Δοκιμάζουμε τη νέα Mercedes GLA 250 e με Plug-in Hybrid τεχνολογία

Μπαίνει στην πρίζα και...ηλεκτρίζει με τις επιδόσεις της 

Mercedes GLA 250 e Plug-in Hybrid δοκιμή

 Η  νέα Mercedes-Benz GLA στην δεύτερη γενιά της ακολούθησε τις επιταγές της εποχής και μπήκε και αυτή στην πρίζα. Έτσι το αστέρι "έλαμψε" ακόμη περισσότερο και «ηλέκτρισε» οδηγό και επιβάτες με τις επιδόσεις της. Έτσι στις ήδη υπάρχουσες υβριδικές εκδόσεις  A250e, B 250 e, CLA 250 e και CLA 250 e Shooting Brake προστίθεται και η GLA 250 e. 


Οι σχεδιαστές βλέποντας την επιτυχία της πρώτης γενιάς έπραξαν σοφά κράτησαν το βασικό σουλούπι της και έκαναν αισθητικές αλλαγές, δημιουργώντας ένα σύνολο το οποίο δείχνει σαφώς πιο σύγχρονο. Το νέο μοντέλο όμως είναι νέο με όλη την σημασία της λέξης. Βασίζεται στη νέα πλατφόρμα MFA με αποτέλεσμα την διαφοροποίηση των διαστάσεων της. Το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 30 mm, φτάνοντας τα 1,834 μέτρα, το ύψος κατά 104 mm , με την τιμή στα 1,611 μέτρα ενώ έχει κατά ένα μόλις πόντο ,μικρότερο μήκος, φτάνοντας τα 4,41 μέτρα.

Βασικές διαφορές εντοπίζονται και στο μεταξόνιο το οποίο είναι μακρύτερο κατά 30 mm, ενώ μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχια είναι κατά 36 mm μπροστά και 46 mm πίσω.Ο off road χαρακτήρας καθορίζεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 143 mm. δηλαδή είναι 9 mm περισσότερα από πριν. Από ότι καταλαβαίνετε οι αυξημένες διαστάσεις δρουν ευεργετικά στους εσωτερικούς χώρους.Η διαφορά εξωτερικά της υβριδικής έκδοσης εντοπίζεται στο e και στο δεύτερο καπάκι όπου βρίσκεται η υποδοχή της πρίζας.  


Στο εσωτερικό εντιλαμβάνεται με την πρτώτη ματιά την υψηλή ποιότητα κατασκευής . Η hi tech τεχνολογία κάνει την εμφάνιση της με τις δυο οθόνες 10,25 ιντσών ,του πίνακα οργάνων και της οθόνης αφής που οπτικά μοιάζουν σαν μια και μοναδική.  Σε αυτές γίνεται η προβολή όλων των ηλεκτρονικών συστημάτων του αυτοκινήτου. .

Εδώ συναντάμε και το πλέον  γνωστό αλλά πιο βελτιωμένο τώρα σύστημα πολυμέσων ΜBUX  (Mercedes-Benz User Experience). Μποτείτε να χειριστείτε το σύστημα είτε με  την αφή , είτε μέσα από τα πλήκτρα αφής στο τιμόνι είτε μέσω του εντυπωσιακού touchpad στην βάση της κονσόλας . Βέβαια πρωτεύει το σύστημα αναγνώρισης φωνητικών εντολών  με τους κωδικούς "Hey Mercedes" .Με τις φωνητικές εντολές γίνεται η ρύθμιση του κλιματισμού  είτε ο καθορισμός προορισμού  στο σύστημα πλοήγησης.

Η επιπλέον πληροφόρηση που παίρνει  ο οδηγός για τον ηλεκτροκινητήρα περιλαμβάνει το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, της ροής ενέργειας και των ηλεκτρικών προγραμμάτων. Καλό θα ήταν να αφιερώσετε πάντως λίγο χρόνο για να εξοικειωθείτε μαζί του έτσι ώστε να έχετε την άνεση να το χρησιμοποιείτε την ώρα που οδηγείτε.


Πάμε λοιπόν να δούμε πως λειτουργεί η Mercedes GLA 250 e .Όπως τα πραγματικά υβριδικά μοντέλα μπαίνει στην πρίζα και μπορεί  να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά. Είναι μέρος του σχεδίου  της Mercedes η οποία  έχει θέσει ως στόχο την γκάμα της να εξηλεκτρίζεται μέχρι το 2030 έχοντας στην γκάμα της  μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά.

Το υβριδικό σύστημα ακολουθεί την διάταξη της  A 250 e με μια μπαταρία 15,6 kWh η οποία δίνει ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα των 102 ίππων με ροπή 330 Nm. Η μπαταρία βρίσκεται  τοποθετημένη πίσω και χαμηλά στο διαμέρισμα των αποσκευών, με σωστή κατανομή των 129 κιλών που ζυγίζει,  με ότι αυτό συνεπάγεται στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η επιλογή αυτή έχει μειώσει τον διαθέσιμο χώρο για τις αποσκευές στα 385 λίτρα έναντι 435 λίτρα που είναι της συμβατικής έκδοσης.Για την φόρτιση της  χρειάζονται  1:45` από wallbox των 7,4 kW. Αν επιλέξεις οικιακή πρίζα χρειάζονται  5:30¨ για την πλήρη φόρτιση .Με την επιλογή του ταχυφορτιστή  22 kW πετυχαίνεις φόρτιση  80% σε μόλις 24 λεπτά.

