Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line

Το λιονταράκι...βρυχάται 

Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line δοκιμή

Το νέο Peugeot  208 στην πρώτη εμφάνιση του όχι απλά κέρδισε  τις εντυπώσεις αλλά κυριολεκτικά "πήρε τα μυαλά" οδηγών σε όλες τις ηλικίες. Οι Γάλλοι φρόντισαν να το πριμοδοτήσουν με ένα μοτέ απλά Ελληνικά με λίγα κυβικά και με απόδοση 130 ίππων που χαρίζουν στο μοντέλο εξαιρετικές επιδόσεις. Η Ελληνική αντιπροσωπεία του ομίλου Συγγελίδη μας παρέδωσε τα κλειδά της συγκεκριμένης έκδοσης που έκανε πολλά κεφάλια να γυρίσουν και να το κοιτάξουν με θαυμασμό κατά την διάρκεια της δοκιμής μας. Έτσι μόνο τυχαία δεν είναι η ανακήρυξη του σε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στην Ελλάδα.


Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται λένε και αυτό συμβαίνει και με το 208. Με την πρώτη  ματιά πριν καν μπείς στο εσωτερικό καταλαβαίνεις  ότι έχεις να κάνεις με ένα αυτοκίνητο πλασμένο να γοητεύσει. Μπροστά ξεχωρίζουν,εκτός από τα επιθετικά φωτιστικά σώματα που "δένουν"αρμονικά  με την μεγάλη μάσκα , οι κάθετες φωτισμένες  λωρίδες led στον προφυλακτήρα που παραπέμπουν σε κυνόδοντες άγριου ζώου .

Το συνολικό αποτέλεσμα νομίζουμε ότι είναι το πιο "άγριεμένο" της κατηγορίας και όχι μόνο. Όλο το αμάξωμα είναι γεμάτο μύες ενώ πίσω υπάρχουν  λεπτά φωτιστικά σώματα led που ενώνονται μεταξύ τους με γυαλιστερή μαύρη φάσα. Σε συνδυασμό με τον φουσκωμένο προφυλακτήρα το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακότατο.

Ειδικά στην έκδοση GT Line της δοκιμής μας   με την αεροτομή , την διπλή απόληξη εξάτμισης ,τις 17αρες ζάντες αλουμινίου και τις μαύρες προσθήκες στους θόλους η όψη του 208 παραπέμπει σε supercar. Αν νομίζετε ότι το αμάξωμα είναι το δυνατό σημείο του νέου Peugeot 208 κάνετε λάθος.

Το εσωτερικό είναι ...διαστημικό. Από που να ξεκινήσουμε; Από τον τρισδιάστατο πίνακα οργάνων με την κωδική ονομάσια 3D i-Cockpit Διαθέτει αληθινές τρισδιάστατες απεικονίσεις, που θυμίζουν υπερπαραγωγή που βλέπουμε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας , με τα κινούμενα γραφικά και τις δυνατότητες  παραμετροποίησης των δεδομένων ανάλογα με την επιθυμία του οδηγού.

Μπροστά από τον πίνακα οργάνων υπάρχει ένα ασυνήθιστα μικρό σε διάσταση αλλά χοντρό πολυλειτουργικό τιμόνι με τις δερμάτινες επενδύσεις που θυμίζει αγωνιστικά αυτοκίνητα. Τα hi tech στοιχεία αποτυπώνονται και με την οθόνη αφής 7 ιντσών όπου προβάλλονται οι ενδείξεις των ηλεκτρονικών συστημάτων μεταξύ των οποίων και του συστήματος πολυμέσων  με πλήρη συνδεσιμότητα.

Το "πιλοτήριο" συμπληρώνεται με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου αλλά και με αυτούς της αφής για τον χειρισμό του μενού της κεντρικής οθόνης.Ο σπορ χαρακτήρας αποτυπώνεται από τα μπάκετ καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ .

Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με δερμάτινες ραφές στο ταμπλό που έχει επένδυση με ανθρακονήματα.Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί ενώ στα ίδια επίπεδα είναι και τα διαθέσιμος χώρος για τις αποσκευές που ορίζονται στα 309 λίτρα με το κιτ επισκευής.  


Ξεκινάμε, έχοντας το προνόμιο το 208 της δοκιμής μας  να είναι πριμοδοτημένο με τον  κορυφαίο τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα  1.2 PureTech 130,  ο οποίος  αποδίδει όπως καταλαβαίνετε από τον...τίτλο, 130 ίππους στις  5.500 σ.α.λ. με τα 230 Nm ροπής αν εμφανίζονται χαμηλά στις  1.750 σ.α.λ.  Ο συνδυασμός με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι ιδανικός. Επιπλέον μπορείς να τις αλλάζεις και χειροκίνητα με τα paddles πίσω από το τιμόνι.

Το 208 επιταγχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα με μια χαρακτηριστική ώθηση που σε τραβάει πίσω στο κάθισμα με τις αλλαγές να γίνονται στο σωστό χρόνο χωρίς "κρεμάσματα". Όλα αυτά στην επιλογή προγράμματος Sport. Τα 208 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας έρχονται γρήγορα χάρη και στο βάρος των μόλις 1230 κιλών  αλλά και με την χαρακτηριστική ελαστικότητα του μοτέρ.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι όποιος το οδηγήσει ή καθήσει στην θέση του συνοδηγού θα νομίσει ότι το μοτέρ έχει σαφώς περισσότερα κυβικά. Υπάρχουν δυο ακόμη επιλογές προγραμμάτων τα Eco, Normal, όπου τα πράγματα είναι σαφώς πιο...ήρεμα στην ανταπόκριση του πεντάλ γκαζιού, με την μέση κατανάλωση καυσίμου να μην ξεπερνά τα 7,5 λίτρα ανά 100 χλμ.

Το Peugeot  208 είναι ένα "λιονταράκι" όχι μόνο στην "καρδιά" αλλά και στον τρόπο που κινείται Σε γρήγορους ρυθμούς και σε κλειστά επαρχιακά κομμάτρια, τόσο το "βαρύ" τιμόνι με την σωστή πληροφόρηση όσο το στιβαρό πλαίσιο και η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης δίνουν  σταθερά "πατήματα". Το 208 ακολουθεί πιστά την πορεία που χαράζεις με ελάχιστες κλίσεις στις στροφές. Όλα αυτά σε σημείο που να θέλεις να το πιέσεις ακόμη περισσότερο και να το φτάσεις στα όρια του όπως και τα φρένα του που αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά. Και πάμε στο θέμα της τιμής .

Οι όποιες υπερβολές σου κατά την διάρκεια της οδήγησης  διορθώνονται από τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα αυτοκινήτου μεταξύ των οποίων είναι η το cruise control με speed limiter , η αναγνώριση πεζών με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, η διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, η προειδοποίηση για την έλλειψη προσοχής οδηγού, αναγνώριση και προειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας και προειδοποίηση υπέρβασής του. Οι τιμές ξεκινούν από τα 21700 ευρώ για την έκδοση Allure ενώ χρειάζεστε 26.800 ευρώ για την κορυφαία GT Line .        
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top