Στο τιμόνι του Jeep Renegade 2.0 Multijet 4Χ4

«Πολεμικό» όχημα

Στο τιμόνι του Jeep Renegade  2.0 Multijet 4Χ4

Στιβαρή κατασκευή, δυνατός κινητήρας , εξελιγμένη τετρακίνηση με την  σφραγίδα της Jeep.. Αυτή είναι η περιγραφή ενός ορίτζιναλ οχήματος το οποίο θα μπορούσε με άνεση να χρησιμοποιηθεί ακόμη και σε ‘πολεμικές “ επιχειρήσεις  ή ακόμη πιο απλά να καλύψει και με το παραπάνω  όποιον θέλει να ζήσει  περιπετειώδεις καταστάσεις.  Μιλάμε για το Renegade  με τον diesel υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 2.0  λίτρων  ο οποίος διακρίνεται και για την δύναμη του αλλά και για την οικονομία του. Η Jeep με το Renegade  το οποίο έχει Ιταλικές ρίζες λόγω της «μαμάς» Fiat έχει κερδίσει όχι μόνο την Ευρωπαϊκή αγορά με αύξηση των πωλήσεων κατά 170% από την πρώτη στιγμή αλλά και την  Ελληνική όπου οι οδηγοί μπορούν να χαρούν τα προνόμια της Αμερικανής εταιρείας χωρίς να επιβαρύνουν την τσέπη τους αλλά και χωρίς να σκέπτονται να πατήσουν γκάζι ι λόγω των θηριωδών μοτέρ με την  υψηλή κατανάλωση.

Αν και η μοίρα του Renegade είναι να ταξιδεύει κυρίως στην άσφαλτο, η  δοκιμή μας ξεκίνησε  κατευθείαν από  τις  εκτός δρόμου διαδρομές. Ανεβήκαμε λόφους, τους κατεβήκαμε , μπήκαμε στις λάσπες, στην άμμο, περάσαμε πάνω από χωματόδρομους με μεγάλες ταχύτητες και γενικά κάναμε ότι ήταν  δυνατόν για να αποδείξουμε αν όντως δικαιούται τον χαρακτηρισμό που αποτελεί και τον τίτλο του άρθρου.

Το μοτέρ  των 2.0 λίτρωνμε Ιταλικές ρίζες  τεχνολογίας   Multijet αποδίδει 140 άλογα στις /3.750 σ.α.λ. με την ροπή των  35,7 kg.m να εμφανίζεται στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη είναι θορυβώδες όμως έχει δύναμη από χαμηλά και συνεργάζεται άψογα με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων . Και δεν « καίει» καθώς παρά το γεγονός ότι πατήσαμε πολλές φορές την κόκκινη γραμμή στο στροφόμετρο η μ΄΄εση κατνάλωση δεν πέρασε τα 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Επιλέξαμε λοιπόν μια δύσκολη διαδρομή  χωρίς φόβο αλλά με πάθος καθώς ήδη τις εξαιρετοικές δυνατότητες του Renegade  σε άγριες καταστάσεις τις είχαμε ήδη δοκιμάσει  στην εκπληκτική πίστα της εταιρείας στην λεωφόρο Βουλιαγμένης  . Εκεί όπου είπαμε αρκετές φορές ότι «σιγά μην περάσει» και στη συνέχεια να το βλέπουμε να περνάει για πλάκα τα τεχνητά εμπόδια.

Το δυνατό όπλο του Renegade είναι το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης  Jeep Active Drive το οποίο μεταφέρει την κίνηση από τους 2 μπροστινούς τροχούς και στους 4  φροντίζοντας την σωστή κατανομή ροπής ανάλογα με την κατάσταση του εδάφους. Ακόμη και για όποιον είναι άπειρος σε εκτός δρόμου διαδρομές  η οδήγηση γίνεται  ευκολότερη καθώς υπάρχουν 4 προεπιλεγμένες ρυθμίσεις μέσω του επιλογέα  Jeep Selec Terrain . Στην πρώτη επιλογή Auto επικρατεί η αυτόματη λειτουργία τετρακίνησης και στους 4 τροχούς. Η επιλογή  SNOW(χιόνι) προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια στην κίνηση σε εδάφη με χαμηλή πρόσφυση όπως είναι τα χιονισμένα. Η επιλογή SAND (άμμος) εξυπηρετεί το εύκολο πέρασμα σε χωμάτινες ή αμμώδεις επιφάνειες, δίνοντας την μεγαλύτερη ισχύ του κινητήρα. Το πήγαμε στην παραλία για να το δοκιμάσουμε  και απλά αν και το παρακάναμε δεν κολλήσαμε πουθενά. Χρησιμοποιήσαμε την επιλογή  MID  όταν κινηθήκαμε σε λασπώδη κομμάτια με αρκετό βάθος .

