ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Τάκης Θεοχαράκης της Nissan μιλάει για όλα

Αποκαλύπτει για ποιο λόγο έκλεισε το εργοστάσιο αυτοκινήτων στον Βόλο

Ο Τάκης Θεοχαράκης Της Nissan Μιλάει για όλα

Θα ήθελα να ξεκινήσουμε την συνέντευξή μας  κύριε Θεοχαράκη  με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σκοπεύετε να φέρετε και πότε κάποια μάρκα στην Ελλάδα; Έχετε ξεκινήσει διαπραγματεύσεις και ποιο είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή σας ;

Διερευνούμε πιθανές συνεργασίες, χωρίς να είμαι σε θέση να πω κάτι περισσότερο, αυτή την στιγμή, για ευνόητους λόγους. Σε κάθε περίπτωση, εστιάζουμε στην ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων, στην σχέση οφέλους / κόστους για τα δεδομένα της αγοράς μας και φυσικά στη δυνατότητα ανάπτυξης μιας υγιούς επιχειρηματικής συνεργασίας, θεμελιωμένης στην έννοια της αμοιβαίας εμπιστοσύνης, όπως ακριβώς κάνουμε με επιτυχία, εδώ και πάνω από 60 χρόνια, με τη Nissan.

2. Ποιά είναι τα ηλεκτρικά μοντέλα της Nissan που πωλούνται στην Ελλάδα και ποια άλλα θα έρθουν;

Εκτός από το LEAF δεύτερης γενιάς, το μοντέλο που άνοιξε το δρόμο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής με πάνω από 600 χιλιάδες πωλήσεις παγκοσμίως, διαθέτουμε το εκπληκτικό ARIYA, ένα ηλεκτρικό coupe crossover SUV με μοναδικό αυθεντικό Ιαπωνικό σχεδιασμό, κορυφαία τεχνολογία, εκπλεπτυσμένη πολυτέλεια και συναρπαστικές επιδόσεις.

Ωστόσο, δεν θέλω να παραλείψω και τις “εξηλεκτρισμένες” εκδόσεις e-POWER στα QASHQAI και X-TRAIL, καθώς πρόκειται για μια μοναδική τεχνολογία της Nissan, που προσφέρει όλα τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης, χωρίς να χρειάζεται φόρτιση σε πρίζα!

Στα επαγγελματικά, έχουμε στην γκάμα μας, εδώ και μερικούς μήνες, το TOWNSTAR, ένα ολόφρεσκο ηλεκτρικό van / combi, που προσφέρει μια αποτελεσματική λύση κινητικότητας για τις επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες που επιδιώκουν να προσαρμοστούν στους μεταβαλλόμενους κανονισμούς εκπομπών ρύπων, στην αυξημένη αστικοποίηση και στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου.

Σε ότι αφορά τα μελλοντικά μοντέλα, αναμένουμε ένα νέο, ηλεκτρικό στην κατηγορία B, που θα πάρει τη θέση του MICRA, καθώς και ένα μικρό ηλεκτρικό crossover.

Ο Τάκης Θεοχαράκης

3 Είδαμε ότι πλέον το Micra και το Navara δεν έρχονται στην Ελλάδα. Μιλάμε για δυο μοντέλα που έκαναν εξαιρετικές πωλήσεις. Για ποιούς λόγους σταμάτησαν; Θα υπάρξουν αντικαταστάτες στο μέλλον και πότε;

Η παύση της διάθεσης των δύο μοντέλων στην Ευρωπαϊκή αγορά, αποτελεί στρατηγική απόφαση της Nissan σε παγκόσμιο επίπεδο, καθώς επικεντρώνει το επιχειρησιακό της ενδιαφέρον στην ηλεκτροκίνηση. Για τον λόγο αυτό, όπως προανέφερα, θα δούμε σύντομα ένα ηλεκτρικό όχημα στην κατηγορία του MICRA, ενώ στα επαγγελματικά η “στροφή” στην ηλεκτροκίνηση συνεχίζεται δυναμικά, μετά το e-NV200, με το νέο TOWNSTAR.

Ο Τάκης Θεοχαράκης

4 Πως βλέπετε την αγορά στην Ελλάδα; Μεγάλο πρόβλημα είναι ο χρόνος παράδοσης των μοντέλων. Ποιός είναι ο χρόνος παράδοσης του κάθε μοντέλου ξεχωριστά; Προβλέπετε να βελτιωθούν τα πράγματα;

Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα σημειώνει μια προοδευτική αύξηση, μετά από μια δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, της σύρραξης στην Ουκρανία και των συνεπαγόμενων προβλημάτων στη παραγωγή, λόγω έλλειψης ημιαγωγών. Τώρα διανύουμε μια περίοδο που τα πράγματα εξελίσσονται ομαλά, η αγορά αποκτά και πάλι τη δυναμική της, κερδίζοντας το χαμένο έδαφος των τελευταίων 2 ετών. Ως προς τον χρόνο παράδοσης, η πλειονότητα των μοντέλων μας είναι άμεσα διαθέσιμη. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο χρόνος παράδοσης ενός Nissan, κυμαίνεται από λίγες ημέρες, μέχρι μερικές εβδομάδες.

5. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και τα εργοστάσια τους έχουν στραφεί στην «πράσινη ενέργεια» με μειωμένους ρύπους .Εσείς τι έχετε κάνει σε αυτόν τον τομέα;

Στο πλαίσιο της δέσμευσης μας για την προστασία του περιβάλλοντος και την ενίσχυση του περιβαλλοντικού μαςαποτυπώματος, προωθούμε δυναμικά την αειφορία και την βιώσιμη ανάπτυξη, μέσα από μια σειρά επενδύσεων και βέλτιστων πρακτικών.Συγκεκριμένα, ολοκληρώσαμε πρόσφατα μια μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών συγκροτημάτων στις εγκαταστάσεις της σε Αθήνα, Ασπρόπυργο και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, προκειμένου να εξασφαλίσουμε πλήρη ενεργειακή επάρκεια από ανανεώσιμες πηγές μειώνοντας ταυτόχρονα και τις εκπομπές ρύπων.

