Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2021: Πότε θα ανακοινωθεί το πρόγραμμα

Το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου ανακοίνωσε τη νέα του ταυτότητα

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2021

Τη νέα του ταυτότητα ανακοίνωσε το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2021.

«Τον δύσκολο χειμώνα τον οποίο διανύσαμε, εκτός από την προετοιμασία του καλλιτεχνικού προγράμματος 2021 και την υλοποίηση της επιτυχημένης πλατφόρμας νέων δράσεων που εγκαινιάστηκε (OPEN PLAN), εργαστήκαμε για τον ανασχεδιασμό της εταιρικής μας ταυτότητας, στο πλαίσιο της ευρύτερης ανανέωσης του θεσμού.

Για τον σκοπό αυτό, απευθύναμε ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος, στην οποία ανταποκρίθηκαν δεκάδες δημιουργικά γραφεία απ’ όλη την Ελλάδα. Μετά την επιλογή της κριτικής επιτροπής, προκρίθηκαν αρχικά τα γραφεία G Design, Nowhere Studio, The Birthdays Design (Studio TBD) και DpS / Athens, εκ των οποίων υιοθετήθηκε εντέλει η πρόταση του κυρίου Δημήτρη Παπάζογλου –DpS / Athens.

Μουσικά πορτρέτα και συναυλίες στο ΚΠΙΣΝ

Το ισχύον έως σήμερα λογότυπο συνόδευσε επιτυχημένα το Φεστιβάλ από το 1998. Στα χρόνια που μεσολάβησαν, τo Φεστιβάλ εξελίχθηκε ως θεσμός, αντικρύζοντας το μέλλον και εκτός των ελληνικών συνόρων. Σήμερα, αντλούμε έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του εμβληματικού θεσμού και την μετεξελίσσουμε, οικοδομώντας πάνω σ’ αυτήν μια σύγχρονη καλλιτεχνική ταυτότητα. Μετρώντας περισσότερα από 66 έτη διαδρομής, η νέα αυτή ταυτότητα έχει σκοπό να συμβάλει, μεταξύ άλλων, στην ανάδειξη της ιστορικής συνέχειας του φορέα, μέσα από τον πρωτοπόρο χαρακτήρα του και τον ρόλο του ως ενός από τους σημαντικότερους ευρωπαϊκούς αλλά και παγκόσμιους πολιτιστικούς οργανισμούς.

Η σχέση μας με το εξωτερικό είναι βαρύνουσας σημασίας: Είμαστε ένα Φεστιβάλ Ελληνικό, Ευρωπαϊκό και διεθνές. Απευθυνόμαστε στο εγχώριο κοινό αλλά και στους χιλιάδες διεθνείς επισκέπτες της Ελλάδας, γι’ αυτό και συστηνόμαστε με το διεθνές μας όνομα: Athens Epidaurus Festival. Με το βλέμμα στραμμένο προς τα έξω, παρουσιάζουμε διεθνείς καλλιτέχνες και το έργο τους, σχεδιάζουμε καινοτόμες ερευνητικές δράσεις, που απευθύνονται σε ειδικούς αλλά και το ευρύτερο κοινό, ενώ, ταυτόχρονα, επενδύουμε στο εγχώριο καλλιτεχνικό δυναμικό στους τομείς του Θεάτρου, της Μουσικής, του Χορού, των Εικαστικών, της Περφόρμανς και των Εκδόσεων, με σκοπό όχι μόνο να παρουσιάσουμε τα έργα Ελλήνων καλλιτεχνών αλλά και να τα εξαγάγουμε. Εκτός από τις μεγάλες μετακλήσεις, τις οποίες είχε συνηθίσει το κοινό στο πρόγραμμά μας, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις διεθνείς συμπαραγωγές, που μας τοποθετούν στον παγκόσμιο καλλιτεχνικό χάρτη, πλάι σε αντίστοιχους οργανισμούς και Φεστιβάλ του εξωτερικού.

Γερμανία: Ακυρώθηκε από νωρίς το Oktoberfest για τον Σεπτέμβριο

Το οπτικό σύστημα που δημιουργήθηκε από τον διεθνή Designer / Creative Director Δημήτρη Παπάζογλου και την ομάδα του DpS Athens, αποτελεί μία σταθερή, αναγνωρίσιμη εικόνα που συνομιλεί με ευελιξία με την ολοένα εξελισσόμενη ταυτότητά μας. Ένα σύστημα επικοινωνίας, που στόχο έχει να συνοδεύσει αποτελεσματικά το όραμα και την ευχή μας για ένα Φεστιβάλ χωρίς περιορισμούς στον χώρο και τον χρόνο» ανέφερε η καλλιτεχνική διευθύντρια, Κατερίνα Ευαγγελάτου. 

