Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes CLA 250 e Plug-in Hybrid 

Έντονη προσωπικότητα με επιδόσεις 

Mercedes CLA 250 e Plug-in Hybrid δοκιμή

Η Mercedes CLA μπορεί να βασίζεται στην Α Class, προφέρει όμως την εμφάνιση και τα χαρακτηριστικά μιας μικρής λιμουζίνας, η οποία «προετοιμάζει» τον οδηγό για την μετάβαση του στα μεγαλύτερα μοντέλα. Εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2013 ως τετράθυρη παραλλαγή της A-Class και έκανε την δική της επανάσταση καθώς δεν ακολούθησε την πεπατημένη των άλλων εταιρειών που άρχιζαν να βγάζουν από την γκάμα τους τα sedan μοντέλα.

Η εμφάνιση της τολμούμε να πούμε ήταν πολύ πιο eντυπωσιακή από την A καθώς διέθετε ένα σφηνοειδές σχήμα που τραβούσε τα βλέμματα των περαστικών οι οποίοι τη κατέτασαν λόγω εμφάνισης και ονόματος σε μεγαλύτερη και ακριβότερη κατηγορία.


Η «σιδηρά» κυρία της ελληνικής αντιπροσωπείας Αλεξάνδρα Χρυσού ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας να οδηγήσουμε την νέα γενιά με την κωδική ονομασία Mercedes CLA 250 e Plug-in Hybrid. Η ονομασία  που ορίζει την υβριδική της λειτουργία και την τροφοδότηση με ηλεκτρικό ρεύμα μέσω καλωδίου φόρτισης. Φυσικά ο βενζινοκινητήρας που βρίσκεται στην «καρδιά» της, σε ηρεμεί από το άγχος αυτονομίας που έχουν οι οδηγοί που αγοράζουν αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.


Ας ξεκινήσουμε από την εμφάνιση της καλύτερης έκδοσης της οικογενείας η οποία συνοδεύει το πρώτο γράμμα της αλφαβήτου.Η Mercedes CLA 250 e  διαθέτει ένα τετράθυρο coupe αμάξωμα με εντυπωσιακή σχεδίαση. Κοιτώντας από μπροστά εντοπίζεις το μακρύ καπό και το χαμηλωμένο ρύγχος που καταλήγει στην μάσκα του ψυγείου.  

Το σήμα με το αστέρι δεσπόζει σε αυτήν ενώ τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led είναι σαφώς πιο κομψά από πρίν.Κοιτώντας την από το πλάι παρατηρείς το όμορφο τοξοειδές της σχήμα με τις διακριτικές καμπύλες.

Στο πίσω μέρος ακολουθείται η καμπυλοειδής σχεδίαση, με τα στενόμακρα φωτιστικά σώματα να προσδίδουν οπτικά μεγαλύτερο πλάτος στο αμάξωμα.

Δεν θα διστάσουμε να χαρακτηρίσουμε εμπνευσμένη την δουλειά των σχεδιαστών, οι οποίοι πήραν ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο και κατάφεραν με τις...πινελιές τους να χαρακτηριστεί ως ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της αστεράτης μάρκας.

Την ίδια στιγμή η εμφάνιση συνοδεύεται από έναν πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,23. Η εντυπωσιακή τιμή επιτεύχθηκε  και με τα αεροδυναμικά βοηθήματα αλλά και με την πλήρη στεγανοποίηση του κάτω μέρους του αυτοκινήτου.

Τώρα βέβαια θα μας ρωτήσετε πως ξεχωρίζουμε την Plug-in Hybrid έκδοση από τις συμβατικές. Μην περιμένετε εμφανέστατες διαφορές καθώς αυτές εντοπίζονται στο δευτερο πορτάκι που υπάρχει για την υποδοχή φόρτισης του ηλεκτροκινητήρα και τα λογότυπα e πίσω και «EQ Power»στο πλαί. 


Περνάμε στο εσωτερικό της CLA 250 e το οποίο δεν διαφέρει σε τίποτα από τις συμβατικές εκδόσεις. Η  κορυφαία ποιότητα κατασκευής τπο φινίρισμα και η πολυτέλεια γίνονται αντιληπτές με την πρώτη ματιά. H Mercedes δεν κάνει εκπτώσεις σε κανέναν από τα μοντέλα της όσο αφορά τους συγκεκριμένους τομείς.

Η τεχνολογία δίνει το παρών με την οθόνη και το σύστημα MBUX με τις φωνητικές εντολές .Η κάθε οθόνη φτάνει τις  10.25 ίντσες  μοιάζει σαν μια εννιαία και προσφέρει πλήρη πληροφόρηση, με πολλαπλές δυνατότητες συνδεσιμότητας.

