4 λόγοι που τα παιδιά πρέπει να κοιμούνται νωρίς το βράδυ

Ο ύπνος από τις 21:00, αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντικός για το παιδί

Παιδί κοιμάται

Η ανάπτυξη είναι ένα σημαντικό μέρος της ζωής ενός παιδιού και αυτή συμβαίνει μόνο όταν το παιδί κοιμάται. Η μεγαλύτερη έκκριση της αυξητικής ορμόνης πραγματοποιείται κατά το τέταρτο στάδιο του ύπνου, περίπου στις 12:30 π.μ.

Tips για να μάθει το παιδί σου να κοιμάται μόνο του

Στα πιο παλιά χρόνια, τα παιδιά πήγαιναν στο κρεβάτι τους ακόμη πιο νωρίς. Σήμερα, δυστυχώς, τα περισσότερα παιδιά αρνούνται ακόμη και να βάλουν τις πιτζάμες τους «τόσο νωρίς». Αυτό που πρέπει να καταλάβουν οι γονείς, είναι ότι ο επαρκής ύπνος που ξεκινά από τις 21:00, αποδεικνύεται εξαιρετικά σημαντικός για την ανάπτυξη και την υγεία τους.

Επηρεάζεται η ανάπτυξή τους

Η ανάπτυξη των παιδιών πραγματοποιείται την ώρα του ύπνου. Η αυξητική ορμόνη, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι η νούμερο ένα υπεύθυνη για την ανάπτυξη των παιδιών. Φτάνει στο αποκορύφωμά της σε συγκεκριμένες ώρες: στις 10 μ.μ., στις 12 π.μ. και έπειτα στις 2 π.μ., μόνο εφόσον το παιδί κοιμάται.

Πώς επιδρά στην υγεία τους

Όσα παιδάκια ξαπλώνουν έως τις 21:00 έχουν λιγότερες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα στο μέλλον. Κι αυτό γιατί ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τον μεταβολισμό και την όρεξη, με άμεσες και δυσάρεστες επιπτώσεις στο βάρος των παιδιών.

Πόσες ώρες ύπνου χρειάζεσαι ανάλογα με την ηλικία σου;

Αυξάνεται η αποδοτικότητά τους στο σχολείο

Όταν τα παιδιά κοιμούνται αργά το βράδυ, μειώνονται οι ώρες ξεκούρασής τους. Αυτό έχει αρνητικές επιπτώσεις στην αποδοτικότητά τους στο σχολείο. Τα παιδιά που κοιμούνται αρκετά είναι πιο παραγωγικά, πιο εστιασμένα, και σε καλύτερη θέση να μάθουν και να απορροφήσουν τις πληροφορίες

Συναισθηματική σταθερότητα

Ως γονιός, θα πρέπει να ελέγχεις τις συνήθειες των παιδιών σου. Είναι σαφές ότι το βράδυ είναι η μόνη ώρα που μπορείς να χαλαρώσεις μετά από μια κουραστική μέρα στη δουλειά. Αλλά μην ξεχνάς ότι τα παιδιά παίρνουν όλες τις συνήθειες στη ζωή τους από τους ενήλικες. Έτσι, ο έλεγχος της συμπεριφοράς του ύπνου του παιδιού σου, είναι ένα πολύ σημαντικό έργο, που βοηθά να δημιουργήσεις ένα ρυθμικό μοτίβο ζωής, και αυτό, με τη σειρά του, θα έχει θετικό αντίκτυπο στην υγεία των παιδιών, τόσο σωματική όσο και ψυχική.

Ποια είναι η σχέση σου με τον ύπνο; Tips για να κοιμάσαι καλύτερα

Πόσο ύπνο χρειάζεται ένα παιδί;

Τα παιδιά χρειάζονται περισσότερο ύπνο από τους ενήλικες. Έτσι, ένα νεογέννητο κοιμάται 12-18 ώρες, ενώ ένα μικρό παιδί έως 3 χρόνων χρειάζεται 11 έως 14 ώρες συνολικά ύπνου τη μέρα. Ένα νήπιο 3 έως 5 χρόνων χρειάζεται περίπου 11 έως 13 ώρες. Εάν το παιδί σας είναι 6 έως 13 χρόνων, τότε πρέπει να κοιμάται από 9 έως 11 ώρες, ενώ οι έφηβοι 8 έως 10 ώρες.

Πώς μπορείς να πάρεις το παιδί σου στο κρεβάτι;

Η ώρα που πρέπει να πάει το παιδί για ύπνο δεν πρέπει να αποτελεί αντικείμενο διαμάχης. Πρέπει να υιοθετηθεί μία ρουτίνα που να ισχύει κάθε μέρα, ακόμη και τα Σαββατοκύριακα. Μπορεί να περιλαμβάνει ένα χαλαρωτικό μπάνιο, βούρτσισμα των δοντιών και τουαλέτα, αλλά πάντα πρέπει να τελειώνει αυτή η ρουτίνα στο υπνοδωμάτιο.

Προγραμμάτισε μία δραστηριότητα που να βοηθά το παιδί να πάει ευχάριστα στο κρεββάτι του, όπως η ανάγνωση ενός παραμυθιού με χαμηλό φωτισμό. Βεβαιώσου ότι το υπνοδωμάτιο είναι σκοτεινό, δροσερό, ήσυχο και χωρίς τηλεόραση.

Πηγή: MyLife

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top