Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X4 xDrive20d MHEV

Με αθλητική κορμοστασιά και με ήπιο υβριδικό σύστημα

BMW X4 xDrive20d MHEV δοκιμή

Οι Βαυαροί πάντα παρουσίαζαν μοντέλα που ξεχάριζαν για την δυναμική τους εμφάνιση και την σπορ συμπεριφορά . Ένα τέτοιο μοντέλο είναι η  νέα BMW X4 xDrive20d MHEV ένα SUV ή SAC (Sports Activity Coupé) που εντυπωσιάζει με την εμφάνιση του. Μάλιστα  ακολουθώντας τις εποταγές της εποχής είναι εφοδιασμένη με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που έχει ως σκοπό να μειώσει τις εκπομπές ρύπων.Πάμε λοιπόν να γνωρίσουμε τις αρετές της.


Η πληθωρική "μπέμπα" με τον κωδικό X4 στην δεύτερη γενιά της, "πατάει" στην ίδια πλατφόρμα CLAR στην οποία βασίζεται και η X3 . Εδώ συναντάμε την φιλοσοφία Efficient Lightweight με την αυξημένη χρήση αλουμινίου και την υψηλή  αντοχή  ατσαλιού. Πλεονέκτημα παρά την αύξηση των διαστάσεων είναι η μεγαλύτερη  ακαμψία που προσφέρει αλλά και το μειωμένο βάρος κατά 50 κιλά.Θα μπορούσαμε να πούμε ότι αποτελεί την coupe έκδοση της "αδελφής" της. Από όπου και αν την κοιτάξεις εντυπωσιάζεσαι.


Μπροστά σε "αγριεύει" με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα, την γνωστή μάσκα  με τα "νεφρά"και τους ενεργούς αεραγωγούς  αλλλά και τις μεγάλες εισαγωγές στο κάτω μέρος του φουσκωμένου προφυλακτήρα. Το καπό αλλά και το υπόλοιπο αμάξωμα διαθέτει μύες με διακριτικά "βράγχια" στα μπροστινά φτερά. Το πιο εντυπωσιακό σημείο είναι η κατάληξη στο πίσω μέρος με την coupe σχήμα.

Ξεχωρίζει η ενσωματωμένη διακριτική αεροτομή  στο πάνω μέρος της πέμπτης πόρτας ,με τα λεπτά φωτιστικά σώματα 3D full-LED. Οι διπλές εξατμίσεις συμπληρώνουν την σπορ εμφάνιση. Η νέα Χ4 έχει αυξημένο μήκος κατά 8,1 cm από την προηγούμενη γενιά  φτάνοντας  τα 4.752 mm.

Το πλάτος των 1.918 mm είναι αυξημένο κατά 3,7 cm ενώ και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5,4 πόντους αγγίζοντας τα 2.864 mm. Μείωση έχουμε μόνο στο ύψος  κατά 3 mm. Η τιμή του αεροδυναμικού συντελεστή οπισθέλκουσας είναι στο 0,30 cd. Την επιβλητική εικόνα συμπληρώνουν οι αλουμινένιοι τροχοί των 20 ιντσών.


Όπως καταλαβαίνετε η αύξηση των διαστάσεων οδηγεί σε άνετους χώρους για τους επιβάτες. Καθίσαμε πίσω και είδαμε ότι ακόμη και τρεις δεν θα δυσκολευτούν να βρουν την θέση που τους ταιριάζει, χρησιμοποιώντας την ρύθμιση της πλάτης των διαιρούμενων καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40."Αέρα" έχουν και για τα κεφάλια τους, παρά την κλίση της οροφής και για τα γόνατα τους.

Από την θέση του οδηγού το μόνο που περιόρισε την ορατότητα μας ήταν το μικρό παρμπρίζ ,ελέω σχεδίασης. Αυτό όμως έχει μικρή σημασία κατά το παρκάρισμα με το σύστημα υποβοήθησης πάρκινγκ και την κάμερα οπισθοπορείας όπου όλα γίνονται πιο εύκολα .

Οι επιβάτες έχουν διαθέσιμα 525 λίτρα για τις αποσκευές τους ,τιμή που ανεβαίνει στα 1.430 λίτρα με την πλήρη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Η φόρτωση είναι εύκολη χάρη στο ηλεκτρικό άνοιγμα και κλείσιμο της πέμπτης πόρτας.


Περνάμε στο εσωτερικό και ρυθμίζουμε ηλεκτρικά το μπάκετ κάθισμα του οδηγού με τις μνήμες. Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλότατα επίπεδα, με αφρώδες υλικό και στο κάτω μέρος του ταμπλό ,στο οποίο ξεχωρίζουν οι γαλάζιες ραφές . Η πολυτέλεια να κάνει την παρουσία της αισθητή μεταξύ άλλων και με τις δερμάτινες επενδύσεις.