Τα φωτοβολταικά στις εγκατστάσεις του Θεοχαράκη

Τα ήδη εγκατεστημένα συστήματα φωτοβολταϊκών της εταιρείας μας, έχουν ονομαστική συνολική ισχύ 700 kW ενώ η εκτιμώμενη ετήσια αποφυγή εκπομπών CO₂ (σε σχέση με ενέργεια προερχόμενη από ορυκτά καύσιμα) ανέρχεται σε 678 τόνους.Με το έργο σε πλήρη απόδοση, καθώς η εταιρεία μας ενέταξε πριν από λίγο καιρό και μια σειρά πρόσθετων ηλιακών πάνελ στις εγκαταστάσεις της στην Αθήνα, η ονομαστική συνολική ισχύ της επένδυσης θα ανέλθει στα 850 kW, με την κάλυψη των υφιστάμενων ενεργειακών αναγκών μας να ανέρχεται, ως ποσοστό, στο 80%.

Τα φωτοβολταικά στις εγκατστάσεις του Θεοχαράκη

Παράλληλα, η Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. επενδύει σε συστήματα και τεχνολογίες για επιπλέον εξοικονόμηση ενέργειας (φωτισμός LED, αυτοματισμοί, συστήματα κλιματισμού κ.α.), ενέργειες οι οποίες επιφέρουν μειώσεις της τάξης του 20% της συνολικής κατανάλωσης σε ηλεκτρικό ρεύμα.Επιπλέον αυτών, στις εγκαταστάσεις μας στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη, είναι εφικτή η φόρτιση των ηλεκτρικών μοντέλων μας, με ηλεκτρικό ρεύμα προερχόμενο από τα φωτοβολταϊκά συγκροτήματα, εξυπηρετώντας με αυτό τον τρόπο τόσο τον ιδιόκτητο στόλο των ηλεκτρικών οχημάτων μας, όσο και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των πελατών/ επισκεπτών μας.

Σε αυτό το σημείο να σημειώσω ότι η εταιρεία μας απέσπασε πριν λίγες ημέρες το βραβείο Silver στην κατηγορία Green Business Model, στα φετινά Green Brand Awards, κάτι που μας κάνει περήφανους, καθώς αναγνωρίζεται η συμβολή μας για έναν κόσμο καθαρότερο, αλλά και η συμμετοχή μας σε μια οικονομία ανάπτυξης, μέσα σε ένα αυτάρκες παραγωγικό οικοσύστημα.

Ο Τάκης Θεοχαράκης στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ

6. Ο πατέρας σας ήταν ο πρώτος που τόλμησε να ανοίξει εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ελλάδα , στον Βόλο με λαμπρά αποτελέσματα. Την ίδια στιγμή έδινε δουλειά σε εκατοντάδες οικογένειες ενισχύοντας και τις τοπικές βιοτεχνίες Γιατί έκλεισε; Ποιός ήταν ο βασικός λόγος Τι γίνεται με τις εγκαταστάσεις; Υπάρχει πιθανότητα να δούμε από εσάς μια νέα προσπάθεια σε συνεργασία με κάποια αυτοκινητοβιομηχανία;

Πράγματι αυτή η επένδυση ήταν μια τολμηρή και συνάμα ρηξικέλευθη πρόταση της οικογένειάς μου, για τα δεδομένα εκείνης της εποχής. Στη διάρκεια της λειτουργίας του, από το 1980 έως το 1995, το εργοστάσιο του Βόλου κατασκεύασε περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα με τα σήματα Datsun - Nissan και δημιούργησε προϋποθέσεις για μια σημαντική επένδυση εκ μέρους της Ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με πολλαπλά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες και όχι μόνο.

Ωστόσο, η ανάγκη για τη δημιουργία μιας μεγάλης βιομηχανικής μονάδας παραγωγής αυτοκινήτων που θα κάλυπτε τις ανάγκες της Ευρωπαϊκής αγοράς στην οποία είχαν σχεδιάσει να εισέλθουν οι Ιάπωνες της Nissan, δεν έτυχε ανταπόκρισης από την Ελληνική πολιτεία, θέτοντας νομικούς και άλλους περιορισμούς που καθιστούσαν απαγορευτική την λειτουργία του εργοστασίου και τη βιωσιμότητα της επένδυσης. Η συνέχεια είναι λίγο – πολύ γνωστή, με την “μεταφορά” της παραγωγικής μονάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Σε ότι αφορά το “υπάρχον καθεστώς” στις εγκαταστάσεις του Βόλου, λειτουργεί εδώ και χρόνια, ένα μεγάλο φωτοβολταϊκό πάρκο του ομίλου μας, ισχύος 6 MW, συνεισφέροντας στο όραμά μας για ένα κόσμο καθαρότερο και βιώσιμο.Τώρα, για το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας του εργοστασίου, εμείς είμαστε ανοιχτοί σε διερεύνηση τυχόν συνεργασιών, αν και είναι εξαιρετικά δύσκολο να επιτευχθεί κάτι τέτοιο, λόγω πολυποίκιλων παραγόντων (μέγεθος εγχώριας αγοράς, εγγύτητα με τις μεγάλες αγορές, ανυπαρξία δορυφορικών βιομηχανιών κ.α.). Ωστόσο, στη ζωή ποτέ μην λες ποτέ…

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top