Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Σιλουέτα αιλουροδειδούς και γαλλική φινέτσα

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Οι σχεδιαστές της Peugeot έχουν ξεπεράσει τον εαυτό τους. Κάθε νέο μοντέλο που παρουσιάζουν είναι ομορφότερο από το προηγούμενο. Μάλιστα το νέο Peugeot 408 αποτελείμια απόδειξη της δημιουργητικότητας της σχεδιαστικής ομάδας. Προσφέρει ουσιαστικά ένα εντυπωσιακό Crossover με νέο αμάξωμα «fastback» στην κορυφή του segment C. Να θυμίσουμε ότι στο παρελθόν τα μοντέλα της Peugeot που ξεκινούσαν με τον κωδικό αριθμό «4» αντιπροσώπευαν ιδιαίτερα προχωρημένα σχήματα.

Το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Πριν από περίπου 100 χρόνια και συγκεκριμένα το 1934 είχε αποκαλυφθεί το 401 που είχε κάνει πάταγο εκίνη την εποχή. Η κυρία Κορίνα Βαληράκη διευθύντρια δημοσίων σχέσων της εταιρείας μας έδωσε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε την έκδοση Peugeot 408 1,2 PureTech EAT8 με τους 130 ίππους.

Το πλαινό μέρος του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8
Η Peugeot επίλεξε την πασπαρτού πλατφόρμα EMP2 V3 για να «πατήσει» το αμάξωμα fastback του νέου 408 το οποίο σε εντυπωσιάζει με την ομορφιά του. Μοιάζει σαν ένα αιλουροειδές έτοιμο να...χυμήξει ακόμη και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο.

Η μάσκα του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Με έντονες γραμμές σε όλο το αμάξωμα και με πανέμορφο μπροστινό μέρος, αναγκάζει τον οδηγό του προπορευόμενου οχήματος να κάνει στο πλάι για να περάσεις.Είτε γιατί καταλαβαίνει ότι κάτι δυνατό έρχεται από πίσω του είτε γιατί θέλει να το θαυμάσει σε όλο το του το μεγαλείο.

Τα φωτιστικά σώματα του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Η μεγάλη μάσκα που φέρει το νέο σήμα, είναι στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα, με φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led. Ξεχωρίζει η φωτιστική υπογραφή με τους γνωστούς πλέον «κυνόδοντες» η οποία εντάσσει το 408 στην οικογένεια των μοντέλων της γαλλικής εταιρείας.

Το πίσω μέρος του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Αλλά και στο πίσω ανυψωμένο μέρος με την πανέμορφη ουρά και τους ανασηκωμένους«ώμους», στα φωτιστικά σώματα επικρατεί η ίδια τεχνολογία led. Το ανεστραμμένο σχήμα του πίσω προφυλακτήρα δίνει στο προφίλ μια έντονη προσωπικότητα. Το αμάξωμα «γεμίζει» με τις εμβληματικές ζάντες των 20 ιντσών, με διάμετρο στα 72 cm οι οποίες παρουσιάζουν ένα ανατρεπτικό γεωμετρικό σχέδιο.

Το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Η αυξημένη απόσταση κατά 19 cm από το έδαφος το «βάζει στα χωράφια» των crossover -SUV επιτρέποντας σου να «ξεθαρρέψεις» και να μπεις σε εκτός δρόμου περιπέτειες .Με ύψος 1.48μ μήκος 4.69μ, και με το μακρύ μεταξόνιο που φτάνει τα 2.79μ., το νέο Peugeot  408 σε προιδεάζει για τους άνετους εσωτερικούς χώρους.

Το εσωτερικό του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8
Περνάμε στο ποιοτικότατο εσωτερικό. Καθόμαστε στο αναπαυτικό κάθισμα του οδηγού και προσπαθούμε να εξοικειωθούμε με το...πιλοτήριο. Λέμε την λέξη πιλοτήριο γιατί μας το θυμίζει η τεχνολογία η οποία είναι διάχυτη παντού.Μπροστά μας συναντάμε την τελευταία γενιά του  i-Cockpit με την 10άρα οθόνη αφής, με την υψηλή ευκρίνεια και τα νέα γραφικά απεικόνισης των ηλεκτρονικών συστημάτων .Από κάτω υπάρχει μακρόστενη οθόνη αφής  η οποία πλαισιώνεται με το κεκλιμένο πάνελ με τους διακόπτες.

