Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e

 Η «μπέμπα» που μας έβαλε στην... πρίζα

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e

Η BMW X1 είναι ένα μοντέλο που αγαπήθηκε πολύ από τους «μπεμβεδάκηδες» και όχι μόνο καθώς καλύπτει τις οικογενειακές ανάγκες αλλά διατηρεί και ένα ξεχωριστό περιπετειώδες στυλ. Την ίδια στιγμή καλύπτει τους οδηγούς που επιζητούν την κορυφαία ποιότητα με την σπορ οδική συμπεριφορά.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e

Η τελευταία γενιά της BMW X1 είναι καλύτερη από ποτέ καθώς μεγάλωσε, ομόρφυνε και την ίδια στιγμή προσφέρεται σε εκδόσεις και τιμές ανάλογα με το βαλάντιο του κάθε αγοραστή. Ακολουθώντας τις επιταγές της εποχής πριμοδοτήθηκε με μια νέα plug-in hybrid έκδοση η οποία προσφέρει σαφώς καλύτερες επιδόσεις, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου με την μπαταρία φορτισμένη, αμιγώς ηλεκτρική κίνηση που αγγίζει τα 91 χιλιόμετρα ανά φόρτιση κια τετρακίνηση. Τι άλλο να ζητήσεις!    

Το μπροστινό μέρος της νέας BMW X1 xDrive25e
Οι Βαυαροί στην τρίτη γενιά της  κατάφεραν να «πονοκεφαλιάσουν» τους αντιπάλους τους,παρουσίαζοντας ένα premium κόµπακτ SAV (Sport Activity Vehicles) το οποίο ξεπερνά την προηγούμενη γενιά σε όλους τους τομείς. Σαφώς μεγαλύτερη σε διαστάσεις, ομορφότερη, με επιβλητική εμφάνιση από όποια μεριά και αν την κοιτάξεις, με τεχνολογία αιχμής και εξηλεκτρισμένη, όπως είπαμε, καλύπτει και με το παραπάνω όσους επιζητούν ένα αυτοκίνητο της premium κατηγορίας. 

Τα φωτιστικά σώμ,ατα της νέας  BMW X1 xDrive25e
Μπροστά ξεχωρίζει η μεγάλη κατακόρυφη μάσκα με τα «νεφρά» και τις ενεργές γρίλλιες οι οποίες ανοιγοκλείνουν μειώνοντας την αντίσταση του αέρα. Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led «αγκαλιάζουν» τα φτερά. Ουσιαστικά επικρατεί η τετράγωνη σχεδίαση με τις έντονες ακμές ενώ προχωρώτας προς τα πίσω, η γραμμή της οροφής καταλήγει σε μια διακριτική αεροτιομή.

Το πίσω μέρος της νέας BMW X1 xDrive25e

Τα πίσω φανάρια με την έντονη φωτεινή υπογραφή τεχχολογίας LED είναι μακρόστενα και «αγκαλιάζουν» και αυτά τα φτερά..Η νέα BMW X1 xDrive25e «πατάει» σε μια νέα πλατφόρμα FAAR κατασκευασμένη από ειδικά κράματα ατσαλιού και αλουμινίου και η οποία υποστηρίζει όλα τα συστήματα κίνησης.

Η πλατφόρμα που «πατάει» η νέα BMW X1 xDrive25e

Το μήκος του αμαξώματος είναι 4,5 μ, με πλάτος 1,845 μ και ύψος 1,642 μ, διαστάσεις μεγαλύτερες από την πρόγονη της και με μεγαλύτερο μεταξόνιο, μήκους 2.60 μέτρα. Όλες  οι σχεδιαστικές επιλογές μείωσαν τον  συντελεστή οπισθέλκουσας που πλέον αγγίζει την τιμή Cd: 0,26.

Το ταμπλό της νέας BMW X1 xDrive25e

Η εικόνα στο εσωτερικό είναι εντυπωσιακή.Η ποιότητα κατασκευής είναι σε υψηλά επίπεδα με άψογη συναρμογή και φινίρισμα. Η ψηφιακή είκονα  είναι «μέρα με τη νύχτα» σε σχέση με την προηγούμενη γενιά καθώς η πανοραμική διάταξη BMW Curved Display περιλαμβάνει δύο οθόνες υψηλής ευκρίνειας, που ενώνονται οπτικά σε μια κυρτή επιφάνεια, «γεμίζει» το μάτι.