Ο χειρισμός γίνεται, είτε μέσω της ίδιας οθόνης αφής αλλά και από το τιμόνι είτε από το touchpad της κονσόλας.

Καλό θα είναι να διαθέσετε λίγο χρόνο για να προσαρμοστείτε στην λειτουργία της.Η διαφορά σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις εντοπίζεται στην προβολή των λειτουργιών του υβριδικού συστήματος όπως είναι το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, η ροή της ενέργειας και φυσικά το ηλεκτρικό πρόγραμμα οδήγησης.

Να σημειώσουμε ότι ο προ-κλιματισμός της καμπίνας επιβατών γίντεται είτε από το κλειδί του οχήματος, είτε με προγραμματισμό της ώρας αναχώρησης από την οθόνη  είτε από την εφαρμογή Mercedes me.


Οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες οι οποίοι κάθονται στα σπορ καθίσματα με τον συνδυασμό δερμάτινων επενδύσεων είναι ικανοποιητικοί  Ακόμη και για οι πίσω έχουν πολύ χώρο για τα πόδια τους και αρκετό «αέρα» για τα κεφάλια τους παρά την τοξοειδή σχεδίαση της οροφής.

Ο χώρος αποσκευών είναι μειωμένος κατά 70 λίτρα (390 από 460) λόγω της Plug-In Hybrid τεχνολογίας.Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4688×1830 x1439 mm. με μεταξόνιο στα 2729mm.


Πάμε τώρα να δούμε τι κρύβεται στην «καρδιά» της υβριδικής CLA. Υπάρχει ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1332 κ.εκ. άμεσου ψεκασμού με απόδοση  160 ίππους στις 5500 σ.α.λ. που συναντάμε και στις συμβατικές εκδόσεις. Στην υβριδική όμως  έκδοση  CLA 250e, συνδυάζεται  με έναν ηλεκτρικό κινητήρα ο οποίος αποδίδει 102 ίππους, και είναι ενσωματωμένος στο 8άρι διπλού συμπλέκτη  κιβώτιο ταχυτήτων με την κίνηση να μεταδίδεται στους μπροστινούς  τροχούς.

Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται με ρεύμα από μπαταρία ιόντων-λιθίου 15,6 kWh, με ωφέλιμη χωρητικότητα 10,6 kWhη οποία βρίσκεται  τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.Συνδυαστικά η ισχύς είναι στους 218 ίππους με 450 Nm ροπής. Βέβαια το υβριδικό σύστημα ανεβάζει το βάρος στα 1.725 κιλά.

Για να φορτίσετε τις μπαταρίες χρειάζεστε 1 ώρα και 45 λεπτά σε wallbox  7,4 kW., Σε οικιακή πρίζα ο χρόνος ανεβαίνει σε περίπου 5 ώρες και 30 επτά.Χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή η ανάκτηση του 80% της ενέργειας γίνεται σε μόλις 25 λεπτά.


Πριν ξεκινήσουμε...ερευνούμε την τεχνολογία του αυτοκινήτου έτσι ώστε να αξιοποιήσουμε όλες τις δυνατότητες του υβριδικού συνόλου. Σας απλοποιούμε τα πράγματα δίνοντας και μια απάντηση στους... παραδοσιακούς οδηγούς οι οποίοι μπερδεύονται με τα πολύπλοκα συστήματα. Όμως τα τελυταία κάνουν την ζωή μας εύκολη μέσα στο αυτοκίνητο όπως είναι και η κάμερα οπισθοπορείας που σε καλύπτει περιμετρικά και κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι. 

Εδώ λοιπόν έχουμε 6 προγράμματα οδήγησης  μέσω των οποίων προσαρμόζεις τις οδηγικές σου επιθυμίες και τις συνθήκες διαδρομής. Μιλάμε για τα προφίλ οδήγησης Individual, Sport, Comfort, Electric, Battery Level, ECO με ρτα δυο τελευταία να παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο, στην τιμή που έχει φτάσει η βενζίνη.

Στην επιλογή Electric από ότι καταλαβαίνετε η κίνηση γίνεται καθαρά με ηλεκτρική ενέργεια και με ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα για απόσταση 75 χιλιομέτρων . Η  ανάκτηση ενέργειας  γίνεται κάθε φορά που φρενάρετε,με την ρύθμιση να γίνεται μέσω των χειριστηρίων αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι. Η επιλογή Battery Level προσφέρει διατήρηση του επιπέδου φόρτισης της μπαταρίας για διαδρομές μέσα στην πόλη με τις ανάλογες χαμηλές εκπομπές ρύπων. Στα υπόλοιπα προγράμματα υπάρχει η υβριδική λειτουργία ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα προσφέροντας όλη την διαθέσιμη ισχύ.


