Καθίστε αναπαυτικά στις λιμουζίνες της Peugeot των Γάλλων προέδρων

Από το 604 έως το 5008, η ιστορία των προεδρικών λιμουζινών της Peugeot 

PΕUGEOT προεδρικές λιμουζίνες ιστορία

Εκπροσώπηση, επικοινωνία, προστασία... το όχημα του Προέδρου της Δημοκρατίας είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα αυτοκίνητο! Η Peugeot υπήρξε ένας από τους προμηθευτές του Μεγάρου των Ηλυσίων για μισό σχεδόν αιώνα. Από το PEUGEOT 604 του Valéry Giscard d'Estaing μέχρι το PEUGEOT 5008 του Emmanuel Macron. Μία μικρή περιήγηση στην ιστορία της 5ης Δημοκρατίας...


Ας ξεκινήσουμε με την πιο πρόσφατη ιστορία, που μόλις ξεκίνησε, όπου βλέπουμε τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο Emmanuel Macron να φτάνει στην τελετή ορκωμοσίας του, στις 14 Ιουλίου του 2017, με ένα Peugeot 5008. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται από τον Πρόεδρο τα πρώτα πέντε χρόνια της θητείας του, γεγονός που πιθανότατα το κάνει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες κινηματογραφικές λήψεις και φωτογραφίες της τελευταίας πενταετίας. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι και το πιο γνωστό. Για προφανείς λόγους ασφαλείας, η Προεδρία της Δημοκρατίας έχει επιβάλει μυστικότητα στις ιδιαιτερότητες αυτού του αυτοκινήτου. 


Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι αυτό το PEUGEOT 5008 κατασκευάστηκε, όπως όλα τα PEUGEOT 5008, από το εργοστάσιο της Rennes και στη συνέχεια ανατέθηκε στη Centigon, μια εξειδικευμένη Γαλλική εταιρεία, να αναλάβει τη θωράκισή του. Για τα υπόλοιπα, οι μόνες πληροφορίες που παρέχονται αφορούν τη διάταξη των πίσω καθισμάτων (2 θέσεις αντί για 3, με συγκεκριμένη κεντρική κονσόλα), την τοποθέτηση φάρων στη μπροστινή μάσκα, και το αυτοκόλλητο με το έμβλημα της Προεδρίας της Δημοκρατίας στο αμάξωμα. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία είναι άκρως απόρρητα!


Η «προϊστορία» της Peugeot και της Γαλλικής Δημοκρατίας ξεκίνησε τη δεκαετία του 1920. Ο Alexandre Millerand εκλέχθηκε Πρόεδρος της Δημοκρατίας - ο τρίτος - στις 23 Σεπτεμβρίου 1920, και από το 1921 μετακινείτο με ένα Peugeot Type 156. Το Type 156 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στη Sochaux και αποτελούσε το κορυφαίο μοντέλο της γκάμας για τη μάρκα εκείνη την εποχή. Διέθετε έναν εντυπωσιακό εν σειρά 6κύλινδρο κινητήρα 5.954 κ.εκ. και ισχύ που έφτανε τους... 25 ίππους.


Το Peugeot 604 του Valéry Giscard d'Estaing 

Περισσότερο από μισό αιώνα αργότερα, Πρόεδρος των Γάλλων εξελέγη ένας λάτρης της οδήγησης, του αυτοκινήτου, και της Peugeot. Ήταν ο Valéry Giscard d'Estaing που έφερε την Peugeot στο Μέγαρο των Ηλυσίων το 1975, τη χρονιά που λανσαρίστηκε η καινούργια ναυαρχίδα της μάρκας, το PEUGEOT 604. Μια άλλη καινοτομία που ζήτησε ένας αναμφισβήτητα σύγχρονος αρχηγός κράτους: τα αυτοκίνητα του Προέδρου δεν θα ήταν πλέον βαμμένα μαύρα, αλλά «ανοιχτό πράσινο λαδί».


Κατά τη διάρκεια της επταετούς θητείας του d'Estaing, από το Μέγαρο των Ηλυσίων παραγγέλθηκαν τέσσερα Peugeot 604. Τρία από αυτά ήταν μοντέλα παραγωγής, στην κορυφαία έκδοση SL και φορούσαν κινητήρα V6 των 2,6 λίτρων, με ισχύ 136 ίππων, τα οποία μερικές φορές απολάμβανε να οδηγεί και ο ίδιος ο Πρόεδρος. Εκτός από αυτά, υπήρχε και μία προεδρική λιμουζίνα PEUGEOT 604 που προοριζόταν για τελετουργικές εκδηλώσεις. Κατασκευασμένη σε συνεργασία με την εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων Heuliez, διάθετε επιμηκυμένο κατά 62 εκατοστά μεταξόνιο, προσφέροντας την απαραίτητη άνεση στα πολυτελή πίσω καθίσματα, και οροφή καλυμμένη με μαύρη απομίμηση δέρματος.

