Δοκιμάζουμε το νέο Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk 240 ίπποι

Σκληροτράχηλο και εξηλεκτρσμένο 

Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe Trailhawk δοκιμή

Το Jeep Renegade είναι το μοντέλο που έβγαλε την εταιρεία από την κρίση καθώς πολλαπλασίασε τις πωλήσεις της σε όλο τον κόσμο. Όχι άδικα θα πούμε καθώς πέρα από τους προσιτούς σε κυβισμό κινητήρες , διαθέτει όλα τα προσόντα ενός οχήματος εκτός δρόμου και μάλιοτα με μεγάλες δυνατότητες.

Η Jeep δεν μπορούσε να μείνει έξω από το παιχνίδι του εξηλεκτρισμού και έβαλε στην πρίζα το πετυχημένο της μοντέλο, παρουσιάζοντας την έκδοση με τεχνολογία plug-in hybrid η οποία όχι μόνο μείωσε ρύπους και κατανάλωση αλλά έδωσε και εντυπωσιακές επιδόσεις με τα 240 άλογα να...«καλπάζουν» όποτε τα χρειαστήκαμε.Η Jeep μάλιστα έχει ως στόχο όλη η γκάμα της μέχρι το τέλος του 2022 να διαθέτει μια ηλεκτρική ή εξηλεκτρισμένη έκδοση στο κάθε μοντέλο.  


Το Renegade νέας γενιάς μετά την τελευταία αισθητική ανανέωση του, έκανε ακόμη πιο ελκυστική την εμφάνιση, ενώ πριμοδοτήθηκε και με πιο πλούσιο εξοπλισμό  Το σουλούπι βέβααια παρέμεινε το ίδιο και γιατί άλλωστε να αλλάξει καθώς το τετραγωνισμένο αμάξωμα με τις ελαφρές καμπύλες και την χαρατηριστική μάσκα της εταιρείας άρεσε πολύ σε άντρες αλλά και σε γυναίκες με αποτέλσμα να είναι ψηλά σε πωλήσεις. 

Η εξηλεκτρισμένη γενιά ξεχωρίζει από τις απλές βενζινοκίνητες ελκδόσεις εξωτερικά από τα διακριτικά «4xe» αλλa και από την δεύτερη τάπα που που βρίσκεται αριστερά στο πίσω νέρος  η οποία κρύβει την πρίζα. Στην έκδοση Renegade 4xe Trailhawk  η οποία είναι και η πιο σκληροτράχηλη τονίζεται ακόμη περισσότερο μεταξύ άλλων και με  το μαύρο αυτοκόλλητο στο καπό  τα προστατευτικά Off-road και στάνταρντ και την ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή OPEN AIR (διπλού πάνελ)

Στο εσωτερικό ξεχάστε την λιτότητα. Πλέον ο πίνακας οργάνων εκτός από τον δείκτη ηλεκτρικής ενέργειας περιλαμβάνει και την αναβαθμισμένη οθόνη TFT η οποία μας προσέφερε πλούσια πληροφόρηση για την κατάσταση του οχήματος.

Η hi tech τεχνολογία γίνετααι ακόμη πιο εμφανής  στο κέντρο του ταμπλό, με τη νέα οθόνη αφής των 8,4 ιντσών όπου εμφανίζονται οι ενδείξεις του συστληματος  πολυμέσων Uconnect, με συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay.

Επιπλέον το  νέο Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe τώρα διαθέτει όλα τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης,.Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με συνδυασμό μαλακών και σκληρών πλαστικών τα οποία έχουν εξαιρετικό δέσιμο, γεγονός που αποδεικνύεται από την έλλειψη οποιουδήποτε ενοχλητικού τριγμού ακόμη και όταν περάσαμε πάνω από  από ιδιαίτερα κακοτράχαλα οδοστρώματα.

Οι χώροι των επιβατών είναι άνετοι ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 330 λίτρα. Η τιμή μπορεί να φτάσει έως τα 1.277 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. ( στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και ο χώρος που καταλαμβάνει η μπαταρία του υβριδικού συστήματος). 