Στην μέση του ταμπλό συναντάς την μεγάλη οθόνη των 10,25 ιντσών, ο χειρισμός της οποίας γίνεται μέσω αφής, φωνητικών εντολών ή και χειρονομιών. Βέβαια για τους πιο συντηρητικούς υπάρχει  και ο περιστροφικός διακόπτης στην βάση της κονσόλας. Μέσω της οθόνης χειρίζεσαι τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης,ασφάλειας και συνδεσιμότητας ενώ έχεις την δυνατότητα του πλήρους ελέγχου κατάστασης του αυτοκινήτου.

Πάμε όμως στο "ζουμί" της ... υπόθεσης που δεν είναι τίποτα άλλο από την προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος ,που αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 11 ίππων  που παίρνει ενέργεια από μπαταρία 48V. Η φόρτιση της γίνεται αποκλειστικά με το σύστημα ανάκτησης μέσω του φρεναρίσματος ή από το ρολάρισμα όταν αφήσεις το γκάζι.

Η συμπαράσταση του ήπιου υβριδικού συστήματος γίνεται στην εκκίνηση ,στα περιφερειακά συστήματα και στο ρολάρισμα χωρίς δεν επηρεάζει την απόδοση του υπερτροφοδοτούμενου πετρελαιοκινητήρα TwinPower Turbo ο οποίος  αποδίδει 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. με την μεγάλη ροπή των 400 Nm να εμφανίζεται στην κλίμακα στροφών 1.750-2.500 σ.α.λ. 


Στο πάτημα του γκαζιού αν είσαι...προσεκτικός νιώθεις την ώθηση που δίνει ο ηλεκτροκινητήρας στην αρχή. Ο υπερτροφοδοτούμενος diesel κινητήρας όμως παίρνει όλη την...δόξα και μεταφέρει την ισχύ μέσω του εξαιρετικού αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων Steptronic 8 σχέσεων και στους 4 τρόχους.Αν θέλετε να είστε πιο...ενεργοί στην οδήγηση μπορείτε να καταφύγετε στα paddles πίσω από το τιμόνι για τις χειροκίνητες αλλαγές ταχυτήτων.

Η δύναμη του μοτέρ στην επιλογή προγράμματος Sport  δίνει εξαιρετικές επιδόσεις στο βαρύ αμάξωμα των 1.850 κιλών, με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 7,9 δευτερόλεπτα με την μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 213 χλμ.

H ελαστικότητα του κινητήρα στις χαμηλές στροφές δεν σε αφήνει να καταλάβεις το μέγεθος της BMW X4 xDrive20d MHEV. Το ίδιο ισχύει και με την οδική συμπεριφορά καθώς το άκαμπτο πλαίσο και η σωστή ρύθμιση της ανάρτησης ( γόνατα εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι  πίσω), την βοηθούν να... κρύψει το μέγεθος και το βάρος  με τέλεια κατανομή 50:50  ανάμεσα στους δύο άξονες.

Η "μπέμπα" ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές που της δίνεις, με το πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης ,σου εμπνέει εμπιστοσύνη, ακόμη και όταν κινηθείς με ταχύτητα σε δρόμους με συνεχείς στροφές. Την ίδια στιγμή η "ομπρέλλα" προστασίας που προσφέρουν τα πλούσια σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα  υποβοήθησης του οδηγού, με την ημιαυτόνομη οδήγηση.Το head up display αποτελεί χρήσιμο εργαλειο για να μην αποσπάσεις τα μάτια σου από τον δρόμο.

Τα τέσσερα μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα με τις μπλε δαγκάνες της έκδοσης "Μ", ενισχύουν ακόμη περισσότερο το αίσθημα ασφαέλιας σε οδηγό και επιβάτες.Η νέα BMW X4 xDrive20d MHEV διαθέτει υποδειγματική ποιότητα κύλισης, προσφέροντας άνεση ακόμη και μετά από πολύωρα ταξίδια στον ανοιχτό δρόμο στην επιλογή προγράμματος οδήγησης Comfort. Στην επιλογή προγράμματος Eco Pro όπου ο κινητήρας χάνει μέρος της απόκρισης του, η μέση κατανάλωση καυσίμου δεν ξεπέρασε τα 7,0 λίτρα /100χλμ.(Εκπομπές CO2 125-133 γρμ./χλμ.) 

Κινηθήκαμε και σε εκτός δρόμου διαδρομές σε σκληρούς χωματόδρομους ,σε αμμώδεις επιφάνεις και σε λασπώδεις εκεί όπου η BMW X4 xDrive20d MHEV πέρασε τα τεστ με επιτυχία.Χρησιμοποιήσαμε και την βοήθεια κατάβασης μέσω του σχετικού μπουτόν στην κονσόλα.

 
Σε τελική ανάλυση η νέα BMW X4 xDrive20d MHEV αποτελεί ένα όχημα με εντυπωσιακή εμφάνιση, αθλητιμή κορμοστασιά , με πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας και στοιχεία αυτόνομης οδήγησης , με βαρύ όνομα και τιμή στην βασική έκδοση 66030 ευρώ.   
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top