Στο τιμόνι της νέας Mercedes E 220d

Λιμουζίνα με αριστοκρατικό στυλ και τεχνολογία αιχμής

Στο τιμόνι της νέας Mercedes E 220d

Η Μercedes  στην συνείδηση των οδηγών αποτελεί μια εταιρεία η οποία  προσδίδει στον ιδιοκτήτη της κύρος . Ο κωδικός «Ε»  αφορά  ένα μοντέλο το οποίο είναι  συνώνυμο της ποιότητας, της πολυτέλειας , της  τεχνολογίας από το μέλλον και μάλιστα σε τέτοιο σημείο που να διεκδικεί τα σκήπτρα ακόμη και από αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας, που κοστίζουν σαφώς ακριβότερα . Η τοποθέτηση ενός νέου δίλιτρου  υπερτροφοδοτούμενου diesel μοτέρ που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις και οικονομία τη κάνει ακόμη καλύτερη και πιο ελκυστική στην αγορά .Επιπλέον όσοι λένε ότι το μέγεθος δεν παίζει ρόλο, σε αυτή την περίπτωση κάνουν λάθος Στις λιμουζίνες που χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν και VIP επιβάτες  η άνεση των επιβατών θεωρείται απαραίτητη προϋπόθεση.

 Η Mercedes  Ε Class έχει μεγαλύτερο μήκος  από το προηγούμενο μοντέλο , το οποίο ήταν ήδη μεγάλο. Υπάρχει αύξηση μήκους κατά 43 χιλιοστά (4923 μέτρα), το ύψος είναι ανεπαίσθητα μικρότερο  σχεδόν κατά 2 χιλιοστά ενώ της λείπουν και 3 χιλιοστά στο πλάτος. Το μεταξόνιο είναι μακρύτερο κατά 65 χιλιοστά με αποτέλεσμα οι τροχοί να βρίσκονται πολύ κοντά στα άκρα του εντυπωσιακού αμαξώματος. Οι σχεδιαστές της Mercedes  πέτυχαν εξαιρετικό συντελεστή αεροδυναμικής cd: 0,23 που μειώνει σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα αεροδυναμικούς θορύβους και συνεισφέρει και στην οικονομία καυσίμου.

Ξεκινώντας από την επιβλητική μεγάλη μάσκα που «δένει» αρμονικά με τα προηγμένα αυτόματα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας  Led η Ε διαθέτει αρμονικές γραμμές και καμπύλες σε όλη την κορμοστασιά της  ενώ φτάνοντας στο πίσω μέρος  αρχίζεις να μπερδεύεσαι καθώς  τα  νέα φωτιστικά σώματα παραπέμπουν με την μία στην μεγαλύτερη S Class με τους διπλούς διαχύτες της εξάτμισης και τα νικελένια φιλέτα.

Το δυνατότερο  σημείο της Mercedes E είναι το εκπληκτικό εσωτερικό της. Υψηλή ποιότητα κατασκευής  , συνδυασμός ακριβού δέρματος και αληθινού ξύλου και μαύρη γυαλιστερή επένδυση στην κονσόλα  αποτελούν στοιχεία πολυτέλειας απαραίτητα για την κατηγορία και το όνομα της. Η υψηλή τεχνολογία κάνει άμεσα την εμφάνιση της στο ταμπλό με τις δύο μεγάλες οθόνες των 12,3 ιντσών που «δένουν» μεταξύ τους σε μια ενιαία χάρη σε ένα γυάλινο μεγάλο κάλυμμα.

Στην οθόνη ακριβώς μπροστά στην θέση του οδηγού  υπάρχουν τα όργανα (αναλογικά εδώ) ψηφιακά ενώ στην δεξιά οθόνη προβάλλονται όλες οι πληροφορίες του υπερσύγχρονου συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το τελευταίο μπορεί ο οδηγός να το χειριστεί και από τα πάνελ αφής πάνω στο πολυλειτουργικό δερμάτινο τιμόνι. Ρομαντική νότα προδίδει το  ρετρό αναλογικό ρολόι ενώ οι αεραγωγοί είναι επενδυμένοι με αλουμίνιο.

