Audi Q3 45 TFSI e S tronic: Δοκιμάζουμε το Plug-in υβριδικό μοντέλο

Δύναμη ,οικονομία, τεχνολογία και κύρος 

Audi Q3 45 TFSI e S tronic δοκιμή

H Audi θέλει να  πρωτοπορεί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Η παρουσιάση μοντέλων με αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ή και υβριδικών είναι η απόδειξη . Στον τομέα των Plug-in το Audi Q3 45 TFSI e S tronic της δοκιμής μας, μαζί με το Audi Q3 Sportback 45 TFSI e αποτέλεσαν τα πρώτα plug-in υβριδικά SUV της. Έχουν ως σκοπό να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων με ταυτόχρονη αύξηση της ιπποοδύναμης.Οι εκπομπές ρύπων γίνονται μηδενικές με την επιλογή της αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης.  


To Audi Q3 45 TFSI e S tronic διαθέτει ένα επιβλητικό αμάξωμα με καμπύλες που ξεχωρίζουν, ειδκά στο πίσω μέρος, με τους τονισμένους θόλους φτερών.Μπροστά τα επιθετικά φωτιστικά σώματα  με τους high-tech προβολείς τεχνολογίας LED, «δένουν» αρμονικά με την οκτάγωνη μάσκα Singleframe.

Στο πίσω μέρος η αρχιτεκτονική των φωτιστικών σωμάτων ακολουθεί την ίδια επιθετική διάταξη με την αεροτομή να τονίζει και τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η έκδοση της δοκιμής μας S line με τα σήματα στα μπροστινα φτερά διαθέτει  λεπτομέρειες σε ασημί απόχρωση σε προφυλακτήρες, μάσκα και μαρσπιέ.

Στο...παιχνίδι βρείτε τις  διαφορές μεταξύ συμβατικής έκδοσης  και της έκδοσης Plug-in, στο  Audi Q3 αυτές εντοπίζονται στη θύρα φόρτισης της μπαταρίας στο μπροστινό αριστερό φτερό και στο λογότυπο 45 TFSI e στην πόρτα του χώρου αποσκευών.


Περνάμε στο εσωτερικό όπου με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την υψηλή ποιότητα  κατασκευής αλλά και την πολυτέλεια που πρέπει να διαθέτει ένα μοντέλο κύρους. Έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια, Τα πλαστικά ειναι μαλακά ενώ έχει δοθεί ιδαίτερη σημασία και  στην  συναρμογή και στα φινιρίσματα.

Η τεχνολογία κάνει εμφανέστατη την παρουσία της με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών, στην εκδοση της δοκιμής μας, με δυνατότητες παραμετροποίησης.

Δίπλα συναντάμε την οθόνη αφής των 10,1ιντσών στην κεντρική κονσόλα,  με φωνητικό έλεγχο. Σε αυτή μπορούμε να δούμε στοιχεία του υβριδικού συστήματος .

Μιλάμε για την ροή ενέργειας σε συνδυασμό με δυναμόμετρο το οποίο εμφανίζει την ισχύ, την κατάσταση του κινητήριου συστήματος, την ανάκτηση, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας αλλά και την αυτονομία.

Υπάρχει σύστημα υποβοήθησςη παρκαρίθσματος με ευκρινέστατη κάμερα οπισθοπορείας.Στην ίδια οθόνη εμφανίζεται και το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus. Εντυπωσιακή είναι η δυνατότητα εύρεσης τοποθεσιών με αναγραφή με το δάκτυλο πάνω στην οθόνη αφής.

Μάλιστα δεν χρειάζεται η πλήρης αναγραφή της διεύθυνσης καθώς με τα πρώτα δυο ή τρία γράμματα το σύστημα βρίσκει μόνο του την πόλη..Υπάρχει πρόσβαση στις διαδικτυακές υπηρεσίες του Audi connect και τις υπηρεσίες Car-to-X.Με την εφαρμογή myAudi συνδέεται το αυτοκίνητο με smartphone. 


Επιπλέον έχετε στο αυτοκίνητο και το...μέγαρο μουσικής χάρη στο εξαιρετικής πιστότητας ηχοσύστημα Bang & Olufsen Premium Sound System με virtual 3D ήχο.Από την οθόνη γίνεται και ο χειρισμός των πλουσίων συστημάτων υποβοήθησης οδηγού με την κωδική ονομασία Audi pre sense.

