Δοκιμή: Τελικά πόσο καλό είναι το Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Ο εξηλεκτρισμός της ναυαρχίδας και το...«μαγικό» χαλί

Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid δοκιμή τεστ

Άνεση, εξηλεκτρισμός ,ασφάλεια και χώροι. Αυτό επιζητούν κυρίως οι οικογενειάρχες αλλά και οι...ψαγμένοι πριν προβούν στην αγορά ενός αυτοκινήτου. Τώρα σκεφτείτε ποιά αυτοκινητοβιομηχανία φημίζεται ειδικά για την άνεση. Η απάντηση είναι μια. Η Citroen.

Όσο για τα υπόλοιπα, απλά τα βρήκαμε πλούσια σε ένα μοντέλο το οποίο  αποτελεί την ναυαρχίδα της εταιρείας. Δοκιμάσαμε λοιπόν για εσάς το νέο  Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid

Η  Citroen λοιπόν η ιοποία σκοπεύει μέχρι το 2023 το  80% των μοντέλων της και μέχρι το 2025 το 100% να τα βάλει στην πρίζα .Έτσι έκανε το ...θάυμα της πριμοδοτώντας με ρεύμα ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, το  C5 Aircross ή  για να ακριβολογούμε το έβαλε στην πρίζα.


Εξωτερικά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις οι διαφορές εντοπίζονται στα λογότυπα «ḧybrid» και «ḧ» σε σχήμα πρίζας που βρίσκονται στην πίσω πόρτα και στα φτερά..

Οι μπλε γραμμές  στους προφυλακτήρες και στα προστατευτικά Airbumbs αλλά και η τάπα φόρτισης που βρίσκεται πίσω αριστερά και η φωτεινή μπλε ένδειξη, πίσω από τον εσωτερικό καθρέπτη ...φωνάζουν για τον ηλεκτροκίνητο  χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Το Γαλλικό μοντέλοτο C5 Aircross  «πατά»  στο δάπεδο EMP2  και είναι διαίτερα εντυπωσιακό, επιβλητικό στις διαστάσεις του με την γνωστή ταυτότητα στο μπροστινό μέρος που θέλει τα λεπτά φωτιστικά να ενώνονται αρμονικά με την μεγάλη μάσκα. 


Η υβριδική τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της, στον πίνακα οργάνων TFT 12,3 ιντσών με την plug in υβριδική ενημέρωση και με τις  τρεις επιλογές χρωμάτων (κόκκινο, μπλε και καφέ).Μέσω του πλήκτρου στο τιμόνι διαμορφώνετε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων επιλέγοντας τα προφίλ οδήγησης, πλοήγησης, καντράν, ελάχιστο και προσωπικό.

Στην  κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών αλά τάμπλετ εμφανίζεται η κάμερα οπισθοπορείας και παίρνεις την πλούσια πληροφόρηση για τα ηλεκτρονικά συστήματα μεταξύ των οποίων και της συνδεσιμότητας.  


Η ομπρέλλα ασφαλείας έχει την κωδική ονομασία Pack Safety Plus. Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και δικύκλων, σύστημα Front Cross Traffic Alert, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας,

Όμως όλα αυτά δεν είναι τίποτα μπροστά στο αναπαυτικό σαλόνι που επιτρέπει σε όλους τους επιβάτες να ταξιδεύουν πολλές ώρες και να μην θέλουν να...κατέβουν.

Μιλάμε φυσικά για τα Advanced Comfort καθίσματα με το αφρώδες υλικό πάχους 15 χλστ.τα οποία προσφέρουν άνεση...πολυθρόνας. 

Ειδικά οι πίσω έχουν κάθε λόγο να μην θέλουν να καθίσουν μπροστά, καθώς τα τρία αφρώδη  ανεξάρτητα πλήρως  αναδιπλούμενα καθίσματα έχεις την δυνατότητα να τα σύρεις  μπροστά και πίσω κατά 150 χιλιοστά, αυξομειώνοντας τον χώρο για τα γόνατα ή για το πόρτμπαγκαζ ανάλογα με τις ανάγκες.

Σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις με τους καθαρά θερμικούς κινητήρες το πορτμπαγκάζ έχει απωλέσει 120 λίτρα λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας. Όμως τα 460 -600 λίτρα εξακολουθούν να το τοποθετούν  στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας. Με την πλήρη αναδίπλωσή τους δημιουργείται ένας επίπεδος χώρος ο οποίος επιτρέπει την φόρτωση αντικειμένων με μήκος έως και 1,9 μέτρα. Υπάρχουν αρκετοί χώροι για τα αμικροαντικείμενα στο εσωτερικό ενώ τώρα που πλησιάζει το καλοκαιράκι να τονίσουμε ότι ,στην κεντρική κονσόλα με το μεγάλο πλάτος κρύβεται ένας μεγάλος ψυχόμενος χώρος.  


