Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 508 1,6 EAT8 PureTech 180

Γιατί και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή

Peugeot 508 1,6 EAT8 PureTech 180

Σε μια από τις συζητήσεις από τους συναδέλφους μου στο star όσον αφορά την σχεδιάση των αυταοκινήτων αναφέρθηκε η Peugeot. Υπήρξε κοινή διαπίστωση ότι η Γαλλική φίρμα σχεδιάζει πραγματικά όμορφα αυτοκίνητα ακόμη και όταν αυτά συγκαταλέγονται σε μια κατηγορία όπου απευθύνεται ένας οικογενειάρχης ή κάποιος σχετικά μεγαλύτερος σε ηλικία. Εδώ λοιπόν η Peugeot παρουσίασε το 508, το οποίο κατά την γνώμη μας είναι ένα από τα πιο όμορφα οικογενιακά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στοπν δρόμο. Άλλωστε και οι παντρεμένοι έχουν ψυχή και δικαιούνται τις...απολαύσεις.


Οί Γάλλοι σχεδίασαν ένα μοντέλο που να περιλαμβάνει στην γκάμα των υποψηφίων αγοραστών και νεότερους σε ηλικία αγοραστές αλλά και στελέχη εταιρειών τα οποία επιθυμούν ένα πρεστιζάτο αυτοκίνητο που να τραβάει τα βλέμματα. Το 508 είναι ένα sedan αυτοκίνητο με coupe χαρακτηριστικά που τονίζονται και από την μεγάλη πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών.

Με μήκος στα 4.750 mm ύψος  μόλις 1,403 mm και πλάτος στα  1.859 mm. το νέο μοντέλο είναι επιβλητικό, όχι μόνο στις διαστάσεις αλλά και σε εμφάνιση. Μπροστά  ξεχωρίζουν τα εντυπωσιακά και επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led που συνοδεύονται με τα κάθετες φωτισμένες λωρίδες που θυμίζουν...χαυλιόδοντες.

Το σμιλευμένο αμάξωμα καταλήγει στο coupe πίσω μέρος όπου κυριαρχούν τα πλατιά φωτιστικά σώματα που ακολουθούν την σχεδιαστική αταυτότητα των SUV μοντέλων της εταιρείας. Η πέμπτη πίσω πόρτα ενσωματώνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να νομίζεις ότι έχεις να κάνεις με sedan  μοντέλο καθώς ανοίγει μαζί με το τζάμι.

Ο σπορ χαρακτήραςτονίζεται και από τις πόρτες οι οποίες δεν διαθέτουν πλαίσια. Όμως δεν είναι μόνο η εμφάνιση αλλά και η προσοχή που έχει δοθεί στην στιβαρότητα .Το νέο 508 "πατάει"στην εξελιγμένη πλατφόρμα ΕΜP2- γνωστή από τα 5008 και DS7- η οποία έχει υποστεί ειδική επεξεργασία στην ενίσχυση της με νέα τεχνική συγκόλλησης. Επιπλέον έχουν χρησιμοποιηθεί προηγμένα υλικά έτσι ώστε να υπάρξει μείωση του βάρους που βοηθά στην οικονομία καυσίμου.  

  
Ανοίγεις την πόρτα, κάθεσαι στο μπάκετ ημιδερμάτινο κάθισμα του οδηγού που σε "αγκαλιάζει" και βλέπεις ότι οι σχεδιαστές συνέχισαν την εξαιρετική δουλειά και στο εσωτερικό. Μαλακά πλαστικά στο σύγρονο σε εμφάνιση ταμπλό επενδύσεις με δέρμα ,αλουμίνιο και γυλαιστερά πλαστικά υψηλής ποιότητας. Εδώ δεσπόζουν δυο ψηφιακές οθόνες που αποτελούν τα κέντρα διαχείρησης των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου.

Μπροστά μας υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, που τον διαμορφώνειςόπως θέλεις εσύ καθώς υπάρχουν έξι επιλογές.Το τιμόνι ακολουθεί την σχεδίαση των υπολοίπων μοντέλων καθώς είναι μικρό και "κομμένο' στις δυο πλευρές έτσι ώστε να μην εμποδίζει την οπτική επαφή με τον πίνακα οργάνων.  

