Khosta-2: Συναγερμός για νέο κορωνοϊό - Δεν τον πιάνουν τα εμβόλια

Εντοπίστηκε στη Ρωσία και μπορεί να μολύνει τον άνθρωπο

Συναγερμός έχει σημάνει στην παγκόσμια ιατρική κοινότητα, μετά τον εντοπισμό ενός νέου κορωνοϊού σε νυχτερίδες στη Ρωσία. Φόβοι ότι δε θα καλύπτεται από τα υπάρχοντα εμβόλια. Τι γνωρίζουμε μέχρι σήμερα για τον Khosta-2.

Δυόμιση χρόνια μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και ενώ η ανθρωπότητα επέστρεψε στην κανονικότητα, Αμερικανοί επιστήμονες προειδοποιούν για έναν κορωνοϊό που ανακαλύφθηκε πρόσφατα σε πεταλόποδες νυχτερίδες, ο οποίος ενδέχεται να μπορεί να μολύνει τον άνθρωπο και να μην καλύπτεται από τα υπάρχοντα εμβόλια.

Πρόκειται για τον ιό Khosta-2, ο οποίος, όπως και ο ο SARS-CoV-2, μπορεί να χρησιμοποιήσει τις πρωτεϊνικές ακίδες του για να μολύνει ανθρώπινα κύτταρα.

«Η έρευνά μας αποδεικνύει περαιτέρω ότι οι σαρμπεκοϊοί που κυκλοφορούν στην άγρια ​​ζωή εκτός της Ασίας, ακόμη και σε μέρη όπως η δυτική Ρωσία, όπου βρέθηκε ο ιός Khosta-2, αποτελούν επίσης απειλή για την παγκόσμια υγεία και τις συνεχιζόμενες εκστρατείες εμβολίων κατά του SARS-CoV-2», ανέφερε ο ιολόγος του Washington State University (WSU), Michael Letko που συμμετείχε στη μελέτη.

Τόνισε, δε, ότι αυτή η ανακάλυψη υπογραμμίζει την ανάγκη ανάπτυξης νέων εμβολίων που δε στοχεύουν μόνο γνωστές παραλλαγές του SARS-CoV-2, όπως η Omicron, αλλά προστατεύουν από όλους τους σαρβεκοϊούς.

νυχτερίδες

Κορωνοϊός: Οι «παράξενοι ρωσικοί ιοί» - Ανησυχία για ενδεχόμενο «συνδυασμό» Khosta-2 και SARS-CoV-2

Μεταξύ των εκατοντάδων σαρμπεκοϊών που ανακαλύφθηκαν τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι έχουν βρεθεί σε ασιατικές νυχτερίδες και δεν είναι ικανοί να μολύνουν ανθρώπινα κύτταρα.

Οι ιοί Khosta-1 και Khosta-2 ανακαλύφθηκαν σε νυχτερίδες κοντά στο Εθνικό Πάρκο του Σότσι της Ρωσίας το 2020 και αρχικά φάνηκε ότι δεν αποτελούν απειλή για τον άνθρωπο.

«Γενετικά, αυτοί οι περίεργοι ρωσικοί ιοί έμοιαζαν με μερικούς από τους άλλους που είχαν ανακαλυφθεί αλλού σε όλο τον κόσμο, αλλά επειδή δεν έμοιαζαν με τον SARS-CoV-2, κανείς δεν πίστευε ότι ήταν πραγματικά κάτι για το οποίο θα μπορούσε να ενθουσιαστεί κανείς πολύ», είπε ο Letko.

Όμως όταν τους εξετάσαμε περισσότερο, ήμασταν πραγματικά έκπληκτοι, όταν ανακαλύψαμε ότι θα μπορούσαν να μολύνουν ανθρώπινα κύτταρα. Αυτό αλλάζει λίγο την κατανόησή μας για αυτούς τους ιούς, από πού προέρχονται και ποιες περιοχές αφορούν.

Ευτυχώς, οι συγγραφείς της έρευνας του WSU πιστεύουν ότι ο νέος ιός στερείται κάποια από τα γενετικά χαρακτηριστικά που πιστεύεται ότι «ανταγωνίζονται» το ανοσοποιητικό σύστημα και συμβάλλουν σε ασθένειες στους ανθρώπους. Ωστόσο, φαίνεται να υπάρχει ο κίνδυνος ο Khosta-2 να προκαλέσει τον όλεθρο, συνδυασμένος με έναν δεύτερο ιό, όπως για παράδειγμα τον SARS-CoV-2.

Khosta-2: Νέος Κορωνοϊός Ανθεκτικός Στα Εμβόλια

Κορωνοϊός: Οι ομοιότητες του Khosta-2 με τον SARS-CoV-2 - Καλύπτουν τον νέο ιό τα εμβόλια;

Ο ιολόγος του Washington State University και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι το Khosta-1 αποτελούσε μικρό κίνδυνο για τους ανθρώπους, αλλά το στέλεχος Khosta-2 ήταν πιο ανησυχητικό.

Συγκεκριμένα, όπως το SARS-CoV-2, το Khosta-2 μπορεί να χρησιμοποιήσει την πρωτεϊνική ακίδα του για να μολύνει κύτταρα, προσκολλώντας σε μια πρωτεΐνη υποδοχέα, που ονομάζεται ένζυμο μετατροπής της αγγειοτενσίνης 2 (ACE2), η οποία βρίσκεται σε όλα τα ανθρώπινα κύτταρα.

Οι επιστήμονες θέλησαν στη συνέχεια να μάθουν εάν ο ιός θα μπορούσε να αποφύγει την ανοσία που προσφέρουν είτε προηγούμενες λοιμώξεις από κορωνοϊό, είτε εμβόλια κατά του Covid-19.

Χρησιμοποιώντας ορό από άτομα που είχαν μολυνθεί με την παραλλαγή Omicron, η ομάδα διαπίστωσε ότι τα αντισώματα του Khosta-2 ήταν αναποτελεσματικά έναντι αυτού του ιού.

Έλεγξαν επίσης ορό που προέρχεται από άτομα που είχαν εμβολιαστεί κατά του Covid-19 και διαπίστωσαν ότι το στέλεχος Khosta-2 δεν εξουδετερώθηκε ούτε από τα τρέχοντα εμβόλια.

«Συνδυάσαμε τον ιό (ή στην περίπτωσή μας, σωματίδια που μοιάζουν με ιούς) με ορό από άτομα που έχουν λάβει τα εμβόλια Moderna ή Pfizer και στη συνέχεια τον προσθέσαμε σε κύτταρα σε δοκιμαστικούς σωλήνες. Αν τα αντισώματα στον ορό του εμβολιασμένου ατόμου μπορούν να συνδεθούν στον ιό, τότε ο ιός δεν μπορεί να μολύνει τα κύτταρα – μπορούμε να το μετρήσουμε αυτό», ανέφερε ο ιολόγος και πρόσθεσε ότι δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα εμβόλια κατά της Covid-19 δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν το Khosta-2 από τη μόλυνση των κυττάρων, δεδομένου του πόσο διαφορετικοί είναι και οι δύο ιοί.