Οδηγούμε το νέο Renault CLIO 1,3 TCE 130 R.S LINE

Εξελιγμένο με τεχνολογίες υψηλού επιπέδου

Renault CLIO 1,3 TCE 130 R.S LINE δοκιμή

Το CLIO αποτελεί ένα από τα best sellers της Renault καθώς διαθέτει όλα τα στοιχεία που το κάνουν να πρωταγωνιστεί σε μια κατηγορία όπου ο ανταγωνισμός είναι ιδαίτερα σκληρός. Το All-new Renault CLIO όπως αρέσκεται να το αναφέρει η γαλλική εταιρεία είναι το καλύτερο όλων των εποχών καθώς κράτησε όλα τα πλεονεκτήματα του προηγούμενου  μοντέλου και έχει επιπλέον" προίκα" σύγχρονους κινητήρες που καλύπτουν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων,κορυφαία συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, πλήρη συνδεσιμότητα και κορυφαία ασφάλεια. Το μοντέλο της δοκιμής μας είχε στην "καρδιά του τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,33 λίτρων με απόδοση 130 ίππους που κινεί τα μεγαλύτερα Captur, Megane και Scenic και φυσικά σε μονέλα της Nissan και της Mercedes.


Το νέο CLIO "πατάει" στην εντελώς νέα πλατφόρμα CMF-B και είναι σχεδιασμένο με βάση την αρχή της «Εξέλιξης και Επανάστασης". Η πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί για να "φιλοξενεί" υβρδιδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. Οι Γάλλοι σχεδιαστές άλλαξαν τα πάντα αλλά και τα άφησαν...ίδια. Τι εννοούμε;  Απλά το όλο σουλούπι του αυτοκινήτου οπτικά έμεινε σχεδόν το ίδιο. Προσοχή όμως Αυτό δεν σημαίνει τίποτα.

Οι σχεδιαστές είδαν ότι η όλη φυσιογνωμία του CLIO άρεσε και δεν είχαν λόγο να προβούν σε... εξαλλότητες. Μπροστά υπάρχουν νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led οι "ώμοι" του αυτοκινήτου έχουν...υψωθεί ενώ και τα πίσω φωτιστικά σώματα και το μικρότερο τζάμι του παρμπρίζ δίνουν σαφώς πιο όμορφη εικόνα .Το σύνολο ωρίμασε, εκσυχρονίστηκε και μάλιστα στην έκδοση της δοκιμής RS Line η μάσκα είναι κυψελοειδής  στον κάτω αεραγωγό (εμπρός), ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει  μεταλλική πτέρυγα look  F1,ενώ και οι ζάντες αλουμινίου είναι 17 ιντσών .

Πίσω υπάρχει διαχύτης αγωνιστικού τύπου  με οβάλ τελείωμα της εξάτμισης. Οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες σου δίνουν την εντύπωση ότι το αμάξωμα είναι τρίθυρο.


Εσωτερικά με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την ιδαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με την εξαιρετική συναρμογή των μαλακών υλικών.Το Smart Cockpit έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί. Στην μέση του ταμπλό με υφή ανθρακονημάτων, υπάρχει μια οθόνη αφής 9,3 ιντσών η οποία μοιάζει να...αιωρείται. Σε αυτή προβάλλονται οι λειτουργίες του ηχοσυστήματος του κλιματισμού και των στοχείων συνδεσιμότητας.To σύστημα πολυμέσων Easy Link διαθέτει προηγμένο σύστημα πλοήγησης  με φωνητικές προειδοποιήσεις και σήμασνη των πρατηρίων καυσίμων με τις τιμές παρακαλώ .

Προηγμένο είναι και το συστημα παρακαρίσματος με τις περιμετρικές κάμερες .Σημαντική παράμετρος είναι  η λειτουργία της εφαρμογή «Multi Sense». Τι μπορείτε να κάνετε; Μπορείτε από την θέση του οδηγού να αλλάξετε προγράμματα οδήγησης και ουσιαστικά να διαμορφώσετε την χαρτογράφηση του κινητήρα.Την ίδια στιγμή αλλάζει το "βάρος" και η αμεσότητα του συστήματος διεύθυνσης . Όσον αφορά τον φωτισμό της καμπίνας έχετε 8 διαφορετικές επιλογές απόχρωσης αλλά και έντασης .Τα προγράμματα οδήγησης  είναι τρία. Το πρόγραμμα  Eco, για μείωση της κατανάλωσης και περιορισμό των εκπομπών CO2, το Sport, για περισσότερη οδηγική ευχαρίστηση, ευελιξία και αμεσότητα στις αντιδράσεις και My Sense για νορμάλ οδήγηση και εξατομίκευση της εμπειρίας όπως αναφέραμε. 


