Το όνομα αυτού είναι Honda e:Ny1. Πρόκειται για ένα ηλεκτρικό μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας που μόλις το είδαμε ...σκεφθήκαμε :«Μα αυτό ίναι ένα HR-V».Και όμως δεν είναι, γιατί όσο και αν μοιάζουν, το Honda e:Ny1 «πατάει» σε μια διαφορετική πλατφόρμα και αποτελεί προιόν συνεργασίας με τις Κινέζικες Dongfeng και GAC.
Μετά το Honda-e, το Honda e:Ny1 με το περίεργο όνομα, αποτελεί το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας το οποίο «διορθώνει» το γεγονός ότι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στερείτο μεγάλης αυτονομίας. Πάντως να ξέρετε ότι προφέρεται «anyone», που σημαίνει ο «καθένας».
Μοιάζει πολύ εμφανισιακά με το υβριδικό Honda HR-V το οποίο είχαμε δοκιμάσει πριν από λίγες ημέρες. Έτσι αρχίσαμε να το μελετάμε για να εντοπίσουμε τις διαφορές. Στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η κλειστή μάσκα, σύμφωνα με τα πρότυπα των ηλεκτρικών μοντέλων, αλλά και τη θύρα φόρτισης η οποία κρύβεται πίσω από το σήμα της εταιρείας στο κέντρο της. Ανοίγει με μπουτόν που βρίσκεται στο κάτω μέρος του ταμπλό αριστερά. Το πλάτος του αυτοκινήτου ενισχύεται από το πλατύ καπό και τους φουσκωμένους θόλους.
Στο πλαινό μέρος ξεχωρίζουν οι απλές γραμμές με την οροφή να έχει κυρτό τελείωμα ενώ σπορ νότα δίνουν και οι χωνευτές χειρολαβές θυρών. Οι αλουμινένιοι τροχοί 18 ιντσών με ελαστικά 225/50, «γεμίζουν» τους θόλους προσδίδοντας ακόμη περισσότερο δυναμισμό.
Στο πίσω μέρος υπάρχουν λεπτά φωτιστικά σώματα τα οποία ενώνονται μεταξύ τους με μια φωτεινή λωρίδα τεχνολογίας led, η οποία τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου.Υπάρχει στην πίσω πόρτα στην μέση της ,η ειδική γραμματοσειρά με την αναγραφή «Honda» στα 100% ηλεκτρικά της φίρμας. Όσον αφορά τις διαστάσεις είναι κατά πέντε πόντους μακρύτερο από το HR-V, αλλά έχει το ίδιο πλάτος στα 1,79 μέτρα και το ίδιο ύψος στα 1,58 μέτρα. Διαστάσεις:Μήκος4.387 x πλάτος 1.790 x ύψος 1.584 mm.Μεταξόνιο 2.607 χλστ.
Στο εσωτερικό ακολουθείται μια μινιμαλιστική σχεδίαση ενώ διαφέρει ξεκάθαρα από αυτό του υβριδικού HR-V. Τα πλαστικά είναι σκληρά αλλά με άριστη συναρμογή. Η τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της και σε αυτό το μοντέλο με τις δυο ψηφιακές οθόνες.
Πίσω από το τιμόνι είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, με παραμετροποιήσεις ανάλογα με τις προτιμήσεις του οδηγού. Την παράσταση όμως«κλέβει» η κεντρική οθόνη αφής των 15,1 ιντσών η οποία παραπέμπει σε tablet με πλήρη συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto. Ο χειρισμός της είναι εύκολος καθώς είναι χωρισμένη σε τρία τμήματα.
Στο πάνω μέρος εμφανίζεται το σύστημα πλοήγησης , η κάμερα οπισθοπορείας. Ακριβώς από κάτω προβάλλονται οι πληροφορίες για τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου και η διαχείριση της ενέργειας ενώ πιο κάτω εντοπίζεις την διαχείριση του τηλεφώνου, το WiFi και τα χειριστήρια του κλιματισμού.
Ξεχωριστός είναι και ο επιλογέας ταχυτήτων ο οποίος έχει την μορφή πλήκτρων. Τα πλήκτρα D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) και P (Parking) είναι τοποθετημένα στη βάση της κεντρικής κονσόλας. Με αυτή την διάταξη υπάρχει χώρος για δύο ποτηροθήκες, για το ηλεκτρονικό χειρόφρενο, για θύρες USB αλλά και για την βάση της ασύρματης φόρτιση smartphone. Υπάρχει ακόμη η πληρέστατη εφαρμογή MyHonda+για κλείδωμα/ξεκλείδωμα, εντοπισμό ή δυνατότητα χρήσης του εξαερισμού ενώ προσφέρει και πληροφόρηση για το επίπεδο φόρτισης και την αυτονομία αλλά και για τον χρόνο που χρειάζεται για την επαναφόρτιση.
Υπάρχουν δυο οροφές ξεχωριστές οι οποίες δίνουν μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας στο εσωτερικό. Οι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες είναι άνετοι ακόμη και για τους πίσω καθώς κάθονται σε καθίσματα που οι πλάτες τους γέρνουν προς τα πίσω προσφέροντας καλό επίπεδο άνεσης και άφθονο χώρο για τα πόδια τους.
Το αυξημένο μήκος δίνει επιπλέον λίτρα στην χωρητικότητα του τετραγωνισμένου πορτμπαγκάζ είναι 361 λίτρα έναντι 325 λίτρα του υβριδικού HR-V. Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή ανεβαίνει στα 1.176 λίτρα.
