Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Τι άλλο να ζητήσεις 

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid δοκιμή

Η...μόδα προστάζει πλέον τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων που κυκλοφορούν στους Ευρωπαϊκούς δρόμους . Από αυτή την τάση δεν θα μπορούσε να μείνει έξω και η Citroen που   έχει βάλει  ως στόχο έως το 2023το 80% των μοντέλων της να έχει εξηλεκτριστεί με το ποσοστό αυτό να φτάνει μέχρι το 2025 στο 100%. Έτσι έβαλε στην πρίζα το C5 Aircross . Ένα μοντέλο που πρωτοείδαμε για πρώτη φορά σε έκθεση αυτοκινήτου σε diesel έκδοση ε τον κύριο Πολυχρόνη Συγγελίδη. Τότε πρίν καν το οδηγήσουμε είχαμε πραγματι εντυπωσιαστεί από το μέγεθος αλλά και την σχεδίαση του. Όταν το οδηγήσαμε λίγες εβδομάδες αργότερα πραγματικά θαυμάσαμε την υποδειγματική άνεση που προσέφερε,με τα απίστευτα καθίσματα του και την πρακτικότητα του.


Εξωτερικά το νέο Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid διατηρεί τις  απαλές και στρογγυλεμένες γραμμές με το επιθετικό μπροστινό μέρος. Σε σχέση με τις απλές εκδόσεις ξεχωρίζει πρώτα από όλα με  με το σημείο φόρτισης που βρίσκεται στο πίσω αριστερόμέρος σε πλήρη αντιστοιχία με την τάπα βενζίνης που βρίσκεται από την δεξιά πλευρά .

Ακολουθούν τα λογότυπα «ḧybrid» και «ḧ» σε σχήμα πρίζας που βρίσκονται στην πίσω πόρτα και στα φτερά. Υπάρχουν ακόμη μπλε γραμμές στον μπροστινό προφυλακτήρα αλλά και στα πλαστικά προστατευτικά Airbumbs. Επιπλέον η φωτεινή μπλε ένδειξη, πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη προσδιορίζει την υβριδική κίνηση του Citroen C5 Aircross από τους περαστικούς πεζούς και οδηγούς.


Τα καλά νέα ξεκινούν με το που ανοίγεις την πόρτα και κάθεσαι στην αναπαυτική θέση του οδηγού. Οδηγός και επιβάτες έχουν να "αντιμετωπίσουν" ένα πολύ φιλόξενο εσωτερικό με μοντέρνο ταμπλό κατασκευασμένο από ποιοτικότατα πλαστικά. Οι σχεδιαστές έχουν δώσει ιδαίτερη προσοχή και στο φινίρισμα αλλά και στην συναρμολόγηση. Ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε να κάνουμε με μια ναυαρχίδα της εταιρείας.


Η τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της, πρώτα με τον πίνακα οργάνων TFT 12,3 ιντσών με την plug in υβριδική ενημέρωση και τις  τρεις επιλογές χρωμάτων (κόκκινο, μπλε και καφέ). Οι διαμορφώσεις του πίνακα γίνονται μέσω του πλήκτρου στο τιμόνι. Έτσι είχαμε την δυνατότητα να επιλέξουμε με την ανάλογη εμφάνιση τα γραφικά της οδήγησης, πλοήγησης, καντράν, ελάχιστο και προσωπικό. 

Η κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών η οποία θυμίζει τάμπλετ έχει πλούσια πληροφόρηση και συνδεσιμότητα. Σε αυτή εμφανίζεται και η κάμερα οπισθοπορείας.Ακριβώς από κάτω βρίκεται μια σειρά από διακόπτες αφής με τους οποίους μπαίνεις στα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.Στις δυο ευκρινέστατες οθόνες τα γραφικά είναι προχωρημένα θυμίζοντας animation.Οι χώροι για τους επιβάτες που κάθονται λίγο ψηλότερα είναι πολύ άνετοι.Τα Advanced Comfort καθίσματα με το αφρώδες υλικό πάχους 15 χλστ. στο εσωτερικό τους  προσφέρουν ανέση πολυθρόνας.