Ο πίνακας οργάνων του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Μπροστά από τον οδηγό και πίσω από το ασυνήθιστα μικρό τιμόνι με τις δύο «κομμένες» πλευρές της στεφάνης, υπάρχει η ψηφιακή οθόνη οργάνων των 10 ιντσών με τοις πολλές δυνατότητες παραμετροποιήσης. Σε αυτή εμφανίζονται και τα τρία προγράμματα οδήγησης ,κανονικό, eco και sport η επιλογή των οποίων γίνεται με διακόπτη που βρίσκεται στην κονσόλα.

Η οθόνη αφής του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Στο Peugeot 408 yπάρχουν έξι κάμερες και εννέα ραντάρ παρακαλώ, για να λειτουργήσει η «ομπρέλλα» ADAS με τα 30 συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Τα συστήματα ασφαλείας του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται το προσαρμοζόμενο Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop & Go,το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που προειδοποιεί για την παρουσία ζώων, πεζών ή ποδηλατών, στην πορεία του αυτοκινήτου, πριν αυτοί φωτιστούν από τις δέσμες των προβολέων του αυτοκινήτου,

Η κάμερα οπισθοπορείας του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Στο σύστημα υποβοήθησης εντάσσονται και η περιμετρική κπάμερα οπισθοπορείας  και ο έλεγχος τυφλών σημείων μεγάλης εμβέλειας (Long-range blind spot monitoring, 75 μέτρων και η προειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (Rear Traffic Alert), που προειδοποιεί για ενδεχόμενη σύγκρουση.

Οι χώροι ειβατών του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8  
Το νέο PEUGEOT 408 είναι ιδαίτερα γενναιόδωρο όπως είπαμε και πιο πάνω όσον αφορά τους χώρους επιβατών. Προσφέρει σηγμαντική άνεση στους επιβάτες του πίσω καθίσματος, γεγονός που καθορίζεται  από τα 188 χλστ. της απόστασης που διαθέτουν για τα πόδια τους. Να σημειώσουμε ότι η άνεση γίνεται σαφώς καλύτερη χάρη στα αναπαυτικά καθίσμστα τα οποία μάλιστα είναι πιστοποιημένα από φορέα AGR που φροντίζει για την ανατομική κατασκευή τουςπου ξεκουράζει πλάτη και οσφυική χώρα.  

Ο χώρος αποσκευών του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Με το ίδιο σκεπτικό, το ίδιο γενναιόδωρες είναι και οι διαστάσεις του χώρου των αποσκευών με  συνολική χωρητικότητα 536 λίτρα, Η τιμή αυτή τιμή μπορεί να φτάσει έως και τα 1.611 λίτρα, με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. 

Το πίσω μέρος του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8Η οικονομία αποτέλεσε ένα από τα βασικότερα μελήματα των σχεδιαστών του PEUGEOT 408. Η κοινή προσπάθεια στη βελτίωση της αεροδυναμικής, τη μείωση του βάρους (από 1396 κιλά), αλλά και η εξέλιξη κινητήρων με χαμηλές εκπομπές ρύπων, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός μοντέλου που επιτυγχάνει χαμηλή μέση κατανάλωση ενέργειας .

