Δοκιμάζουμε το νέο Kia Sportage 1.6d 136 hp 48V Hybrid

Ξεπερνά κάθε προσδo-kia 

Kia Sportage 1.6d 136 hp 48V Hybrid δοκιμή

Τους τελευταίους μήνες οι εταιρείες αυτοκινήτων πιέζονται ιδαίτερα για να αακολουθήσουν τις νέες φόρμες της Ευρωπαϊκής ένωσης που ζητούν λιγότερους ρύπους. Άλλωστε δεν έχουν και άλλη επιλογή καθώς οι επιβολές προστίμων είναι μεγάλες.Έτσι στράφηκαν στην ηλεκτροκίνηση αλλά και στην plug- in  υβριδική κίνηση.Όμως και οι δυο λύσεις παρά τις φορολογικές ελαφρύνσεις είναι πιο ακριβές από τις συμβατικές εκδόσεις.

Έτσι βρέθηκε η χρυσή τομή που δεν είναι άλλη από την ήπια υβριδiκή κίνηση που αν και κοστίζει στην παραγωγή  περισσότερο, προσφέρει  καλύτερη τιμή από την απλή έκδοση diesel, αλλά έχει και λιγότερους ρύπους και μέση κατανάλωση.Η πρόταση της Kia είναι το  Sportage που προχωράει ένα βήμα παραπάνω από τους ανταγωνιστές και συνδυάζει ένα δυνατό και οικονομικό πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων με απόδοση 136 ίππων με ένα 48βολτο υβριδικό σύστημα.


Παρατηρώντας εξωτερικά το υβριδικό Kia Sportage δεν βλέπεις κάποιο ιδιαίτερο  χαρακτηριστικό το οποίο να δείχνει ότι διαθέτει σύστημα mild-hybrid των 48 Volt πέρα από το διακριτικό ταμπελάκι που υπάρχει στο μπροστινό δεξί  φτερό.

Τ

Tο Sportage είναι ένα εντυπωσιακό SUV με επιβλητική εμφάνιση όπου στο μπροστινό μέρος ξεχωρίζει η μεγάλη εξάγωνη μάσκα ψυγείου με τα επιθετικά φωτιστικά σώματα και τους προβολείς τεχνολογίας led τύπου ICE-cube.

Μάλιστα στην έκδοση GT-Line  τα πράγματα είναι πιο εντυπωσιακά χάρη στην τονισμένη μάσκα ψυγείου σε σχέση με την απλή έκδοση τις ζάντες αλουμινίου των 19 ιντσών , τις διαφορετικές ποδιές των προφυλακτήρων  και τις μονές οβάλο απολήξεις της εξάτμισης την  μαύρη οροφή τα  δερμάτινα καθίσματα και τα αλουμινένια πεντάλ στο σαλόνι.


Περνώντας στο εσωτερικό βλέπεις ότι όλα είναι προσανατολισμένα στη εργονομία. Η ποιότητα κατασκευής είναι διαίτερα προσεγμένη με το ταμπλό να έχει μετρημένη σχεδίαση χωρίς ακρότητες και την οθόνη των 7 ιντσών να διαθέτει πλούσια πληροφόρηση για τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου.

Υπάρχει πλήρης συνδεσιμότητα μέσω Apple CarPlay και Android Auto , navigation ,ευκρινής κάμερα οπισθοπορείας ενώ και ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος. Μιλάμε μεταξύ άλλων για τον αυτόματο διζωνικό κλιματισμό για το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, την  προειδοποίηση απόσπασης προσοχής του οδηγού, την  προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης αλλά και την  αναγνώριση ορίων ταχύτητας.

Δυνατό σημείο είναι και οι άνετοι χώροι για τους επιβάτες με την ρυθμιζόμενη πλάτη του πίσω καθίσματος που διαφοροποιεί  και τα διαθέσιμα λίτρα του πορτμπαγκάζ. Οι χώροι για τις αποσκευές είναι στα 439 λίτρα αντί των 467 λίτρων της συμβατικής πετρελαιοκίνητης έκδοσης και αυτη η τιμή οφείλεται στην τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος στο πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Οι διαστάσεις είναι : 4.485 Χ 1.855 Χ 1.635 χλστ.


Πάμε όμως να γνωρίσουμε το ήπιο υβριδικό σύστημα  και τον τρόπο λειτουργίας του. Ο CRDi κινητήρας των 1600 κ.εκ. αποδίδει 136 ίππους  στις 4000 σ.α.λ. με ροπή  320 Nm στις 2,000-3.000 σ.α.λ.Υπάρχει ηλεκτροκινητήρας συνδεδεμένος στο βολάν ,ένας μετατροπέας τάσης DC/DC (48V-12V), ένας μετατροπέας ρεύματος DC/AC αλλά και  μία μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 9,7Ah, χωρητικότητας 0,44kWh  η οποία όπως είπαμε βρίσκεται τοποθετημένη κάτω από τον χώρο αποσκευών.