Οι θήκες για τα μικροαντικείμενα των επιβατών είναι άφθονες με την μεγάλη και πιο βαθιά να βρίσκεται στον «τεμπέλη» .Το πιο σημαντικό από όλα όσον αφορά την άνεση είναι ότι  πέντε επιβάτες κάθονται σε αναπαυτικά καθίσματα με ενεργά πλαϊνά μαξιλαράκια και έχουν στην διάθεση τους άφθονους χώρους. Επιπλέον γίνεται και από τους πίσω η ξεχωριστή ρύθμιση του αυτόματου κλιματισμού. Το πορτμπαγκάζ  διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 540 λίτρων που καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες όλων των επιβατών. 

Tα συστήματα αυτόνομης οδήγησης  (προαιρετικά ή μη ) είναι τόσο προηγμένα που για μια στιγμή νομίζεις ότι η παρουσία σου πίσω από το τιμόνι ,μοιάζει λίγο περιττή. Υπάρχουν  δύο μαγικοί κωδικοί το DRIVE PILOT και το COMAND Online, Με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης η Mercedes E τα κάνει όλα μόνη της .Σταματούσε ξεκινούσε ,έστριβε χωρίς να κάνεις  την παραμικρή κίνηση παρά μόνο να παρακολουθείς  τα στοιχεία οδήγησης από την Head Up Dislay οθόνη. Οι  «μαγικές» κινήσεις εκτελούνταν με ένα πρόγραμμα που βασίζεται σε μια σειρά καμερών , αισθητήρων και προγραμμάτων που ελέγχονται μέσω ραντάρ.

Ανάμεσα στα πλεονεκτήματα του προηγμένου συστήματος αυτόνομης οδήγησης είναι και η δυνατότητα αυτόματων διορθώσεων της πορείας του αυτοκινήτου ακόμη και όταν λείπουν οι διαγραμμίσεις στις λωρίδες κυκλοφορίας καθώς η E-Class ακολουθεί ουσιαστικά την πορεία του προπορευόμενου οχήματος. Για να γίνουμε πιο αναλυτικοί . Ο  αυτόματος πιλότος σε ταχύτητες μέχρι και τα 130 χλμ./ ώρα,  κρατάει την πορεία της χωρίς να χρειασθεί η επέμβαση και μόνο μετά από 60 δευτερόλεπτα υπάρχει ειδοποίηση ότι πρέπει ο οδηγός να έχει συμμετοχή . Το εντυπωσιακό εντοπίζεται στην εθνική οδό όπου το «αστεράτο» μοντέλο, αν ανοίξεις το φλας μπορεί να κάνει ακόμη και προσπέραση μόνο του.

Για πρώτη φορά υπάρχει η προαιρετική δυνατότητα με το προηγμένο τεχνολογικά Remote Parking Pilot με κάμερα οπισθοπορείας με την E-Class να παρκάρει και ξεπαρκάρει χωρίς να υπάρχει οδηγός αλλά από απόσταση μέσω εφαρμογής στο κινητό τηλέφωνο. Εντυπωσιακή είναι η λειτουργία που υπήρχε ήταν η σειρά όλων των καμερών που καλύπτουν περιμετρικά όλο το  αυτοκίνητο .

Με την ανάλογη επιλογή βλέπεις στην  κρυστάλλινη έγχρωμη οθόνη  τον χώρο μπροστά ,στο πλάι ,πίσω  αλλά και παράλληλα . Είναι τόσα  πολλά τα στοιχεία τεχνολογίας που διαθέτει η σειρά Ε τηςMercedes που θα χρειαστείτε …ιδιαίτερα  μαθήματα για να χειρίζεστε με «κλειστά μάτια». Πατάμε τον φωτιζόμενο διακόπτη στο ταμπλό και ο κινητήρας παίρνει» ζωή. Ο νέος τετρακύλινδρος  δίλιτρος κινητήρας diesel Euro 6  αποδίδει  194 άλογα στις 300 σ.α.λ. και ροπή 400 Nm από το ρελαντί των 1600 σ.α.λ. έως τις 2800 σ.α.λ. Πατώντας το γκάζι  εντυπωσιάζεσαι με τον τρόπο που μετ;αφέρει την δυυναμη του καθώς είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος  στην λειτουργία του και το μόνο που ακούεται όταν τον πιέσεις είναι μια… φωνούλα που σου λέει «πάτα με έχω και άλλο».