Ο κινητήρας του νέου Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8
Έτσι στην «καρδιά» του...λέοντα 408 στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε ο υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος 1.200άρης βενζινοκινητήρα ο οποίος αποδίδει 130 ίππους στις 5,500 σ.α.λ. με την ροπή στρέψης 230 Nm στις 1.750 σ.α.λ.Πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών EURO 6.4. Πρόκειται για ένα δοκιμασμένο μηχανικό σύνολο που υπάρχει και σε άλλα μοντέλα του ομίλου

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Συμπαραστάτης είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με την ωδική ονομασία EAT8, με τις σχετικά κοντές σχέσεις που «πέφτουν» στον ιδανικό χρόνο. Στο πάτημα του γκαζιού αντιλαμβάνεσαι αμέσως τον πολιτισμένο χαρκατήρα του μοτέρ που δεν φανερώνει ηχητικά τον τρικύλινδρο χαρακτήρα . Αυτό οφείλεται και στην καλύτερη ηχομόνωση με τα πιο παχιά κρύσταλλα στα παράθυρα. Μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. επιταχύνει με θετικό τρόπο, ειδικά στην επιλογή προγράμματος Sport, εμφανίζοντας αποθέματα ισχύος, με την απόδοση του να είναι γραμμική.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Η δύναμη δεν είναι αρκετή μόνο μέσα στον αστικό κύκλο αλλά  και στον αυτοκινητόδρομο.Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,7 δευτερόλεpτα με την τελική στα 210 χλμ./ώρα .Τιμές ικανοπιοιητικές για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου ππου αγγίζει τα 1468 κιλά

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Αν επιθυμείτε μεγαλύτερη συμμετοχή στην οδήγηση μπορείτε να κάνετε τις σειριακές αλλαγές σχέσεων μέσω των paddles που είναι στο τιμόνι, Είδαμε μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες γύρω στα 7,5 με 8 λίτρα με βαρύ το δεξί ποδαράκι στο γκάζι.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Πάντως στην επιλογή Eco στα προγράμματα οδήγησης μπορεί να την «ρίξεις» στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. πλησιάζοντας έτσι την μέση εργοαστασιακή κατανάλωση των 6 λίτρων.Οι εκπομπές CO2 ορίζονται στα 136 γρ./χλμ. που σου εξασφαλίζουν ελεύθερη μετακίνηση στο δακτύλιο της Αθήνας.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8
Οοσν αφορά την οδική συμπεριφορά το Peugeot 408 με το άκαμπτο πλαίσο αμαξώματος  πατάει στα φαρδιά μετατρόχια και χάρη στο ικανοποιητικό σε αίσθηση τιμόνι σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς ευθύβολα  στον ανοιχτό δρόμο,κάνοντας ένα άνετο και ξκεκούραστο ταξίδι.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Στα επαρχιακά κομμάτια  με αναρτήσεις με ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, κινείσαι σβέλτα και με ασφάλεια με τις κλίσεις στος στροφές  να είναι περιορσμένες παρά το αυξημενο ύψος του αμαξώματος. Οταν το πιέσεις στα όρια περισσότερο, τα ηλεκτρονικά συστήματα τα οποία δεν απενεργοποιούνται φροντίζουν να επαναφέρουν το Peugeot 408 στη σωστή γραμμή. Tα φρένα που αποδείχθηκαν αποδοτικά, ακόμη και μετά από σκληρή χρήση.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8

Η αυξημένη απόσσταση αό το έδαφος σου επιτρέπει εύκολες μετακινήσεις εκτός ασφάλτου σε βατούς χωματόδρομους ή και και σε πιο δύσκολους. Όμως η έλλειψη τετρακίνησης είναι αυτή που δεν σου επιτρέπει να υτπερβείς τα όρια. 

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 408 1,2 PureTech 130 EAT8
Peugeot 408 λοιπόν.Ένα προχωρημένο σχεδιαστικά αυτοκίνητο , πανέμορφο θα λέγαμε αντικειμενικά , με άνετους χώρους , premium εσωτερικό και υψηλή τεχνολογία που γίνεται ορατή μέσω του προηγμένου i-Cockpit.Το νέο μοντέλο επίνια σίγουρο ότι «κλέβει» τις εντυπωσεις πριν καν το οδηγήσεις. Το τουρμπάτο μοτέρ προσφέρει «ζωντανές» επιδόσεις και ο οδηγός και επιβάτες μετακινούνται έχοντας έντονο το συναίσθημα της ασφάλειας γνωρίζνοντας ότι υπάρχει η μεγάλη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε  για την βασική αλλά πλούσια έκδοση 39900 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top