Τα ηλεκτρονικά ...παιχνίδια συμπληρώνονται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών που σας  δίνει τη δυνατότητα να επιλέξετε την εικόνα των οργάνων ελέγχου. Το All-new CLIO μπορεί να εξοπλιστεί με το κορυφαίο σύστημα ήχου BOSE, που διαθέτει ισχυρά ηχεία, ειδικό λογισμικό επεξεργασίας ήχου και ποικίλες ρυθμίσεις, για μία μοναδική ακουστική εμπειρία. Το BOSE συνδυάζεται με το νέο subwoofer (Fresh Air SpeakerTMFAS), που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Renault.

Όμως η έκδοση RS LINE έχει και τις αγωνιστικές του πινελιές και στο εσωτερικό. Επενδύσεις με κόκκινες ραφές και κόκκινα φίλερ στο ταμπλό, μονοκόμματη πλάτη προσκέφαλο για τα μπάκετ καθίσματα και αλουμινένια πεντάλ.

Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών είναι πολύ καλοί και αν κάποιος  ψηλός εκδηλώσει παράπονα θα είναι εεπιδή θα καθήσει πίσω και θα τον περιορίσει το coupe σχήμα της οροφής. Στον αντίποδα υπάρχει ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 391 λίτρα και  είναι κορυφαίος για την κατηγορία.(Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.050/1.798/1.440mm.) 


Τα καλά νέα συνεχίζονται κάτω από το καπό του Renault CLIO. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των  1,33 λίτρων 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσου ψεκασμού, αποδίδει 130 "όλοζώντανα" άλογα στις 5000 σ.α.λ. Στην πράξη το CLIO με την βοήθεια του αυτόματου σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων EDC και στο πρόγραμμα Sport το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων κρατάει την κάθε μια  σχέση παραπάνω . Αν χρησιμοποιήσετε τα paddles η λειτουργία γίνεται χειροκίνητη με το στροφόμετρο να σκαρφαλώνει στα "κόκκινα' και το χαμόγελο να ζωγραφίζεται στο πρόσωπο του οδηγού.

Με το βάρος του CLIO στα 1.248 κιλά, τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ανεβαίνει στα 200+ χλιλόμετρα. Την ίδια στιγμή η τιμή ροπής των 245 Nm από τις μόλις 1600 σ.α.λ. δίνει μεγάλη ελαστικότητα από χαμηλά. Στην πράξη νομίζεις ότι έχεις πολλά περισσότερα κυβικά κάτω από το καπό. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμάνθηκε στα 7 με 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.(εκπομπές CO2: 119 γρμ./χλμ. (WLTP).


Κινηθήκαμε  σε κλειστά κομμάτια με καλό οδόστρωμα όπου το στιβαρό πλαίσιο αλλά και η ρύθμιση της ανάρτησης(γόνατα MacPherson εμπρός και  ημιάκαμπτος άξονας πίσω) σε βοηθούν να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς και με ασφάλεια.Το τιμόνι έχει καλή πληροφόρηση ενώ και τα φρένα με την μικρή αρχική διαδρομή παρά την ύπαρξη ταμπούρων πίσω είναι ιδιαίτερα ανθεκτικά και άμεσα στην σκληρή χρήση. Στην κίνηση σε χωματόδρομους εκτιμάς την "δεμένη" κατασκευή του CLIO .Τα συστήματα ασφάλειας πολλά, μεταξύ των οποίων και το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης με αναγνώριση πεζών.

Η τιμή για την αρχική έκδοση είναι 20.790 ευρώ, με πλούσιο πακέτο άνεσης, και συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Το R.S. Line κοστίζει 21.740 ευρώ και διαθέτει όλο τον εξοπλισμό που αναφέραμε.Σε όλα αυτά να προσθέσουμε και το "παράσημο" των 5 αστέρων στις νέες αυστηρές δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP. 
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top