Ο πίνακας οργάνων της νέας BMW X1 xDrive25e

Μιλάμε για τον  ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” στον οποίο το στροφόμετρο έχει αντικατασταθεί από όργανο που δείχνει το ποσοστό ισχύος που χρησιμοποιείται. Είναι η ξεχωριστή παράμετρος της hybrid έκδοσης.  Όταν επιλέξεις το πρόγραμμα οδήγησης Sport το στροφόμετρο επιστρέφει.
Μέσω της  οθόνη αφής 10,ιντσών ελέγχεις όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της BMW X1 xDrive25e. Διαχειρίζεσαι και το σύστημα  infotainment .Είναι διαθέσιμη η νεότερη έκδοση iDrive Operating System 8, που είναι ένα από τα καλύτερα συστήματα της αγοράς και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay. 

Η κάμερα οπισθοπορείας της νέας BMW X1 xDrive25e
Εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες της περιμετρικής κάμερας οπισθοπορείας. η οποία  δίνει εικόνα ακόμη και από μπροστά. Σε συνδυασμό με το σύστημα παρκαρίσματος κάνει την όλη υπόθεση κίνησης σε στενά δρομάκια της πόλης «παιχνιδάκι».

Η οθόνη αφής της νέας BMW X1 xDrive25e

Πρωταγωνιστικούς  ρόλους στον χειρισμό του διατηρούν η αφή και οι φωνητικές εντολές. Το περιστροφικό χειριστήριο δεν υπάρχει πλέον στην βάση της κονσόλας. Στην βάση της «αιωρούμενης» κονσόλας  συναντάμε τον μικρό και κομψό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήων και άλλους διακόπτες όπως αυτός της  επιλογής προγραμμάτων οδήγησης και ένας δεύετρος  της πρόβασης στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας.

Τα προγράμματα οδήγησης της νέαςBMW X1 xDrive25e
Τα προγράμματα οδήγησης εμφανίζονται με πανέμορφα γραφικά στις οθόνες και ενεργοποιούνται μέσω του μπουτόν στην αιωρούμενη κονσόλα.Στην διάθεση μας υπήρχε και το προηγμένο head up display με τις ενδείξεις να εμφανίζονται στο παρμπρίζ.

Οι χώροι επιοβατών της νέας BMW X1 xDrive25e
Οι αυξημένες διαστάσεις  του αμαξώματος έχουν αντίκτυπο στην ευρυχωρία του εσωτερικού. Οι επιβάτες που κάθονται στα δερμάτινα μπάκετ καθίσματα  με ηλεκτρικές ρυθμίσεις για του οδηγού και συνοδηγού έχουν στην διάθεση τους άνετους χώρους με τους πίσω να έχουν περισσότερο «αέρα» για ώμους, γόνατα και κεφάλια.

Ο χώρος αποσκευών της νέας BMW X1 xDrive25e

Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 490 λίτρων, τιμή κατά 50 λιγότερα από τα 540 λίτρα των «απλών» θερμικών εκδόσεων της Χ1. Στα συν της πρακτικότητας είναι και  η κρυφή θέση αποθήκευσης κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.

Ο κινητήρας της νέας BMW X1 xDrive25e
Όμως σε αυτή  την έκδοση xDrive25e το «ζουμί» βρίσκεται κάτω από το καπό του αυτοκινήτου. Μιλάμε για το υβριδικό σύστημα κίνησης το οποίο αποτελείται  έναν τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων TwinPower Turbo με απόδοση 136 ίππους/4.000- 6.500σα.λ. και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων.

Ο επιλογέας ταχυτήτων της νέας BMW X1 xDrive25e

Συνδυαστικά αποδίδονται 245 ίπποι με 477 Nm ροπής που μεταφέρουν την δύναμη και στους 4 τροχούς. Ο TwinPower Turbo βενζινοκινητήρας κινεί τους μπροστινούς τροχούς  μέσω του Steptronic κιβωτίου των 7 σχέσεων ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ κινεί τους πίσω δικαιολογώντας το ταμπελάκι xDrive.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Η μπαταρία που τροφοδτεί με ενέργεια τον ηλεκτροκινητήρα έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 14,2 kWh και προσφέρει ηλεκτρική αυτονομία από 77 έως 91 χλμ. σύμφωνα με τα τεχνικά στοιχεία της BMW.

Ο χρόνος φόρτισης της νέας BMW X1 xDrive25e

Όταν η μπαταρία αδειάσει το υβριδικό σύστημα κάνει εντυπωσιακή δουλειά στον τομέα της ανάκτησης ενέργειας και αυτό γίνεται είτε μέσω της πέδησης είτε σε κατηφορικές διαδρομές.

