Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio 1.0 TCe LPG

Ολοκληρωμένη λύση

Renault Clio 1.0 TCe LPG δοκιμή

Αν και η ηλεκτροκίνηση δείχνει να προχωρά με γοργούς ρυθμούς ,οι καταναλωτές που την κοιτούν διστακτικά λόγω χρόνου φόρτισης και αυτονομίας, ζητούν άλλες λύσεις με στόχο πάντα την οικονομία χρήσης. Η Renault αφουγκράστηκε την αγορά και δημιούργησε μια έκδοση του πετυχημένου Clio η οποία συνδυάζει επιδόσεις και οικονομία. Μιλάμε για το  Renault Clio 1.0 TCe LPG  το οποίο διαθέτει διπλό καύσιμο. Βενζίνη και υγραέριο το οποίο σε σχέση με το φυσικό αέριο είναι πιο εύκολο να το βρεις. Φυσικά έγιναν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις στον βενζινοκινητήρα, ο οποίος τώρα συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.


Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή ή μάλλον καλύτερα από...έξω. Το νέο Renault Clio βασίζεται  στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-B η οποία έχει σχεδιαστεί για να "φιλοξενεί" υβρδιδικές και ηλεκτρικές εκδόσεις. Οι Γάλλοι σχεδιαστές ακολούθησαν την πεπατημένη συνταγή της αναγνωρισιμότητας του αυτοκινήτου από ...χιλιόμετρα μακρυά.

Τι σημαίνει αυτό ; Ότι η φυσιογνωμία του  αυτοκινήτου οπτικά έμεινε σχεδόν η ίδια με τις αλλαγές να εντοπίζονται  στα νέα σχήματος C φωτιστικά σώματα τεχνολογίας led μπροστά .Οι "ώμοι" έχουν ανυψωθεί ενώ το παρμπρίζ έχει μικρύνει.Επιπλέον οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες δίνουν την εντύπωση ότι το αμάξωμα είναι τρίθυρο. Το τελικό αποτέλεσμα δείχνει πιο σύγχρονο αλλά και πιο ώριμο σχεδιαστικά. 


Περνώντας στο εσωτερικό με την πρώτη ματιά εντοπίζεις την ιδαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής με την εξαιρετική συναρμογή των μαλακών υλικών.Το Smart Cockpit έχει σχεδιαστεί από την αρχή  λευκό χαρτί. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων με τα διάφορα μοτίβα που δίνουν πληροφορίες για την αυτονομία, τη μέση κατανάλωση, το μερικό χιλιομετρητή  και για το είδος καυσίμου που καταναλώνεται ανά πάσα στιγμή.

Στην μέση του ταμπλό υπάρχει μια οθόνη αφής 7 ιντσών (στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει μεγαλύτερη οθόνη 9,3 ιντσών)στην οποία προβάλλονται οι  ηλεκτρονικές λειτουργίες του αυτοκινήτου λειτουργίες του ηχοσυστήματος του κλιματισμού και των στοχείων συνδεσιμότητας.Οι χώροι επιβατών είναι άνετοι για την κατηγορία με τον χωρο απσοκευών όπως θα δείτε παρακάτω να απαραμένια αναλλοίωτος παρά την ύπαρξη του συστήματος υγραεριοκίνησης.


Το πιο σημαντικό είναι να δούμε την διάταξη αλλά και την απόδοση του τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα ο οποίος καταναλώνει και υγραέριο.  Η αναβάθμιση του για να 'καίει" LPG δημιουργεί το αίσθημα ασφαλείας ενώ γνωρίζεις ότι δεν θα αντιμετωπίσεις μηχανικά προβλήματα στο πέρασμα του χρόνου. Για την αποθήκευση του υγραερίου υπάρχει δεξαμενή 322 λίτρων η οποία  κατασκευασμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής. Τοποθετήθηκε στο σημείο της ρεζέρβας με αποτέλεσμα να παραμένει ανεπηρέαστος ο χώρος αποσκευών των 391 λίτρων, σε σχέση με την απλή βενζινοκίνητη έκδοση. Υπάρχει φυσικά και η δεξαμενή βενζίνης χωρητικότητας 42 λίτρων  με συνολική χωρητικότητα για τα δυο καύσιμα 72 λίτρα. Το βάρος δεν έχει αυξηθεί σημαντικά σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση καθώς μετρήσαμε 28 επιπλέον κιλά με το συνολικό βάρος του Clio αγγίζει τα 1.206 κιλά.


