To Nissan LEAF γράφει ιστορία και ως ταξί

 Η εμπειρία ενός οδηγού

Nissan LEAF ταξί

Η ιστορία ενός ταξί Nissan LEAF, πρώτης γενιάς, που διένυσε πάνω από 350.000 χιλιόμετρα με την εργοστασιακή μπαταρία. Ο Mendiluce ξεκίνησε πίσω από το τιμόνι του ταξί Nissan LEAF, τον Οκτώβριο του 2011. Τo μοντέλο της πρώτης γενιάς του LEAF, κατασκευάστηκε στην Oppama της Ιαπωνίας και είναι εφοδιασμένο με μπαταρία λιθίου 24 kWh. Ο Mendiluce αντικατέστησε την μπαταρία του αυτοκινήτου μετά από 354.000 χιλιόμετρα, χωρίς να καταναλώσει ούτε μια σταγόνα ορυκτού καυσίμου !


Η εμπειρία του έχει διαδοθεί από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ειδήσεων στην Ισπανία, καθώς ο στόχος του είναι να πείσει το κοινό για τα οφέλη της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων.  Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε “ Διένυσα 270.000 χιλιόμετρα, εξοικονομώντας 21.060 λίτρα καυσίμου, 18 αλλαγές λαδιού, φίλτρων, τακάκια φρένων, ιμάντων κ.α., από επισκέψεις στο συνεργείο. "
Ο στόχος του Mendiluce ήταν να φτάσει τα 500.000 χιλιόμετρα με αυτό το αυτοκίνητο, αλλά ένα ατύχημα οδήγησε το όχημά του σε ολική καταστροφή. Ήδη στην Μαδρίτη κυκλοφορούν πάνω από 100 Nissan LEAF ως ταξί, καθώς από το 2016, η τοπική κυβέρνηση έχει δεσμευτεί με κίνητρα και κονδύλια για την προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας στις αστικές μετακινήσεις.Ανάλογες πρωτοβουλίες έχουν ληφθεί και σε άλλες Ευρωπαϊκές μητροπόλεις, με την ευχή και μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, να ακολουθήσουν τον Nissan και Taxiplon κυκλοφορούν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό ταξί στην Ελλάδα.


Στην τελετή παράδοσης του ταξί, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στις κεντρικές εγκαταστάσεις της Nissan -Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., Τάκης Θεοχαράκης, μεταξύ άλλων δήλωσε: “Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα είναι πλέον γεγονός. Και είναι ένα γεγονός που υποδεχόμαστε όλοι με πολύ μεγάλη ικανοποίηση αλλά και μεγάλες προσδοκίες. Η Taxiplon, με το πρώτο ηλεκτρικό ταξί στην Ελλάδα, ένα αυτοκίνητο που προσφέρει αυτονομία έως 528 χλμ αλλά και ταυτόχρονα μηδενικούς ρύπους, ανοίγει νέους δρόμους. Τα ταξί με μηδενικούς ρύπους είναι σίγουρο ότι θα συμβάλλουν πάρα πολύ στο να αναπνέουμε πολύ καθαρότερο αέρα στις πόλεις μας.”


Το Nissan LEAF είναι εμπλουτισμένο με πρωτοποριακές καινοτομίες, όπως το ePedal που επιτρέπει στον οδηγό του να οδηγεί και να φρενάρει με έναν εντελώς νέο και απρόσκοπτο τρόπο. Επιπλέον, το Nissan LEAF έχει μεγαλύτερη αυτονομία που φτάνει τα 528 χιλιόμετρα στην έκδοση e+ με την μπαταρία των 62KWh, σε αστικό κύκλο οδήγησης και σύμφωνα με τα νέα Ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών και κατανάλωσης του WLTP, σκοπεύοντας να κερδίσει τις εντυπώσεις των σύγχρονων αυτοκινητιστών, με μια κομψή εμφάνιση τόσο μέσα, όσο και από έξω.Το νέο e-powertrain (ηλεκτρικό κινητήριο σύνολο) του Nissan LEAF, με την μπαταρία των 62KWh, προσφέρει μια εκπληκτική, γραμμική απόδοση ισχύος 160KW. Η ροπή έχει αυξηθεί στα 340 Nm, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της επιτάχυνσης, με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε μόλις 6,9 δευτερόλεπτα. 