H ομπρέλλα ασφαλείας μεταξύ άλλων περιλαμβάνει lane departure warning, turn assist, swerve  και προαιρετικά το adaptive cruise control, συστήματα με δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης.Αναφορικά με την εργονομία όλα βρίσκονται στην σωστή θέση ενώ μας άρεσε η επιλογή ξεχωριστών χειριστηρίων για τον αυτόματο ηλεκτρονικό κλιματισμό κάτω από την οθόνη. 


Όσον αφορά τους χώρους αυτοί είναι  ελαφρώς αλλαγμένοι σε σχέση με τις απλές εκδόσεις. Οι μπαταρίες που υπάρχουν στο πάτωμα κάτω από τα πίσω καθίσματα έχει μειώσει κάπως τπον «αέρα» από τα κεφάλια των πίσω επιβατών,  χωρίς όμως να δημιουργήσει πρόβλημα στους τελευταίους.  

Ο χώρος  αποσκευών είναι και αυτός μειωμένος σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις καθώς υπάρχουν διαθέσιμα 380 λίτρα από τα 520 λίτρα.Με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων  η τιμή φτάνει τα 1.375 λίτρα.  Επιπλέον το πίσω κάθισμα δεν σύρεται μπροστά ή πίσω για να αλλάξει ανάλογα τους διαθέσιμους χώρους. Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.485/1.849/1.625 χλστ.,με μεταξόνιο 2.680 χλστ.(Βάρος: 1.815 κιλά.)


Πάμε όμως στην plug-in  υβριδική «καρδιά» του νέου Audi Q3 45 TFSI e Αποτελείται από τον γνώριμο 1400άρη TFSΙ τουρμπάτο βενζινοκινητήρα 150 ίππων /5.000-6.000 σ.α.λ. με ροπή 250 Nm/1.550-3.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων ο οποίος   βρίσκεται στο χώρο του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων  S tronic διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις . Η ροπή είναι 330 Nm. Συνδυαστικά η ισχύς που μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, ανεβαίνει στα 245 άλογα με την ροπή των 400 Nm να εμφανίζεται από το...«μηδέν».


Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από  μπαταρία υψηλής τάσης Li Ion που όπως είπαμε βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου. Διαθέτει 96 πρισματικά στοιχεία και αποθηκεύει 13,0 kWh ενέργειας. Η εκκίνηση του αυτοκινήτου γίνεται με τον ηλεκτροκινητήρα, δίνοντας έτσι το καλό παράδειγμα για την προστασία του περιβάλλοντος.Ο βενζινοκινητήρας ουσιαστικά αναλαμβάνει δράση όταν χρειαστείς περισσότερη ισχύ.

Εδώ είχαμε στην διάθεση μας για την διαχείριση του plug-in συστήματος προγράμματα παραμετροποίησης. Υπάρχει η επιλογή Auto Hybrid για την πλήρως υβριδική λειτουργία με τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί επικουρικά στον βενζινοκινητήρα μειώνοντας εμφανέστατα την κατανάλωση.

Η λειτουργία Battery Hold  είναι προσανατολισμένη στην διατήρηση της ηλεκτρικής ενέργειας σε επίπεδο που να την χρησιμοποιείς όποτε χρειαστεί. Με την επιλογή προγράμματος παραμετροποίησης  Battery Charge  ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ουσιαστικά ως μια γεννήτρια για την φόρτιση της μπαταρίας.


Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη είδαμε στην πράξη τις εντυπωσιακές δυνατότητες του υβριδικού Q3 σε συνεργασία με το πολύ καλό σε αμεσότητα 6άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις . Επιλέξαμε μέσω του Audi Drive Select το «S» πρόγράμμα οδήγησης  στο αυτόματο κιβώτιο S tronic και πατήσαμε βαθιά το δεξί πεντάλ γκαζιού.

Πλήρης σύμπραξη βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα με τον τελευταίο να δίνει άμεσα 330 Nm ροπής για 10 δευτερόλεπτα. Το αυτοκίνητο ξεχύνεται μπροστα και τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν,. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 7,3 δευτερόλπετα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα.


