Δοκιμάζουμε τη νέα BMW 330e Plug-in Ηybrid 

Το απόλυτο μηχάνημα οδήγησης

BMW 330e Plug-in Ηybrid δοκιμή

Η «μπέμπα» η 3άρα, το όνειρο πολλών Ελλήνων, ακόμη και το δικό μου που το κοίταζα με δέος, όταν ήμουν μικρό παιδί. Άλλωστε την δεκαετία του 80 ήταν και το πιο προσιτό, σε τιμή, μοντέλο της Βαυαρικής εταιρείας με τον διακριτικό αριθμό 316 στο πίσω μέρος. Βέβαια από τότε έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι και η BMW προσέφερε και άλλα μοντέλα φθηνότερα από τη  3άρα με τους αριθμούς 1 και 2 μπροστά. Όμως η σειρά 3 δεν παύει να αποτελεί ένα όνειρο για τους άντρες κάθε ηλικιάς αλλά και με τις γυναίκες επίσης να κάθονται με ευχαρίστηση στο κάθισμα του συνοδηγού και πολλές φορές και στην θέση του οδηγού.  


Οι περισσότερες εταιρείες στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση,  με την BMW να ήταν από τις πρώτες με την σειρά i3. Για να μην χάσουν όμως και τους πελάτες και λάτρεις της σειράς 3 που τους αρέσει το πάτημα του γκαζιού με τον πραγματικό όμως ήχο του βενζινοκινητήρα τους έδωσαν την επιλογή της έκδοσης BMW 330e η οποία συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τον παραδοσιακό θερμικό κινητήρα. Άλλωστε και η ίδια η εταιρεία υποστηρίζει  μετά από έρευνα που έκανε, ότι πάνω από το 25% των αγοραστών που πρόκειται να επιλέξουν τη Σειρά 3, θα προτιμήσουν την έκδοση Plug-in Hybrid 330e.  

    
Λογικό καθώς από τη μία πλευρά έχουμε το ρεύμα, που είναι το αύριο της αυτοκίνησης και από την άλλη τον παραδοσιακό δίλιτρο θερμικό κινητήρα. Ένα πακετάκι άκρως ελκυστικό με γκάζι και οικονομία στο κόστος χρήσης και με μηδενικούς ρύπους αν χρησιμοποιήσεις μόνο τον ηλεκτροκινητήρα για την μετακίνηση σου.  
Η BMW 330e είναι μια «κούκλα»που τραβάει τα βλέμματα...ζήλειας αλλά και θαυμασμού στους δρόμους ,με επιθετικό πρόσωπο με την γνωστή μάσκα ψυγείου και τα εντυπωσιακά φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Led .

Όλη η...κορμοστασιά της είναι γεμάτη μυώδεις γραμμές, με το πίσω μέρος να δείχνει ακόμη πιο πλατύ από ότι είναι, χάρη στα μακρόστενα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας και αυτά τεχνολογίας led.Ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι στα 0,25. Η μόνη εμφανέστατη διαφορά σε σχέση με τις συμβατικές 3άρες εντοπίζεται στο μπροστινό φτερό όπου υπάρχει ένα δεύτερο καπάκι, μέσα στο οποίο κρύβεται η  υποδοχή φόρτισης του plug-in hybrid συστήματος.


Η ίδια εντυπωσιακή σχεδίαση υπάρχει στο ποιοτικότατο εσωτερικό, με την τεχνολογία να κάνει έντονη την εμφάνιση της με το σσυστημα Το Live Cockpit Professional.

Μιλάμε για το  ψηφιακό καντράν 12,3" και το δεύτερο σύστημα με την οθόνη 10,25" όπου προβάλλονται όλες οι πληροφορίες της  πλοήγησης και  των πολυμέσων με χειριστήριο αφής και φωνητικές εντολές αρκεί να πείτε 'HELLO BMW':

Βέβαια το λογισμικό σε σχέση με τις απλές εκδόσεις είναι ενημερωμένο με στοιχεία που αφορούν την Plug-in Hybrid πλευρά του μοντέλου όπως είναι η επιλογή των νέων προγραμμάτων οδήγησης το ποσοστό μπαταρίας που απομένει στον πίνακα οργάνων αλλά και την διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης  στην κεντρική οθόνη.