Ο ηλεκτροκινητήρας  βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στον βενζινοκινητήρα και στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη. Και όταν μιλάμε για τον βενζινοκινητήρα μιλάμε για το εξαιρετικό μοτέρ των 1,33 λίτρων με τεχνολογία άµεσου ψεκασµού, τούρµπο και µεταβλητό χρονισµό βαλβίδων το οποίο  αποδίδει  στη συγκεκριμένη περίπτωση 160 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. με την ροπή των 230 Nm να εμφανίζεται μεταξύ 1.620-4.000 σ.α.λ.  Συνδυαστικά οι δυο κινητήρες αποδίδουν 218 άλογα και  450 Nm ροπής. Με την ηλετρική επιλογή η Mercedes  GLA 250 e ξεκινάει ηλεκτρικά και επιταχύνει σαν...άνεμος χωρίς να ακούγεται τίποτα μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα.

Χρησιμοποιώντας την επιλογή του προγράμματος Eco και με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος η καθαρή ηλεκτρική αυτονομία ξεπέρασε ελαφρά τα 60 χιλιόμετρα.Με λίγα λόγια αυτή η αυτονομία μοιάζει αρκετή για την καθημερινή κίνηση σχεδόν με μηδενικό κόστος( 16,8 kWh/100 χλμ.)μέσα στην πόλη .Το ίδιο μηδενικό κόστοςς μπορεί να επιτυγχάνεται καθημερινά αν το βράδυ με το που γυρίζεις σπίτι βάζεις την πρίζα του αυτοκινήτου και το φορτίζεις. Μια συνήθεια δηλαδή που κάνουμε και με το κινητό μας  τηλέφωνο. Η διαχείριση ηλεκτροκινητήρα και βενζινοκινητήρα γίνεται μέσω των προγραμμάτων  Individual, Sport, Comfort ,Eco.

Υπάρχει η επιλογή του Εlectric mode για ηλεκτρική κίνηση αλλά και του Battery level, διατηρώντας την ενέργεια της μπαταρίας για κάποια άλλη στιγμή που θα τη χρειαστείτε . Στην συνδυαστική δύναμη των 218 ίππων και στο πάτημα του δεξιού πεντάλ η  Mercedes GLA 250 e "απογειώνεται".Η μετάδοση της κίνησης είναι στους μπροστινούς  τροχούς, μέσω του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη οκτώ σχέσεων με τον λεβιέ να βρίσκεται δίπλα στο τιμόνι .

Διαθέτει και σειριακή λειτουργία  για περισσότερη συμμετοχή στην οδήγηση. Τα άλογα "σηκώνουν" με ευκολία τα 1775 κιλά που ζυγίζει η GLA 250 e με τις επιδόσεις να είναι ικανοποιητικότατες Από στάση και μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 7,1 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 χλμ./ώρα.  Οι εκπομπές ρύπων CO2 περιορίζονται στα 39 γρμ.χλμ. τιμή που μεταφράζεται σε απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα καλά νέα συνεχίζονται και στον τομέα της κατανάλωσης, η οποία είναι στα 2 λίτρα /100 χλμ . Όταν η κίνηση δεν γίνεται μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα η μέση κατανάλωση βενζίνης ανεβαίνει στα 6 με 6,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Επιπλέον το ρεζερβουάρ είναι στα 35 λίτρα γεγονός που σε αναγκάζει να κάνεις λίγες περισσότερες στάσεις σε ένα μακρινό ταξίδι. 


Η υβριδική GLA  250 e παρά το αυξημένο βάρος το οποίο όπως είπαμε έχει μοιραστεί σωστά διαθέτει  στον δρόµο τα ασφαλή χαρακτηριστικά που γνωρίσαµε και στις υπόλοιπες GLA. Οι   αναρτήσεις έχουν σφιχτή ρύθμιση (Γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω),που περιορίζει την  κλίση στις στροφές ,χωρίς όμως να στερεί την άνεση στους επιβάτες οι οποίοι αντιλαμβάνονται την υψηλή ποιότητα κίνησης που περιμένεις από ένα αυτοκίνητο που έχει ως σήμα του το αστέρι.

Η πληθώρα των ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού σε συνδυασμό με τα δυνατά φρένα που αποτελούν και τροφοδότη ενέργειας κατά την πέδηση συμπληρώνουν την ασφαλή εικόνα.Η κίνηση σε χωμαόδρομο λόγω του αυξημένου ύψους γίνεται άνετα αλλά η έλλειψη τετρακίνησης περιορίζει τις δυνατότητες.

Για να αποκτήσετε τη νέα αστεράτη Mercedes GLA 250 e με Plug-in Hybrid τεχνολογία και πλούσιο εξοπλσιμό χρειάζεστε 45315 ευρώ .Μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που προσφέρει μεταξύ άλλων ,κύρος και ασφάλεια στον ιδοκτήτη του.
 
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top