Το Fiat 500X θα πηγαίνει...μόνο του

Οι δοκιμές σύγχρονου συστήματος αυτόνομης οδήγησης

Fiat 500X αυτόνομη οδήγηση

Η αυτόνομη οδήγηση αποτελεί ένας τομέας, ο οποίος απαιτεί σημαντικούς πόρους σε επίπεδο έρευνας και εξέλιξης, αλλά και υποδομών. Η συμμετοχή του κέντρου έρευνας και εξέλιξης του Ομίλου Stellantis στο πρόγραμμα “C-Roads Italy”, αποτελεί ακόμα μια προσπάθεια της συντονισμένης προσπάθειας της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και των υπεύθυνων για τα οδικά δίκτυα να αναπτύξουν λύσεις που θα συμβάλλουν στην ασφαλή μετάβαση στο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης 3.

Στόχος είναι η ανάπτυξη και εφαρμογή συστημάτων που θα επιτρέπουν την επικοινωνία μεταξύ των οχημάτων και του δικτύου «Έξυπνων Δρόμων» στην Ευρώπη. Αυτά τα συστήματα είναι γνωστά ως V2X (Vehicle-to-Everything) και ανήκουν στο ευρύτερο σύνολο των Συνεργαζόμενων Έξυπνων Συστημάτων Μεταφοράς (Cooperative Intelligent Transport Systems “C-ITS”).

 Ο κ. Filippo Visintainer, επικεφαλής του προγράμματος από την πλευρά του CRF της Stellantis ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο τα “C-ITS” θα συμβάλλουν στην μελλοντικές εξελίξεις που αφορούν στα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης και την αυτόνομη οδήγηση. Η παρουσίαση του κ. Visintainer εστίασε στα αποτελέσματα δοκιμών που πραγματοποιήθηκαν με συνδεδεμένα πρωτότυπα οχήματα τα οποία εξελίχθηκαν με βάση το Fiat 500X και τη Maserati Ghibli. 

Το κύριο έργο στο οποίο εστιάζει το CRF της Stellantis είναι να δοκιμάσει και να πιστοποιήσει τη συνεργασία των συστημάτων V2V (Vehicle-to-Vehicle) και V2I (Vehicle-to-Infrastructure), έτσι ώστε αυτά να έχουν ένα θετικό αντίκτυπο για την ασφάλεια και την άνεση των ανθρώπων, αλλά και το φυσικό περιβάλλον. Μέσω των συστημάτων V2I, δηλαδή ουσιαστικά τις εφαρμογές που επιτρέπουν την επικοινωνία του οχήματος με τις υποδομές του οδικού δικτύου, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3 μπορούν να συνδυάσουν μια σειρά πληροφοριών ώστε να βελτιώσουν τη λειτουργία τους. Αυτή η ανταλλαγή πληροφορίων μπορεί να συνεχιστεί ακόμα και όταν ο οδηγός έχει τον έλεγχο του οχήματος, δίνοντας έγκαιρα προειδοποιήσεις για πιθανούς κινδύνους. Η τεχνολογία V2X που εφαρμόστηκε στα πρωτότυπα οχήματα δοκιμών, επιπλέον της διαχείρισης της πορείας και της ταχύτητας του οχήματος έδιναν πληροφορίες όσον αφορά στην κατάσταση του δρόμου και στην κίνηση, ή ακόμα και ενημέρωση σε περίπτωση που κάποιο όχημα ήταν ακινητοποιημένο λόγω βλάβης.

 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top