Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Εμφάνιση και επιδόσεις που βάζουν ...φωτιές 

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Οι Γάλλοι της Peugeot τα τελευταία χρόνια μας έχουν αφήσει άφωνους με τα μοντέλα που παρουσιάζουν. Τα έχουν «προικίσει» με ετνυπωσιακή εμφάνιση, με υψηλή τεχνολογία και με αξιοζήλευτο εξοπλισμό. Στην περίπτωση του νέου Peugeot 308 κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα πανέμορφο hatch back.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8 ενώ έχει διατηρήσει το «σουλούπι» του προηγούμενου μοντέλου, διαθέτει σχεδιαστικές καινοτομίες που το κάνουν να απέχει «έτη φωτός»  από τον πρόγονο του. Η «σιδηρά κυρία» των δημοσίων σχέσεων της ελληνικής αντιπροσωπείας Κορίνα Βαληράκη μας παραχώρησε για δοκιμή το εξηλεκτρισμένο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8
Αρχικά  χαζεύεις την τρίτη γενιά του Peugeot 308 από όποια μεριά και αν την  κοιτάξεις,καθώς είναι γεμάτη με μύες. Βέβαια το μπροστινό και το πίσω μέρος είναι τα σημεία που σε κάνουν να αναφωνήσεις «αμαξάρα». Μπροστά  ξεχωρίζουν το μακρύ καπό, τα επιθετικά στενά φωτιστικά σώματα, τεχνολογίας LED Matrix που ενσωματώνονται αρμονικά με την μεγάλη  τριγωνική κυψελωτή μάσκα ψυγείου.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Η τελευταία φιλοξενεί το νέο λογότυπο της φίρμας, φτάνει μέχρι το κάτω μέρος του προφυλακτήρα με τις έντονες ακμές. Οι έντονες κάθετες νυχιές που σχηματίζουν οι φωτεινές λωρίδες τεχνολογίας led υπάρχουν και εδώ ακολουθώντας την πεπατημένη όλων των νέων μοντέλων της εταιρείας με σήμα το λιοντάρι.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8
Όμως και το πίσω μέρος είναι διαίτερα προκλητικό με τις έντονες ακμές και τα ιδιαίτερα στενά φωτιστικά σώματα με τις τρείς «νυχιές»  που προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη την αίσθηση του πλάτους. Όμως δεν είναι μόνο οι αλλαγές στην σχεδίαση. Και οι διαστάσεις έχουν μεγαλύτερες. Το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8 «πατάει» πάνω στη γνωστή Efficient Modular πλατφόρμα (ΕΜP2) της Stellantis

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο το νέο 308 είναι πιο μακρύ κατά 11 cm, πιο πλατύ κατά 5,5 cm, πιο χαμηλό κατά 2 cm ενώ διαθέτει και αυξημένο μεταξόνιο (+5,5 cm) Η σπορτίβικη σιλουέτα του αμαξώματος  με την μειωμένη απόσταση από το έδαφος κατά 20 mm. προσφέρουν συντελεστή οπισθέλκουσας της τάξεως του 0,28 cd.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Αλλά και το εσωτερικό δεν πάει πίσω. Βασικό χαρακτηριστικό και σε αυτό το μοντέλο είναι το γνωστό πλέον από την Peugeot  i-Cockpit. Σε αυτή την περίπτωση είναι ιδιαίτερα  αναβαθμισμένο με νέο σύστημα infotainment με την κωδική ονομασία Peugeot i-Connect Advanced ενώ διαθέτει και  νέα τεχνολογικά γκατζετάκια.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Πίσω από το «παράξενο» τιμόνι μικρής διαμετρου με τα «κομμένα» μέρη στη στεφάνη υπάρχει νέος τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων 10 ιντσών με εντυπωσιακότατα γραφικά,  πλούσια πληροφόρηση και  πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης.   