Πίσω τα τρία ανεξάρτητα πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα έχουν την δυνατότητα να τα σύρεις  μπροστά και πίσω κατά 150 χιλιοστά αλλάζοντας και την χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ. Ο χώρος αποσκευών αν και έχει χάσει 120 λίτρα λόγω ης τοποθέτησης της μπαταρίας εξακολουθεί να βρίσκεται ψηλά στην κατηγορία  προσφέροντας από 460 έως 600 λίτρα. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα είναι πολλοί, αυξάνοντας το επίπεδο της πρακτικότητας.Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.500/1.969/1.689 χλστ. με 2.730 χλστ.το  μεταξόνιο.

Στην πλατιά κεντρική κονσόλα υπάρχει κρυμμένος ένας μεγάλος  ψυχόμενος αποθηκευτικός χώρος. Ωραία λεπτομέρεια είναι οι φωτιζόμενες ποτηροθήκες  ενώ υπάρχει και ένας ειδικός χώρος για την ασύρματη φόρτιση smartphone κάτω από το κεντρικό κομμάτι του ταμπλό. 


Στην "καρδιά" του υβριδικού  C5 Aircross υπάρχει ένας  τετρακύλινδρος 1600άρης τουρμπάτος βενζινοκινητήρας με άμεσο ψεκασμό, της οικογένειας PureTech, ο οποίος αποδίδει 180 ίππους. Συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα (80 kW ) ίππων με  320 Nm ροπής ο οποίος έχει τοποθετηθεί ανάμεσα στο θερμικό κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 της Aisin,με 8 σχέσεις Συνδυαστικά έχουμε ισχύ 225 ίππων με την κίνηση να μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς.


Το πακέτο συμπληρώνεται από μια μπαταρία  ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 13,2 kWh.Ο χρόνος για να την φορτίσετε πλήρως σε απλή οικιακή πρίζα 8A είναι 7 ώρες, ενώ αν χρησιμοποιήσετε Wallbox με ισχύ 7,4 kW (32Α) η πλήρης φόρτιση γίνεται σε 2 ώρες.

Μάλιστα μπορείτε να προγραμματίσετε ή να αναβάλετε την φόρτιση  μέσω της οθόνης στο ταμπλό ή μέσω της ειδικής εφαρμογής My Citroën,  στο κινητό σας τηλέφωνο επωφελούμενοι από την χαμηλότερη νυχτερινή χρέωση.


Πάμε όμως να δούμε πως λειτουργεί το υβριδκό σύστημα το οποίο προσφέρει εντυπωσιακές επιδόσεις αλλά  και μειωμένη κατανάλωση. Στην διάθεση μας είχαμε διαφορετικά  προγράμματα λειτουργίας: Στην πρώτη επιλογή Electric κινηθήκαμε αποκλειστικά με ρεύμα, αθόρυβα,  με μηδενική  κατανάλωση και ρύπανση.Η ανώτερη ταχύτητα είναι τα 135 χλμ./ώρα κσι μπορείς να έχεις ηλεκτρική αυτονομία έως και 55 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη Citroen.

Στην δεύτερη επιλογή την  Hybrid, το  σύστημα λειτουργεί συνδυαστικά για μέγιστη αποδοτικότητα μέσω της αυτόματης εναλλαγής ή συνδυασμού τρόπου κίνησης. Στην τρίτη επιλογή προγράμματος οδήγησης  Sport όλα λειτουργούν με βάση τις επιδόσεις. Όσον αφορά την 4η επιλογή (e-save) την οποία ενεργοποιήσαμε  από το μενού της κεντρικής οθόνης προσφέρει την διατήρηση αποθέματος μπαταρίας,(τα οποία μπορείς να χρησιμοποιήσεις μέσα στα στενά της πόλης.

Επιπλέον με αυτή την επιλογή γίνεται  φόρτιση εν κινήσει.Το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει την λειτπουργία Brake η οποία βοηθά  την ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις της επιβράδυνσης ή της πέδησης προσφέροντας μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία ειδικά μέσα στην στην πόλη. 