Πάμε όμως στο πιο ενδιαφέρον κομμάτι που είναι το σύστημα κίνησης . Στην «καρδιά» του Jeep υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος αλουμινένιος βενζινοκινητήρας των 1,3 λίτρων ο οποίος ανήκει στη νέα οικογένεια Global Small Engine (GSE) με βάρος μόλις 106 κιλά. Διαθέτοντας την τελυταία γενιά του συστήματος MultiAir που μεταβάλλει το χρονισμό και το βύθισμα των βαλβίδων εισαγωγής αποδίδει 180 ίππους και ροπή 270 Nm από τις 1.850 σ.α.λ. Συνδυάζεται με αυτόματο σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.


Υπάρχει τώρα και ένας ηλεκτροκινητήρας ο οποίος έχει τοποθετηθεί στους πίσω τροχούς και έχει ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle) και όπως καταλαβαίνετε εξασφαλίζει ανεξάρτητη διαχείριση της ροπής στους πίσω τροχούς. Η απόδοση του είναι 60 ίπποι με ροπή 250 Nm. Το ηλεκτρικό μοτέρ τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 400V, χωρητικότητας 11,4 kWh.

Η μπαταρία φορτίζεται σε οικιακή πρίζα σε λιγότερο από 5 ώρες ενώ ο χρόνος μειώνεται στις  2ώρες  ή και λιγότερο μέσω easyWallbox της Jeep.Η μπαταρία είναι ρποστατευμένη μέσασε ατσάλινο κουτί και βρόσκεται κάτω από τα πίσω καθίμστα. Η επιλογή αυτή έχει μειώσει τον χώρο αποσκευών μόλις 20 λίτρα. Η ηλεκτρική ενέργεια με προσεκτική οδήγηση εξασφαλίζει 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.


Ξεκινάμε έχοντας την επιλογή ανάμεσα σε  τρία προγράμματα λειτουργίας (Hybrid, Electric και E-Save) που ενεργοποιούνται από τρία χαρακτηριστικά μπουτόν. Το ρπόγραμμα  Hybrid αποτελεί  το βασικό πρόγραμμα με το οποίο ξεκινά το αυτοκίνητο και λειτουργεί  με τον πιο  αποδοτικό τρόπο με στόχο την μέγιστη απόδοση και οικονομία.

Ο βενζινοκινητήρας  και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργούν παράλληλα, με τον δεύτερο ουσιαστικά να έχει την προτεραιότητα. Όταν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει  τότε αυτόματα ακολουθώντας έναν ειδικό αλγόριθμο (Hybrid Control Processor – HCP), τον πρωταγωνιστικό ρόλο παίρνει ο βενζινοκινητήρας έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η  αποδοτικότητα του συστήματος.

Κυρίως μέσα στην πόλη αλλά και με ταχύτητα μέχρι τα 130 χλμ./ώρα μπορείς να επιλέξειςς το πρόγραμμα Electric με το Jeep Renegade να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Το υβριδικό  Renegade κινείται εντελώς αθόρυβα με την ενισχυμένη  ηχομόνωση της καμπίνας επιβατών να συμβάλλει στην απόλυτη ησυχία


Η επιλογή προγράμματος E-SAVE λειτουργεί με σκοπό την διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας και μάλιστα έχεις  την επιλογή να διαλέξεις μεταξύ της δευτρεύουσας λειτουργίας «Passive E-SAVE» και της πιο ενεργής «Active E-SAVE» .Η τελευταία λειτουργία φορτίζει την μπαταρία έως το 80% μέσω της λειτουργίας του βενζινοκινητήρα και της γεννήτριας. 