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8
Στην μέση της κονσόλας υπάρχει η κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 10 ίντσες η οποία είναι ελαφρά στραμμένη προς τον οδηγό..Το σύστημα πολυμέσων υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto. Για τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων χρειάζεται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Η οθόνη ενσωματώνει με τον πιο ευδιάκριτο τρόπο τα μπουτόν αφής (i-toggles) μέσω των οποίων γίνεται ο χειρισμός του συστήματος και των εφαρμογών του. Κάθε διακόπτης αφής πi-toggle  παρέχει τη δυνατότητα χειρισμού του συστήματος αυτόματου κλιματισμού,του συστήματος αυτόματης πλοήγησης τεχνολογίας 3D, της επιλογής των επαφών του τηλεφώνου, του ραδιοφώνου, της ενεργοποίησης εφαρμογών και της παραμετροποίησης ανάλογα με τις επιθυμίες σας.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Φυσικά δεν απουσιάζει και η περιμετρική κάμερα ασφαλείας που κάνει το παρκάρισμα και το πέρασμα από στενά δρομάκια, πραγματικά «παιχνιδάκι». Βέβαια όλα αυτά που μόλις αναφέραμε αποτελούν ένα μέρος του ποιοτικότατου όμορφου εσωτερικού με το ταμπλό να έχει οριζόντια αρχιτεκτονική με δυο επίπεδα όπου κυριαρχούν οι αιχμηρές γωνίες.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Στο πάνω επίπεδο εντοπίζεις τους μακρόστενους αεραγωγούς που διαπερνούν όλο το ταμπλό μέχρι και τον πίνακα οργάνων, δημιουργώντας οπτικά σαφώς μεγαλύτερο πλάτος στην καμπίνα.Οι χώροι είναι απολύτως ικανοποιητικοί για τους επιβάτες.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Οι τελευταίοι έχουν στην διάθεση τους ένα  πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 361 λίτρων στην υβριδική έκδοση, λόγω της ύπαρξης των μπαταριών .Τιμή πάντως  η οποία διεκδικεί τα πρωτεία στην μικρομεσαία κατηγορία και ανεβαίνει στα 1271 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω διαιρούμενων καθισμάτων.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Στην εποχή της ηλκετροκίνησης  το νέο Peugeot 308 δεν θα μπορούσε να αδιαφορήσει .Το νέο εξηλεκτρισμένο μοντέλο διαθέτει υβριδική κίνηση.Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από τον τουρμπάτο  κινητήρα βενζίνης PureTech 1,6 λίτρων άμεσου ψεκασμού, με απόδοση 150 ίππους/ 4.250 rpm, με ροπή 250 Nm/1.750 rpm και τον  ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 110 ίππων.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Συνδυαστικά οι δύο κινητήρες αποδίδουν 180 ίππους  με 320Nm /500-2.500 σ.α.λ.Στα συν είναι η τοποθέτηση του ηλεκτροκινητήρα μέσα στο αυτόματο κιβώτιο  8 σχέσεων με την κωδική ονομασία e-AT8.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Η τροφοδότηση με ρεύμα γίνεται από μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 12,4kWh η οποία προσφέρει «ηλεκτρική» αυτονομία 50 χιλιομέτρων  με ταχύτητα έως και 135 χλμ./ώρα.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Για την πλήρη φόρτισή της χρειάζεστε 7 ώρες σε μία συμβατική οικιακή πρίζα. Με extra onboard φορτιστή ισχύος 7,4kW ο χρόνος φόρτισης είναι λιγότερος από 2 ώρες.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Τα ιδιαίτερα ευχάριστα νέα έρχονται από τον τομέα της μέσης κατανάλωσης καυσίμου η οποία μπορεί να μειωθεί στο 1,1-1,2λίτρα /100 χλμ. για τον θερμικό κινητήρα όταν βέβαια υπάρχει επαρκές ρεύμα από την μπαταρία. βέβαια αν το «πατήσεις» επιλέγοντας το πρόγραμμα οδήγησης Sport η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα  4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Με άδεια την μπαταρία η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στα 8 με 8,5 λίτρα /100 χλμ. Οι εκπομπές ρύπων είναι στα 24-26 γρμ./χλμ. CO2. 

