύτητες, διαθέτοντας λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Ο ήπιος υβριδικός κινητήρας επιτρέπει  το «ρολάρισμα» (coast) ενώ ο κινητήρας καύσης απενργοποιείται εντελώς για εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων καυσίμων.

Η επανεκκίνηση- όταν πατήσεις το γκάζι- γίνεται με βελούδινο τρόπο χωρίς να το αντιλαμβάνεσαι γεγονός που προσθέτει πολλούς πόντους στην εν γένει λειτουργία του μηχανικού συνόλου. Τα 0-100 χλμ/ώρα ολοκληρώνονται σε λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα ενώ η βελόνα του ταχύμετρου αγγίζει τα 202 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση του Golf 1.0 eTSI κυμαίνεται στα  5,5 λίτρα/100 χλμ. 


Το Golf όγδοης γενιάς «πατάει» στην εξελιγμένη μορφή  πλατφόρμα MQB. Προσφέρει  κορυφαία στιβαρότητα ενώ οι αναρτήσεις με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα  συνδυάζουν με τον καλύτερο τρόπο την άνεση με το κράτημα. Η πρόσφυση στις κλειστές καμπές του δρόμου είναι μεγάλη με το τιμόνι να δείχνει πιο άμεσο και πιο γρήγορο από ποτέ. Η επέμβαση του ESP είναι άμεση στις δύσκολες περιπτώσεις.Την ίδια θετική εντύπωση μας άφησαν και τα φρένα με το πεντάλ να έχει πολύ καλή αίσθηση.

Το νέο Golf διαθέτει σύγχρονα συστήματα μεταξύ των οποίων είναι η διατήρηση λωρίδας, το σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης "City Emergency Brake" με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών . Σε συνδυασμό με το "Front Assist", φρενάρει αυτόματα το νέο Golf σε ταχύτητες έως 30 χλμ. Παράλληλα η αναγνώριση πεζών και ποδηλατών "Pedestrian & Cyclist Monitoring"  λειτουργεί σε ταχύτητες έως 65 χλμ./ώρα.


Η νέα γενιά του Golf είναι καλύτερη από ποτέ , ποιοτικότατη, με πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα και με ταμπλό που είναι γεμάτο με οθόνες . Το όνομα του αυτοκινήτου είναι εγγύηση ενώ στην έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα παίρνετε ακόμη περισσόπετρα πληρώνοντας λιγότερα.H έκδοση Golf 1.0 eTSI MHEV 110PS DSG Life κοστίζει 24.300 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top