Να σημειώσουμε ότι όταν αφήναμε το γκάζι, ο ηλεκτροκινητήρας επιστρέφει μέρος της ενέργειας που χρησιμοποίησε. Κάτι που έγινε όταν πατήσαμε και το φρένο, λειτουργώντας το σύτστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω της πέδησης και συνολικά μέχρι και 40 kW. Το άλλο ενδιαφέρον μέρος της δοικιμής είναι και η μέση κατανάλωση καυσίμου η οποία δεν ξεπέρασε τα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. Πάντως είδαμε ότι αυτή η τιμή μπορεί να κατέβει και στα 5 λίτρα/100 χλμ. όταν κινηθήκαμε περισσότερο μέσα στα στενά της πόλης,.Εκπομπές CO2: 39 γρμ./χλμ. με εργοστασιακή μέτρηση κατά WLTP.


Χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα στην επιλογή του συγκεκριμένου προγράμματος μπορείτε να καλύψετε μια απόσταση 45 με 50 χλιόμετρα και με μέγιστη ταχύτητα έως  140 χλμ.ώρα. Από ότι καταλαβαίνετε οι τιμές  αυτές είναι αρκετές για να κινηθείτε καθημερινά σπίτι, δουλειά και επιστροφή ,μόνο με ηλεκτρική ενέργεια χωρίς κατανάλωση βενζίνης

Όταν η μπαταρία αδειάσει έχετε την δυνατότητα φόρτισης  μέσω καλωδίου σε μια απλή οικιακή πρίζα σε περίπου 6 ώρες  και σε 3 ώρες και 45 λεπτά, με  φορτιστή 3,6 kW.


Στον δρόμο τώρα οδήγός και επιβέτες απολαμβάνουν ξεκούραστα και ναθόρυβα ταξίδια μεγάλων αποστασεων με υποδειγματική ποιότητα κύλισης. Το επιπλέον βάρος που προκύπετι από την υπάρξη του υβριδικού συστήματος και της μπαταρίας φυσικά οδήγησε τους μηχανικούς της Audi να δώσουν πιο σφιχτή ανάρτηση χωρίς όμως αυτό να αποβεί...μοιραίο για την άνεση των επιβατών.

Η άφθονη δύναμη και η μεγάλη ροπή από χαμηλά οδηγεί σε υποστροφική τάση όταν το πατήσεις απότομα στα«κόκκινα» κάτι όμως που ελέγχεται εύκολα ακόμη και από τον άπειρο οδηγό ο οποίος έχει την άμεση συμπαράσταση από το πλούσιο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων.Την ίδια στιγμή οι ελάχιστες κλίσεις στις στροφές λόγω της σφιχτής ανάρτησης, σε ...προκαλούν για να ανεβάσεις γρήγορους ρυθνούς με το σύστημα διεύθυνσης να προσφέρει ικανοποιηγτικότατη πληροφόρηση


Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος καθώς έχει ψηλώσει κατά 10 χλστ., λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας.και το καλά δεμένο αμάξωμα μας έκαναν πιο θαρραλέους όταν χρειάστηκε να βγούμε πό την άσφαλτο Έτσι κινηθήκαμε με άνεση και σε αρκετά ανώμαλους χωματόδρομους  αλλά και σε σκληρές αμμώδεις επιφάνειες χωρίς προβλήματα .

Βέβαια η έλλειψη τετρακίνησης περιόρισε τις. ..ορέξεις μας για πιο σκληρές διαδρομές. Κατά την διάρκεια της δοκιμής όποτε χρειαστήκαμε τα φρένα αυτά επέδειξαν άμεση απόκριση ακόμη και όταν τα...κουράσαμε με την συνεχή χρήση σε κατηφορικές διαδρομές 


Τελικό συμπέρασμα. Το  Audi Q3 45 TFSI e S tronic είναι ένα αυτοκίνητο μ,ε κύρος, υψηλή ποιότητα κατασκευής , τεχνολογία που συνδυάζει δύναμη με οικονομία καυσίμου.  Σημειώστε εδώ και τα φορολογικά οφέλη που προκύπτουν όταν το αποκτήσετε  μέσω υπηρεσίας leasing, ως εταιρικό όχημα. Για να το αποκτήσετε στην έκδοση Audi Q3 45 TFSI e S tronic χρειάζεστε 52550ευρώ με την τιμή της βασική έκδοσης να είναι στα 46550 ευρώ.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top