Από την άλλη, η Προεδρία απέρριψε το project «landaulet» του PEUGEOT 604 (ανοιγόμενη οροφή πάνω από τα πίσω καθίσματα),σύμφωνα με την πρόταση του οίκου αμαξωμάτων Chapron. Το μοναδικό αντίτυπο που κατασκευάστηκε το 1979, παραδόθηκε τελικά στον Πρόεδρο του Νίγηρα.


Η θωρακισμένη λιμουζίνα Peugeot 605 για τον François Mitterrand Το 1991, το Μέγαρο των Ηλυσίων απέκτησε ένα PEUGEOT 605 σε επιμηκυμένη έκδοση, που είχε θωρακισθεί από τη Γαλλική εταιρεία Labbé (η οποία αργότερα μετονομάστηκε σε Centigon, και είναι η ίδια εταιρεία που ανέλαβε και τη μετασκευή του προεδρικού PEUGEOT 5008). Αυτό το μοντέλο ήταν εξοπλισμένο με κινητήρα V6 170 ίππων και διάθετε θωράκιση από χάλυβα υψηλής αντοχής και αλεξίσφαιρα τζάμια με συνθετική επίστρωση polycarbonate. Σε αριθμούς: 2.500 κιλά, 1.000 κιλά βαρύτερο από το 605 V6 παραγωγής, δηλαδή! Αυτή η λιμουζίνα χρησιμοποιήθηκε κυρίως από αρχηγούς κρατών που φιλοξενούνται στη Γαλλία, όπως ο Μιχαήλ Γκορμπατσόφ, ο Χόσνι Μουμπάρακ και ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β'.


Τα μοντέλα Peugeot του προέδρου Chirac

Κατά τη διάρκεια της δωδεκάχρονης θητείας του στο Μέγαρο των Ηλυσίων, ο Jacques Chirac χρησιμοποιούσε τακτικά τα Peugeot 607 που εντάχθηκαν στον στόλο αυτοκινήτων της Προεδρίας της Δημοκρατίας. Αλλά το Peugeot που αναμφίβολα έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στους Γάλλους εκείνη την εποχή, ήταν το κόκκινο PEUGEOT 205 SR, του 1984, που οδηγούσε η ίδια η σύζυγος του Προέδρου, στους δρόμους της Corrèze.
Το Peugeot 607 Paladine του Nicolas Sarkozy 


Το PEUGEOT 607 Paladine ήταν ίσως το πιο εντυπωσιακό και με την πιο βραχύβια διαδρομή ως προεδρικό αυτοκίνητο της 5 ης Δημοκρατίας. Το 2007, η ομάδα του Nicolas Sarkozy αναζητούσε ένα όχημα που θα συμβόλιζε την ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό όταν ο νέος πρόεδρος θα έφτανε στα Ηλύσια Πεδία την ημέρα της ορκωμοσίας του. Κάποιος σκέφτηκε το πρωτότυπο Peugeot 607 Paladine που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2000.

Κατασκευασμένη για την Peugeot από την αμαξοποιία Heuliez, αυτή η εντυπωσιακή λιμουζίνα μήκους άνω των 5 μέτρων, μετασκευάστηκε σε μοντέλο ‘landaulet’ με αναδιπλούμενη γυάλινη οροφή που καλύπτει τα πίσω καθίσματα. Το εσωτερικό είναι πολυτελώς εξοπλισμένο με ταπετσαρίες από την Hermès με υπέροχο μπλε και κρεμ δέρμα, διαθέτει bar, δύο υπέροχες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενες πολυθρόνες για τους διακεκριμένους επιβάτες, και ένα αναδιπλούμενο κάθισμα με την πλάτη στο δρόμο για έναν συνεργάτη.

Μετά από αίτημα της ομάδας του Sarkozy, το PEUGEOT 607 Paladine παρελήφθη από το Μουσείο της Peugeot και στις 16 Μαΐου του 2007, η Γαλλία και ο όλος ο κόσμος εξεπλάγησαν όταν το είδαν στα Ηλύσια Πεδία. Παρά τις πολλές αλλαγές που έχει υποστεί, το αυτοκίνητο εξακολουθεί να είναι εξίσου κομψό με το PEUGEOT 607 παραγωγής. Από την άλλη πλευρά, η τοποθέτηση του μηχανισμού ανοίγματος της οροφής σήμαινε ότι το ρεζερβουάρ έπρεπε να είναι μικρότερο: η χωρητικότητά του έπεσε πλέον στα 6 μόνο λίτρα . Αυτό που δεν ήταν πρόβλημα για ένα πρωτότυπο μοντέλο έγινε γρήγορα πρόκληση κατά τη διάρκεια της συχνής χρήσης του, δεδομένου του βάρους του αυτοκινήτου και της απίστευτης ‘λαιμαργίας’ του V6 για καύσιμο. Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε να μην χρησιμοποιείται πλέον το PEUGEOT 607 Paladine.
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top