Αποκλειστικά στο Star ο Μιχάλης Σπανόπουλος, που βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στο ναυάγιο του «Αγία Ζώνη 2»

«Δεν είχαμε καταλάβει το μέγεθος της ρύπανσης»

Ο άνθρωπος που έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου την απάντληση του πετρελαίου από το «Αγία Ζώνη» και την απορρύπανση του Σαρωνικού είναι ο μεγαλοεπιχειρηματίας του Περάματος, Μιχάλης Σπανόπουλος, o oποίος έλυσε για πρώτη φορά τη σιωπή του, μιλώντας στο Star και στην Μάρα Ζαχαρέα.

Στην ερώτηση «τι πήγε στραβά στο «Αγία Ζώνη 2», πώς ένα πλοίο με ήρεμη θάλασσα και χωρίς αέρηδες, ξαφνικά βούλιαξε;», ο Μιχάλης Σπανόπουλος απάντησε:

«Μπορεί να γίνει ένα ατύχημα, μια πρόσκρουση και να έχουμε εισροή υδάτων σε ένα πλοίο».

Ήταν παλιό και σάπιο από κάτω; Τι του είπαν οι δικοί του δύτες:

«Το πλοίο ήταν παλιό όντως, μετασκευασμένο, με νέα τεχνολογία».

«Χάθηκε» όμως πολύτιμος χρόνος;

«Άμεσα κινητοποιήθηκαν όλες οι εταιρίες με φράγματα, μέσα για αντιρρύπανση, όπως ρυμουλκά και φορτηγήδες. Όλα τα μέσα ήταν όπως έπρεπε. Ακόμα και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας με τέσσερα αντιρρυπαντικά σκάφη, συμμετείχε από την πρώτη στιγμή στο έργο».

Γιατί το EMSA δεν χρησιμοποιήθηκε αμέσως

«Δεν έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε άλλη τέτοια περίπτωση. Για να είμαι ειλικρινής, δεν είχαμε καταλάβει όλοι το μέγεθος του προβλήματος και το πώς παρασύρθηκε η πετρελαιοκηλίδα. Δεν φαινόταν τόσο πολύ. Δηλαδή όλα τα σκάφη του λιμενικού, τα αεροπλάνα του σώματος, το Υπουργείο κ.τ.λ δεν είχαν εντοπίσει την πετρελαιοκηλίδα».

Πώς ξέφυγε και πως με τόσα μέσα και ανθρώπους κανείς δεν κατάλαβε το μέγεθος του προβλήματος;

«Κινήθηκε με υπόγεια ρεύματα. Πραγματικά, ενώ δεν το έχω ξαναδεί, αρχίζω να το πιστεύω. Το θέμα είναι ότι δεν το εντοπίσαμε. Αν το είχαμε εντοπίσει πιστεύω θα βρίσκαμε τη λύση».

Ποια είναι η τωρινή κατάσταση στο ναυάγιο:

«Αυτή τη στιγμή είναι ικανοποιητική έως τέλεια. Θεωρώ ότι σε 7-8 ημέρες θα έχουμε εικόνα».

Τι γίνεται όμως με τις ακτές και τον βυθό;

«Σε 20 ημέρες θα έχει αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των ακτών. Η εικόνα τους τουλάχιστον. Στην πορεία συμμετέχει το Πανεπιστήμιο Πειραιά και Κρήτης σαν σύμβουλοί μας. Να δούμε με ποιο τρόπο –αν υπάρχει και περαιτέρω κηλίδα ή πετρέλαιο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας».

Από ποιόν θα πληρωθεί ο ίδιος;

«Υπάρχει η ασφάλεια του πλοίου που θα μας πληρώσει στο τέλος της ημέρας»

5 εκατομμύρια φτάνουν;

«Υπάρχει και κάποιο άλλο –ξένο- ταμείο που είναι πίσω από το θέμα της ρύπανσης και θα αποζημιώσει».

Πόσο μπορεί να πληρωθεί κάποιος;

«Δεν ξέρω ακόμα! Μπορεί να είναι 5-10 εκατομμύρια ακόμα».

Στην ερώτηση αν συνελήφθη όντως την περασμένη Παρασκευή όπως ακούστηκε, ο Μιχάλης Σπανόπουλος απάντησε:

«Δεν έχω συλληφθεί ποτέ στη ζωή μου. Πήγα στις ανακριτικές Αρχές. Στο Λιμεναρχείο για την ακρίβεια. Με κάλεσε ο Λιμενάρχης και πήγα για να πάρω εντολή και να φορτώσω κάποιο πλοίο».

Όταν ρωτήθηκε αν είχε σχέση με την απάντληση που καθυστέρησε 3 μέρες, απάντησε:

«Η απάντληση δεν έχει καθυστερήσει καθόλου. Θέλω να καταλάβετε ότι σε επικοινωνία με το Υπουργείο, απάντληση δεν είναι μόνο αντλούμε το πετρέλαιο. Είναι όλη η διαδικασία. Να τρυπήσουμε το πλοίο, να τοποθετήσουμε τρυπάνια, αντλίες. Τις τρεις μέρες καθυστέρησης, γινόντουσαν αυτές οι εργασίες».

Τι απαντά όμως αν γνώριζε τον Θεόδωρο Κουντούρη, αν είχε προσωπική σχέση ή είχε συνεργαστεί μαζί του;

«Τον γνωρίζω από 15 χρονών,  35 χρόνια σχεδόν. Δεν έχω συνεργαστεί ποτέ μαζί του, μα ποτέ, ούτε φιλοξενώ τα πλοία αυτού, ούτε το "Lassea", ούτε κανένα από αυτά τα πλοία στα ναυπηγεία μας».

Με αφορμή το ναυάγιο έχουν ακουστεί πάρα πολλά για λαθρεμπόριο, μίζες και πόλεμο συμφερόντων. Τι έχει να πει ο ίδιος;

«Ακούγονται πολλά για λαθρεμπόριο. Δεν είμαι πάνω σε αυτό το αντικείμενο, δεν γνωρίζω, δεν ασχολούμαι. Δεν έχω να πω τίποτε άλλο»

Τέλος, στην ερώτηση αν έχει εχθρούς, ο Μιχάλης Σπανόπουλος απάντησε:

«Έχουμε εχθρούς και προσπαθούμε να κάνουμε μόνο τη δουλειά μας και να τους αντιμετωπίζουμε με το να είμαστε πιο νόμιμοι, πιο νόμιμοι, πιο νόμιμοι».

 

 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top