Σε τελική ανάλυση στο πάτημα του γκαζιού και με συνδυαστική την δύναμη του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα το  Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid..."απογειώνεται"με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να καλύπτεται σε  8,9 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ./ώρα. Ο τρόπος που ανεβάζει στροφές είναι εντυπωσιακός και γίνεται αθόρυβα προσφέροντας ανέσεις λιμουζίνας.Το τιμόνι αν και δείχνει ελαφρύ προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. 

Το Γαλλικό μοντέλο των 1800 κιλών είναι προσανατολισμένο στην άνεση με τις αναρτήσεις να δίνουν...μαθήματα σε αυτόν τον τομέα. Τα υδραυλικά «στοπ» Progressive Hydraulic Cushions σε συνδυασμό με τα Advanced Comfort καθίσματα αφήνουν ξεκούραστους τους επιβάτες ακόμη και μετά από πλύωρα ταξίδια. Ακόμη και κάποιος που δεν έχει μεγάλη σχέση με τα αυτοκίνητα αντιλαμβάνεται την υποδειγματική άνεσης. 

Παράδειγμα η ηλικιωμένη μητέρα μου η οποία μετά από 2 ώρες συνεχούς οδήγησης μου είπε αυθόρμητα: "Τι ωραία καθίσματα, σαν να κάθομαι στην πολυθρόνα στο σπίτι. Ωραίο λες και κινείσαιμ πάνω σε παχύ..χαλί".

Το C5 Aircross της πρίζας λειτουργεί ως "μαγικό χαλί" φιλτράροντας  εντυπωσιακά τις ανωμαλίες του δρόμου, αποκομμένο από τους εξωτερικούς θορύβους. όλα παραπέμπουν σε ακριβή λιμουζίνα. Μάλιστα όταν κινείσαι με καθαρά ηλεκτρική ενέργεια όλα στο εσωτερικό της καμπίνας είναι τόσο ήσυχα που μπορείς να συνομιλήσεις...ψιθυριστά με τους πίσω επιβάτες. 


Στις στροφές το υβριδικό οι κλίσεις του C5 Aircross είναι μειωμένες ενώ αν αποφασίσεις να κινηθείς στα όρια επεμβαίνουν τα δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία διορθώνουν τις όποιες υπερβολές του οδηγγού ή την στιγμιαία αφηρημάδα.Μιλάμε για το Pack Safety Plus το οποίο διαθέτει σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δικύκλων, το σύστημα Front Cross Traffic Alert, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, Τά φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά . 


Το αυξημένο ύψος κατά  230 χλστ. από το έδαφος μας επέτρεψε να κινηθούμε και σε "κακούς" χωματόδρομους με τις αναρτήσεις να "φιλτράρουν" τις ανωμαλίες. Πήγαμε και στην παραλία και το δοκιμάσαμε. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις κινηθήκαμε να πούμε την αλήθεια ...αμυντικά καθώς τόσο τα ασφάλτινα ελαστικά όσο και η έλλειψη τετρακίνησης χράσσουν την "κόκκινη" γραμμή που δεν πρέπει να ξεπεράσεις για να αποφύγεις τις κακοτοπιές.

Πάμε τώρα στο θέμα της κατανάλωσης την οποία είδαμε συνολικά στο τέλος της δοκιμής μας . Στην υβριδική κίνηση δεν ξεπερνά τα 2 με 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα . Όταν αδειάσει η μπαταρία η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμάνθηκε περίπου  στα 7 με 7,5 λίτρα Συνολικές εκπομπές  CO2 :31 γρμ./χλμ.) Η τιμή της  μέσης κατανάλωσης θεωρούμε ότι είναι ικανοποιητικότατη καθώς είχαμε να κάνουμε με ένα "θεριό" από άποψης μεγέθους.(Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4500×1859 x1688 mm με μεταξόνιο 2730mm).


Το Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid είναι ένα εξαιρετικά άνετο SUV όχημα που καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας . Όμορφο , ευκολοδήγητο παρά το μέγεθος του, με υβριδκές δυνατότητες και κίνηση μέσα στην πόλη μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, με πλούσιο  εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε 43500 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top