Όσον αφορά τον τρόπο λειτουργίας η μετάβαση από βενζίνη σε υγραέριο πέρα από την αυτόματη εναλλαγή όταν αδειάσει ένα από τα δυο ντεπόζιτα γίνεται κατά βούληση μέσω ενός πλήκτρου το οποίο βρίσκεται χαμηλά στην αριστερά πλευρά του ταμπλό. Η πληρότητα του LPG φαίνεται από τα μικροσκοπικά φωτάκια led που βρίσκονται σε τοξοειδή διάταξη.Βέβαια η επιλογή  του επιπλέον διακόπτη με τις ενδείξεις δείχνει ότι  η χρήση LPG παρά την εργοστασιακή αξιόπιστη εγκατάσταση δεν είχε προβλεφθεί από την αρχή στην σχεδίαση του εσωτερικού.


Ο τρικύλινδρος τουρμπάτος βενζινοκινητήρας  διπλού καυσίμου  ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου  και αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ.Το μοτέρ ξεκινά με βενζίνη και στην συνέχεια οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν αυτόματα εντολή και  το καύσιμο αλλάζει σε υγραέριο. Το πιο σημαντικό είναι  ότι η αλλαγή γίνεται ανεπαίσθητα ενώ η λειτουργία του κινητήρα είναι ραφιναρισμένη. Συμπαραστάτης του τουρμπάτου βενζινοκινητήρα είναι το 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων  με το θετικό κούμπωμα του λεβιέ και τις  σχετικά μικρές διαδρομές.

Το συγκεκριμένο κιβώτιο δείχνει τα ταιριάζει «γάντι» με τα  χαρακτηριστικά λειτουργίας του διπλού καυσίμου με την 6η σχέση να είναι αρκετά"μακριά" για να τονίζει  τον ταξιδιάρικο χαρακτήρα του Clio. Όοσν αφορά τις επιδόσεις χρειάζονται 12,5 δευτερόλεπτα για τα  0-100 χλμ./ώρα με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 188 χιλιόμετρα.Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τις αυστηρές μετρήσεις WLTP είναι  5.4-6.0 λίτρα /100 χλμ.με με βενζίνη και 6,9-7,8  λίτρα /100 χλμ.αέριο LPG .Η αυτονομία αγγίζει κυμάινεται στα 1000-1100 χλμ.ανάλογα με τον τρόπο οδήγσης και την επιλογή του προγράμματος οδήγησης Eco. (Εκπομπές CO2:  107-121 γρμ./χλμ.).


Τι ζητάς από ένα αυτοκίνητο της συγκεκριμένης κατηγορίας όπως είναι το Renault Clio 1.0 TCe LPG; Να είναι εύκολο στην οδήγηση , ευέλικτο και ασφαλές. Στον δρόμο όλα αυτά εμφανίζονται με τον καλύτερο τρόπο καθώς το "έξυπνο" σετάρισμα πλαισίου και ανάρτησης(Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / ημιάκαμπτος άξονας πίσω ) σε βοηθούν να αγγίξεις τα όρια τα δικά σου και του αυτοκινήτου.

Το σύστημα διεύθυνσης έχει πολύ καλή πληροφόρηση ενώ τα φρένα, αν και έχουν ταμπούρα πίσω, αποδείχθηκαν άμεσα και αποτελεσματικά. Τα ηλεκτρονικά συστήματα προστασίας  όπως είναι μεταξύ άλλων το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης και το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης πορείας αναβαθμίζουν ακόμη περισσότερο την οδική συμπεριφπορά του αυτοκινήτου. 


Πόσο όμως κοστίζει το Γαλλικό μοντέλο με το Ελληνικό όνομα. Το Clio με το σύστημα υγραερίου  το όνομα του οποίου προήλθε από την Κλειώ, την μούσα της ελληνικής μυθολογίας στην  βασική έκδοση Authentic κοστίζει 15640 ευρώ. Η έκδοση Expression κοστίζει 16440 ευρώ, η Expression Plus 17440 ευρώ ενώ η πλουσιότατη Dynamic 18140 ευρώ.  
 

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top