Ο Σχεδιαστής Οπτικής Επικοινωνίας, Δημήτρης Παπάζογλου τόνισε πως: 

«Αντανακλώντας το ανανεωμένο όραμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου αλλά και την πολυεπίπεδη ανάγκη προβολής και εξωστρέφειας του κορυφαίου πολιτιστικού Ελληνικού Οργανισμού μέσα από ποικίλες εφαρμογές, η νέα εταιρική του ταυτότητα απαντά σε δύο βασικά ζητούμενα.

Καταρχάς, αποτελεί ισχυρό statement με συμβολικό χαρακτήρα, νοηματικές αναφορές, προεκτάσεις και ερμηνείες συνοψίζοντας οπτικά τον πυρήνα της φιλοσοφίας του. Επιπλέον, ως εργαλείο επικοινωνίας, η νέα ταυτότητα είναι πολυλειτουργική, δημιουργικά ευέλικτη, πειραματική, καθώς καλύπει αποτελεσματικά μεγάλο εύρος εφαρμογών. Ταυτόχρονα, διατηρεί αναλλοίωτο το πνεύμα του Φεστιβάλ και τα ιδιαίτερα ιστορικά του χαρακτηριστικά.

Το νέο σήμα του Athens Epidaurus Festival, στηρίζει την υφολογία του στη διεύρυνση της κλασικής τυπογραφικής φόρμας «καταργώντας» μια στενά ερμηνευτική κατανόηση της γλώσσας και δημιουργώντας ένα νέο οπτικό κείμενο. Μέσα από την αφαίρεση και την απόδοση έντονης πυκνότητας στο τελικό σήμα, διαμορφώνεται στους παρακάτω άξονες:

1. Μονολιθική φόρμα

Η φόρμα του νέου σήματος αποτελεί αναφορά στη μορφολογία και την ιστορική αξία δύο εμβληματικών χώρων παγκοσμίου ενδιαφέροντος: του Αρχαίου Θεάτρου της Επιδαύρου και του Ωδείου Ηρώδου Αττικού. Τα υλικά και η ογκοπλασία, το έντονο κοντράστ στις σχέσεις φωτός και σκιάς, πολλώ δε μάλλον, η θεμελιώδης συνεισφορά τους στον χώρο των παραστατικών τεχνών, μεταφέρονται με σύγχρονο, σημειολογικό σχεδιασμό στο νέο σήμα. Μέσα από την έντονη πυκνότητά του, την τρισδιάστατη ογκοπλασία, την απόλυτη –σχεδόν πρωτόλεια– γεωμετρική φόρμα, την, ευρύτερα, αρχιτεκτονική του διάσταση.

2. Δυναμική φόρμα

Επιλέγεται μια δυναμική φόρμα, στατική και κινητική ταυτόχρονα. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου είναι το κορυφαίο Ελληνικό Φεστιβάλ, έμβλημά του είναι η ισχυρή παράδοση, αποτελεί όμως ταυτόχρονα Φεστιβάλ σύγχρονο και διεθνές. Εξελίσσεται, πειραματίζεται, διευρύνει τους ορίζοντές του. Το Athens Epidaurus Festival κινείται στον χρόνο διατηρώντας, παράλληλα, την ισχυρή σύνδεσή του με τον πυρήνα του, τον τόπο και τη μακροχρόνια παράδοσή του.

3. Πειραματική – ερμηνευτικά πολλαπλή φόρμα

Το νέο σήμα του Athens Epidaurus Festival ενθαρρύνει, αναζητά και πραγματεύεται τη διαρκή εξερεύνηση της «φόρμας». Της νέας ερμηνείας αλλά και της απόδοσής της. Τόσο στις παραστατικές όσο και στις εικαστικές τέχνες ζητούμενο αποτελεί η δημιουργία πολλαπλών συσχετισμών μεταξύ υποκειμένου και αντικειμένου. Η αφαίρεση διευρύνει την αντιληπτική μας πρόσληψη, καθιστώντας μια φόρμα ικανή να επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες.

4. Τυπογραφία

Για τη συνολική στοιχειοθεσία τόσο του λογοτύπου όσο και της νέας εταιρικής ταυτότητας επιλέγεται η χρήση κεφαλαιογράμματης γραφής ως σχεδιαστική αναφορά στο χαρακτηριστικό στοιχείο της τυπογραφικής ταυτοτικής κληρονομιάς του Φεστιβάλ, όπως αυτό αποτυπώθηκε στον παρελθόν σε πληθώρα ιστορικών αφισών από σπουδαίους σχεδιαστές».
Η ημερομηνία ανακοίνωσης του φετινού προγράμματος, αυτή της 11ης Μαΐου στις 12 το μεσημέρι από το κανάλι του φεστιβάλ στο Youtube.  

Διαβάστε όλα τα lifestyle νεα, για Celebrities και Media.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top