Το βάρος δεν παίζει σημασία για τις επιδόσεις. Στο πάτημα του γκαζιού, το Renagade 1.3T PHEV 4xe επιταχύνει με εντυπωσιακούς ρυθμούς καλύπτοντας τα 0-100 χλμ./ώρα μέσα σε  7,1 δευτερόλεπτα έναντι των 8,5 δευτερολέπτων της συμβατικής. Ας ημειώσουμε μάλσιτα ότι η υβριδική έκκδοση είναι 1770 κιλά έναντι της συμβατικής έκδοσης που ζυγίζει 1430 κιλά.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της μέσης κατανάλωσης καυσίμου η οποία δεν ξεπέρασε στην υβριδική επιλογή τα 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.Φυσικά με ...αμυντική οδήγηση και φροντίζοντας να έχεις την μπαταρία σου φορτισμένη βλέπεις την μέση κατανάλωση καυσίμου να πέφτει ακόμη και στα 4 με 5 λίτρα.( εκπομπές  CO2 στα 46 γρ./χλμ.)

Δεν είναι δυνατόν να έχεις Jeep χωρίς να κινηθείς σε κακοτράχαλους χωματόδρομους ή μέσα σε λάσπη . Δεν γίνεται να αποφύγεις τον πειρασμό. Κινηθήκαμε σε ιδιαίτερα δύσβατα μονοπάτια και εντυπωσιαστήκαμε με τον τρόπο που περάσαμε. Με το σύστημα Jeep Selec-Terrain με τα 5 προγράμματα οδήγησης  Auto, Sport, Snow, Sand/Mud και Rock στην ρύθμιση 4WD Low για πολύ χαμηλές ταχύτητες μέσω του περιστροφικού διακόπτη όλα γίνονται πιο εύκολα. Μπήκαμε  και σε λάσπες και στην άμμο άφοβα και ξεκολήσαμε με το κλείδωμα του διαφορικού 4WD Lock  με την εμπλοκή  μόνιμα της τετρακίνησης. 


Στα συν είναι και οι κοντοί πρόβολοι γωνίες προσέγγισης / διαφυγής / ράμπας στην έκδοση Trailhawk: 28 / 28 / 18 μοίρες αντίστοιχα) αλλά και οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης που το μετατρέπουν σε σχεδόν...πολεμικό όχημα. Την ίδια στιγμή η ειδική στεγανοποίηση στα ηλεκτρικά συστήματα σου εξασφαλίζουν άνετα  περάσματα σε βάθος νερού έως και 40 εκατοστά. Εντυπωσιακή είναι και η απόδοση του πλσισίου το οποίο είναι ιδιαίτερα άκαμπτο κάτι που διαπιστώνεις όταν βάλεις το μισό αυτοκίνητο διαγώνια σε ανάχωμα. Οι πόρτες ανοίγουν με την ίδια ευκολία όπως και όταν είναι σε ίσιο δρόμο.  

Όμως το Jeep Renegade 1.3Τ PHEV 4xe είναι πολύ καλό και στην άσφαλτο. Το ελαφρύ τιμόνι δίνει καλή πληροφόρηση , παρά την ...μακριά ρύθμιση των αναρτήσεων( γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) οι κλίσεις στις στροφές παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος κατά  210 χλστ.είναι μειωμένες και σε γενικές γραμμές το όχημα προσφέρεται άνετα  για κανονικές συνθήκες καθημερινής οδήγσης κάτι που δεν κάνουν άλλα τετρακίνητα  οχήματα με τις απότομες αντιδράσεις και τις...βουτιές σε απότομα φρεναρίσματα. Ακόμη και σε ανοιχτό δρόμο και με την βελόνα του ταχύμετρου λίγο πάνω από τα 200 χλμ./ώρα το υβριδικό  Jeep Renegade δεν κουράζει και δεν αγχώνει τοςυ επιβάτες.τους επιβάτες 

Το  Jeep Renegade 1.3Τ PHEV κρατάει τις παραδοσιακές αξίες και καλύπτειι τις σύγχρονες επιργές ποιυ επιζητούν χαμηλότερη κατανάλωση, λιγότερους ρύπους και καλύτερες επιδόσεις με τα 240 άλογα. Για να το αποκτήσετε  την βασική του έκδοση με πολύ καλό εξοπλισμό χρειάζεστε 40600 ευρώ με το αυτοκίνητο της δοκιμής με την έκδοση Trailhawk με πλουσιότατο εξοπλισμό κοστίζει 47300 ευρώ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top