Ο χρόνος φόρτισης της νέας BMW X1 xDrive25e

Ο on-board charger του αυτοκινήτου είναι στα 7,4 kW, με την πλήρη φόρτιση σε ένα wallbox να γίνεται  περίπου σε δύο ώρες.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Οι επιδόσεις είναι αντυπωσιακές. Στο πάτημα του γκαζιού με φορτισμένη την μπαταρία η  BMW xDrive25e «απογειώνεται» με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται μόλις σε 6,8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη άλλαζε τις σχέσεις υποδειγματικά και σε γρήγορους ρυθμούς.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e

Το τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ είναι τεχνολογικό «διαμάντι» καθώς ακόμη και χωρίς την ηλεκτρική υποβοήθηση εντυπωσιάζει με τον τρόπο που εμφανίζει την δύναμη του. Ακόμη και όταν ανεβάσεις στροφές παρά τον τρικύλινδρο  χαρακτήρα του δεν ακούγεται ιδιαίτερα τουλάχιστον μέσα στον θάλαμο επιβατών γεγονός που αποδεικνύει την προσεγμένη ηχομόνωση του αυτοκινήτου. 

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Στην πόλη απολαύσαμε την αθόρυβη κίνηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου με την ηλεκτρική αυτονομία να κυμαίνεται σε ρεαλιστικές τιμές στα 80 με 85 χιλιόμετρα. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αν είσαι κάτοικος κέντρου ουσιαστικά δεν χρειάζεσαι να βάλεις σχεδόν καθόλου καύσιμο.

Η ηλεκτρική αυτονομία της νέας BMW X1 xDrive25e

Όσον αφορά την μέση κατανάλωση μιλάμε για 2 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα ενώ με με τον συνδυασμό των δύο κινητήρων με φορτισμένη την μπαταρία δεν ξεπέρασε τα 5 με 5,5 λίτρα ανά 100 χλιόμετρα. Εκπομπές CO2: 15-22 γρμ./χλμ.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Η νέα BMW X1 xDrive25e διαθέτει fun to drive οδική συμπεριφορά.Τα γόνατα MacPherson μπροστά και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω ισορροπούν ανάμεσα στην άνεση και στην σπορ οδική συμπεριφορά. Το τιμόνι διαθέτει πολύ καλή πληροφόρηση  με τις κλίσεις στις στροφές να είναι μειωμένες παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος. 

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Η υψηλή ποιότητα κύλισης κάνει έντονη την παρουσία της στον ανοιχτό δρόμο, εκεί όπου η BMW X1 «μαζεύει» χιλιόμετρα με υποδειγματική ευστάθεια, προσφέροντας ήρεμο και ασφαλές περιβάλλον στους επιβάτες .

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e

Επιπλέον τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού Driving Assistant Professional, με αναγνώριση εμποδίου, αυτόματο φρενάρισμα , διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας , διατήρηση απόστασης προπορευόμενου αυτοκινήτου, ανεβάζουν σε υψηλά επίπεδα την ασφάλεια οδηγού και επιβατών.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Η τετρακίνηση παρά τον ηλεκτρικό χαρακτήρα που δίνει έναν μικρό... δισταγμό  αυξάνει τα όρια της πρόσφυσης  και σε προτρέπει να κινηθείς  εκτός δρόμου.Η κίνηση μας σε  χώμα, πετρώδες έδαφος αλλά και σε σκληρή άμμο έγινε χωρίς προβλήματα.

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
 Η «μπέμπα» της δοκιμής μας απέδειξε ότι είναι φτιαγμένη να ανταπεξέρχεται και σε δύσκολες καταστάσεις.Τα φρένα  με την γνωστή πλέον αίσθηση  της ανάκτησης ενέργειας  αποδείχθηκαν αποτελεσματικά σε όλες τις συνθήκες .

Δοκιμάζουμε τη νέα BMW X1 xDrive25e
Σε τελική ανάλυση νέα BMW X1 xDrive25e είναι ένα προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο της premium κατηγορίας με εντυπωσαικές επιδόσεις και μειωμένη μέση κατανάλωση. Συνοδεύτεται με μηδενικό εταιρικό φόρο χρήσης μέσω leasing. για την απόκτηση της χρειάζεστε από 51051 ευρώ.

Φωτογραφίες: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top