Στα συν είναι πλέον και η στάνταρ δυνατότητα προγραμματισμού χρόνου του κλιματισμού πριν από την αποβίβαση αλλά και μετά από αυτήν. 


Όσον αφορά τους χώρους των επιβατών είναι άνετοι και δεν έχουν αλλάξει σε σχέση πάλι με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις. Δεν μπορούμε όμως να πούμε τα ίδια για τον  χώρο αποσκευών καθώς μικρότερος κατά 95 λίτρα από την συμβατική έκδοση  φτάνοντας στα 375 λίτρα. Αυτό οφείλεται στο ότι η μπαταρία της νέας BMW 330e είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα με το ρεζερβουάρ καυσίμου να βρίσκεται πάνω από τον πίσω άξονα.

Ας γνωρίσουμε όμως το υβριδικό σύνολο ,λίγο πριν ξεκινήσουμε και δούμε τις εντυπωσιακές δυνατότητες της υβριδικής 3άρας. Όπως καταλαβαίνετε και από τον...τίτλο, η υβριδική plug-in BMW 330e μπαίνει στην πρίζα για την φόρτιση της, όπως γίνεται και με ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η BMW 330e εξοπλίζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 12 kWh(από τις 7,6 kWh που ήταν πριν) .Η πλήρης φόρτιση διαρκεί περίπου έξι ώρες σε μια οικιακή πρίζα, ενώ με έναν γρήγορο φορτιστή ή το Wallbox το 80% επιτυγχάνεται σε 2,5-3 ώρες.(Υπήρχαν και οι δυο φορτιστές στο μοντέλο της δοκιμής μας.)

Στην «καρδιά» της υβριδκής «μπέμπας» υπάρχει ο...μεταξένιος 2λιτρος, 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας με μεταβλητή διάρκεια και βύθισμα βαλβίδων (Valvetronic), μεταβλητό χρονισμό (Double VANOS) και ένα twin-scroll τούρμπο.Έρχεται αυτούσιος από τη συμβατική 320i. Η απόδοση του είναι 184 ίπποι στις 5.000-6.500 σ.α.λ.  με την ροπή στρέψης στα 300 Nm να εμφανίζονται στις 1.350-4.000 σ.α.λ..O  ηλεκτρικός κινητήρας των 113 ίππων(83 kW) με την δύναμη  του να εμφανίζεται από τις....μηδενικές στροφές  (0-3.170 σ.α.λ )είναι  τοποθετημένος  μέσα στο 8άρι αυτόματο Steptronic, το οποίο έχει αποκτήσει επιπλέον  15 mm για να...χωρέσει. Ο συνδυασμός 292 ίππους και 420 Nm  ροπής δίνει...εκρηκτικές τιμές αλλά και επιδόσεις όπως θα δούμε παρακάτω. 


Ξεκινάμε λοιπόν γνωρίζοντας ότι έχεις την δυνατότητα να κινηθείς μόνο με ρεύμα ή με βενζίνη ή και με τα δυο.Η ηλεκτρική κίνηση γίνεται με την επιλογή του προγράμματος  Electric και με ταχύτητα έως 140 χλμ./ώρα . Ως σύστημα ασφαλείας για τους πεζούς είναι  η ακουστική προστασία που δεν γίνεται αντιληπτή μέσα στον θάλαμο επιβατών .Ένα εξωτερικό σύστημα ηχείων παράγει στις χαμηλές ταχύτητες έναν  ήχο που συντάμε στα  ηλεκτροκίνητα μοντέλα BMW και προειδοποιεί τους ανύποπτους πεζούς την ώρα που διασχίσουν τον δρόμο ή κινούνται παράλληλα σε αυτόν. 