Το Nissan LEAF διαθέτει τρεις κύριες νέες ευφυείς τεχνολογίες οδήγησης. Η πρώτη ακούει στο όνομα ProPILOT, το προηγμένο σύστημα υποστήριξης του οδηγού. Χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια οδήγησης σε μια λωρίδα κατεύθυνσης στον αυτοκινητόδρομο, καθιστώντας την οδήγηση ευκολότερη, λιγότερο φορτισμένη και πιο χαλαρωτική.

Η δεύτερη είναι το ProPILOT Park, που θα αλλάξει τον τρόπο σκέψης των  ανθρώπων σχετικά με τη στάθμευση. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, εφόσον ενεργοποιηθεί, αναλαμβάνει τον έλεγχο του συνόλου του συστήματος διεύθυνσης, επιτάχυνσης, πέδησης και επιλογής ταχυτήτων, για αυτόματη καθοδήγηση του αυτοκινήτου στο σημείο στάθμευσης. Κατά συνέπεια, εξαλείφει το άγχος του οδηγού κατά τη στάθμευση προσφέροντας ασφάλεια και ακρίβεια κατά τη διαδικασία.


Η τρίτη τεχνολογία, το e-Pedal, είναι κάτι επαναστατικό που αλλάζει τον τρόπο που οδηγούμε. Επιτρέπει στους οδηγούς να εκκινήσουν, να επιταχύνουν, να επιβραδύνουν και να σταματήσουν απλά ρυθμίζοντας το πάτημα στο πεντάλ γκαζιού. Όταν το πεντάλ είναι πλήρως ελεύθερο, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας σε συνδυασμό με την πέδηση εφαρμόζεται αυτόματα, φέρνοντας σταδιακά το αυτοκίνητο σε πλήρη στάση. Το αυτοκίνητο διατηρεί τη θέση του, ακόμη και σε απότομες ανηφορικές πλαγιές, μέχρι να πατηθεί ξανά το πεντάλ. Η απόκριση του e-Pedal επιτρέπει  στους οδηγούς να μεγιστοποιήσουν την οδηγική απόλαυση, όταν βρίσκονται σε ανοικτό δρόμο.
Ωστόσο, το συμβατικό πεντάλ φρένου θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε έκτακτες καταστάσεις πέδησης.

Οι ιδιοκτήτες του Nissan LEAF θα επωφεληθούν επίσης από ένα νέο interface με μια εφαρμογή για smartphones, που τους επιτρέπει να παρακολουθούν την κατάσταση φόρτισης του οχήματός τους, να βρουν τον πλησιέστερο σταθμό φόρτισης και να προθερμαίνουν ή να ψύχουν το αυτοκίνητο στην ιδανική θερμοκρασία, πριν καν το οδηγήσουν !


Αξίζει να σημειωθεί ότι με το πρόγραμμα το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που πρόσφατα θέσπισε η κυβέρνηση, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές ταξί έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το δικό τους αμιγώς ηλεκτρικό Nissan LEAF σε μια συμφέρουσα τιμή που ξεκινά από τις 24.630€ για την έκδοση με την μπαταρία των 40Kwh (συμπεριλαμβανομένων των επιδοτήσεων στην αρχική τιμή και στην απόσυρση παλαιού οχήματος). Παράλληλα, με τα μέτρα που εφαρμόζει η κυβέρνηση για την προώθηση και την εφαρμογή της ηλεκτροκίνησης, επιδοτείται η εγκατάσταση έξυπνου οικιακού φορτιστή (wallbox), ενώ θα δημιουργηθούν υποδομές φόρτισης στις θέσεις στάσης και στάθμευσης των οχημάτων ταξί.
 

Follow us:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Back to Top