 Σε απότομες κατηφορικές διαδρομές το σύστημα Hill Descent Control μας «έλυσε» χέρια και πόδια ενώ στην συνέχεια σε απότομες και ανηφορικές διαδρομές  η αυξημένη απόσταση των 22 εκατοστών από το έδαφος το μικρό μήκος των 4,2 μέτρων και οι γωνίες προσέγγισης (17,9ο), ράμπας (21,2ο) και διαφυγής (29,7ο) αν μη τι άλλο δικαιολογούν και με το παραπάνω τον βαρύγδουπο τίτλο Jeep. Και όσον αφορά την ακαμψία του αμαξώματος  όταν το ανέβασμα  σε σημείο όπου «κρέμονταν» στον αέρα σχεδόν οι 3 ρόδες οι πόρτες έκλειναν χωρίς να «μαγκώνουν’. Στη συνέχεια κινηθήκαμε με μεγάλη ταχύτητα σε χωματόδρομο όπου είδαμε ότι δεν υπήρχαν τριγμοί στο εσωτερικό αποδεικνύοντας το «δέσιμο» των πλαστικών τμημάτων του εσωτερικού. Στην άσφαλτο το τώρα  το Renegade έχει σχετικά  μικρές κλίσεις παρά το αυξημένο ύψος  με το σύστημα διεύθυνσης να έχει καλή αίσθηση και πληροφόρηση . Είναι σταθερό και στις ευθείες (τελική ταχύτητα 182 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα.) Τα φρένα αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες .

Σταματήσαμε και περιεργαστήκαμε το εσωτερικό όπου κυριαρχεί η λιτή σχεδίαση όπως αρμόζει στον χαρακτήρα ενός Jeep, με  μαλακά  πλαστικά στο ταμπλό Tτο σύστημα πολυμέσων Uconnect δίνει την δυνατότητα σύνδεσης του κινητού τηλεφώνου μέσω Bluetooth . Με αυτό τον τρόπο μπορεί να δέχεται μηνύματα  αλλά και και να τα «διαβάζει» .Το  ψηφιακό ηχοσύστημα  διαθέτει και θύρα USB. Οι χώροι είναι άνετοι για τους επιβάτες οι οποίοι έχουν διαθέσιμα  351 διαθέσιμα λίτρα για τις αποσκευές τους που μεταφέρονται με ευκολία χάρη στο τετράγωνο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ. (Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm).

 Εξωτερικά σε κάποιους μπορεί να μην αρέσει ιδιαίτερα το τετράγωνο σχήμα (υπάρχει και το μεγαλύτερο Compass που είναι πολύ όμορφο )αλλά δεν θα τους χαλάσει καθώς το μπροστινό μέρος με την μεγάλη μάσκα και τις κάθετες χαρακτηριστικές γρίλιες  και την γνωστή τετράγωνη σχεδίαση του αμαξώματος  φωνάζει για την καταγωγή του Jeep. Σε τελική ανάλυση το Renegade δεν έχει προκλητικές διαστάσεις ταιριάζει πιο πολύ στον Ευρωπαίο οδηγό ,γι αυτό άλλωστε και  πέτυχε στην Γηραιά ήπειρο .και το πιο σημαντικό. Παρά τις  δυνατότητες του εκτός δρόμου το Renegade χρησιμοποιείται με άνεση ως καθημερινό αυτοκίνητο,  ευκολοδήγητο ακόμη και από τις γυναίκες που δεν πολυσυμπαθούν τα τετρακίνητα οχήματα . Αν μάλιστα πάτε στην εκπληκτική πίστα δημιούργημα της Ελληνικής αντιπροσωπείας στην λεωφόρο Βουλιαγμένης θα την πείσετε για την αγορά του Renegade καθώς θα δει και μόνη της ότι μπορεί να οδηγήσει στα δύσκολα .Η τιμή έκπληξη  για το Renegade2..0 Multijet 4Χ4 με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο  είναι στα  27700 ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top