Πιέζουμε τον διακόπτη εκκίνησης οι οθόνες φωτίζονται τα γραφικά κάνουν την εμφάνιση τους και δεν ακούγεται... τίποτα. Η Mercedes έχει πάρει μπροστά. Η επιλογή D γίνεται από δεξιά με το χειριστήριο στην θέση που έχουν άλλα αυτοκίνητα τον μοχλό των υαλοκαθαριστήρων και ξεκινάμε με τον ηλεκτροκινητήρα. Πατάμε το γκαζί βαθιά επιλέγουμε το πρόγραμμα Sport και ο συνδυασμός βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ...«απογειώνει» το αυτοκίνητο. Οι ρυθμοί ανεβαίνουν γρήγορα η απόκριση στο γκάζι είναι άμεση.

Οι ταχύτητες «πέφτουν» τον σωστό χρόνο. Για πιο ενεργή συμμετοχή  υπάρχουν τα paddles πίσω από το τιμόνι από όπου μπορείτε να κάνετε χειροκίνητα τις αλλαγές ταχυτήτων. H επιτάχυνση 0-100 χλμ./ωρα έρχεται σε μόλις  6,8 δευτερόλεπτα.Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 240 χλμ./ώρα.

Την ίδια στιγμή όπως είπαμε μπορείς να κινηθείς με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια και χωρίς ρύπους πριν πάρει την σκυτάλη ο βενζινοκινητήρας. Τα καλά νέα συνεχίζονται στον τομέα της κατανάλωσης.

Η μέση κατανάλωση με προεξέχοντα τον βενιζνοκινητήρα δεν ξεπέρασε κατά την διάρκεια της δοκιμής τα 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Με τις  μπαταρίες να είναι φορτισμένες και το αυτοκίνητο να κινείται κυρίως με την ηλεκτρική ενέργεια η μέση κατανάλωση καυσίμου ήταν 1,3 λίτρα / 100 χλμ. με εκπομπές CO2 34 γρμ./χλμ (WLTP)


Η νέα Mercedes CLA 250 e Plug-in Hybrid είναι ευχάριστη οδηγικά με ουδέτερη οδική συμπεριφορά. Στις κλειστές καμπές του δρόμου οι κλίσεις είναι μειωμένες χάρη στην σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης η οποία  «ενοχλεί»  μόνο σε έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος .Το αυξημένο βάρος των 300 κιλών της μπαταρίας,  δεν δείχνει να την επηρεάζει. Έτσι όταν μπεις με ταχύτητα σε απότο μές καμπές.Η  υποστροφή είναι  περιορισμένη και ελέγχεται εύκολα .

Το τιμόνι είναι «βαρύ»στην αίσθηση και δίνει πολύ  καλή πληροφόρηση ενώ και τα  φρένα της, αποδείχθηκαν δυνατά και ανθεκτικά ακόμη  και μετά από σκληρή χρήση.Η Mercedes CLA 250 e Plug-in Hybrid κινείται με εντυπωσιακή σταθερότητα στις ευθείες, σε τριψήφια νούμερα κοντά στην τελική ταχύτητα και «καταπίνει» τις αποστάσεις με τους επιβάτες να αισθάνονται άνετοι και κυρίως ασφαλείς.

Το πλούσιο πακέτο συστημάτων ασφαλείας  περιλαμβάνει συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης που ενεργοποιούνται μέσω της οθόνης ενώ έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή  στην ασφάλεια των πέζων. 'Ετσι όταν η κίνηση γίνεται με ηλεκτρικό ρεύμα με δυο γεννήτριες ήχου μπροστά και πίσω και με ταχύτητα έως 30 χλμ./ώρα οι πεζοί προειδοποιούνται ηχητικά .


Πάμε τώρα στο θέμα της τιμής. Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε από  47.190 ευρώ  (με λιανική τιμή προ φόρων από  35.884 ευρώ). Τιμή για ένα αυτοκίνητο με πρεστιζάτο όνομα, πλούσιο εξοπλισμό ,ασφαλές με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Επιπλέον έχετε την δυνατότητα αν η απόσταση δουλειά -σπίτι είναι κοντά να κινείστε καθημερινά μόνο με ρεύμα.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top