Οδηγούμε τη BMW 118 d

Γεμάτη αρετές

Οδηγούμε τη BMW 118 d

Η μικρότερη σειρά 1 της BMW  είναι  ένα μοντέλο  που λόγω κινητήρα αλλά και τιμής αποτελεί μια προσιτή λύση για τους λάτρεις της Βαυαρικής φίρμας. Η  εξαιρετική ποιότητα κατασκευής , ο πλούσιος εξοπλισμός αλλά και με υψηλή τεχνολογία της έκαναν τον ιδιοκτήτη της να μην αισθάνεται μειονεκτικά σε σχέση με όσους είχαν αποκτήσει τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Πάντα όμως ζητάς το κάτι παραπάνω.

Σε αυτή την περίπτωση η BMW έβαλε στην «καρδιά» της σειράς 1 τον τετρακύλινδρο δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα με τα 150 άλογα που δίνει άλλη οντότητα στο μικρό αυτοκίνητο. Βέβαια αυτός ο κυβισμός κάνει την εφορία να… δυσανασχετεί αλλά όλα ισοσκελίζονται από την οικονομία καυσίμου, τις επιδόσεις και την χαρά να την οδηγείς .Ας ξεκινήσουμε από το μοτέρ το οποίο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Διαθέτει υψηλή τεχνολογία με άμεσο ψεκασμό common rail, υπερτροφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας., 16v, 2 x ΕΕΚ,  και ηλεκτρομαγνητικά μπεκ υψηλής πίεσης Μ το πάτημα του διακόπτη έρχεται στη «ζωή» και από τα πρώτα χιλιόμετρα αρχίζεις να εκτιμά τις δυνατότητες του .

Αρχικά εντυπωσιάζεσαι από την αθόρυβη λειτουργία του . Χωρίς τους κραδασμούς (ακόμη και όταν είσαι σταματημένος) που να παραπέμπουν σε diesel ,με το πάτημα του γκαζιού ανταποκρίνεται άμεσα. Η δυνατότητα επιλογής μεταξύ  διαφορετικών προγραμμάτων χαρτογράφησης του κινητήρα και των αναρτήσεων σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς ανάλογα με το αν ζητάς περισσότερες επιδόσεις,  οικονομία καυσίμου ή άνεση. Στο πρόγραμμα Sport η BMW 118d έχει άμεση απόκριση από τις χαμηλές στροφές με την ροπή των 32,6  Nm να εμφανίζεται σε ένα ευρύ φάσμα, από τις 1.500 μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας συνεργάζεται άψογα  με το εξαιρετικό Steptronic αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 8 σχέσεις και με το χειροκίνητο mode να αλλάζουν «βελούδινα».

Αποτέλεσμα τα 150 άλογα στις 4000 σ.α.λ.να κινούν με γρήγορους ρυθμούς το «μαζεμένο» σε διαστάσεις, αμάξωμα των 1.460 κιλών της σειράς 1. Στον ανοιχτό δρόμο βλέπεις στο ταχύμετρο την τελική ταχύτητα των 213 χλμ./ώρα ενώ από στάση τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 8,1 δευτερόλεπτα. Σε σχέση με τον μικρότερο πετρελαιοκινητήρα των 1,5 λίτρων βλέπεις ότι το 2λιτρο diesel σε όλο το φάσμα των προγραμμάτων οδήγησης αναδεικνύει τις δυνατότητες του άκαμπτου πλαισίου της μικρής Βαυαρής. Εξ ίσου σημαντική όμως είναι και η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου . Μ ε αγωνιστικές διαθέσεις δεν είδαμε την κατανάλωση να ξεπερνά τα 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα ενώ στο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης  η μέση κατανάλωση αγγίζει τα 5,5 λίτρα.

Τη ίδια στιγμή στον δρόμο η BMW 118d  αποτελεί ένα καλοζυγισμένο αυτοκίνητο , με πλαίσιο που σηκώνει ακόμη περισσότερα άλογα. Η τακτική  της εταιρείας να τοποθετεί τους κινητήρες της πίσω από τον μπροστινό άξονα, συμβάλλει στη διατήρηση της αναλογίας βάρους ου εμπρός και πίσω πολύ κοντά στο ιδανικό 50:50.

Το τιμόνι δίνει εξαιρετική πληροφόρηση  ενώ η ρύθμιση των αναρτήσεων τουλάχιστον στην έκδοση που οδηγήσαμε ήταν σφιχτή. Τα χαμηλού προφίλ run flat ελαστικά μεταφέρουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό, όμως ακόμη για μια ακόμη φορά τονίζουμε ότι το αμάξωμα είναι δεμένο» με αποτέλεσμα να απουσιάζουν οι μικροτριγμοί ακόμη και όταν κινηθείς σε χωματόδρομο και με υψηλή ταχύτητα. Η δυνατότητα απενεργοποίησης του ESP κάνει την οδήγηση πιο απολαυστική καθώς σου δίνεται η δυνατότητα να παίξεις  με την «ουρά» της πισωκίνητης «μπέμπας» σε …γυαλισμένο οδόστρωμα.  Τα δυνατά φρένα συμπληρώνουν την ασφαλή εικόνα που δίνει το  αυτοκίνητο ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.Tην ίδια στιγμή σύγχρονα συστήματα όπως είναι η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και η προειδοποίηση αποφυγής σύγκρουσης αυξάνουν ακόμη περισσότερο τα επίπεδα ασφαλείας. Σε περίπτωση ατυχήματος υπάρχεει και το συστημα επικοινωνίας που αποτελέί πλέον στάνταρ εξοπλισμό στα μοντέλα του ομίλου. 

Πριν βγούμε έξω ρίχνουμε για μια ακόμη φορά μια ματιά στο εσωτερικό. Η άριστη ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη υλικά ,οι δερμάτινες επενδύσεις, τα όμορφα όργανα, η μεγάλη έγχρωμη οθόνη στο πάνω μέρος του ταμπλό και η σύγχρονη δίνουν μια premium εικόνα σχεδίαση και αποτελούν τα δυνατά σημεία της φίρμας η οποία δεν κάνει εκπτώσεις ακόμη και στα μικρότερα μοντέλα της. Η  θέση οδήγησης είναι άριστη ενώ οι ηλεκτρικές ρυθμίσεις  των μπροστινών καθισμάτων κάνουν ακόμη πιο εύκολη την ζωή του  οδηγού,.

Τέσσερεις ενήλικες δεν θα παραπονεθούν για τους χώρους ενώ απόλυτα εκμεταλλεύσιμο είναι και το πορτμπαγκάζ των 360 λίτρων. Εξωτερικά η τελευταία ανανέωση που έγινε με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  Led μπροστά και πίσω σε συνδυασμό με το μακρύ καπό, την γνωστή μάσκα με τις γρίλιες της BMW και το μυώδες αμάξωμα , δίνουν μια σπορ εικόνα που καλύπτει τις υπόλοιπες προδιαγραφές του αυτοκινήτου. Η τιμή για την βασική έκδοση είναι στα 33226 ευρώ με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και 31919 ευρώ με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Βαγγέλης Γκούμας  

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top