Η ηλεκτρική αυτονομία σύμφωνα με την εταιρεία φτάνει έως και τα 66 χιλιόμετρα. Σε ποραγματική χρηση και με συγκρατημένη την οδηγική μας διάθεση φτάσαμε την ηλεκτρική αυτονομία στα 59 με 60 χιλιόμετρα. Εδώ περέπει να πούμε ότι γίνεται ανάκτηση ενέργειας και με την λειτουργία του βενζινοκινητήρα αφήνοντας το γκάζι αλλά και με το φρενάρισμα.Στο πρόγραμμα Hybrid, μπορείς  να αναπτύξει ταχύτητα μόνο με ηλεκτροκίνηση ενώ έχεις την δυνατότητα με το Battery Control να ρυθμίσεις το ποσοστό φόρτισης της μπαταρίας που θέλεις να διατηρήσεις, για την ηλεκτρική κίνηση. 


 Όμως όταν έχεις στην διάθεση σου 292 άλογα με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο  8 ταχυτήτων  Steptronic με τις βελούδινες αλλαγές των σχέσεων και είσαι και λίγο...ανήσυχο παιδί, τότε αξιοποιείς όλες τις δυνατότητες της νέας BMW 330e. Επιλέγουμε μέσω του διακόπτη Driving Experience Control. το πρόογραμμα οδήγησης SPORT mode και βάζουμε σε λειτουργία και το νέο υπερσύστημα XtraBoost το οποίο ιουσιαστικά απελευθερώνει τους 40 επιπλέον ίππους για 10 δευτερόλεπτα , αξιοποιώντας δηλαδή τους 292 ίππους.  

Το γκάζι στο πάτωμα και η «μπέμπα» μας...απογειώνεται με τα 0-100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 5,9 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 230 χλμ./ώρα Όσον αφορά την μέση κατανάλωση με το υβριδικό σύστημα είναι στα 6,5 λίτρα / 100 χλμ.(Εκπομπές CO2 από 31 γρμ./χλμ.) Στην πραγματικότητα με οδήγηση Normal και με άδεια την μπαταρία η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω στα 8 με 8,5 λίτρα ανά 100 χλμ.Με γεμάτη την μπαταρία η μέση εργοστασιακή κατανάλωση είναι στα 1,6 λίτρα.


Δεν είναι όμως μόνο οι επιδόσεις αλλά και τα κρατήματα .Οι αναρτήσεις με τα γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, και αντιστρεπτική δοκό πίσω προσφέρτουν υποδειγματική ποιότητα κύλισης και υποδειγματική ευστάθεια στις ευθείες με ταχύτητες κοντά στην τελική. Ο συνδυασμός 255/40 σε18άρα ζάντα, με την sport ανάρτηση και τι άκαμπτο πλαίσιο του αυτοκινήτου προσφέρει εντυπωσιακή πρόσφυση ακόμη και σε οριακές καταστάσεις. Η ανάκτηση ενέργειας δεν αλλοιώνει την αίσθηση του πεντάλ φρένων τα οποία αποδείχθηκαν αντάξια της δυνάμης των 292 ίππων. 


Την ίδια στιγμή με το πάτημα του κουμπιού ενεργοποιείται το«μπουκέτο» καινοτόμων συστημάτων υποστήριξης  οδηγού  Driving Assistant Professional με το σύστημα steering & lane guidance, το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος (park assistant με reverse assistant) με έλεγχο διεύθυνσης στους ελιγμούς με όπισθεν και ανεβάζει ακόμη περισσότερο το αίσθημα αλλά και το πραγματικό επίπεδο ασφαλείας. Η απόδοση των φρένων ακολουθεί την εξαιρετική εικόνα της απόδοσης του μοτέρ.


Η νέα BMW 330e ξεκινάει από την τιμή των 50600 ευρώ με μικρότερο κόστος χρήσης σχεδόν μηδενική μέσα στον αστικό κύκλο με καθημερινή φόρτιση,  με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση και με πολλές ελαφρύνσεις για την εταιρική χρήση. Η Business Advanced και η M Sport Advanced κοστίζουν αντίστοιχα 52.522 ευρώ. 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top