Ο Ηλίας Κώνστας, μηχανολόγος μηχανικός και σύμβουλος σιδηροδρομικών συστημάτων μίλησε στο Star και την Κατερίνα Τσαμούρη για την ανείπωτη τραγωδία των Τεμπών.
«Αν υπήρχε το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία. Υπάρχουν διαβαθμίσεις συστημάτων που εποπτεύουν τους συρμούς και εμποδίζουν κάποια συμβάντα να λάβουν χώρα. Ένα σύστημα σηματοδότησης γνωρίζει που βρίσκεται ο συρμός, την ταυτότητα του συρμού, τον προορισμό του και ποια γραμμή καταλαμβάνει. Αν δει έναν συρμό να έρχεται απαγορεύει με ηλεκτρομηχανολογική μανδάλωση τις αλλαγές με τέτοιο τρόπο ώστε να εισέλθει ένα τρένο σε αντίθεση κατεύθυνση με το επερχόμενο. Επίσης εμποδίζει δύο τρένα ακόμα και αν κινούνται στην ίδια πορεία να έρθουν πολύ κοντά το ένα με το άλλο» εξήγησε μεταξύ άλλων ο κ. Κώνστας.
«Αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν διάφορες διαβαθμίσεις ασφαλείας που δείχνουν ποιες είναι οι πιθανότητες μιας αστοχίας. Για ένα τέτοιο σύστημα στο οποίο πρέπει να συνυπάρχουν δύο τρεις διαφορετικές συνθήκες για να επιτρέψει το σύστημα την εντολή στην αλλαγή είναι της τάξης αστοχίας μίας στα 100 εκατ. ανά ώρα. Ο ανθρώπινος παράγοντας στον οποίο βασιζόμαστε, αν τηρηθούν όλα τα πρωτόκολλα, είναι της τάξης ένα στα 10.000 ανά ώρα» συμπλήρωσε ο κ. Κώνστας.
Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.