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8
Στην βάση της κονσόλας υπάρχει διακόπτης για την επιλογή προγραμμάτων οδήγησης Υπάρχουν διαθέσιμα προγράμματα με την κάθε επιλογή να συνοδεύται και με την παραμετροποίηση του πίνακα οργάνων και του εσωτερικού φωτισμού.Το Eco που λειτουργεί αποκλειστικά και μόνο προς όφελος της μειωμένης κατανάλωσης καυσίμου με το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται κάπως νωχελικά στις εντολές του οδηγού.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Η Hybrid και Electric αφορούν την εξηλκετρισμένη, υβριδική λειτουργία του αυτοκινήτου και η Electric την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.Στο normal (κανονική οδήγηση) που ουσιαστικά χρησιμοποιείς περισσότερο καθώς όπως θα δείτε η μέση κατανάλωση καυσίμου και εδώ κυμαινεται σε χαμηλά επίπεδα. Στο Sport πρόγραμμα οδήγησης τα πάντα αλλάζουν προς όφελος των επιδόσεων. Το λιοντάρι αρχίζει να ...«βρυχάται».

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Στην πράξη το νέο νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8 διαθέτει εξαιρετικές επιδόσεις παρά το αυξημένο βάρος των 1.678 κιλών. Το αυτόματο κιβώτιο με τις 8 σχέσεις και τα paddles πίσω από το τιμόνι για μεγαλύτερη συμμετοχή σα,ς στην Sport επιλογή προγράμματος  σου δίνει τη δύναμη που χρειάζεσαι από χαμηλά, χωρίς κενά στην απόδοση με ζωντάνια σε όλο σχεδόν το εύρος λειτουργίας.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8 καλύπτει τα 0-100 χλμ. σε 7,6 δευτερόλεπτα με την βελόνα του ταχύμετρου να αγγίζει εύκολα τα 225 χλμ./ώρα.Όμως οι επιδόσεις συνοδεύονται και από ασφαλή οδική συμπεριφορά.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Το άκαμπτο πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω προσφέρουν μειωμένες κλίσεις στις στροφές ενώ έχεις στην διάθεση σου και το πλούσιο σε πληροφόρηση σύστημα διεύθυνσης, ειδικά στην επιλογή Sport όπου το βάρος και η αμεσότητα αυξάνονται.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Τα φρένα με το πεντάλ να έχει «τεχνητή» αίσθηση, είναι άμεσα και δυνατά ενώ  δεν κουράζονται εύκολα παρά την συνεχόμενη χρήση.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Η ομπρέλλα συστημάτων  μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η αναγνώριση εμποδίου με αυτόματο φρενάρισμα,το ενεργό cruice control, το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας ανεβάζουν ακόμη περισσότεροι τα επίπεδα ασφαλείας.

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8

Σε τελική ανάλυση το όλο σύνολο καλύπτει τις ανάγκες ενός«ανήσυχου» οδηγού προσφέροντας την ίδια στιγμή μια ποοιοτικότατη κύλιση με έντονο το αίσθημα της ασφάλειας στους επιβάτες  

Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8Το νέο Peugeot 308 HYBRID 180 e-EAT8 είναι ένα «προικισμένο»χάτσμπακ με εντυπωσιακή εμφάνιση, με premium αίσθηση, πλούσια τεχνολογία άνεσης και ασφάλειας , οικονομικό στη χρήση με ασφαλέστατη και ευχάριστη οδική συμπεριφορά, απαλλασόμενο την ίδια ώρα  και από τον φόρο εταιρικής χρήσης. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε για την βασική απλά πλούσια έκδοση 44500 ευρώ.   

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΓΚΟΥΜΑΣ
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top