Πάμε όμως στα σπουδαία που κρύβονται στην «καρδιά»  του Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid .Συνδυασμός ενός 4κύλινδρου 1600άρη τουρμπάτου βενζινοκινητήρα PureTech ,άμεσου ψεκασμού με απόδοση 180 ίππους, με έναν ηλεκτροκινητήρα (80 kW )109 ίίππων με 320 Nm ροπής . Είναι τοποθετημένος ανάμεσα στο θερμικό κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο e-EAT8 της Aisin, Συνδυαστικά έχουμε ιπποδύναμη  225 ίππων στους μπροστινούς τροχούς..


Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία  ιόντων λιθίου χωρητικότητας 13,2 kWh.Για την πλήρη φόρτιση σε απλή οικιακή πρίζα 8A χρειάζεστε  7 ώρες,. Με  Wallbox ισχύος 7,4 kW (32Α) η πλήρης φόρτιση γίνεται σε 2 ώρες.

Και επειδή έχει ακριβύνει το ρεύμα  υπάρχει η δυνατότητα προγραμματισμού φόρτισης  μέσω της οθόνης στο ταμπλό ή μέσω της ειδικής εφαρμογής My Citroën.Με αυτόν τον τρόπο επωφελείστε από την χαμηλότερη νυχτερινή χρέωση.


Ξεκινάμε να δούμε τελικά πόσο καλό είναι οδηγικά το νέο Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid. Επιλέξαμε ξεχωριστά τα προγράμματα υβριδικής οδήγησης.Με την  πρώτη επιλογή Electric κινηθήκαμε αποκλειστικά με ρεύμα, αθόρυβα, με μηδενική σχεδόν  κατανάλωση και ρύπανση.Η ανώτερη ταχύτητα είναι τα 135 χλμ./ώρα  με την ηλεκττρική αυτονομία να αγγίζει τα 55 χιλιόμετρα σύμφωνα με τη Citroen. 


Η δεύτερη και πιο ενδιαφέρουσα επιλογή Hybrid τα δίνει όλα. Σε αυτή την επιλογή το σύστημα λειτουργεί μέσω της αυτόματης εναλλαγής ή συνδυασμού τρόπου κίνησης. βγάζοντας στον δρόμο την ιπποδύναμη των 225 ίππων. Στην τρίτη επιλογή προγράμματος οδήγησης Sport όλα λειτουργούν με βάση τις επιδόσεις.

Η 4η επιλογή (e-save) η οποία ενεργοποιείται  από το μενού της κεντρικής οθόνης προσφέρει την διατήρηση αποθέματος μπαταρίας, φορτίζοντας μάλισια εν κινήσει .

Μάλιστα  στην λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου Brake η ανάκτηση ενέργειας στις φάσεις της επιβράδυνσης ή της πέδησης προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία ειδικά μέσα στην στην πόλη. 


Πάτημα του γκαζιού στο πάτωμα και ... απογείωση. Τα 0- 100 χλμ./ώρα καλύπτονται σε  8,9 δευτερόλεπτα. Η βελόνα του ταχύμετρου πριν το καταλάβεις αγγίζει τα 235 χλμ./ώρα και αμέσως... φρένα με άμεση ανταπόκριση. Στην υβριδική κίνηση η κατανάλωση  δεν ξεπερνά τα 2 με 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα  Με άδεια την μπαταρία η μέση κατανάλωση βενζίνης κυμάνθηκε περίπου  στα 7 με 7,5 λίτρα.( εκπομπές CO2 :31 γρμ./χλμ.) 


Την ίδια στιγμή οι αναρτήσεις παραδίδουν μαθήματα ειδικά με την προηγμένη  τεχνολογία Progressive Hydraulic Cushions.Μιλάμε δηλαδή για ένα...μαγικό χαλί που νομίζεις ότι δεν ακουμπά στον δρόμο. Φιλτράρει  εντυπωσιακά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ όταν επιλέγεις και την ηλεκτρική λειτουργία τότε νομίζεις ότι έχασες την...ακοή σου. 

Στα στροφιλίκια οι κλίσεις του υβριδικού  C5 Aircross είναι μειωμένες . Κινηθήκαμε στα όρια και όταν η κατάσταση δυσκόλεψε τα δεκάδες ηλεκτρονικά συστήματα φώναξαν «εδώ είμαστε» .Διόρθωσαν  τις υπερβολές μας πριν ο έλεγχος ξεφύγει.


Ότα το ύψος του  Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid είναι αυξημένο κατά  230 χλστ. από το έδαφος σεπροτρέπει να φύγεις από την άσφαλτο και να επιλέξεις χωμάτινες διαδρομές. με τις αναρτήσεις να «φιλτράρουν» ακόμη και τις απότομες  ανωμαλίες. Να σημειώσουμε πάντως ότι τόσο τα ασφάλτινα ελαστικά όσο και η έλλειψη τετρακίνησης δεν σε αφήνουν να κινηθείς σε μεγάλες κακοτοπιές 


Τελικά πόσο καλό είναι το νέο Citroen C5 Aircross Plug-in Hybrid. Την απάντηση μπορείτε να την δώσετε εύκολα και εσείς. Μιλάμε για ένα μοντέλο που προσφέρει εξαιρετική άνεση ,πλουσιότατο εξοπλισμό και ασφαλέτσατες μετακινήσεις. Για να το  αποκτήσετε πρέπει να διαθέσετε 44900 ευρώ.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top