Η δεύτερη ψηφιακή οθόνη αφής  των 10 ιντσών είναι ελαφρά στραμμένη προς το μέρος του οδηγού ακολουθώντας την φιλοσοφία τουi-Cockpit. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν τα μεταλλικά πλήκτρα "πιάνου" για να μπαίνεις στις λειτουργίες της. Η συνδεσιμότητα είναι πλήρης όπως και τα ηλεκτρονικά συστήματα άνεσης και ασφάλειας . 
Το Active Safety Brake, αναγνωρίζει πεζούς και ποδήλατα με αυτόματο φρενάρισμα. Υπάρχει το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, η ειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού,  η αυτόματη λειτουργία των φώτων , το ενεργό σύστημα ελέγχου «τυφλού» σημείου προς τα πίσω, η αναγνώριση ορίων ταχύτητας και οδικής σήμανσης,η κάμερα οπισθοπορείας με την περιφερειακή ορατότητα 360 μοιρών  το ενεργό cruise control. Είναι μερικά πό τα συστήματα που εφοδιάζουν το 508.,


Μας άρεσε ιδιαίτερα η θέση της κεντρικής κονσόλας, η οποία χωρίζει οδηγό και συνοδηγό Πάνω σε αυτή υπάρχει το μπουτόν εκκίνησης αλλά και ο διακόπτης επιλογής προγραμμάτων οδήγησης. Επιπλεόν υπάρχουν πολλές θήκες για ποτήρια και αντικείιμενα. Όσον αφορά τους χώρους, να πούμε ότι είναι άνετοι για 5 άτομα χάρη ατο μεγαλύτερο μεταξόνιο των 2.790 mm. Δοκιμάσαμε και το πίσω κάθισμα επιλέγοντας την πρωθυπουργική πίσω θέση .

Η premiur ατμόσφαιρά που ζητάς από ένα τέτποιο αυτοκίνητο κάνει έντονη την παρουσία της καθώς  σου επιτρέπει να απολάυσεις τον μεσαίο "τεμπέλη" με τις δυο ποτηροθήκες.Πάντως αν κάποιος διαμαρτυρηθεί δεν θα είναι για τα γόνατα αλλά για την μικρή απόσταση του κεφαλιού από το ταβάνι, η οποία οφείλεται όπως είπαμε στην κυρτή οπροφή. Για τις αποσκευές των επιβατών υπάρχουν διαθέσιμα 487 λίτρα και 1.537 λίτρα με τα καθίσματα κάτω. Η φόρτωση μεγάλων αντικειμένων είναι εύκολη καθώς βοηθά το μεγάλο άνοιγμα της πίσω πόρτας.

        
Ο υπερτροφοδοτούμενος  βενζιονοκινητήρας των 1,6 λίτρων παίρνει " ζωή" με το πάτημα του μπουτόν εκκίνησης που βρίσκεται πάνω στην κονσόλα .Τα 180 άλογα με τα 250 Nm ροπής, ξεδιπλώνουν τις αρετές τους ,με συμπαραστάτη το άμεσο σε ατπόκριση αυτόματο κι9βώτιο ταχυτήτων με την κωδική ονομασία ΕΑΤ8 .Οι αλλαγές μπορούν να γίνουν και χειροκίνητα χάρη στα paddles που υπάρχουν πίσω από το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Τα προγράμματα οδήγησης ,με το πλήκτρο Drive Mode, σου δίνουν την δυνατότητα να κινηθείς είτε οικονομικά ,(είδαμε κατανάλωσηκοντά στα 6, 5 λίτρα) , με άνεση και με σπορ ρυθμούς . Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικότατες, παρά τα 1500 κιλά βάρους του αμαξώματος. Η επιτάχυνση από τα 0-100 χλμ./ώρα  ολοκληρώνεται σε 7,9  δευτερόλεπτα με  τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα. Το καλοστημένο πλαίσιο κρύβει την ταχύτητα και κάνει τα πάντα να μοιάζουν εύκολα πίσω από το τιμόνι αυτού του 508. Η άνεση είναι το δυνατό όπλο του Peugeot 508 καθώς καταπίνει τα πολλά χιλιόμετρα προσφέροντας ξεκούραση στους επιβάτες .

Σταθερότατο στις ευθείες ,με πολλά περιθώρια πρόσφυσης , το Peugeot 508  δεν ξεφεύγει εκατοστό από τη γραμμή χαράζεις, ακόμη και με πολλά χιλιόμετρα. Το τιμόνι έχει "γεμάτη" αίσθηση ενώ  τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι ο φύλακας που θα σε προστατέψει στα λάθη που θα κάνεις . Το ίδιο κάνουν και τα φρένα που αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά ακόμη και μετά από παρατεταμένη χρήση. Τελικά οι Γάλλοι με το Peugeot 508 έβαλαν σε μπελάδες τους Γερμανούς παρά τις  πολλές προτάσεις στην συγκεκριμένη κατηγορία.

Όσο για τις τιμές ξεκινούν από τα 36.500 ευρώ για τη βασική έκδοση 1.6 PureTech 180 που έχει πλούσιο εξοπλισμό και φτάνουν  τα 44.500 ευρώ για την πλουσιότατη  GT-Line .

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top