H δυνατότητα επιλογής χαρτογράφησης του κινητήρα και των αναρτήσεων μέσω του συστήματος Dynamic Select σε συνδυασμό με τα εξαιρετικό νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 G-TRONIC με τις 9 σχέσεις καλύπτει όλες τις διαθέσεις του οδηγού. Οι αλλαγές γίνονται σειριακά με τα "αυτάκιια" πίσω από το τιμόνι ενώ όπως συνηθίζει η εταιρεία έχει βάλει τον μοχλό ταχυτήτων σε λεβιέ επίσης πίσω από το τιμόνι. Η επιλογή Eco ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των «τσιγκούνηδων» η Comfort προσφέρει άνεση , η Sport , Sport+ ικανοποιεί τις αγωνιστικές διαθέσεις. Τέλος αν δεν σας ικανοποιεί καμία από αυτές τις επιλογές υπάρχει και η Individual σου δίνει τη δυνατότητα να φτιάξεις το δικό σου προφίλ.

Ο χειρισμός του, γίνεται μέσω του πιεζο-περιστροφικού διακόπτη στην κονσόλα και προβολής των επιλογών με το μενού του συστήματος infotainmen . Επιλέγουμε την Sport με αποτέλεσμα η E 220 d να μας κάνει να αισθανόμαστε ότι δεν είμαστε σε λιμουζίνα αλλά σε μοντέλο  άλλων προδιαγραφών. Οι 9 ταχύτητες άλλαζαν με γρήγορους ρυθμούς χωρίς κενά ισχύος η μία πίσω από την άλλη με αποτέλεσμα τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται  σε 7, 1 δευτερόλεπτα  ενώ η τελική  άγγιξε  με άνεση ακόμη και τα 240 χλμ./ώρα. Τι άλλο να θέλεις από ένα  αυτοκίνητο που το βάρος του  φτάνει τα 1605 κιλά.

Όμως αυτό που μας εξέπληξε ήταν η μειωμένη  κατανάλωση καυσίμου που έμοιαζε με αυτή ενός μικρού αυτοκινήτου. Χωρίς φόβο και με αρκετό πάθος και με το άμεσο σε λειτουργία σύστημα star& stop θα λέγαμε στο πάτημα του γκαζιού η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 6 με 6,5  λίτρα ανά 100 χλμ. Εκπομπές CO2: 102 γρμ./χλμ. Οδηγώντας αμυντικά και με ελαφρύ το δεξί πόδι στην επιλογή Eco χωρίς να είμαστε υπερβολικοί  αγγίξαμε την μέση εργοστασιακή κατανάλωση των 3,9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. 

Tο «αστέρι» που είχαμε στα χέρια μας αποδείχθηκε τραίνο ακόμη και στα όρια της. Το στιβαρό πάτημα γίνεται αντιληπτό σε κάθε στροφή που παίρνεις με το τιμόνι να έχει άμεση απόκριση και εξαιρετική πληροφόρηση. Με αθόρυβες κινήσεις η E-Class σου εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη τόσο σε εσένα που βρίσκεται στην θέση του οδηγού όσο και στους επιβάτες που εντυπωσιάζονται από την έλλειψη θορύβων τόσο αεροδυναμικών όσο και από το οδόστρωμα ακόμη και αν έχει κακοφτιαγμένο. Η ποιότητα κύλισης είναι εντυπωσιακή και απλά με αυτό το αυτοκίνητο χαίρεσαι να ταξιδεύεις με υψηλές ταχύτητες και για πολλές ώρες.

Τα φρένα σταματούν το βαρύ σε αίσθηση αμάξωμα ακόμη και σε συνθήκες πανικού και σε κατηφορικές διαδρομές. Όμως μην ανησυχείτε ακόμη και αν …ξεχαστείτε ή υπερτιμήσετε τις ικανότητες σας έρχεται η μεγάλη σειρά με τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που απλά χωρίς να ασχοληθείς… προσωπικά ,σε γλιτώνουν από δυσάρεστες καταστάσεις. Τελικά η αρχοντική Mercedes E Class 220d η οποία εμφανισιακά και όχι μόνο είναι μια «μικρή» ... S-Class  κοστίζει στην βασική αλλά πλούσια έκδοση της 62093  ευρώ.

Βαγγέλης Γκούμας 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top