Η ηλεκτρική «καρδιά» του Honda e:Ny1 είναι ένας ηλεκτροκινητήρας ο οποίος ζυγίζει μόλις 77,4 κιλά, έχει απόδοση 204 ίππους και 310 Nm ροπής που μεταδίδει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα παραμετροποίησης της απόδοσης του αυτοκινήτου Drive Mode με τα προγράμματα Sport, Normal και Econ.
Στην πράξη υπάρχει η γνωστή αμεσότητα κατά την διάρκεια της επιτάχυνσης ενώ η επέμβαση του συστήματος ανάκτησης μέσω paddles με τρεις βαθμίδες αναγεννητικής όταν αφήσεις το δεξί πεντάλ ή όταν φρενάρεις ενεργεί ευεργετικά στην αυτονομία.Η ροή της ενέργειας εμφανίζεται στην κεντρική οθόνη αφής.
Έτσι μπορείς να πλησιάσεις και τα 412 χιλιόμετρα που υπόσχεται η Honda,ειδικά επιλέγοντας το τελευταίο οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης ECON. Πάντως σε κανονικές συνθήκες η αυτονομία είναι περίπου στα 330 χλμ..Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,6 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα.
Το Honda e:Ny1 βασίζεται στην εξελιγμένη πλατφόρμα «e:N Architecture F» η οποία αποτελεί κοινό προιόν εξέλιξης με την κινεζική Dongfeng. Η διάταξη των αναρτήσεων είναι γόνατα McPherson μπρστά με άκαμπτο άξονα πίσω. Κάτω από το πάτωμα εντοπίζεις την μπαταρία NMC ή ιόντων λιθίου των 61,9 kWh με συνολική χωρητικόπτητα 68,8 kWh ,η οποία είναι τοποθετημένη σε μια ιδιότυπη σκάφη. Αυτή η επιλογή πάντως μειώνει την απόσταση από το έδαφος στα 135 mm κάτι που σε ψιλοαποτρέπει να κινηθείς σε μη βατούς χωματόδρομους.
Μέσα στην πόλη το ελαφρύ σε αίσθηση τιμόνι με 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη «κόβει» όσο χρειάζεται κάνοντας πιο εύκολη την κίνηση στα στενά. Την ίδια στιγμή ένας χαρακτηριστικός ήχος που εκπέμπει στις χαμηλές ταχύτητες ενημερώνει τους πεζούς έτσι ώστε να μην βρεθούν προ εκπλήξεων. Στις στροφές η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρει μικρές κλίσεις παρά το αυξημένο ύψος αν και η τελευταία σε αναγκάζει να κάνεις κάποιο μικρό συμβιβασμό όσον αφορά την άνεση των επιβατών σε έντονες κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Σε γενικές γραμμές το τιμόνι δίνει σωστή πληροφόρηση, η ποιότητα κύλισης είναι σε καλά επίπεδα, με την ηχομόνωση να κρατάει μακριά τους θορύβους. Στον αυτοκινητόδρομο, κοντά στην τελική ταχύτητα το Honda e:Ny1 ταξιδεύει ήσυχα προσφέροντας άνεση και ξεκούραση σε οδηγό και επιβάτες.Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι σε κάθε περίπτωση η ομπρέλλα ηλεκτρονικών συστημάατων υποβοήθησης του οδηγούκαι Honda Sensing, ανεβάζει σε άλλα επίπεδα την ασφάλεια, χάρη στη σύγχρονη τεχνολογία κάμερας με ευρυγώνιο φακό με οριζόντια γωνία θέασης και σόναρ.
Στην σουίτα τεχνολογιών κυριαρχούν το προσαρμοζόμενο cruise control και ενεργή διατήρηση λωρίδας, το Traffic Jam Assist για υποστήριξη σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος και το Traffic Sign Recognition που αναγνωρίζει πινακίδεςτα οποία προσφέρουν ημιαυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Το συστημα πέδησης με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας αποδείχθηκε αποτελεσματικό ακόμη και σε οριακές καταστάσεις.
Πάμε τώρα και στον χρόνο της φόρτισης που ενδιαφέρει άμεσα. Το Ιαπωνικό μοντέλο προσφέρει σε ταχυφορτιστή 100 χιλιόμετρα αυτονομίας σε μόλις 11 λεπτά της ώρας. και φόρτιση από 10% έως 80% σε 45 λεπτά. Με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), για το ίδιο ποσοστό απαιτούνται 6 ώρες.
Σε τελική ανάλυση το Honda e:Ny1 είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πολύ καλές επιδόσεις και και ικανοποιητική αυτονομία.Έχει να αντιμετωπίσει πολύ σκληρό ανταγωνισμό στην κατηγορία του. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 43300 ευρώ για την έκδοση Advance της δοκιμής μας με θερμαινόμενο τιμόνι, κάμερα πολλαπλών προβολών (360 μοιρών), αισθητήρες στάθμευσης , Honda Parking Pilot, handsfree ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, premium σύστημα ήχου και πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή.Η εργοστασιακή εγγύηση είναι 5 χρόνια ή 100.000 χλμ. για τον ηλεκτροκινητήρα, 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. εγγύησης για το 70% της μπαταρίας, 5 χρόνια δωρεάν σέρβις και οδική βοήθεια, καθώς και δωρεάν τα καλώδια φόρτισης Mode 2 και 3 .