Στο τιμόνι του ανανεωμένου Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet

Ανανέωση με ουσία

Suzuki Vitara

Ένα μοντέλο όσο καλοπουλημένο και αν είναι χρειάζεται αισθητικές παρεμβάσεις για να παραμείνει ψηλά στις πωλήσεις. Το Vitara αποτελεί ένα τέτοιο μοντέλο το οποίο ανανεώθηκε αισθητικά αλλά και ηλεκτρονικά, με την προσθήκη  νέων συστημάτων που το κάνουν ασφαλέστερο πιο γρήγορο και πιο οικονομικό. Στην διάθεση μας είχαμε την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο  βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων  Boosterjet ο οποίος έδειξε ότι ταιριάζει γάντι με το βάρος  και το μέγεθος του αυτοκινήτου.

 

 

Οι …γιατροί της Suzuki έκαναν «πλαστική» επέμβαση όχι ριζική αλλά διακριτική. Οι αισθητικές επεμβάσεις έγιναν στην μάσκα ,στους προφυλακτήρες , στα φωτιστικά πίσω σώματα τεχνολογίας Led και στις νέες ζάντες αλουμινίου. Το Vitara δείχνει σαφώς πιο μοντέρνο και πιο «καθαρό» από πριν.

 

 

Οι ποιοτικές αλλαγές έγιναν στο εσωτερικό όπου πλέον το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από αφρώδες πλαστικό. 
Ο πίνακας οργάνων είναι ανανεωμένος με νέα έγχρωμη οθόνη LCD 4,2 ιντσών που δίνει πλήθος πληροφοριών  μεταξύ των οποίων του Hill Control αλλά και νέων συστημάτων όπως είναι η ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας και διόρθωση της πορείας του αυτοκινήτου η αναγνώριση των σημάτων οδικής κυκλοφορίας , η προειδοποίηση τυφλού σημείου  στους καθρέφτες   αλλά και η προειδοποίηση για κάθετα διερχόμενα οχήματα. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η νέα έγχρωμη οθόνη αφής των 7 ιντσών όπου εμφανίζεται πλήθος πληροφοριών αλλά και οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης και της κάμερας οπισθοπορείας. Επιπλέον διαθέτει και συνδεσιμότητα ενώ καλό είναι να εξοικειωθείς με την λειτουργία του συστήματος πολυμέσων  πριν το  χρησιμοποιήσεις εν κινήσει.

 

 Ανασχεδιασμένο είναι και το κεντρικό  ρολόι που δίνει μια ρετρό νότα αλλά και νέας σχεδίασης είναι και τα καθίσματα με τα ανάγλυφα γεωμετρικά σχέδια. Σε γενικές γραμμές οι αισθητικές παρεμβάσεις μαζί με το εργονομικό υποβραχιόνιο είχαν θετικό αποτέλεσμα το οποίο γίνεται  διακριτικά ορατό.  Όσο για τους χώρους  είναι άνετοι για  πέντε επιβάτες οι οποίοι έχουν διαθέσιμα 375 λίτρα αποσκευών που ανεβαίνουν στα 1120  με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.175/1.775/1.610 mm.  Φυσικά επαρκούν και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα.

 

Ξεκινάμε πατώντας τον διακόπτη και εντυπωσιαζόμαστε από τον τρόπο που αποδίδει την δύναμη του ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρα των 1,4 λίτρων της σειράς BoosterJet  με άμεσο ψεκασμό.  Ιδιαίτερα ήσυχος   με απόδοση 140 ίππων  στις 5500 σ.α.λ. κινεί με ιδιαίτερη  ευκολία και σαφώς καλύτερα από ότι  ο 1600άρης που αντικατέστησε. Επιταχύνουμε και βλέπουμε ότι τα 0-100χ λμ./ώρα με την βοήθεια του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις  έρχονται σε 9,5 δευτερόλεπτα . όσο ανεβάζαμε στροφές τόσο εκτιμούσαμε την γραμμική απόδοση του μοτέρ που εμφανίζει την ροπή των 220 Nm  από τις 2000 σ.α.λ. και μέχρι τις 5500 σ.,α.λ.  Η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου προσφέρει ακόμη και με τις αλλαγές των ταχυτήτων σε … ταξιτζίδκους ρυθμούς  δύναμη σε όλη την κλίμακα στροφών. Η μέση κατανάλωση που έδειξε ο υπολογιστής ταξιδιού δεν ξεπέρασε τα 8 λίτρα αν και σε αρκετές περιπτώσεις εκδηλώσαμε τις …αγωνιστικές μας ανησυχίες. Μας άρεσε το ανανεωμένο Vitara και στον τρόπο   που «πατάει» στον δρόμο.

 

 

Αν και «μαλακό» στις αναρτήσεις  έχει μειωμένες κλίσεις και στις κλειστές καμπές του δρόμου με το τιμόνι να παρέχει την απαραίτητη ακρίβεια στους  συνεχόμενους ελιγμούς.  Τα 185 mm απόστασης από το έδαφος κάνουν εύκολη  την πρόσβαση και την κίνηση σε ανώμαλους χωματόδρομους.

 

 

Για όσους θέλουν το κάτι παραπάνω υπάρχει η έκδοση με  αυτόματη τετρακίνηση All Grip  με την οποία το Vitara ξεπερνά τα δύσβατα μονοπάτια και τις λασπώδεις επιφάνειες. Τα φρένα ακολουθούν κατά πόδας τις δυνατότητες του μοτέρ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 19.090 ευρώ για την δικίνητη έκδοση ενώ πρέπει  να λάβετε σοβαρά υπόψη  και την 7ετή εργοστασιακή εγγύηση .

 

Βαγγέλης Γκούμας 
 

Ακολουθήστε μας:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
Star.gr Application Κατεβάστε την εφαρμογή του star.gr, για να μπορείτε να διαβάζετε
τα αγαπημένα σας άρθρα και εκτός δικτύου.
Back to Top