Ο  ηλεκτροκινητήρας έχει τον διπλό ρόλο το ρόλο γεννήτριας μίζας . Έτσι την στιγμή που πατάς φρένο ή αφήνεις το γκάζι, η ενέργεια αποθηκεύεται στο 48βολτο σύστημα και την μπαταρία των 9,7 Ah και 0,44 kWh . Αντίθετα όταν πατάς γκάζι ο ηλεκτροκινητήρας των 16 ίππων δίνει από 4 έως 12 kW και έως 55 Nm ροπής ,ανάλογα  βέβαια με τη στάθμη φόρτισης τη δεδομένη στιγμή, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου μέχρι και 10%.

Επιπλέον όταν η ταχύτητα του αυτοκινήτου πέσει κάτω από τα 30 χλμ./ώρα την στιγμή της επιβράδυνσης, ο πετρελαιοκινητήρας κινητήρας σβήνει τελείως , ενώ η επανεκκίνησή του γίνεται αθόρυβα, χωρίς τη χρήση της μίζας, μέσω του μικρού ηλεκτροκινητήρα. Ακόμη το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V σύστημα δίνει την δυνατότητα πιο άμεσης επανενεργοποίηση του περελαιοκινητήρα ως και 200 χιλιοστά του δευτερολέπτου μετά από ακινητοποίηση, ενώ επίσης τον υποβοηθά  με παροχή ροπής.

Να τονίσουμε ότι η βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα ουσιαστικά δεν γίνεται αντιληπτή από τον  οδηγό παρά μόνο στην μικρή οθόνη στον πίνακα οργάνων .Σε αυτήν με κατανοητό τρόπο βλέπεις πότε το σύστημα φορτίζει και πότε βοηθά στην κίνηση του οχήματος όταν χρησιμοποιεί  την αποθηκευμένη ενεργεία.Ο οδηγός επιπλέον δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα για να λειτουργήσει το όλο σύστημα. Όσο για την μέση κατανάλωση καυσίμου που πετύχαμε χωρίς "ταξιτζίδικη" προσεκτική οδήγηση  (6,7 λίτρα) αυτή πλησιάζει την τιμή που ανακοινώνει η  ΚΙΑ κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6,0 λίτρα /100 χλμ. περιορίζοντας τις εκπομπές CO2 έως και κατά 4% σύμφωνα με τις μετρήσεις WLTP .

Όσο για τις επιδόσεις, με την  συμπαράσταση του μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων με τις 6 σχέσεις ,τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,2 δευτερόλεπτα ενώ η  τελική ταχύτητα αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα.Αποτελεσματικά και τα φρένα μετά από συνεχή χρήση  με τους εμπρός αεριζόμενους δίσκους και πίσω απλούς  δίσκους .


Στοιν δρόμο το Kia Sportage ειδικά στην έκδοση GT-line διαθέτει μια ασφαλή οδική συμπεριοφορά με σπορ χαρακτηριστικά .Η ανάρτηση του Kia Sportage 1.6D 136PS 48V Hybrid αποτελείται από γόνατα Μc Pherson μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Το στιβαρό πλαίσιο γίνεται αντιληπτό από τον οδηγό ο οποίος έχει στην διάθεση του ένα ελαφρύ σύστημα  διεύθυνσης με πολύ καλή όμως πληροφόρηση .

Η σφιχτή ανάρτηση σε συνδυασμό με τις 19άρες ζάντες παρά την αυξημένη απόσταση των  172 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος προσδίδουν μειωμένες κλίσεις στις στροφές που σου επιτρέπουν να κινηθείς σε γρήγορους ρυθμούς. Το Kia Sportage έχει ποιοτική κύλιση και καταπίνει τα χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο αφήνοντας ξεκούραστους τους επιβάτες.

Τα  172 χλστ. απόστασης του αμαξώματος σου επιτρέπουν να ξεφύγεις από την άσφαλτο και να κινηθείς σε βατούς χωματόδρομους με ευκολία. Έκεί φάνηκε και η δυνατότητα του άκαμπτου πλαισίου ενώ ο διακόπτης υποβοήθησης κατάβασης διευκόλυνε σε πολλές περιπτώσεις . Το Kia Sportage στην ήπια υβριδική του έκδοση ειδικά στην έκδοση GT-line είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με πλουσιότατο εξοπλισμό ,χαμηλούς ρύπους ,αξιόλογες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση.

Μπορείτε να το αποκτήσετε με 23590 ευρώ στην βασική έκδοση ,με την top GT-line να κοστίζει 29950 ευρώ  και με το πλεονέκτημα της 7ετούς εργοστασιακής εγγύησης (150.000 χλμ.) που συνοδεύει όλα τα μοντέλα της εταιρείας.

Διαβάστε όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top